Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Kozma jános #17210 üzenetére

    Akku baja lesz neki.:K Az 53V elérése nem egy jó érték. Ha 48V-os az
    akku, akkor 54.6V kellene legyen a vége feltöltve, semmiképp nem 53:
    az azt jelenti, hogy nem lett teljesen feltöltve, aminek oka éppen lehet
    az is, hogy az egyik cellacsoport sérült, és töltés közben túltöltődik ill.
    terhelés alatt meg sokkal gyorsabban merül/nagy áramra beszakad a
    feszültsége, emiatt tilt le a BMS. (Pontosabbat azután lehet mondani,
    ha végig mérnéd egyesével a feszültségeket.:K Ha nincs nagy eltérés,
    egy kapacitás mérés is sokat elárulna a pakk egészségi állapotáról...)

    Szerk: rengeteg számot írtál az eredeti HSZ-ben, pontatlanságokkal...
    Az akku lehet, hogy 12Ah, de annak nincs értelme, hogy 12A. A 18650
    teljesen biztonságosan kisüthető akár 2.8V-ig (de van olyan cella, ami
    gyártói kapacitás specifikációja 2.5V-ig értendő érték), természetesen
    a nagyon mély kisütés nem szerencsés. De a rollerek általában kb. 3V
    értékig bőven lemennének, celláként... (Ezért az sem szerencsés, ha a
    BMS valami sokkal magasabb feszültség esetén már kikapcsol.:R)

    A vezérlőben van áram korlát, különben gyorsan leolvadna minden.:K
    A BMS-ben is van, hogy védje az akkut. Ha kicsi az akku, és böszme a
    ráaggatott vezérlő, előfordulhat, hogy akkora áramot venne ki, amit az
    adott BMS nem enged (kímélve a cellákat), emiatt kikapcsol az egész.

    Ha 13s4p az akku, az valóban nem túl nagy méret: kevés párhuzamos
    cella van benne, de azért ha jó minőségű cellák, akkor olyan 40A körül
    el kellene ketyegnie hosszú távon is (kigyulladás nélkül a lemerülésig).
    (Ha meg van fojtva mondjuk egy 20A BMS-sel, ám raktál bele egy 30A
    korlátú vezérlőt, akkor lehetséges, hogy az akku az bírná, a BMS nem.)

Új hozzászólás Aktív témák