Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PLaci58

    addikt

    válasz atesss #7377 üzenetére

    Köszi a segítségeket.
    Labortápom és emlegette RF műszereim nincsenek. Multiméterem van.
    Azzal mértem egyszer az áramfelvételét új elemmel, de nem vettem észre semmi különöset. 0-át mért, csak a jeladás ideje alatt (LED) mutatott 1,5 mA-t. Szerintem az elemnél mértem egyenáramú állásban, mert ugye az elem azt ad ki :)
    Próbáltam márkás Duracell alkálival és olcsóbb sima elemmel is. 700mAh-s NiMH akksit tettem bele végül.

    A másik 2 berendezés is ilyen rádiófrekvenciás hőmérő, amik szintén 433 MHz-en mennek. Az autó távvezérlőjét nem tudom.

    Elem esetén 1,55 V-ról indult és 1,2 V-ra esett le mire kimerült.
    Az akksik 1,3 V-ot adnak le. Szerintem 2x 1,2V-ról már nem megy az áramkör.
    Nekem is elsőre a feszültség ugrott be, hogy valamelyik kondi átvezet, de egy 33/35V-os tantál elkó van az elemnél. Azok azért 3V-nál nem szoktak tönkremenni. A nyákon van helye az elkóval párhuzamosan egy SMD kondinak. Nagyon nincs javítási lehetőség, mert le van öntve az IC fekete trutyival, más alkatrész meg nem sok van benne.
    Én inkább az elem<->akksi belső ellenállás eltérésre gondolok.
    Valahol le kéne hidegíteni, mondjuk az elemnél? Mekkora kondit rakjak bele? 10-100nF körül gondoltam.

    Az is eszembe jutott, hogy nem csinálom meg, hanem beállok vele egy multi parkolójába és röhögök kicsit. :D
    Ezt azért nem gondoltam komolyan!

    And!
    Másikat nem szeretnék venni (közel 8e volt, merthogy légnyomás páratartalom, meg rádióvezérelt óra is van benne).
    Egy olcsóbb már nálam is tönkre ment. Leesett, elhangolódott a beltéri egysége. Hetekig szórakoztam vele, de műszer hiányában nem sikerült beállítani. 1-2 m-ről vette a jeleket, de messzebbről már nem.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés