- Steven: Sokat utazó kávéfüggők ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lalikiraly: SÜNI energiaital.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Azonos árketegóriájú (105-110.000 Ft-os) relatív olcsó telefonok kamerái
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zulfaim
csendes tag
kicsit haladtam, most az a baj, hogy nem mindegyik egérkattintást észleli.
public class Labda extends Applet implements Runnable, MouseListener
{
private int w,h;
private double dx, dy;
private int x, y;
private Graphics offGraphics; // háttérgrafika
private Image offImage; // háttérkép
private Image labda;
private Thread animator=null;
boolean stopFlag;
public void init(){
offImage=createImage(400,400); // a háttérkép létrehozása
offGraphics=offImage.getGraphics();
labda=getImage(getDocumentBase(),"labda.jpg");
x=200;
y=200;
// indulási pozíció
dx=0;
dy=10; // indulási lépéstáv
setSize(400,400);
setBackground(Color.white);
addMouseListener(this);
}
public void start() { // a szál indítása
animator=new Thread(this);
stopFlag=false;
animator.start();
}
public void run() {
while(true) {
if (stopFlag) // ha megállt az animáció
break;
try {
Thread.sleep(50); // 0,2 másodperces várakozás
}
catch (InterruptedException ex){}
w = labda.getWidth(this); // a labda méretei
h = labda.getHeight(this);
if ((x+w+dx)>400 || (x+dx)<0)
dx=-dx * 0.6; // x irányváltás
if ((y+h+dy)>400 || (y+dy)<0)
dy=-dy * 0.6; // y irányváltás
// léptetés
x += dx;
y += dy;
dy += 1.2;
repaint();
}
}
public void stop() { // a szál törlése
stopFlag = true;
animator = null;
}
// kettőspuffer
public void paint(Graphics g) {
int h = getSize().height;
int w = getSize().width;
offGraphics.setColor(Color.white);
offGraphics.fillRect(0,0,w,h); // a rajzlap törlése
offGraphics.drawImage(labda,x,y,this);
g.drawImage(offImage,0,0,this);
}
// egérkattintáskor módosítjuk a lépéseket - irányváltás
public void mouseClicked(MouseEvent e){
/*int dxx,dyy;
dxx = e.getX()-x;
dyy = e.getY()-y;*/
if ( Math.sqrt ( Math.pow (e.getX() - (x + w/2), 2) + Math.pow (e.getY() - (y + w/2), 2)) < w)
{
dy += -20;
dx += (x+w/2) - e.getX();
}
}
public void mouseEntered(MouseEvent e){}
public void mouseExited(MouseEvent e){}
public void mousePressed(MouseEvent e){}
public void mouseReleased(MouseEvent e) {}
} -
Zulfaim
csendes tag
Szevasztok!
Egy dekázós appletet szeretnék írni, de valahogy nem sikerül megvalósítanom a következőket:
-legyen gravitáció
-ha a labda bal oldalára kattintok, akkor jobbra, ha a jobb oldalára kattintok akkor balra elpattanjonEddig így néz ki a kódom:
import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.awt.event.*;
public class Labda extends Applet implements Runnable, MouseListener
{
private int dx,dy,w,h;
private int x, y;
private Graphics offGraphics; // háttérgrafika
private Image offImage; // háttérkép
private Image labda;
private Thread animator=null;
boolean stopFlag;
public void init(){
offImage=createImage(400,400); // a háttérkép létrehozása
offGraphics=offImage.getGraphics();
labda=getImage(getDocumentBase(),"labda.jpg");
x = y = 150; // indulási pozíció
dx =0;
dy = 20; // indulási lépéstáv
setSize(400,400);
setBackground(Color.white);
addMouseListener(this);
}
public void start() { // a szál indítása
animator=new Thread(this);
stopFlag=false;
animator.start();
}
public void run() {
while(true) {
if (stopFlag) // ha megállt az animáció
break;
try {
Thread.sleep(100); // 0,1 másodperces várakozás
}
catch (InterruptedException ex){}
w = labda.getWidth(this); // a labda méretei
h = labda.getHeight(this);
if ((x+w+dx)>400 || (x+dx)<0)
dx=-dx; // x irányváltás
if ((y+h+dy)>400)
dy=-dy;
if ((y+dy)<0)
{
dy=-dy; // y irányváltás
y-=10;
}
// léptetés
x += dx;
y += dy;
repaint();
}
}
public void stop() { // a szál törlése
stopFlag = true;
animator = null;
}
// kettőspuffer
public void paint(Graphics g) {
int h = getSize().height;
int w = getSize().width;
offGraphics.setColor(Color.white);
offGraphics.fillRect(0,0,w,h); // a rajzlap törlése
offGraphics.drawImage(labda,x,y,this);
g.drawImage(offImage,0,0,this);
}
// egérkattintáskor módosítjuk a lépéseket - irányváltás
public void mouseClicked(MouseEvent e){
int dxx,dyy;
dxx = e.getX()-x;
dyy = e.getY()-y;
if((Math.abs(dxx)<=w/2) && (Math.abs(dyy)<=h/2))
{
y += -30;
}
}
public void mouseEntered(MouseEvent e){}
public void mouseExited(MouseEvent e){}
public void mousePressed(MouseEvent e){}
public void mouseReleased(MouseEvent e) {}
} -
Zulfaim
csendes tag
Mi jövő félévben fogjuk tanulni(BME), nem akarok 0-ról kezdeni.
-
Zulfaim
csendes tag
Honnan érdemes elkezdeni Java-t tanulni?
Valaki tud esetleg valami jó könyvet?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- FÓLIÁS! LG UltraWide 35WN75C-B Ívelt Monitor! 3440x1440 VA / 100Hz / 5ms / FreeSync
- Tom Clancy's The Division - Sleeper Agent Edition Xbox One
- IBM Thinkpad T42 15" IPS + Dock II +tartalék alkatrészek
- Precision 7550 15.6" FHD IPS i9-10885H RTX 3000 32GB 512GB NVMe magyar vbill IR kam gar
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új RYZEN 5 5600X +Új RTX 3080 +Új 32-64GB DDR4 +1-2-4TB NVME SSD! GAR/SZÁMLA!
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged