- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Szólánc.
- Mr.Csizmás: Bestbuy travel, utazós, kirándulós topic - szállások, jegyek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GAI: 150k+
- votlage71: Kábel menedzsment
- Balázs2: Gmail
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
torogyuri #19057 üzenetére
Az applikációban meg lehet nézni a cellák állapotát; illetve, h hány töltési ciklus van benne.
De nem értem a kérdésed, alig használt rollereknek az akksija is szinte alig használt.Szervizelni meg nem nagyon kell ezeket a kis rollereket. Ha agressziven mész, és folyton erőteljesen használod a féket, akkor mondjuk a tárcsafék pofáit, vagy a tárcsát értelem szerűen előbb utóbb cserélni kell, akár csak egy biciklin.
Szóval nincs olyan, h szervizbe kell hordani rendszeresen.A "nagy" rollerek az ún "foglalkozós" rollerek.
Amikor átalakíttattam 48V-os rendszerűre, akkor vittem szervizbe, azt ott csinálták meg.
-
-
válasz
Thunderzolee #19050 üzenetére
Akkumulátorok, súly:
Xiaomi - 8.5"-os kerekek
Essential...5100mAh 250W 20km 12kg (max 20km/h)
1S..............7650mAh 250W 30km 12.5kg
Mi 3 Lite....5200mAh 300W 20km 13kg (dobfék)
Mi 3...........7650mAh 300W 30km 13.2kg
Pro 2........12800mAh 300W 45km 14.2kg
Pro 4........12400mAh 350W 55km 17kg (10"-os)
Tömlős kerekek
Tárcsafék hátulKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S
M365 Pro = Pro2Segway - 10"-os kerekek
F sorozat:
F25.............7650mAh 250W 20km 14.7kg
F30...........10200mAh 300W 30km 15.1kg
F40...........10200mAh 350W 40km 15.8kg
Tömlő nélküli gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............5100mAh 250W 18km 14.8kg
D28.............7650mAh 300W 28km 15.3kg
D38...........10200mAh 350W 38km 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30...........15300mAh 350W 65km 18.7kg
G30L.........10200mAh 350W 40km 15kg
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtásSencor:
One 8.5"......7500mAh 350W 25km 12.5kg
Two 10".....15000mAh 400W 45km 16kg -
válasz
torogyuri #19048 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 55km (10"-os)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)Milyen jellemzőket kell leginkább szem előtt tartani (szervizháttér, hatótáv stb?)
Ezeket érdemes figyelembe venni:
Hány kiló vagy?
Mekkora hatótávra lenne szükséged?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?
Mennyit költenél rá? Vagy minél kevesebbet?De egyrészt ezekre már válaszoltál, másrészt nálad a súly lesz a legfontosabb sztem.
Mi 3 Lite, Mi 3, esetleg Pro 2
Illetve F30, D28, F40, D38 - de ezek már nehezebbek.
(250W-os rollert én ma már nem vennék.)Ami a szervízhátteret illeti, ha nem noname klón rollert veszel, akkor a Xiaomi, Segway rollerekhez van alkatrész, de defekten kívül nemigen jellemző a meghibásodás.
10-15ezer km-re vannak tervezve, azért azt napi ~10km-el évekig tart elérni.
Használtat is kereshetsz, rengeteget hirdetnek kevés km-el, akár még 1-2 év garival az új áraknál jóval kedvezőbb áron. -
válasz
Peaceliker #19010 üzenetére
De-de, valószínűleg így van, limitálva lehet.
-
facebook.com/1000825/videos/582563240116661
Kutyusos-rolleres
-
válasz
Casseius #19005 üzenetére
Legalább cserélted volna le G30-ra, az annyival robosztusabb, ahogy pont itt egyel feljebb DigitXT kolléga írta, 25 helyett 35-40-el még elmehet egy Xiaomi, de 50-60-100-al már messze nem a tűréshatáron belüli erők érhetik az alkatrészeket.
Amúgy mekkora a hatótávod?
Nálad is úgy van, h amíg tele az akksi, addig száguld, de 80% alatt már veszít erejéből?
Én kb 3-4-5 naponta töltöm csak, addig merül le 50-60% közelébe (24500mAh), ez kb napi 5-10km.
Szoktam is gondolni rá, h de jó lenne, ha tegnap feltöltöttem volna, és tele lenne az akku, mikor sietnék, de csak lassabban éri el a forgalom tempóját, mert már 60%-on van csak.
Ezért jobb ez a nagyobb roller, mert nagyobb akksi fért bele. Pláne ha 21700-as cellákból állna az akkupack.
Így nem feltétlenül kell naponta tölteni. -
-
válasz
Tomi13 #18980 üzenetére
Ezt a listát gondolom már átnézted.
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?G30P DHGateről nem jó?
Ami a külső akksis E sorozatot illeti, az már kifutott típus. Lehet még kapni, de inkább kihagynám. A plusz akksi pl tökjól fejnehézzé teszi a kormányt. Egy élmény használni. Persze megszokható, de hát kinek mi ugye.
A kerekekről amit írtál, az nem pontos, azok nem tömör kerekek, csak belső nélküliek. Egy zselés rétege van pluszban.
Napi 24km-re: F30, Mi 3, Pro 2, esetleg D28, D38. Vagy hát a G30.
-
válasz
Iludka #18937 üzenetére
Ahogy visszanéztem a hsz-aid, jól befürödtél az Essentiallal is, meg ezzel az F30-al is.
Vidd be a Rollexhez, vagy bármelyik másik rolleres szervizbe, és elmondják mit lehet csinálni vele, ás mennyiért.De amúgy nem is értelek. Meg mondjuk az F30 eladóját sem, felrakott rá egy nem kompatibilis szoftverfrissítést, h feloldja a sebességkorlátozást, és ilyenkor köztudottan ez a végeredmény. Jó, h nem csinált lábbal hajtós rollert belőle. Aztán meg eladja, mint ha mi sem történt volna. Te meg megveszed, pedig régóta követed a topicot, simán láthattad már ezt a táblázatot, ahol txk egyértelműen látni melyik roller mennyivel megy.
-
-
-
Első rollerem egy Mi 3-as volt, és csak a középső fokozatban mertem vele menni. (20km/h)
Kb egy hétig úgy használtam, és komolyan is gondoltam, h nekem az elég lesz, elképzelni se mertem, h annál a gyorsulásnál többet "kezelni tudnék", ill. annál a sebességnél gyorsabban menni mernék valaha is.Aztán valamiért átraktam S-be, és már ment minden magától, mint a karikacsapás.
A G30P kicsit mintha lomhábban indulna, mint a Xiaomik (Pro 2-esem is van), de cserébe ugye 30km/h-val is tud menni, ami pont elég ahhoz, h bicikliseket leelőzzek, vagy a többi rollerest, ill. h ne tartsam fel annyira a mögöttem jövő autósokat.
Mondjuk azt sose értettem, h kint a 30-as tábla, ugye én 30-al megyek a rollerrel, és akkor elhúznak mellettem autósok.Maximumra állított KERS-el használtam mindegyik rollerem, sajnos a 48V-ra alakított G30-ast nem lehet így használni, pedig nagyon jó, és biztonságos dolognak tartom, h amíg a gázt nyomjuk, megy a roller, (25-el, vagy 30-al, melyik mit tud ugye), de amint elvettem a gázt, egyből lassulni kezdett, így kis idő után már tudtam, h melyik kereszteződésnél hol kell a gázt elengedni hozzá, h időben lelassuljon, vagy úthibáknál is: megyen a roller 30-al, meglátom a kátyút --> elengedem a gázkart --> azonnal lassulni kezd, mire odaérek, már csak 15-20-al megyek --> ez meg elég hozzá, h áthaladjak rajta anélkül, h fennállna a veszélye annak, h lerepüljön az ember a rollerről, vagy akár elessen vele.
Sajnos nem ajánlott a használata, mert se a vezérlő, se az akkupack nincs felkészítve rá. -
válasz
DigitXT #18767 üzenetére
Így van, nyomógombbal én is el tudnám képzelni, de ez az automatikus bekapcsolás, ez nekem valami nagyon para volt.
És pontosan ugyanígy voltam ahogy írtad, h rendszeresen fékeznem kellett, pedig tempomat nélkül csak egyszerűen el szoktam engedni a gázkart, és máris csökken annyit a sebesség, h kanyart bevegyem, úthibán átmenjek, elengedjem az előzni szándékozó autóst, kereszteződést megközelítsek, körforgalomban átmenjek, stb, de tempomattal ezt ~két hét alatt se tudtam megszokni.
És kb 4-6 olyan szituba kerültem kereszteződésekben, amikor levert a víz, mert majdnem balesetet okoztam a tempomat hülyesége miatt.
És se előtte, se azóta (mióta kikapcsoltam), nem volt ilyen gondom.Pedig itt a topicban is, meg máshol is annyian írták, h az milyen jó, h van tempomat, h azt hittem csak velem van baj, én vagyok ilyen béna, h nem tudom használni-kihasználni.
Pláne forgalomban 40-45-ös tempónál sztem tökre észnél kell lenni, ott folyamatosan irányítani kell a rollert, azokon az utakon, ahol én járok, hiába rövid szakaszok, de elképzelni se tudom, h ne én adagoljam a gázkart, hanem a roller vigyen magától.
Sztem a legtöbb váratlan, vagy nem váratlan szituáció elhárítható, kezelhető, ha amúgy rendes követési távolságot tartok, és azonnal, az észleléskor elengedjük a gázt, az automatikus sebességcsökkenés pedig máris segít a helyzet megoldásában, vészfékezés nélkül.
A tempomat miatti időveszteség pont ezt a reakcióidőt növeli annyival meg, h hazavágja az egészet, és erőteljes(ebb) fékezésre kényszerít, viszont ilyenkor fennáll a veszélye annak, h megcsúszik a roller, vagy ha nem, akkor meg lerepülök róla, hiába jó amúgy a fék. -
válasz
gergo5991 #18766 üzenetére
Motort nem cseréltünk.
Az a Monorim amúgy sem valami jó, ugyanannyiért jobb is elérhető, mint kiderült (~1000W-os).Nekem amúgy is csak azért kellett az átalakítás, h felmenjen végre egy kisebb dombra belassulás nélkül is.
Azt mondták a srácok, ahol csináltattam, h ha nem a sebesség növelése a fő célom, akkor első körben a motort hagyjuk, aztán majd meglátom, ha nem lesz jobb, vagy kevésnek találom majd, úgyis észreveszem, és akkor motort is cserélhetünk.
Eredetileg pl azt kérdeztem, h ha előre is vennék egy motort, de maradna a 36V-os rendszer, az lehet elég is lenne, de azt bonyolultabb megcsinálni (vezérlő pl), így inkább a 48V-ra való átalakítást javasolták.48V 24500mAh, 18650-es akkukból ez a legnagyobb ami beletehető.
Először 21000mAh-t mondtak, de pár perc után kiderült, h van ehhez nagyobb is, csak ekkorát ritkán kérnek, meg általában 18500-ast rakatnak mások csak, gondolom az ára miatt.
55km/h körül tud, ha tele az akksi, de nemigen van olyan szakasz, ahol ennyivel lehetne menni, olyan 40-45-el szoktam csak haladni a forgalommal.
Lengéscsillapítók nélkül sztem nem szabad ekkora sebességgel haladni, de ez adott volt már, korábban vettem előre-hátra Sharksetet.
-
Miért akarod más régióval használni?
Gyorsabban mennél vele?
Nem akartál G30P-t venni inkább?
Vagy a gari miatt vetted meg itthon?Ha gyorsítani akarnád, ez pl segíthet, (vagy más rolleres szerviz is).
A töltőkábel, illetve a beépített töltő ezeknél a G30-asoknál egy feature, állítólag van akiknek ez számít, h nem külön van a töltő, engem pl abszolút hidegen hagy.
Amikor 48V-osra lett átalakítva, ki is került belőle - kellett a hely a nagyobb akksinak.Ami a tempomatot illeti, én életveszélyesnek tartom. Nem használtam korábban, csak mikor vettem egy használt Pro2-est is azon aktív volt. Először azt hittem rossz a roller, vagyis a gázkar; aztán rájöttem, h csak a tempomat aktív.
Nem is értem, hát bármikor kijön elém valami, ez meg úgy működött, h mielőtt deaktiválodott, még egy gázfröccsöt adott a rollernek, vagyis pont mikor ugye az ember épp lassítani akarna, akkor szinte kilőtt. :/
Vagy közeledtem egy kereszteződéshez, de ez meg pont aktiválta magát, mikor már épp elengedtem volna a gázkart, h kiguruljak a kereszteződésig, hát azt hittem agyfxszt kapok tőle, és hány ilyen volt pedig.Nem igazán értem városon belül ezt hogy lehet szeretni. Akkor tudnám elképzelni a használatát, ha valami kihalt, de jó hosszú bicikliúton megyek, azt ott lehet tényleg egyszerűbb azzal menni, mint a gázkart nyomni.
Kikapcsolni meg csak az applikációban lehet, de oda meg nem tudtam belépni kb 2 héttel később.
Szóval nem biztos, h annyira szükséged lesz rá.
-
válasz
st6969 #18689 üzenetére
A G30-ashoz ilyen zárat küldenek a dobozban:
Ninebot számzár.Ezt a kormányra lehet erősíteni, és le lehet vele zárni, ahogy írtad is, odakötözni valamihez. Biciklitárolókhoz pl kézenfekvő.
De nagyon ne hagyjátok felügyelet nélkül, mert könnyen ellopják. Boltba bemenni, kint lezárni, megvenni a dolgokat, 10 perc, aztán menni a rollerhez, ennyi idő alatt csak nem figyeli ki valami erővágóval felszerelt rollerbűnöző.Meg hát persze vannak jobb zárak is.
Miért kell amúgy 10"-os?
Nem lebeszélni akarlak róla, csak gyerekeknek inkább Essentialt szoktak venni, az lomhább is, bár a hatótávja nagyon messze van a 30-40km-től.
Pro 2, esetleg Mi 3 kisebbek valamivel.Összecsukástól inkább óvnálak, ha nem muszáj, ne csukogassátok, elvan magában, nem kell ezt összecsukni folyton. Viszont ha sokat van használva a csukómechanika, nyikorogni, kattogni fog, amit borzasztó idegesítő hallgatni ahogy megyen.
-
válasz
sniphoe #18680 üzenetére
Van gari, csak "bonyolultabb".
De akkor biztosan azt is olvastad, h egyrészt nem nagyon mennek tönkre ezek, másrészt:
Vezérlő ha elromlik, ~25ezer.
Akkuban ha egy-egy cella meghibásodik, mondjuk a nikkel szalag leválik, nem kell az egész akkupackot cserélni, mert javítható ~10-15ezer.
A többi meg nem garis (fék, defekt).
Szóval amit megspóroltam a vásárláson, ráköltöttem lengéscsillapítóra inkább.
De ha elromlana valami, akkor se okozna gondot a szervizelést kifizetni.A G30 méreteiben is a legnagyobb a pálcikaroller, kényelmesebb használni, mint a többi rollert.
Ami az F40-et illeti, tessék, itt egy lista, h melyik rollerben mekkora akksi van. Az F40-ben ugyanakkora van, mint az F30-ban. Szóval ne reménykedj, h majd annak is lesz 40km-es hatótávja..
A DHHate teljesen megbízható oldal, különben nem linkektem volna én sem. Eddig 8 rollert rendeltem onnét (családba, ill kollégáknak), 2 Xiaomit, 6 Segwayt, egyiknek sincs semmi baja.
Persze ha garancia mániás vagy akkor nem foglak győzködni, te dolgod, h a pénzed mire költöd. -
válasz
sniphoe #18674 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 55km (10"-os, tömlő nélküli kerekek)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)Ha ilyen pálcikarollert keres, akkor a Segway G30-as tud csak ekkora hatótávot, esetleg a Xiaomi Pro 2.
A G30 DHGateről ~240ezer körül rendelhető, ráadásul az Global verzió, 25 helyett 30 a végsebessége, (hosszabb túrázásnál még jobban is jön, ha gyorsabban megy).
dhgate.com
https://www.dhgate.com › product
EU STOCK Original Ninebot by Segway MAX G30 Smart Electric Scooter ... -
Németeknél meg lassan már a felfüggesztésnek is TÜV vizsgásnak kell lennie..
A tagot egyszerű közúti igazoltatás során állították meg, a rollerrel minden rendben volt, csak a Sharkset lengéscsillapítón akadt meg a rendőr szeme, és figyelmeztették, h ezt csak akkor használhatja, ha engedélyezett termék.
Mondjuk én nem a rolleresektől várnám el, h vizsgáltasság be a Sharksetet - mint pl a fenti példában, hanem a gyártókat kötelezném rá, és csak úgy engedném forgalomba hozni, ha a TÜV plecsni rajta van.
Legalább remélhetőleg nem lehetne több negatívumot hallani a Monorimről sem.tuev.de/e-scooter-betriebserlaubnis-fuer-elektrokleinstfahrzeuge/
-
válasz
prutyok #18584 üzenetére
Ilyet még nem láttam, mármint így készen, de végülis jó ötlet.
~80ezer
Hát, egy rollerszervizben is hasonló árakkal dolgoznak.Mondjuk jót rötyögnék, ha megrendelnéd, azt írnád két-három hét múlva, h na, megjött, szétszedted a rollered, de neked valami más a belseje, nem ott vannak a csatlakozók, úristen, mit csináljak!
(Ez de gonosz volt Thunderzolee.) -
(L:/dl/upc/2023-01/15/106095_wehhjnewalemoxzk_img_20230115_113300.jpg)
(/L)
Szerk:
Mobilról vagyok, a link működik, csak valahogy nem jól sikerült. -
válasz
Peaceliker #18574 üzenetére
Nyilván ezt a lehetőséget is hozzászámoltam.
Mindenesetre nekem a külső akku fel se merülne, ha bővíteni akarnám az akksikapacitást.
Viszont ha már beletesz ekkora akksit, akár 48V-ra is átépíttetheti, akkor emelkedőkre is jobban fel fog menni neki. Ha hosszabb túrákra megy, megeshet, h ismeretlen domborzati viszonyokkal találkozik.
Amiket olvastam itt, h ajánlottatok neki külső akksihoz, azok se olcsó megoldások, ez sem az, de nem árt ha tudja, h 21Ah-ig a trepnibe is bele lehet tenni a cellákat.
Aztán ha ez se lenne elég, még mindig aggathat rá külső akksikat pluszba. -
-
-
-
válasz
NOKA32 #18518 üzenetére
Mi a kérdés?
Én már eleve 10"-os kerekűt vennék, ha úgyis át akarnám alakítani.
A Sencor valóban rugós, a Mi 3-as meg nem.
A Sencorban plusz még a Pro 2-es akksijánál is nagyobb akkupack van. (Gondolom a Long Range-re gondoltál, mivel azokat hirdetnek HA-n többet is.)
Egyikkel se jársz rosszul. -
-
válasz
Dr Bubo #18500 üzenetére
Winglights V3-asom van adapterekkel. (G30)
https://cycl.bike/collections/winglights
Egész jó, de néha nehéz ki-be kapcsolni, mert a végére kell elnyúlni megnyomni. Kesztyűben pl. nem mindig sikerül.
Meg a fogantyúk is kijjebb kerültek miatta, a féket, gázkart is át kellett fúrni.
Bosszantó, h ezeket nem képesek beleírni a leírásba, ismertetőbe, h ja, készülj fel, nem 2 perc rászerelni, kell hozzá még fúrógép is. :/Más nincs, csak ezt gyártják.
A többit ebayen keresd, azt amelyik szimpatikus, megveszed, ráapplikálod a rollerre (ha lehet egyáltalán).Ez mondjuk új, lehet könnyebb használni, ilyet még nem láttam, elsőre nem tűnik rossznak.
Ezt viszont véletlenül se vedd meg, a Dechatlonba is van, ez semmire se jó, gyerekjátéknak max. Nincs fénye, még sötétben se látni, nemhogy világosban.
-
-
válasz
gergo5991 #18464 üzenetére
Rengeteg település van, ahol nincs bicikliút.
És rengeteg olyan járda, ahol minden egyes kereszteződésnél 10-15cm-es padka.
Lehet a járdán szüttyögni vele, de max 10km/h sebességgel ugye. Nyilván ha nincs sok gyalogos, használom a járdát én is, de ha sok a padka, amik miatt meg kell állni, fel/letenni a rollert, inkább kihagyom.
Úton meg hát 25-el lehet menni. Mégiscsak gyorsabban lehet haladni. Az út szélén mennek a kerékpárosok is. Előbb utóbb lesz szabályzás, úgyis kb azok a szabályok fognak a max 25km/h-ra képes rollerre is vonatkozni, mint a kerékpárra. -
válasz
pescara #18456 üzenetére
Pedig ez nem ritka, mármint az elgörbült féktárcsa.
Nem a kerékben lesz a nyolcas, hanem a tárcsában, de ezt gondolom nem értetted félre.
Tárcsában meg úgy lesz, h pl éles lépcsőről, padkáról, járdáról lefelé haladva, esetleg megemelve a hátulját, majd szabadesésben leér, és rosszul sikerül (oldalazva) letenni, máris koccoljuk a tárcsát, és pikkpakk benne a nyolcas.
Ha lefelé "esik" a roller hátulja, pl egy elszámolt, elnézett lépcsőfok miatt, az a nehézségi gyorsulással arányosan növeli a becsapódás erejét. Négyzetesen ugye.Biciklinél ez nincsen, mert ott akkora a kerék, h soha sem ér hozzá a kerék közepén levő tárcsa semmihez. Hát rollernél nem így van.
Ugyanígy törik a hátsó sárvédő iv is. Fennakad párszor járdáról, padkáról való lehaladáskor, pláne pár lépcsőfokról lefelé haladáskor, és máris gyengül, reped, törik. Nem erre tervezték. -
Tőle már vettem én is rollert.
Az pedig egy lerugott F40 volt, asszem 120, vagy 130 volt. Emlékszem, a féktárcsát cseréltük rajta ki, de ha nem cseréltük volna ki, akkor is lehetett volna használni, csak mivel nem nekem lett, így inkább ezt megcsináltattam rajta.
Nyolcas volt benne, lepadkázták, amit nem nehéz véghezvinni, elég egy rossz mozdulat, h lekoccoljuk. :/ -
Azt hittem erről van szó:
hardverapro.hu/apro/xiaomi_mi_electric_scooter_3.html -
válasz
salieri. #18443 üzenetére
Ezek a Mi 3-as rollerek tavaly jelentek meg év elején. Így olyan régi nem lehet.
10-15ezer km amire tervezték.
Benne van 800km. Ez semmi.Én is külföldről vettem, így gyakorlatilag gari nincs rajta.
Idehaza 2-3 évet is lehet kapni rá, DHGate, GShopper egy évet ad. De a 150ezres roller 110 volt. (Mi 3)
A 170ezres ~130ezer (Pro 2), a 320ezres meg 230ezer (G30).Akinek mániája a garancia, az vegyen nyugodtan felárral garis gépet. Igaz, h kevés az esély rá, h kelleni fog a gari, de ha van pénz lóvéra, és ettől jobban alszik, ő dolga.
Aki meg sokallja az árakat, nyugodtan megveheti gari nélkül is, nem az a jellemző, h elromlanak ezek a rollerek.
A sok éve nyúzott példányokra jellemző inkább a meghibásodás.Ami egyébként megeshet:
Vezérlő meghibásodik - 20ezer egy új. Nagy kaland.
Akkupackban leválik a nikkelszalag egy-egy pontban. Emiatt meg nem kell az egész akksit cserélni, javítható.
Vagy ha egyik cella hibásodna meg, az is cserélhető, már akár az applikáció is mutatja melyik cella hibás, szintén nem kell az egész akksit cserélni, ez is javítható.Szóval sokat lehet spórolni vásárláskor, és ha netán gond van, viszonylag olcsón javítható.
Persze nem noname rollert kell venni, akkor nincs az, h egyik szerviz se vállalja mégcsak a bevizsgálást se.A defekt meg nem garis, ugyhogy arra úgyse vonatkozik.
Sztem a többiek itt a topicban óvatosabbak a garit illetően, én nem nagyon foglalkozok vele.
Vettem már több használt rollert is a Hardverapróról ismeretségi körbe kerültek, egyiket se bántuk meg.
Van amelyik tiptopp volt, van amelyik ütött-kopott, volt amihez doboz is volt.Valaki írta itt feljebb, h első rollernek a Mi 3 110-ért jo vétel lenne, aztán ha nem válik be, még mindig el tudod adni bukó nélkül ugyanennyiért.
Legalább rosszul nem tudsz vele járni semmiképp sem, és utána még mindig tudsz venni egy F30-at teljes áron garival.Most pont nem kell senkinek a környezetemben a linkelt Mi 3-as, különben már megvettem volna, mert ennyiért igen jó vétel.
-
-
-
válasz
Nordik #18402 üzenetére
Összefoglalom az eddigieket.
Az elmúlt nyár óta kerestél rollert.
Amíg még nem kerül olyan sokba, nem vetted meg a Mi 3-ast.
Mi mondtuk, h vedd meg a Hardverapróról, mert nagyságrendekkel olcsóbban megkapod, pláne ha el is akarod majd később adni, nem buksz vele.
Aztán felment az ára, most majdnem 200ezer.
Megláttad időközben a Mi 3 Lite-ot 150-ért. Felderültél, h nolám, megint van régi áron Mi 3, de aztán lekonyult a mosoly, mikor kiderült, h abban bizony kisebb az akksi.
Felmerült az Essential is, de (szerencsére) hamar lebeszélted magad róla.
D28-ról nincs különösebb tapasztalat, lévén, kevesebb fut belőle, leszámítva egy-két negatív kommentet, ami sztem bármelyik másik rollernél is előfordulhat.
Én az akkupackok alapján a D28 helyett a D38-at javasolnám.
Vagy inkább az F30-at, F40-et.
Mi 3 is oké, de kisebb az akksija, hiába írnak hatótávra ugyanazt.És akkor kérdezed, h lesz-e Mi 3 utód.
Hát, nem hiszem, van-e értelme várni bármilyen utódra, miközben az látszik eddig is, h a Mi 3 óta semmi értelmes fejlesztést nem voltak képesek letenni az asztalra, gondolok itt a nemrég megjelent Pro 4-re is, amiben semmi innovációt nem látok, van már n+1 kb. ugyanilyen roller olcsóbban is a piacon. (Segway F, D sorozat, vagy a korábbi 10"-os rollerjeik).
A Segway GT sorozatnál sikerült végre a gázkar mellé tenni a mód választó gombot, illetve indexeket a rollerre applikálni.
De pl az agyonfavorizált Pro 4-nél még nem sikerült ezt a mércét megugrani, miközben ez végülis némi vezeték, meg egy fröccsöntött műanyag gomb, semmi több.
Ja de, több... A Pro 2-ben nagyobb az akksi, mint a Pro 4-ben .
( 12.800mAh/474Wh vs. 12400mAh/446Wh)Erről az jut eszembe, mikor egy fél kilós, szemre műanyag hangszóróra odaírják, h 1000Watt (na jó, általában szerepel a P.M.P.O. kitétel is mellette), miközben az én ~40kilós Klipschem csak 200Wattot tud (RMS). Hát nyilván a fél kilós a legkorszerűbb neodínium mágnessel szerelt, titán-karbon fiber membránt alkalmazza ferroplazma-fluiddal, a míg az én hangfalaim "hagyományos" hangdobozok, és különben is már eleve ott "elavult", h álló sugárzó, (több mintegy méter magasak) cseresznyefából, így csak "ennyit" tud.
Hehhh...hát egy JBL Boombox lenyomja. 'szt az hordozható is.
Hát nyilván a Pro 4 is valami ilyesmi ujjittást tudhat a magáénak, különben hogy lenne már jobb a többi Xiaomi rollernél.Na de térjünk vissza a rollerekhez.
Nem értelek, ha van pénz lóvéra, mit számolgatod a kuponokat.
Ha meg nem szereted a pénzt szórni, miért nem a Hardveraprót hívod segítségül.
Az olcsóbb rollerek többnyire azért kerülnek annyiba, amennyibe, mert akik egykor megvették, még a régi árakon tudták megvenni, így ha el is adják, elég ha kiteszik a beszerzési árakon, azt mégis jóval olcsóbb tőlük megvenni.
Teljesség igénye nélkül, csak a mostani válaszék:
Mi 3 + elektromos pumpa hozzá: 155ezer
Mi 3 800km-el (ez semmi):120ezer, már csak 115ezer
Vagy itt egy 0km-es D28 2 év garival: 135ezer -
válasz
Mr.White #18418 üzenetére
Nem tudom, IPhányas, de ezek a rollerek vízállóak többnyire. Azaz esőben is használhatod, a pocsolyákba viszont ne menj bele, ne merüljön bele tengelyig, tessék kikerülni a tócsákat, ahogy biciklivel is kikerüljük őket (többnyie).
Meg hát ne hagyd kint az esőben ázni, miután odaértél az úticélhoz, tedd a rollert fedett helyre, ne áztassuk feleslegesen.
Ha biztosra akarsz menni, sziloplassztal ki lehet kenni a vezetékek gumiharangjait, meg a kijelzőre lehet venni kijelzővédőt. -
-
-
válasz
Mr.White #18407 üzenetére
Hány kiló vagy?
Mekkora hatótávra lenne szükséged?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 55km (10"-os, tömlő nélküli kerekek)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)A "könnyű legyen" lesz nálad a fő probléma, mivel a könnyebb rollerekben túl kicsi az akkumulátor, bár még nem írtad mekkora hatótáv kell.
Lehet a már ajánlott Mi 3 Lite is elég neked. -
válasz
Gyuree91 #18386 üzenetére
A "nehezebb" az számít?
Ha nincs jelentősége a súlynak, mert nem emelgeted, akkor ez nem "kontra". Nyilván nehezebb, mert nagyobb.
A "hosszabb" ugyanígy. Ha emiatt nem fér be valahova, akkor nyilván ez negatívum számodra, de ha nincs jelentösége a méretének, akkor nem negatívum, inkább pozitív tulajdonsága, h kényelmesebb elférni rajta.Számomra fedülés volt a Xiaomi után a G30P.
De sztem inkább próbáld ki, mielőtt beruházol rá, mert lehet mégsem fog tetszeni. Van akinek a kompaktabb Xiaomik jobban bejönnek. -
válasz
Casseius #18377 üzenetére
Nem elég az 50?
Te jó ég. Félelmetes vagy.
Nekem elég volt a 30 eredetileg is, bár elég gyakran megesik, h fölé megyek, pláne ha az útviszonyok megengedik, ill. nincs más jármű a közelben, vagy a másik, amikor pont, h jönnek mögöttem, és nem akarom feltartani, mert megelőzni nincs helye, így tolom neki inkább, haladva a forgalommal.
De nem szeretek száguldozni, mert félelmetes tud lenni, mikor erőteljesen fékezni kell.
Ami az ergonómiát illeti, nem a szélességére gondoltam elsősorban, hanem a hosszára. A Mi 3 is rövid, a Pro 2 egy picivel hosszabb csak, de teljesen más egy G30-on állni, annyival nagyobb a trepni hossza, illetve a kormányon a fogantyúk előrébb vannak, ezáltal még nagyobb a hely, stabilabban tudok állni.
Az Inmotion S1-nek például hiába ugyanilyen nagy a trepnije, a kormányon a fogantyúk hátrébb vannak, ezért kisebb a hely, nem szeretem használni, pedig ígéretesnek tűnt elsőre.
Hát a Monorim árában adtak volna 1000W-ost, mondjuk ilyen nyomtáv (villák) szélesítésről nem volt szó, úgyhogy nem tudok típust mondani. De gondolom jobban elégedettek vele, mint a Monorimmel, ezért ajánlották. -
válasz
petya86 #18363 üzenetére
Pótalkatrész nem fog kelleni, nemigen romlanak ezek el.
De mivel nagyon elterjedt típus, ezért bármelyik szervizben van hozzá kb minden.Tárolás: hosszú távon 50-70%-os akksival, 15-20C°-on (szobahőmérsékleten). Ne nulla fok közelében az erkélyen. De ezt írtad is. Fali konzoltmég nem hallottam, de feljebb linkeltek is egyet.
Karbantartás szintén nem lényeg, ha nem fog a fék, észre fogod venni, és tudsz cserélni/cseréltetni fékpofát.
Használat meg mégis mit lehet írni, ne ugrass vele le a járdáról mert nem arra való, a roller nem bicikli. -
-
válasz
Casseius #18360 üzenetére
Neked 60V-os a rendszered, ha jól rémlik.
Már máskor is akartam kérdezni, h mihez kellett ekkora, hogyhogy nem volt elég a 48 Volt?
Mármint Pro 2-esnél maradtál méretben. Mivel van ilyen rollerem is, sztem az olyan kicsi, h nem éri meg belefeccölni pénzt átalakításhoz, ha már hosszabb távon használni akarom, minimum legyen nagy és kényelmes is, ne csak a high tech legyen felhúzva, de pl számomra az ergonómia is fontos volt.
A Monorim 500-as motorjairól lebeszéltek, ha nem lesz elég a gyári, ne Monorimet vegyek, inkább ugyanazért az árért vannak 1000W-os (1000/2000) motorok.
Most meg olvasom, h áttekercselteted a motort, hát lehet egyszerűbb lett volna egyből venni hozzá két nagyobbat? -
válasz
DigitXT #18356 üzenetére
Nincs videom, hát lenézni alig merek a kijelzőre menet közben.
Viszont nagyon rövid a emelkedő.
Nem használok semmi extra diagnosztikai programot az akkupackhoz, így nem tudom mennyire melegszik, ezt mondták a szervizben is, h ha nem bírná a terhelést, majd észre fogom venni, és akkor cserélhetünk motort is nagyobbra.
De nekik az volt a tapasztalatuk, h a legtöbb esetben elég a 48V-ra átalakítás, é maradhat az eredeti motor, a végsebesség így is tartható 45 körül, és a gyorsulás is elegendő hozzá.
Szóval ha valaki nem szörny rollert akar mindenáron, akkor bőven megfelel neki ez az átalakítás is. -
-
Megint egy Darwin díjas rolleres...
facebook.com/groups/960606558163799/permalink/1207559306801855/?ref=share
-
válasz
Peaceliker #18350 üzenetére
G30-am van, az eredeti 350W-os motorral.
48V 21000mAh akkupackkal, elöl hátul Sharksettel.
Ez a legnagyobb akksiszett, ami 18600-as cellákból belefér.
50km/h felett megy(53-54) ha tele van az akksi.
10%-os emelkedőn 35-38-al megy felfelé; ha nincs tele az akksi, akkor olyan ~30-al, 50%-os akksival meg 25körül.Szóval elég ha 48V-osra átépítik, plusz a vezérlőn megcsinálják, h bírja ezt az igénybevételt.
Motort nem kell cserélni.Ha nincs túl sok emelkedő, városon belül nagyon jól használható, simán tartom az autósforgalom sebességét, nemigen tartok fel senkit.
Mivel többnyire ugyanazokon az utakon megyek, így ismerem az utakat, kátyúkat, ez így ezzel a sebességgel sztem nem veszélyes, bár próbálok tartani megfelelő követési távolságot, h időben észleljem ha fékezni kellene.
-
-
Mennyire kell ehhez idiótának lenni?
instagram.com/reel/CkFp1aHAzPl/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
(A végén van a "poén".) -
-
-
-
Amúgy mit aggódsz az alkatrészek miatt?
Nem jellemző, h elromlanának folyton.
Nem kell ezeket javítgatni, mint egy 15-20 éves SUV-t.Kerékgumit mindegyiken lehet cserélni, más meg nem romlik el úgyse.
Én használtan vennék a helyedben, ha az ár/érték ennyire fontos.
Bár most visszanéztem, részletre keresel.
D28 nem nehéz? Mármint cipelni is fogod. 10"-os, azok mindig nehezebbek, mint a kisebb kerekűek. -
Hát kiválasztottál 3 pont olyat, amikhez még/már nem áll hegyekben az alkatrész.
Mi 3 Lite: még túl új, és nem is mindenben csereszabatos a Xiaomi korábbi modelljeihez képest.
D28: ebből nem sok van még, inkább az F sorozat (F30) az elterjedtebb, ahhoz van alkatrész
Sencor: annyira nincs elterjedve, mint a Xiaomik -
válasz
RAiN91 #18280 üzenetére
Kezdetben vala az M365 (250W - 30km), és az M365 Pro (300W - 45km). Meg volt mellettük még egy, az M187 (Youth Edition).
Értelem szerűen ezt az utóbbi nem volt olyan ismert.Aztán modellfrissítettek, és ezek lettek:
M365 --> 1S (motor és hatótáv maradt)
M365 Pro --> Pro 2 (motor és hatótáv maradt)
És mellé még egy érkezett: M187 --> EssentialÍgy már érthető, h miért olyan semmitérő az az Essential. Persze van akinek megfelel, de ha nem nevezték volna át, akkor valószínűleg az 1S lett volna az olcsó sláger roller, nem az Essential. :/
Amiket néztél, M365, 1S, az kb ugyanaz a kettő. (250W - 30km)
Sztem még arra a heti 1-2 alkalomra a 8+8km-re is egy normálisabb rollert vegyél. (300W-os motorral). Mi 3, F30, esetleg Mi 3 Lite, D28.Az aprók közt is sokszor van kint 140-150ezerért Mi 3-as Facebook Marketplaceen, vagy a Hardverapón.
Az Essentialnak az akksija ami nagyon kicsi, ráadásul a rollerek 50% alatt már nem úgy mennek, 30% alatt meg pl visszaveszi a sebességet elég rendesen. Ezért nem érdemes 2x8km-re 20km hatótávú rollert venni, mert sanszos, h az utolsó km-eket már vánszorogva teszed meg vele.
Egy Pro 2 pl a maga 45km hatótávjával olyan 30-35km-t tud életszerű körülmények között. Tehát 2x8km után fog csak 50%-ra merülni, vagyis végig tartja a gyorsulást, ill. a max sebességét, és még kisebb emelkedőkre is felmegy gond nélkül, mivel az akksi még 50% felett lesz végig közben. -
-
-
-
-
-
-
válasz
Herczi #18208 üzenetére
F30 jó választás sztem is.
Bár arra a 2km-re lehet egy Xiaomi is elég lenne: Mi 3 Lite, Mi 3. A szállításnál jól jöhet, ha kisebb, könnyebb.
Gondolom a táblázatot átnézted, amit linkelni szoktam. Nem nagyon van más, F30, D28. Remélhetőleg az a felüljáró nem olyan meredek, h ne tudjon felmenni rajta.
Hardveraprot is nézd át, folyamatosan vannak kint alig használt rollerek.
Sencor egy egyszerű márka, jó, de tömör kerekei vannak, bár lengéscsillapítóval szerelik.
-
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már képben leszel:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 55km (10"-os, tömlő nélküli kerekek)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)Hát ha könnyűt keresel, akkor Essential, de mondjuk az csak 20-al megyen.
150ezerért Mi 3 Lite, vagy kicsit drágábban Mi 3, F30, D28. -
válasz
INGJOKE #18099 üzenetére
Lehet hinni, igen, ugyanazt mutatja mint a roller.
A lényeg, h ne tele töltve rakd el, hanem legyen félig mondjuk. És ne az erkélyre tedd ki, hanem inkább szobahőmérsékleten teleltesd (15-25°C). Tavasszal előveszed, kb ugyanannyi lesz a töltöttsége valószínűleg, nemigen merül magától ha nincs vele baj. (Ezért kell ránézni havonta, h mennyit merült esetleg állásában.) -
válasz
pazola #18098 üzenetére
Áhh, értem.
Hát sztem inkább Xiaomit vettek ez helyett, mivel ugyanaz a kettő. Ezért nincs senkinek ilyen.
Egyéb tapasztalat is ugyanaz lehet vele kapcsolatban, vagyis egy 1S- ről elég sok ismertető, teszt, video van a neten, ez meg kb ugyanaz lehet.Ha szétszednék egy szervizben, ugyanaz a belseje is, mint egy 1S-nek. A klón rollerek általában nem eredeti Ninebot feliratú nyákot tarzalmaznak, vagy pl vékonyabbak a vezetékek, kisebb értékű áramköri elemeket szereltek a nyákra, ilyesmivel lehet pénzt megfogni a gyártás során, de sztem ennél az Acernél erről nincs szó, inkább licencelthették a Xiaomit, ezért ugyanaz a kettő.
A színe mondjuk kifejezetten tetszik (egyedi a zöld/fekete), de akkor se vennék 250W-os motorral rollert ma már.
Bár a kedvező feltételű részletfizetés miatt érthető volt a választásotok.Vagy milyen más tapasztalat érdekelne?
Hát irjál róla te ismertetőt. :)
-
-
válasz
pazola #18086 üzenetére
Xiaomi 1S az adatlapja alapján.
250W, 36V - 7800mAh akkumulátor
De legalább az Acer nem ír oda 30km-es hatotávot, csak 25-öt - ez mondjuk becsülendő.
Viszont azért mert Acer, még nem lesz jobb a Xiaominál.Hány kiló vagy?
Mekkora hatótávra lenne szükséged?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?
Mennyit költenél rá? Vagy minél kevesebbet? -
-
-
válasz
CHIPman #18043 üzenetére
Műszakilag ugyanaz, csak a kínai verziónak a hátsó sárvédőt nem tartja semmi, vagyis nincs merevítő, plusz a hátsó lámpa kisebb, és rendszámtartó sincs rajta.
Az EU-s verzió annyival másabb, h az EU-s biztonsági előírásoknak jobban meg kell felelnie, emiatt nagyobb lámpa van rajta, és a sárvédőívet is fixen rögzítették merevítéssel.
-
-
M365 --> S1 = 250W motor 30km
M365 Pro --> Pro 2 = 300W motor 45kmA Pro nem csak abban különbözött, h nagyobb a hatótávja, informativabb a kijelzője, de a motorja is erősebb volt. Tulajdonképpen a Mi 3 megjelenése előtti idökben csak a Pro-t volt érdemes megvenni, még akkor is, ha nem kellett akkora hatótáv, mert abban volt akkora motor, amely kell ahhoz, h érdemben használni lehessen egy rollert.
Természetesen ezzel nem degradálni akarom a sima M365, vagy az S1 tulajokat, a maga idejében azok is rengeteg embert kiszolgáltak, de az tény, h egy egy testesebb embernél már számít, h 250, vagy 300 Wattos a roller, mennyire lesz dinamikus a mozgás, gyorsulás.A rollerek 25-el tudnak csak menni, szoftver módosítás kell hozzá, ha gyorsabban akarod használni.
Mi 3 elég az igényeidnek, esetleg Pro 2, vagy 10"-os kerekekkel F30, D28.Ezt a táblázatot meg már láttad gondolom:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_17652-17652.html -
-
-
-
-
válasz
Peaceliker #17956 üzenetére
Nekem nem volt kényelmetlen.
Ilyen "fura szögre" nem emlékszem, magas az tény, de nekem pont ezért jött be.
A Lime/Tier kormánya is magas.
De hát kinek mi tetszik, ugye. Ez erősen szubjektív, nézőpont kérdése: a Xiaomik kormánya meg alacsony, ha úgy veszem. A G30 magasabb kormánya is felüdülés volt a Xiaomikhoz képest, pedig csak 176 magas vagyok. -
-
-
Én mindenesetre rendeltem egy ilyen Inmotion S1-et.
A Rollexben láttam egyet véletlenül, végülis eladó volt mint kiderült, majdnem meg is vettem, de most így jobb, mert ez több mint 50ezerrel kevesebb, és teljesen új lesz, az meg ott náluk egy tesztelős példány volt.
Azóta láttam Jófogáson is egyet, még drágább volt, de nulla km-es, és Pesten is egy használtat, azt ki is próbáltam, így merek véleményt mondani róla, nagyon megtetszettek a tulajdonságai. Látszik, h bér-rollernek lett kitalálva eredetileg.
Ami nem tetszik, az az akkupack, a Pro2-ben is ekkora van, ott épp elég 30-35km-re, hogy a fenébe hoztak ebből ki 95km-t?
Ez még 15-el haladva is irreálisnak tűnik. :/
Ha belefér nagyobb akksi, akkor bővíteni fogom ezt is alighanem.
Azt elmondták a Rollexes fiúk, h nem lehet a szoftvert módosítani, így biztos, h marad a 30km/h végsebesség.
Hát, a G30P is felüdülés volt a Xiaomik 25km/h-s sebességéhez képest az eredeti 30km/h-s sebességével. Hiába csak 5km/h a különbség, nagyon sokszor jött jól, mikor (20-25-el haladó) bicikliseket kellett előzni, vagy 30-as táblánál pl senki se mondhatja, h feltartom azt aki autóval jön utánam. :/
De muszáj a G30 mellé egy másik roller, és se az F40, se a Pro 2 nem hozza azt a szintet, amit ez fog nyújtani. Ugye mindkettő 36V-os, és egyiken sincs lengéscsillapító.
Az általam gyakran járt úton sajna van egy 10%-os emelkedő, ahol hiába van tele az akksi, akkor is akkora a sebességvesztés, h inkább egy másik úton járok körbe, ahol kisebb az emelkedő szöge, illetve jóval kisebb a forgalom, viszont cserébe iszonyú rossz az út minősége, utálok arra menni lengéscsillapító nélküli rollerrel.
Az átalakított G30-nak persze nem jelent akadályt az emelkedő, vagy a rossz út, de ha ketten megyünk, két roller kell, és az említett pálcikák nemnagyon váltak be.
Ráadásul ezen az Inmotionon van index végre.
A súlyának számomra nincs jelentősége.
Aki cipelős rollert keres, az maradhat a lengéscsillapító nélkülieknél minél kisebb akkupackkal; másoknak viszont jó választás lehet.
A Googlen olvasgattam róla, mikor beadta ezt a találatot, h most pont akciós. Szerencsére megtehetem, h gondolkodás nélkül el tudjak költeni 250ezret "csak úgy" rá. Kár, h nem most van a Karácsony, barátnőmnek még meg se mondtam, h mit rendeltem, jól jött volna a fa alá. -
Inmotion S1 600Euro DHGaten.
https://chinaplanet.hu/inmotion-s1-22/Hátha érdekel valakit.
Az egyik legjobb ár/érték arányú roller.
Elöl hátul lengéscsillapítóval, 10"-os kerekek, hétsókerék hajtás, 54V-os, 500W-os motor, max 30km/h sebesség, index. Akkupack (12500mAh) gyári adata 95km, aminek ha a felét tudja, már bőven jó.
Mint egy G30 lengéscsillapítókkal, erősebb motorral. -
-
válasz
Casseius #17912 üzenetére
Facebookon 100ezerért láttam tegnap.
Csoda, h még nem vitték el. -
-
válasz
#01110937 #17891 üzenetére
A legtöbb alig használt rollerként hirdetett roller párszáz km-t tett meg. Ennyi idő alatt nem lehet csak úgy "leamortizálni". Szóval ez a "sose lehet tudni" egy kicsikét erős.
Két hete vettem, csak azért, h kipróbáljam mégis mit tud:
Segway F40 130ezer volt.
A hirdetésben is szerepel, h kopottas egy kicsit.
Hát őszintén szólva, leszxrom, h kopott.
Ez 200-230ezer újonnan, így meg 130-ért lett egy alig használt rollerünk.
Egy "komolyabb" hibája volt, a hátsó féktárcsa tárcsájában nyolcas volt, de egy tizesért kicserélték a Rollexben.
Ha nem csináltatom meg, úgy is lehetett volna használni, egész jól működött.
Egyik kolléganőm át is veszi.A Pro 2-m is használtan vettem, kb egy évesen, ~400km-el, 155ezer volt, ebből ötezer a Ninebot számzáras zár volt hozzá.
Semmi baja. Én meg jól jártam, mert 200+ ezerért nem vettem volna.
Amúgy is csak addig kellett, amíg a G30-ast szervizbe adtam, h átalakitsák.Látom új vagy még itt a Prohardveren.
A Hardverapró úgy működik, h van egy értékelési rendszer. Az adatlapján mindenkinek látható mióta regisztrált. Egy évek óta fórumozó tag nem fogja megkockáztatni, h kirakják az oldalról egy hibás roller hibátlanként való hirdetése, és eladása miatt.
A legtöbben tényleg azért adják el, mert alig használják, akkor meg minek; vagy valamilyen nagyobbra váltanak.Fél évvel ezelőtt még ésszerű árakon lehetett rollert venni, (Mi 3 145-150ezer, Pro 2 170-180ezer), de most 190ezer egy Mi 3, 250ezer egy Pro 2. A G30-ast 230ezerért vettem..
Most, h az Euro ára lejjebb mászott 400 alá, kicsivel megint kevesebbe kerülnek ugyan, de ez nonszensz.
Persze ha van pénz lóvéra, nem probléma egy új roller sem, de attól még bátran lehet nézelődni a Hardveraprón is. -
-
-
válasz
#01110937 #17879 üzenetére
Igen, én is úgy tudtam, h ezeknél lehet állítani érzékenységet, de nálunk mindkét embernek olyan van, vagy volt, ami azonnal visított, és abba se hagyta; és egy ekkora gyárban nem olyan egyszerű kideríteni, kié kezdett el visítani, addig meg hallgatta boldog boldogtalan a porta közelében.
Az egyiknél levágták (ennek én mentem neki ráadásul), a másiknál szerencsére meghallotta a tulajdonosa.
Hát a portások között volt aki vendettát akart már. (Mellettük van a tároló.)Üzemi tanáccsal úgy döntöttünk, h ha csak ilyen riasztókat képesek használni, akkor meg lesz tiltva a használata.
Azért feleslegesen nem lehet egy ekkora üzem működését megzavarni ha beriaszt. :/
Ráadásul komolyan mondom, feleslegesnek érzem, mert ugyan nem őrzött a tároló, "csak" bekamerázott, de nem is jellemző, h elvinnék más biciklijét (rollerét).Ugyanígy gondolom egyébként a viszonylag forgalmas üzlet elött lezárt, kikötött rollert sem fogják elvinni, viszont ha véletlenül valaki meglöki, és beriaszt, és fél óráig azt hallgatja mindenki aki arra jár, hát....
Pl nálunk a Tesconál a bejáratnál lezárom, mellette egy Döner, másik oldalt Gyros falatozó, én meg bent vagyok, azt mire kimegyek, a riasztómon ugrálnának, sztem jogosan. -
válasz
Casseius #17878 üzenetére
Ez komoly?
Én azt hittem minden második ember Sharksetet vesz, előre legalábbis. Elég gyakran olvastam, h ajánlották itt-ott, hát gondoltam ez egy teljesen elterjedt lengéscsillapító.
Mikor összeraktam is inkább megcsináltam én, minthogy szervízzel csináltassam, mondom hát ha mások is meg tudták csinálni, akkor én is meg kell tudjam. -
válasz
DarkByte #17872 üzenetére
Nincs túl sok féle ajánlott márka, vagy ajánlott roller, pláne a pálcikaroller kategóriában, így excel sincs.
1. Hány kiló vagy?
- Többnyire a súly dönti el, kinek mekkora roller elég, az átlagnak megfelel a pálcikarollerek 36V-os rendszere a 300W, 350W--al, ekkora feszültség mellé nem sok értelme van nagyobb motort tenni.
Amik meg többet tudnak (48V-os, 500+Wattal), már jelentösen drágábbak.2. Mekkora hatótávra lenne szükséged?
- Ez a másik fő szempont. Mindig tudni kell, h mégis hány km-t akarunk megtenni két töltés között.
Tulajdonképpen ez alapján kell rollert választani.3. Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
10%-nál nagyobb melkedőkre nem nagyon megy fel egyik 36V-os roller sem 25km/h-val. Jelentösen belassulnak, pláne nagyobb tömegű személlyel, illetve ha az akkumulátor kicsi a rollerben.4. Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?
A pálcikarollerek többnyire nem rendelkeznek lengéscsillapítással, a Xiaomi rollerei 8.5"-oskerekűek, a Segwayé 10"-osak, a nagyobb kerék jobb lengéscsillapítóként viselkedik, pláne ha tömlő nélküli a kerék, és így nem kell túlfújni, jobban elnyeli a rezgéseket.5. Mennyit költenél rá? Vagy minél kevesebbet?
Ha van pénz lóvéra, jöhet bármi ugye...Ezek a főbb márkás pálcikarollerek, igy már eligazodsz:
Ez végülis egy táblázat, ezt szoktam bemásolni másoknak is:Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)A teljesítmény, hatótáv benne van, önsúly nincs, mivel értelem szerűen olyan nincs, h könnyű is legyen, meg nagy hatótávú. Ha könnyű kell, nem lesz nagy a hatótáv, ez sajna jelenleg így áll.
Ami a terhelhetőséget illeti, hacsak nem Kugoot veszel, nem lesz gond a vázzal, nem pont az a jellemző, h eltörne egy Xiaomi, Segway.
Ma már nem vennék 250W-os motorral rollert, a Xiaomi is kivezeti őket lassan. -
válasz
tigipuf #17862 üzenetére
Bármennyire is ki nem állhatom az Essentialt, mégis azt mondanám, h kipróbálni esetleg a rollerezért ki lehet vele, csak aztán meg ne utáljátok miatta (mármint a hátrányai miatt).
De annyi erővel már egy normális rollert is vehettek (Mi 3, Mi 3 Lite, esetleg Pro 2).Az EU Stockos oldalak megbízhatóak, érdemes onnét venni, a Xiaomik, vagy a G30P is nagyságrendekkel olcsóbbak voltak korábban onnét rendelve.
Vagy vannak még ezek a kifejezetten gyermekeknek készülő rollerek.
Segway Zing sorozat:
C8......6-12...........16km/h.......10km.....120W
C10....8-14...........16km/h.......10km.....120W
C15......10+..........16km/h.......20km.....150W
C20......10+..........16km/h.......20km.....150W
Hátsó dobfékA6......6-10...........12km/h.........5km.......50W
Nincs gázkar, csak belökni lehet, bizonyos sebesség elérésekor kezd el magától menni
Lábfék hátulE8........6-12...........14km/h........10km......100W
E10......6-14...........16km/h........10km......100W
Csak kék és pink színekben
Lengéscsillapító elöl
Első elektromos motorfék
Hátsó lábfék -
Ebben mondjuk van valami.
Bár a Segway pl egész sorozatot gyárt kisebbeknek.
Hardveraprón van is egy épp:
hardverapro.hu/apro/segway_zing_c8_gyermek_roller/hsz_1-50.html -
válasz
bajnokpityu #17868 üzenetére
Mármint a Naveera gondolsz?
Ez mondjuk igaz.
Jobban is mennének a 48V-os rendszerüknek köszönhetően, kár értük. :/ -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eladó Lenovo ThinkCentre M910q i7 16GB / 12 hó jótállás
- Bomba ár! HP ProBook 430 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gar
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Új és újszerű 13"-14" Gamer, ultrabook, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest