- Pulsar X2 V3 Size 2 Gamer Egér és Pulsar 8K Wireless Dongle
- Út Korea turistaparadicsomába, amiről talán még sosem hallottál: Csedzsu-sziget
- Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- Adattár lemez előkészítése Windows telepítéshez
- Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- aquark: A ló túloldalán (Intel-AMD szivatás)
- Matteo005: 9800X3D
- Kempingezés és sátrazás
- sellerbuyer: Milyen mobiltelefont vegyek 2025 ben?
-
LOGOUT
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
darvinya #82053 üzenetére
Ha a távvezeték veszteségeire gondolsz, nem azért DC, sőt ma már vannak a világon DC távvezetékek is, tengeralatti kábel is, kísérleti és üzemelő is, ha jól tudom.
Vannak előnyei a DC továbbításnak, pl. impedanciából adódó veszteség nincs, csak tisztán ohmos veszteséggel kell kalkulálni, az áramátalakítások céljára pedig brutális képességű elektronikák vannak most már.
A vontatásban kezdetben DC-motorokat tudtak hatékonyan alkalmazni, mert a fordulatszabályzást ezeknél a korai technikával jobban meg tudták oldani. Viszont diódák nem voltak, ezért a felsővezetéken kellett DC tápot beadni, ami máig így maradt. Noha most már a Combino villamos is 3 fázisú AC motorral megy, az erősáramú elektronika pedig a hálózatra visszatápláló fékezésre is képes, ami ma már alapkövetelmény.
Kandó Kálmán épített fázisváltó gépes mozdonyt, AC-motorral, de az csak 4 fokozatban váltott frekvenciát. A vasúti felsővezeték AC volt már akkor.
Vasúton 25 kV jelent optimális feszültséget, a nagyobb távolságok miatt. Nyilván ennél nagyobb feszültség még kisebb áramot igényelne, de akkor meg már a feszültség nagysága okozna problémákat / költségeket. Városban ezért sem lenne jó nagyobb feszültség, hiába kisebb lenne a veszteség (áram).
Tehát a vasút 50 Hz és a (régi) mozdonyban van trafó, diódák, stb. a soros gerjesztésű DC-motor meghajtására. De a korszerű mozdonyok már szintén AC motorokkal mennek és frekvenciaváltó / visszatápláló elektronikával.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kutya topik
- Formula-1
- Szonárral ad ultimátumot a Huawei az órapiacnak
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Fel kell készülnünk a 2G kivezetésére
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Már csak az ár a titok a Redmi Pad 2 Pro kapcsán
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- ASUS ROG Zephyrus G14, kiváló állapot OLED 3K, Ryzen 9, RTX 4060, 1TB, 16GB, HU, 1+ év Garancia
- GoPro Hero 13 HB-sorozatú moduláris objektívkészlet - Anamorf, Makró, Ultra széles + 4db-os szűrő
- Ottocast N71C Apple Carplay / Android Auto
- Samsung Odyssey G5 27" (1440p, 144Hz, 1ms)
- Fanatec GT DD Pro (8Nm) + Mclaren GT3 v2 + QR2 csatlakozók (Kifogástalan állapot!)
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3036
- Lenovo ThinkPad T15 Gen 1
- AKCIÓ! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest