Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  Halo sorozat

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:36:28

LOGOUT.hu

Komplett leírások a topik összefoglalóban. A warez itt is tilos!

A Halo a Bungie Studios által létrehozott játékuniverzum, amelynek világa az évek során hatalmasra duzzadt. A kezdetben csak egy két videójátékot tartalmazó világ most már ott tart, hogy 8 különböző játékot és rengeted képregényt, animációt, rövidfilmet, illetve mindezekkel együtt, több milliós rajongótábort tudhat maga mögött. A "legenda" pedig egyetlen címmel indult anno. Ez volt a "Halo: Combat Evolved"

Trailer - Játékmenet videó

A legelső részben, amely a Combat Evolved alcímet viseli, egy Master Chief nevű szuperkatonát alakítunk, aki egy Cortana nevű mesterséges intelligencia segítségével veszi fel a harcot egy idegen lényekből álló szövetség, a Covenant ellen. A Covenant legfőbb célja, hogy elpusztítsák az emberiséget, akik az útjukban állnak, így bekövetkezhet ugyanis a "Nagy Utazás" amely vége szerintük egy valamilyen menyországgal ér fel. Ehhez pedig szükségük lesz a harcok szinteréűl szolgáló mesterséges építményre, amelyne neve: Halo.

Érdekesség egyébként, hogy a Halo: Combat Evolved eredetileg egy Macintosh-ra tervezett harmadik személyű játék lett volna (TPS) aztán a Microsoft új konzoljának bejelentésekor döntöttek úgy, hogy mégis első személyű (FPS) játékot készítenek belőle, méghozzá kizárólag az új konzolra, az Xbox-ra. Természetesen később PC-s kiadást is kaptak a rajongók, amelyben már multiplayer játékmód is helyet kapott.

Megjelenés:
2001. november 15. (Xbox)
2003. szeptember 30.( PC )

Trailer - Játékmenet videó

A Halo első része mind szakmailag, mint a játékosok véleménye alapján is világsiker lett, olyannyira, hogy system seller lett belőle, vagyis szinte minden Xbox tulajdonosnak volt legalább egy példánya a Halo: Combat Evolved játékból. A megoldások amiket a játék hozott be a videójátékok világába, a történetvezetés, a zseniális gépi ellenfelek mind-mind előrehozták a tényt, érkezni fog a folytatás.
Nem is kellett sokáig várni, úgyanis 2004. november 9-én megérkezett a folytatás is, a Halo 2. A főszereplőink továbbra is a szuperkatona Master Chief és az őt segítő mesterséges intelligencia, Cortana, helyszínként pedig a Föld-et üdvözölhetjük, amelyet sikeresen megtámadott a Covenant. Újdonságként irányíthatunk egyet az ellenfeleink közül is, méghozzá több küldetésen keresztül. Az Arbiter misszió mind-mind kapcsolódik főhőseink kalandjaihoz, egy ponttól pedig már közösen kell harcolnunk nem csak a Covenant, hanem az első részben megismert parazita faj, a Flood ellen is.
A játék ismét csak elismerésre méltatta a játékosokat, valamint a szaksajtót is, amit nem csak a kiváló egyjátékos módnak, hanem a fantasztikus multiplayer ütközeteknek is köszönhet. Sok pálya, két választható faj, rengeteg fegyver és egyéb okosság szinesítette az amúgy sem hétköznapi játékot. A sajtó szinte mindehol 90% fölötti értékeléseket osztott ki a Halo 2-nek, így kérdés sem volt, muszáj lesz a következő részt is megcsinálni.

Megjelenés:
2004. november 9. ( Xbox )
2007. május 31. (PC)

Trailer - Játékmenet videó

"Finish the Fight!" 2007-ben a Halo ismét visszatért ezúttal a 3. résszel, hogy egy még monumentálisabb, még epikusabb sztorival kápráztassa el a rajongókat. Master Chief harmadik eljövetele ismét fantasztikus siker lett, hiszen az újgenerációs konzol, az Xbox 360 egyik legkelendőbb címévé vált. Ezzel együtt pedig ismét elmondhattuk az, hogy egy Halo játék system sellerré vált, hiszen a legtöbben a Halo 3 miatt vettek új konzolt. Többek között. A folytatásban ismét a Spartan katona, Master Chief bőrébe bújva tehetünk pontot az eddigi történetek végére, úgy hogy egy "régi ígéretet" is betartunk. Pontot tehetünk a Covenant - Ember háború végére úgy, hogy mellette a világokat is fenyegető Flood fenyegetést is eltörölhetjük. Mik a Halo-k tulajdonképpen, miért építették őket, miért van több darab a gyűrűvilágokból. Mindenre választ kapunk. A játék többszereplős módja is nagy fejlődésen ment keresztül. Bejött a Forge, mellyel saját pályákat is készíthettünk, ott volt a 4 szereplős kooperatív játékmód és az új pályák, új fegyverek mind mind hozzátettek valami pluszt a trilógia záró akkordjához. A haramdik résszel akár egy teljes kerek lezárást is kaphattunk (vagyis hát kaptunk), de amennyiben legendary nehézségi szinten játszotta végig valaki, úgy tudhatta, jöhet még a folytatás.

Megjelenés:
2007. szeptember 26. ( Xbox 360)

Trailer - Játékmenet videó

A Halo Wars egy valós idejű stratégiai játék mely az Age of Empires sorozattal ismertté vált Ensemble Studios utolsó játéka volt, valamint az első és ez idáig egyetlen stratégiai játék, mely a Halo sorozatban megismert sci-fi univerzumban játszódik. Érdekesség, hogy eredetileg ugyebár RTS-ként induló sorozat FPS módra váltott, hogy aztán évekkel később külön részként térjen vissza, mint stratégiai játék. Xbox 360-on eddig sem voltak idegenek az RTS-ek, viszont roppant mód zavaró és nehéz volt irányítani az addigi játékokat. Aztán jöttek az Age of Empires készítői és megoldották, amit eddig senki nem tudott. Tökéletes irányítást fejlesztettek ki amely minden ízében egyszerű, de nagyszerű volt. A játék története jóval a korábbi játékok előtt játszódik, nem sokkal az után, hogy az emberiség először találkozott a Covenanttal. A Spirit of Fire nevű hajó különböző küldetéseket hajt végre, amikor is eljutnak egy "Pajzsvilágba" amelyet a Forerunnerek, vagyis a Halo készítői hoztak létre. Amit ott találnak az a galaxis vesztét okozhatja, így muszáj tenniük ellene valamit.
Bár a rajongók kezdetben húzták a szájukat, a történet kárpótolta őket az új játéktípus miatt, így nagyon sokan vannak, akik évek óta várják, hogy folytatódjék a Halo Wars. ( ez sajnos nem valószínű hogy megtörténik,lévén a fejlesztő cég megszűnt) A játék bár nem lett kirobbanó siker, mégis az egyik legnagyobb példányszámban értékesített konzolos RTS címet birtokolja.

Megjelenés:
2009. február 27. ( Xbox 360)

Trailer 1, Trailer 2 - Játékmenet videó

"Prepare for Drop!" A rajongóknak nem kellett sokáig várniuk az új Halo játékra, ugyanis bejelentették, hogy érkezik, egy új rész, amelyben új főszereplőt kapunk majd. A kezdeti meglepettség után kiderült, hogy egyfajta "spin-off" mellékszálat kapunk, amely időrendben a Halo 2 alatt játszódik, csak egy másik katona szemszögéből. Főhősünk egy Rookie néven megimsert Orbital Drop Shock Trooper, vagyis ODST katona, aki New Mombasa városában ér "szerencsétlenül" földet, miután a Halo 2-ben látott hipertérugrást végző hajó kizökkentette őt és társait a normális földetérés helyszínétől. A feladatunk többek között az lesz, hogy megtaláljuk az eső áztatta városban a társaink egy-egy személyes tárgyát, amin keresztül végigjátszhatjuk, hogy pontosan mi történt velük a baleset után. Mindezek mellett pedig a városban marad Covenant erők is készülnek valamire, amelynek kiderítése szintén ránk hárul majd.
Az eredetileg Halo 3: Recon címmel bejelentett Halo 3: ODST nem formálta meg a műfajt, koránt sem volt olyan epikus, mint Master Chief kalandjai, de a kihalt város és a folyamatosan szakadó eső mellett mégis tudott emlékezetes pillanatokat felmutatni.

Az új részben debütált a Firefight mód, amely tulajdonképpen egy Horda mód volt, amikor is más játékos társainkkal kellett visszavernünk a folyamatosan ránk zúduló Covenant erőket. Multiplayer módként pedig tulajdonképpen megkaptuk a teljes Halo 3 többjátékos módját, azzal a kitétellel, hogy az ODST 2. lemezén az összes megjelent Halo 3 DLC pályát megtalálhattuk. Így aki korábban nem szerezte be a kiegészítőket, úgy most két legyet üthetett egy csapásra.

Megjelenés:
2009. szeptember 22. ( Xbox 360)

Trailer 1,Trailer 2 - Játékmenet videó

"Remeber Reach" A 2009-es E3 alkalmával bemutatta a Bungie a legújabb Halo játékukat, amely a Reach alcímet kapta. A rajongók innen már tudhatták, hogy a trilógia előzménytörténetét fogjuk megismerni, vagyis a Reach bolygó bukását. A játék középpontjában egy Spartan III-as egység, a Noble Team áll, akik közül mi a név nélküli Noble 6-os egységet irányítjuk. A történet szerint a Reach bolygón járunk, ami tulajdonképpen az emberiség egyik utolsó védőbástyája, innen már csak ugrás a Föld, és az emberiség kiírtása. Tudja ezt a Covenant is, így szinte minden erejüket a bolygó lerohanására teszik fel. Hogy ez hogy sikerül, sajnos szinte előre tudható. Viszont a végjátékig egy epikus és heroikus történetet játszhatuk végig, amely nem mentes a dramturgiai elemektől sem. A Reach a Halo 3 sikerességét is felülmúlta, ami nem csoda, hiszen a Bungie mindent beleadott az utolsó Halo játékukba.

Megjelenés:
2010. szeptember 10. ( Xbox 360)

Trailer - Játékmenet videó

Miután a Bungie a Halo Reach-csel végérvényesen befejezte a Halo játékok készítését, a stafétát a Microsfot egyik leányvállalata, a 343industries vette át. A cég hamarosan be is jelentette, hogy felújítják a legelső Halo játékot, méghozzá úgy, hogy teljesen új grafikus motort kap a Combat Evolved, valamint jó néhány dolgon finomítanak majd. Megjelenés utána rajongók csak ámultak bámultak, hiszen a cég egy igen tisztességes felújítást hozott össze úgy, hogy akár egy gombnyomásra a régi grafikával játszhattunk. Mivel többnyire látványügyileg kaptunk felújítást, túlzott újdonságokat nem kaptunk, de azért többek között a Halo 3-ban látott terminálokat ide is behozták a készítők.

Megjelenés:
2011. november 15.( Xbox 360)

Trailer , Játékmenet videó

A Halo 3 után a rajongók tűkön ülve várták a számozott folytatást, amit hamarosan be is jelentettek. A Bungie ugyebár a Halo Reach befejeztével átadta a stafétabotot a 343 industries-nak, hogy a továbbiakban ők fejlesszék majd a Halo játékokat. A cég már a Halo Combat Evolved Anniversary-val bizonított, viszont itt mégis csak egy új részről beszélünk, így jó néhány rajongók kétkedve fogadta az új fejlesztőket. (mint kiderült teljesen feleslegesen)

A történet ott folytatódik ahol a Halo 3-ban befejeződött. Amennyiben Legendary nehézségi szinten játszottuk végig a játékot, a stáblista után kaptunk egy rövid jelenetet, ahol a Forward Unto Dawn sodródik egy ismeretlen bolygó felé.Mi itt vesszük fel a fonalat. Pontosabban 4 évvel és 7 hónappal az Ember-Covenant háború vége után. Master Chief még mindig a hibernáló kamrában alszik, mint a hajó egyetlen emberi túlélője. Cortana természetesen megfigyelés alatt tartja John-t, amikor hirtelen egy támadás éri a sodródó roncsot. Így a mesterséges intelligenciának muszáj felébresztenie hősünket, ha szeretnék túlélni a támadást. Meglepetésünkre egy hatalmas Covenant flotta jelenik meg és támadást indítanak ellenünk. Fontos leszögezni hogy ez a flotta egy rebellis társaság, akik nem fogadták el hogy véget ért a háború az emberekkel.

Mindezek után pedig egy a Halo Wars-ban látott "Pajzsvilágra" zuhanunk le, ahol egy új "mégis ősi" ellenfél is felébred hosszú álmából. Hogy ki Ő, illetve kik az új ellenfelek, az a játékból kiderül. Az új rész bár nem lett akkora siker mint a Reach vagy a Halo 3, mégis a legtöbb rajongót meggyőzött, így a 343i csapata méltán örülhetett annak, hogy egy fantasztikus grafikájú új részt hoztak össze, amelynek története (amelyeket a könyvektől is kölcsönvettek) tökéletesen beleillik a játék világába.

Megjelenés:
2012. november 6.( Xbox 360)

Trailer - Játékmenet videó

Bár a Halo 4 játékkal egy új "trilógiában" gondolkodtak a készítők, úgy döntöttek, hogy a nagy cím bejelentése előtt kihoznak egy kisebb részt, méghozzá kezdetben csak Windows Phone 8-ra és Windows 8-ra. A Spartan Assault egy felülnézetes rail shooter (top-down third-person shooter) amelynek a főszereplője két Spartan IV-es katona: Sarah Palmer a Halo 4-ből, illetve Spartan Davis. A történet a Halo 3 és Halo 4 között játszódik a Draetheus V bolygón, ahol a Covenant megint olyanba üti az orrát, ami nem tetszik az emberiségnek. Sajnálatos módon túlzottan nincs kibővítve a később Xbox 360-ra, Xbox ONE-ra és PC-re is megjelent Spartan Assault, de ettől függetlenül a rajogók tehetnek vele egy próbát.

Megjelenés:
2013. július 18. (Windows Phone, PC)
2013. december 24. ( Xbox ONE)
2014. január 31. (xbox 360)
2014. április 4. (PC-Steam)

Trailer 1, Trailer 2 - Játékmenet videó

A 2014-es E3 alkalmával a 343industries bejelentette ( túlzott meglepetés nem volt, hisz korábban kiszivárgott már a játékról néhány infó), hogy még idén novemberben érkezik a Halo: The Master Chief Collection Xbox ONE-ra, amelyben az összes sorszámozott Halo játék felújított változata helyet kap. A legfontosabb, hogy a Halo 2 is megkapja a Combat Evolved-hez hasonló teljes felújítását, de a Halo 3 és Halo 4 is megkapja a fullHD és 60fps tuningot. ( ahogy az első rész felújított változata is. ) A csomag tartalmazza egyébként még a Halo Nightfall filmet is, valamint exkluzív lehetőséges a decemberben induló Halo 5 bétához is.

Megjelenés:
2014. november 11. ( Xbox ONE )

Trailer 1 - Trailer 2

A The Master Chief Colletion mellett természetesen nincs elfelejtve a legújabb sorszámozott Halo játék sem. A Halo 5: Guardians 2015 őszén érkezik, a Spielberg féle tv sorozattal egyetemben. Túl sok mindent egyelőre nem tudunk róla. Történet szerint egy új Spartan katona van Chief nyomában, aki a játékban mint renegát harcosként fog szerepelni. Spartan Locke az ONI megbízásából keresi kedvenc hősünket, de hogy miért azt egyelőre nem tudjuk. A játék a tervek szerint fullHD felbontást és fix 60fps-t is hoz magával, valamint dedikált szervereket. Pontos megjelenésről még nem tudunk, viszont a Master Chief Collection tulajdonosok 2014 decemberében kipróbálhatják majd a multiplayer béta változatot.

Megjelenés:
2015. Q3. ( Xbox ONE )

Könyvek

A Halo világa természetesen nem csak a videójátékokra korlátozódik, hanem 2001. óta rengeteg könyv is megjelent, amelyek mind-mind a játék univerzumát bővítik ki különböző módokon. A legelső ilyen kiadás a 2001-ben megjelent Fall of Reach volt, amelyet azóta nem kevesebb mint 11 másik novella követett.

Eric Nylund: The Fall of Reach
Megjelenés: 2001.

A legelső könyvben ismerhetjük meg Master Chief múltját, valamint azt, hogy pontosan mi is történt a Reach bolygó eleste előtt, hogyan és miért támadta meg a Covenant az emberiség utolsó védőbástyáját, valamint hogyan sikerült elmenekülnie a Pillar of Autumn hajónak. A könyv az első Halo játék konkrét előzménye.

William C. Dietz: Halo - The Flood
Megjelenés: 2003.

A második könyv tulajdonképpen a Halo: Combat Evolved könyv változata, olyan különbséggel, hogy a játékban látott események sokkal jobban ki vannak dolgozva, illetve jobban részletezve vannak mint a játéksorozat első részébén.

Eric Nylund: First Strike
Megjelenés: 2003.

A következő regény 2003-ban jelent meg, újra az első könyv írójának tollából. Az "Első Csapás" történetileg a Halo: Combat Evolved és a Halo 2 játékok között játszodik, amikor is Master Chief visszatér a Földre a Reach és az első Halo eseményeinek túlélőivel.

Eric Nylund: Halo - Ghost of Onyx
Megjelenés: 2006.

A könyvek folytatására egészen 2006-ig kellett várni, amikor is Eric Nylund által írt novella, a Ghost of Onyx napvilágot látott. A regényben Kurt-051 és az újgenerációs Spartan III-as katonák kiképzését ismerhetjük meg egy "különleges világon" amely az Onyx nevet kapta.

Joseph Staten: Halo - Contact Harvest
Megjelenés: 2007.

A következő könyv hamarabb jött, mint a rajongók hitték, ugyanis a következő évben ismét egy újabb címmel bővült a Halo világa, amely ismét egy előzémnytörténete a játékoknak. Az játék első részéből megismert kedvenc afroamerikai katonánk, "Sergeant Avery Johnson" háttértöténetét ismerhetjük meg, valamint azt, mi is történt pontosan az első kapcsolatfelvételnél a Harvest bolygón, ami végül az első Emberiség - Covenant háború kitörését eredményezte.

Tobias S. Buckell - Halo: The Cole Protocol
Megjelenés: 2008.

A rajongók egy évvel a Contact Harvest után ismét egy Halo regényt kaptak a kezeik közé. A Cole Protocol című könyvben a Halo 1 legendás kapitányának, Jacob Keyesnek ismerhetjük meg a háttértörténetét, valamint betekintést nyerhetünk kicsit a Covenantok világába is.


Greg Bear - Halo: Cryptum
Megjelenés: 2011.

2011-ben Greg Bear tollából született meg a Crytum című új Halo regény, amely bevallottan egy trilógia első darabjaként látott napvilágot. A 3 részesre tervezett történet több száz ezer évvel játszódik a Halo játékok története előtt és középpontban a korábban megismert Forerunner fajt találhatjuk. Az első részben már egyből a Forerunner - Flood háborúban találjuk magunkat.


Karen Traviss - Halo: Glasslands
Megjelenés: 2011.

A 2011-es év duplán is megörvendeztette a Halo könyvek rajongóit, ugyanis a Forerunner trilógia első kötete mellett egy másik Halo könyv is napvilágot látott, méghozzá egy női író tollából. A Glasslands történetében ismét visszatérünk a Covenant - Emberiség háborújához, újabb részleteket ismerhetünk meg, amik végül a Ghost of Onyx történetét vezetik majd fel. A Glassland egy a Kilo-Five trilógia első darabja.

Karen Traviss - Halo: The Thursday War
Megjelenés: 2012.

A Kilo-Five trilógia második részében ellátogatunk az Elitek anyabolygójára a Sanghelios-ra is, valamint tanúi lehetünk a Sangheili polgárháborúnak is.

Greg Bear - Halo: Primordium
Megjelenés: 2012.

A 2012-es évben ismét két Halo könyvet kaparinthattak meg a rajongók, a Kilo-Five trilógia második könyve mellett a Forerunner Saga folytatását is megkapták. A 2. részben ismét a távoli múltban járunk a 07-es Installáción, amikor is megismerhetjük Chakast, azt a földi férfit, akinek az elméjével találkozhatunk mi is a távoli jövőben, méghozzá 343 Guilty Spark személyében.

Greg Bear - Halo: Silentium
Megjelenés: 2013.

A Forerunner saga záróakkordjában a Halo 4-ben is látott Ur-Didact történetét ismerhetjük meg, valamint azt, hogy milyen indokok és események hatására jut el oda, hogy a történelemben elsőként tüzeljen a Halo gyűrűkkel.

Karen Traviss - Halo: Mortal Dictata
Megjelenés: 2014.

A Kilo-Five trilógia záródarabjában a terrorista csoport Venezia zárótörténetét ismerhetjük meg, valamint a terrorista Staffan Sentzke kapcsolatát a Kilo-Five Spartan csapatba tartozó Naomi-010-el.

John Shirley - Halo: Broken Circle
Megjelenés: 2014.

Az idei évben ismét két új Halo regényt kaphattak a kezeik közé a rajongók, amelyből a második a Broken Circle alcímmel ellátott könyv volt. A könyv a Covenant szövetség korai időszakába nyer betekintést, amikor is az Elitek szövetségre léptek a Prófétákkal.

Soundtrackek - Játékzenék

A Halo játékok mindig is híresek voltak fantasztikus zenéikről, amik többnyire azonnal felismerhetőek egy egy taktust meghallva. Reméljük a 2015-ben érkező Halo 5 is hasonlóan minőségi dallamokat tud majd felmutatni a rajongóknak.

Halo Combat Evolved
Halo 2
Halo 3
Halo Wars
Halo 3: ODST
Halo: Reach
Halo Combat Evolved Anniversary
Halo 4
Halo Spartan Assault

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  Halo sorozat
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.