Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • liksoft

    nagyúr

    válasz Lauda #55326 üzenetére

    A lemezek átépítése CSAK abban az esetben jöhet szóba, ha a motor besült, vagy más módon működésképtelen. A lemezek a tengelyre rögzített "hordón" alapban "lötyögnek". Vagyis nem szoros illesztéssel kerülnek a mechanikába. Ennek oka a hőtágulás. Gyártáskor a lemezeket és közöttük a távtartó gyűrűket miután beszerelték, egy felső rugóval rögzítik. Vagyis tengely irányú feszített rögzítésről beszélünk, ahol a lemezek a hőtágulás miatt képesek kis mozgásra. Pont ebből adódik, hogy a legritkább esetben esik egybe a mágneses középpont a fizikaival. Ha a lemez elmozdul, a felírt jelek excentrikusan helyezkednek el, amit a fejnek szinuszos mozgással kell lekövetnie a szervojel alapján. Ha e mozgási tűréstartományba beleesik az excentricitás akkor tud olvasni, de ha nem, akkor képtelen a torzulást lekövetni. Minél több lemez van a mechanikában, így a fejszerelvény súly nagyobb, annál kisebb torzulást képes elviselni.

    A fentiek alapján ha valaki kiszedi a lemezeket, akkor plusz hibát visz a rendszerbe. Bármennyire is gondosan jár el! Mikronok világáról beszélünk! Vagyis lemezekkel nem dobálózunk. Ráadásul olyan sincs (csak a legendákban - illetve a régi MFM időben volt rá kísérlet), hogy oldalanként másik mechanikában leolvassuk a felület tartalmát, majd ha mind megvan, utána összefésüljük. Nem. A mai drive-ok safe üzemmódú indítása a cél, mert csak a komplex adatbázisainak felhasználásával lehet menteni. Ehhez alkatrészek cseréje, a drive saját moduljainak (olyanok mint 1-1 OS rendszer file-ok) korrigálása, esetleg pótlása az elsődleges megoldás. Lemezek átrakása az utolsó esély!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés