- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Dany007: Kiakasztó frissítések
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
-
LOGOUT
Baldur's Gate 3
Új hozzászólás Aktív témák
-
Secundus
tag
Sziasztok! Most cseréltem alaplapot és processzort. A régi cucc Gigabyte B460 HD3 + Intel Core i5-10400, az új hardware Gigabyte B760M DS3H + Intel Core i5-12400 F. Az operációs rendszer is változott Windows 10 Home-ról Windows 11 Home-ra. Innentől kezdve a Baldur's Gate 3 kb. 3-5 percenként crash-el, és ilyenkor a gépem automatikusan újraindul. Az előző konfignál is gyakori volt a crash, de az "csak" 30 perc-2 óra időintervallumok között fagyott le. Ilyenkor a BG3 sima crash üzenetet dobott fel és megkérdezte, hogy akarom-e reportolni a hibát. A gép természetesen nem indult újra. Ez az újraindulós jelenség valami Windows 11 specifikus jelenség, vagy máshol keressem a probléma forrását? Amúgy GOG verzió van nekem.
-
_drk
addikt
Act3nál már most belekavarodtam a sztoriba.
Bementem Gortash ceremóniára, elfogadtam az ajánlatát, ami vicces hogy még Paladin rész is volt, de aztán Oath Breaker lettem. Ami zavar mert hithű Paladint játszottam addig, de van a hely tele robottal amit hülyeség lett volna betámadni. Most vissza töltöttem egy állást, be se mentemy csak így meg fura hogy az ott áll a levegőben -
Az itt felsorolt játékokból az összes eddig hidegen hagyott, megmondom őszintén, hogy a körökre osztott rész és maga a világfelépítés tetszik nekem nagyon, ami miatt megérne nekem egy próbát.
Amúgy ez a százalékszámítás meg amit feljebb írtatok, felettébb hasonlít nekem a Kings Bounty 2-höz (minőségben jóval gyengébb mint a BG3, de a harcok egész jók voltak ott is, RNG a háttérben ment ezerrel).
Mivel a puding próbája az evés, így mindenképp teszek majd vele egy próbát.
-
_drk
addikt
Annyira szerintem nem bonyolult.
Az 5e-nek direkt van egy pár oldalas handbook-ja amiben az alapok megvannak. Aztán persze megvannak a mélységei, de ezt a játék remekül építi bele automata.
Nyilván az elején fogalma nincs az embernek, hogy működik a rendszer meg a játékban hogy működik. Ugye ez 2 külön dolog. Például a nyomozás teljesen máshogy működik, minthogy az ember elképzeli.
(Tegnap pont belenéztem ahogy Mogács elkezdi és van mellette egy DND-és faszi, nagyjából le is tisztáznak sok dolgot, de vicces ahogy az ember elképzeli és mennyire más a játékban)
Amúgy nagy tudás nélkül is kb a játék felénél már nagyjából világos mi és miért történik. De addig is amúgy automata a rendszer.Nekem az a kedvencem hogy a háttérbe folyamatosan megy automata egy csomó minden.
A harcoknál már nem dobókocka van hanem %.
Tehát fut a háttérben a DnD rendszere, de annyira jól van implementálva, hogy szinte észre se veszed. -
LK
addikt
válasz
WATERDACA #1782 üzenetére
A többiek már mindent elmondtak. Egy ötletem azért van: az alap, már generált karakterekből válassz a próba 2 óra alatt, ha eldöntötted, hogy tetszik-e a játék, utána már ráérsz új karaktert generálni. Még egy dolog, hogy a képességpróbáknál és támadásnál húszoldalú kockával kell dobni és instant siker ha húszat dobsz és instant kudarc, ha egyest. Videók nézése jó ötlet.
-
válasz
WATERDACA #1782 üzenetére
Ezerkre hasonlít még a korábbi BG részeken kívül:
Icewind Dale 1-2
Pillars of Eternity 1-2
Planescape Torment
Tiranny
Pathfinder 1-2
Divinity Original Sin 1-2
stb.Szóval a party alapú, felülnézetes szerepjátékokra hasonlít (persze nem soroltam fel mindet), ezeken kívül nehéz bármihez is hasonlítani.
A legnagyobb gondod a szabályrendszerrel lesz, mert ez nem ARPG, ahol mondjuk a mana mennyiségétől függ, hogy mikor és mennyit varázsolhatsz, meg a támadásaid általában találnak és sebeznek is. Itt limitáltak a varázslatok (pl hogy naponta(!) hányszor lehet varázsolni), kell ismerni a harc mechanikát, milyen esélye van a találatnak majd a sebzés nagyságának, milyen fegyvereket, páncélokat használhatsz a karaktereddel, stb.
A D&D eredetileg egy tabletop társasjáték, több száz oldalas szabályrendszerrel (és ez csak a core rules), és mellé számtalan kiegészítő szabály(rendszer) van. Csak a Lore-ról több száz regényt olvashatnál.Ettől függetlenül egy teljesen kezdő is élvezheti a játékot, mert tényleg nagyon jó. Csak készülj fel arra, hogy elsőre sok minden kínai lesz. Olvass el minden infót, amit a játék feldob (remélem jól tudzs angolul), és ha esetleg valami nem értesz, nyugodtan kérdezz itt.
-
Capricornus
aktív tag
válasz
WATERDACA #1782 üzenetére
Hali!
Én annyira nem vagyok otthon a DnD világában, ezer éve játszottam a Neverwinter játékokkal, illetve életemben eddig egy rövid kampányt játszottam asztali szerepjáték keretében és csicska fokozaton semmi gond nem volt a BG3-mal. Nyilván nekem is voltak visszatöltések, mint minden rendes BG3 játékosnak, de alapvetően szerintem a harcrendszer alapjai egyszerűek és érthetőek. Amúgy ha megnézel egy asztali szerepjáték bevezetőt, ami a DnD 5e-t taglalja, az is sokat segít. Nyilván vannak kisebb különbségek, de az alap ugyan az.
Amire rendszerben talán a legjobban hasonlít, az a Solasta, hiszen az az DnD SRD 5.1-re épült.
De a fentebb említett játékok is hasonlóak. A Pathfinder mondjuk jóval bonyolultabb, mint a DnD 5e, szóval ha azt ismered, akkor nem kell megijedni, az 5e sokkal egyszerűbb. -
_drk
addikt
válasz
WATERDACA #1782 üzenetére
Képzeld el a Witcher3at sokkal jobb párbeszédekkel és sokkal több lehetőseggel.
Nem is tudom mire hasonlít, sok egyedi még is ismerős dolog van benne.
Én se nagyon nyomtam még nagyobb crpg-vel de ez teljesen jó.
Annyi hogy karakteralkotás előtt nézzél vidit, hogy működik, meg egyáltalán milyen karakterrel lennél mert már ott el fog menni a 2 órád.
De úgyse fogod redundolni ha egy kicsit is érdekel a szerepjáték és a körökre osztott harc se zavar. -
kicsako
őstag
Szia,
Sztoriban kb. semmit sem kell tudnod az első 2 részről, talán 2 karakter van ami visszatérő, de ennyi, teljesen új sztorit mesél el a játék új karakterekkel.Én a d&d 3.5e szabályainak az alapjaival voltam csak tisztában, szóval sok mindent újra kellett tanulnom nekem is(a játék az 5e szabályokra épül), de a játék rengeteg mindent elmagyaráz, mindenre is kitér. Ha valamit nem értesz akkor: https://bg3.wiki/ de itt a topicban is szívesen segítünk.
Hasonló játékok: Divinity: Original sin 1-2, Pillars of Eternity 1-2, Pathfinder, és még idevehetjük valamilyen szinten az X-com/Wasteland sorozatokat is, de az kicsit más stílus azért.
-
Sziasztok!
Gondolkodom, hogy beszerzem a játékot, csak jókat lehet olvasni róla.
Megmondom őszintén, eddig a BG minden formában kimaradt a videojáték pályafutásomból, így kicsit aggódok, hogy hátrányból indulok majd.
Körökre osztott játékokban csak Heroes, King's Bounty játékokkal játszottam, illetve Hearthstoneoztam. Szerepjátékban Skyrim, Witcher 3 vitte nálam a prímet. Ezeket a játékokat imádtam.
Elvileg Steamen van refund lehetőség ugyebár 2 óráig, bár a karakterkészítő miatt gondolom el fog nyúlni már ott az az idő.
Ti mihez tudnátok hasonlítani a játékot, és mennyire jól kezeli az új betanulókat?
-
_drk
addikt
Sziasztok
A fegyvereim mitől veszíthetnek sebzést?
Sok elemental sebzésem oda lett. Szerintem mert használtam olajat vagy miket.
Pl a Jorgoral`s Greatswirdot használtam, nagy nehezen leváltottam a játék elejétől használt everburnt. Aztán most nézem hogy elment róla a sebzés. De egy csomó fegyverrel ez van... -
Gothmog
senior tag
válasz
HUN_Sector #1777 üzenetére
5 CD-s volt az első rész (esetleg ha volt olyan kiadás, amiben a TotSC is benne volt, akkor lehetett 6 CD).
De megihlettél, így gyorsan előkerestem a dobozokat, és lőttem egy fotót!
(A ToB nem jött ki anno rendes dobozban, csak az akkorra divatossá váló DVD tokban.)
És igen, igen: a Baldur's Gate II-ből gyűjtőim van. Amiben az a vicces, hogy a Media Marktban anno ez olcsóbb volt, mint a DVD tokos alapkiadás!!!
Ez meg (alább) a szobám fala
(A középső, kisebb méretű térkép a TotSC kieghez járt, és az egyik oldalán Baldur's Gate város térképe látható, a fotón is, míg a másikon - emlékeim szerint - az alapjáték térképe volt fent, megjelölve néhány helyet (mint Nashkel Mines, Cloackwood forest stb.)Bal oldalon egyébként a mai napig kedvenc játékomhoz, a Planescape Tormenthez (természetesen az is dobozos kiadásban van meg, és a megjelenésekor vettem meg, mint az összes többi Inifity Engine-es játékot) járó poszter van fent.
Más játékokhoz, egyebekhez nincs ilyesmi a falamon, de ezek egyetemi éveim örök emlékei (soha nem volt annyi rengeteg időm játékra, mint egyetemistaként
), és így a negyvenes éveim derekán is ott díszelegnek még. Nem szégyellem őket!
-
HUN_Sector
őstag
Kicsi off.
Anno megvolt az első rész 6 cd-s változatban. Kölcsön adtam és onnantól többet nem láttam. Így valahol 2005-6 magasságában begurulhattam és megvettem a dual kiadást.
El is feledkeztem róla egészen máig. Még meghajtóban sem volt azóta, hogy lehúztam róla a nejlont -
válasz
UberMutant #1774 üzenetére
Pedig könnyű lett volna "lebeszélni". Ha nem erőlteted, hogy ne ölje meg, hanem ráhagyod, hogy tegyen amit akar, akkor magától eláll Nightsong megölésétől. -
UberMutant
őstag
sajnos további csapás érte a honour mód csapatom
shadowheart is kipurcant, nem tudtam lebeszélni, hogy megölje nightsong izét. ugyan csak kiütöttem, de odalett. nem tudom visszaszerezni. így már csak 4 karakter maradt: a 3 origin és a saját orkom. gale, wyll karlach. nem megy nekem ez a jó végigjátszás. -
Már másodszor futok bele abba, hogy a betörhető falon vagy padlón visszatöltés után nem lehet átmenni, mert a törmelék elzárja az utat, és nem lehet vele semmit kezdeni, mert már be lett törve
Van erre esetleg valami megoldás? Az honour mód nem érA másik, hogy a csapattársak olyan ostobák, hogy simán belesétálnak egy felderített csapdába. Roppant bosszantó
-
Franklin
addikt
válasz
UberMutant #1769 üzenetére
Bírom ezeket a káoszos történéseket
minden végigjátszás egy új sztori.
De azért mehetett volna spoiler alá.
-
UberMutant
őstag
'jól' alakul a második végigjátszásom.
L'azelt kinyírta SH, Astariont meg a békaemberek. Jaheira öngyilkos lett, amikor sajnos meghalt Isobel. Oda lett a kovács is a lastlight innben, meg mindenki.
Minhtarat sem sikerült megmenteni. Halsin eltűnt.Kemény ez a nincs visszatöltés honour mód. Abból főzök, ami /aki marad. Karlach, saját kari ork harcos, Gale, SH most a csapat.
-
HUN_Sector
őstag
Bakker. Hogy én mit átkozódtam mire rájöttem.
Hogy miért nem talál el senkit a két tankom. Hiába respeceltem.
Az a nyavalyás great weapon mastery automatikusan aktiválódott és +10 sebzésért 5-öt levett a támadóértékemből. Ráadásul el van dugva a kapcsológombja. -
Valamelyik Shar próbát véletlenül meghekkeltem, feltörtem a zárat, és körbejártam, csak később vettem észre, hogy máshogyan is ki lehet nyitni
Nektek nem szoktak mozogni a hullák? Néha csinálja, mikor helyszínváltás után visszamegyek, a frászt hozza rám
Most egy sorozatgyilkos után nyomozok, és megtámadtak közben. Varázsoltam egy Cloud of daggerst, ami tök jól is működött, de harc után pár ostoba bámészkodó belerohant, erre engem tartóztatnak le gyilkosságért.
Szóval városban óvatosan a több körig ható AoE varázslatokkal... -
LK
addikt
Sziasztok!
Nem figyeltem az okra, de Lae'zel Hp-i drasztikusan lecsökkentek. 110-ről 70-re és a Shar egyik próbája után vettem észre. Egyszer ott fel kellett támasztani, mert instant meghalt a ködben. Ez most bug vagy valami csökkentette az értékeit a Shar templomban ? -
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
HUN_Sector #1759 üzenetére
Az könnyen lehet amúgy, nem állítom, hogy 100%-osan megcsináltam mindent.
Azóta újrakezdtem egy Draconic bloodline High Half-Elf karakterrel.
-
7
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #1758 üzenetére
Ha túl sok macerának tűnik megtanulni, akkor valószínűleg nem is érdemes erőltetni jelen élethelyzetedben. Nekem is bőven voltak olyan játékok, amiket csak évekkel később vettem elő, amikor épp volt késztetésem beleásni magam és jobban megismerni.
A lényeg, hogy remélhetőleg azért így is kaptál olyan BG3-as élményeket, amik miatt (remélhetőleg) megérte a végigjátszásba befektetett energia. Ha pedig nem, akkor c'est la vie, de legalább tudod, hogy mit kerülj a jövőben.
-
HUN_Sector
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1758 üzenetére
Eléggé végigrohantál a sztorin akkor. Kb 110-120 óra alsó hangon a teljes végigjátszás. Kihagyhattál jó pár érdekes mellékküldetést.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Azt hiszem az első részével játszottam, pontosabban elkezdtem annak idején, de nagyon rövid idő után abba is hagytam, nekem túl összetett volt.
Igazság szerint azon is csodálkozom, hogy a BG3-at végigtoltam, azt hittem, bele fog törni a bicskám pár óra után, mert egyrészt sose szerettem a turn based játékokat, másrészt azt gondoltam, hogy szintén túl összetett lesz. Aztán annyira beszippantott a világa, hogy 90 óra lett a vége.
Amúgy én konzolon játszom,
hisz lassan 2024-et írunk, így a Steam nálam nem játszik, de rá fogok nézni a játékra. Köszi a tippet. -
7
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #1754 üzenetére
Igazából akkor kicsit elterelve a témát, az elmondottaid alapján szívesen ajánlom neked a Divinity: Original Sin 1 & 2 játékokat. Ezek a Larian korábbi játékai, és a második rész már elég sok tekintetben a Baldur's Gate 3-hoz mérhető színvonalat hoz.
A bennük lévő harcrendszer (ismereteim szerint) a Larian sajátja. Nem olyan szerteágazó, mint a D&D és hasonszőrű társai, cserébe érzésre dinamikusabb, és könnyebb az erőforrásokat is menedzselni benne (javarészt cooldownok vannak a varázslatokra, nem kell resteken morfondírozni) -- viszont még mindig van annyira összetett, hogy többféle megközelítéssel tudod megoldani a felmerülő helyzeteket.
Ha az első D: OS rész túl régimódinak érződik, akkor azt ki is hagyhatod, és játszhatsz csupán a második résszel -- a sztori ugyan párszor visszautal az első részre, de annak ismerete nélkül is élvezetes.
Nem mellékesen pedig karácsonyi akcióként a GOG-on, Steamen és még más helyeken is le vannak árazva; a kettő egyben Divinity: Original Sin - The Source Saga címen vehető meg, de ha csak egy részre akarnál beruházni, azt is meg tudod tenni. Ez esetben személy szerint a másodikat ajánlanám, azt tartom jobb és kiforrottabb játéknak a kettő közül.
-
FlashBird
tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1754 üzenetére
Elárulom nekem sem jön be ez a harcrendszer pedig a legtöbb d&d crpg-t vegigjatszottam és összességében ismerem a szabályokat. Pont a játék vége lett elég unalmas.
-
7
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #1749 üzenetére
Én csak azon gondolkozom, hogy mi a kifutása ennek az eszmecserének. Nekem úgy tűnik, nem haladtok semerre, mert más köntösben, de újra és újra ugyanazt szajkózza mindkét oldal. Neked pl. mi lenne a cél, mit szeretnél elérni az érveléssoroddal?
-
PhilBrick
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1749 üzenetére
Kedvesen kerlek: most mar engedd el ezt a temat!
Megertettuk, szerinted velemenyes a mechanika. Viszont ez valtozni nem fog attol hogy itt farasztod a tobbieket. -
atainprison
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1749 üzenetére
Az ugye megvan, hogy a legtöbb d&d kampány lvl 10-12-ig megy el, mert afölött, már nagyon erősek lennének a karakterek a lvl 20 meg konkrétan isten szint. Az, hogy 20 a max szint nem jelenet semmit. És de a d&d 5th editionhöz hasonlítom a játékot, mert arra alapozva készült. Természetesen vannak benne módosítások, mivel egy társasjátékra vonatkozó szabályokat nem lehet egy az egyben átültetni egy videójátékra.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
atainprison #1743 üzenetére
Szerintem kár itt a DD 5-tel hasonlítgatni ezt a játékot, ugyanis már abból a sebből is erősen vérzik, hogy a 20 helyett 12 szint van a játékban. Ha tehát ilyen alapvető jellegzetesség nem stimmel, nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez nem klasszikus DD játék.
Másrészt egy szóval sem mondtam, hogy a játék rossz, sőt, az ellenkezőjét. Hogy mennyire élvezetes és komplex világa van, mennyire jók a karakterek, a helyszínek, az art, a szinkron, a zene. Annyit mondtam, hogy a játék alapmechanikája az, ami erősen véleményes.
-
Legyünk egy kicsit kedvesebbek azokkal, akiknek nem jön be a játék!
-
atainprison
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1745 üzenetére
Azzal kapcsolatban, hogy hol/ki érti a mechanikákat nem írtam semmit, csak azt, hogy azoktól véleményeket bemásolni ide, akiknek fogalmuk sincs a mechanikákról, nem túl célravezető.
Én pl. egyáltalán nem voltam képben a d&d rulesettel, de mivel érdekelt a játék megtanultam, ahelyett, hogy fórumokon sírnék, hogy szar a játék, mert fogalmam sincs mi miért történik.Az értékelésekkel kapcsolatban nem az "újságírók" értékeléseire utaltam, azok engem sem érdekelnek. A BG3 megnyerte a Best Community Support díjat, ami pont a játékosok értékeléséről szól. De amúgy Metacriticen is 8.9-en áll a user score, ami minden csak nem rossz.
-
S e t h
nagyúr
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
atainprison #1743 üzenetére
Azt mondjuk nem értem, hogy miért gondolod, hogy itt mindenki ért a DD-hez, de redditen meg máshol csak olyanok vannak, akik nem értenek hozzá. Leírják többen is, hogy játsszák a tabletop verziót, szeretik a műfajt, és mégis...
Az meg, hogy milyen értékeléseket kap egy játék, tudjuk, hogy soha nem kell figyelembe venni. A user score sokkal beszédesebb, mint egyetlen ember véleménye mondjuk az IGN-nél.
-
atainprison
senior tag
Jézus mi megy itt, már csak egy kis popcorn kéne
.
A BG3 egy crpg azon belül a harcrendszer a d&d 5th edition módosított változata alapján történik.
A kockadobásról csak annyit, hogy minden crpg úgy működik, csak a legtöbb játékban ez rejtve van és nem tolják úgy az ember arcába, mint a BG3-ba.
De az egész rendszer lényege, hogy manipuláld/növeld az esélyeket, mind a hit chance, mind a dmg tekintetében. Ehhez persze érteni kell a kismillió mechanikát, ami a játékban van. Ha sok a miss, az user error, nem a játék hibája.
Ja és az nem érv, hogy redditről meg nem tudom honnan bemásolunk/linkelünk olyan emberek véleményét, akiknek szintén fogalmuk sincs a mechanikákról.
Lehet nem szeretni ezt a műfajt, de a játékot ostorozni, mert a felhasználó nem tudja mi hogy működik, kicsit gáz (nem mellesleg, ha annyira szar lenne a harcrendszer, nem nyert volna meg kismillió díjat). -
anubis6
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1734 üzenetére
Tessék egy "sima" Scorching Ray 1000 DMG-vel: [link]
Nem véletlen mondtam, hogy felejtsd el a Dragon Age jellegű RPG-ket, itt a csizmától az amuletten át, a fegyveren keresztül még a választott kaszt fire stack-je, és a jól választott feat-ek is a dmg-t segítik...
De láttam már Magic Missle-t 8-at lőni, dartonként 50-es sebzéssel.. nagyon sok máson múlik még a sebzés, nem csak azon a számon amit látsz -
HUN_Sector
őstag
Mivel most drow clericet futtatok, elképesztő, hogy mennyi új dialógus jön elő. Pl a blighted villageben egyből összf*ssák magukat a goblinok, hogy parancsoljak nekik én, a “your drow highness”, míg a szélmalomra kötözött mélységi gnóm első kérdése, hogy akkor most rabszolgasorba fogom taszítani? Lényegében mindenki csodálkozik és retteg, hogy miért járok a fényben. Kb Nere-ként kezelnek az Absolutisták
Orknál nem volt ilyen -
LK
addikt
Aki valaha is játszott jó mesélővel és jó csapattal, a hangulat sosem engedi el. Van egy 30 körüli és egy 50 feletti mesélőnk is. Minden alkalommal könnyesre nevetjük magunkat, semmi más nem adná ezt vissza. Szerintem 60 évesen is játszani fogunk, és magam részéről örülök, hogy van egyáltalán olyan PC játék ami visszaadja a hangulat egy részét, és kitölti a játéknapok közötti űrt.
Fenekünket verhetjük a földhöz örömünkben, hogy valaki ilyen játékokat is készít, én le tudom nyelni azt a néhány hibát cserébe.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Én meg múltam egy hete.
Nem meggyőzni kell, csak elfogadni, hogy más másképp látja. Itt lehet olvasgatni, nem csak én érzem frusztrálónak az egész harcrendszert.
"I've played D&D. Lots of D&D. The combats are nowhere near this bullshit unless the DM sucks. Every fight in this game is a one-sided resource drain against waves of enemies that just blow all their abilities immediately since they don't have to worry about any other encounters. The npcs, story, dialogue etc is great but the combat is utter garbage."
"Like, getting ambushed by lava imps that you can't pre-empt is one thing, but the fact there are 10 of them and they immediately crowd your group, then explode into lava when you kill them is just fucking stupid. The only DM who would force you into an ambush like this is one who's just looking to wipe your group and start a new campaign.
Every other fight is immediately a "well, guess I'll be reloading this one" before it even starts. It's all trial and error, which is not what DnD is about.""I'm a huge rpg/fantasy fan both in books and games, and this game is superb when it comes to interactions/world building/choices you make narrative wise.
But God this combat.. worst of the worst in any turn-based game I've played.
People are mad at guys with such opinion, but there can be a turn based game that doesn't feel that boring and clunky as BG3."
Maybe i am wrong but i do feel like the AI is cheating and not playing by the same rules we do. CC being absurdly low in success chance i dont want my entire strategy revolve around low RNG so I just spam my strongest abilities and nuke enemies 1 by 1 because i also dislike pushing bosses into pits to 1hk
És végül, talán ez a legjobb:
I don't think it's the DnD mechanics, we have no DM around to fudge the enemy rolls so they don't just kill us.
In tabletop the DM works together with the player, to ensure they're challenged but not killed outside of very particular circumstances (usually when a player is okay with it, or they do dumb crap like jumping in a random portal for a giggle.). If a DM just wiped their players groups every session they would be abandoned.
All we have is f8 here, so best to use it if you don't want to get fricked by crap you can't see coming.
I play on Tactician and I'm not struggling, but I completely understand people who are even on lower difficulties and "git gud" is not the response anyone should receive when asking for help or bringing up their grievances with a games combat system.Én pont ugyanezeket éreztem a játék közben, ezért gondolom, hogy a harcrendszer ebben a játékban nagyon rossz (lábakon áll).
90 órát beletettem, nem lehet mondani, hogy megalapozatlan a véleményem, ráadásul ma délelőtt be is fejeztem a játékot, de talán ebből is látszik, hogy nem mindenhol hurráoptimizmus a játékról alkotott vélemény, és az, hogy a harcrendszer rengeteg kritikát kap.
-
janos666
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére
Ezt már írták mások is, hogy több számítógépes szerepjáték hasonlóan működik, csak nem vizualizálja neked a kockát. (Az kicsit engem is zavar, hogy ez még animálja is, ami plusz idő, vagy plusz kattintás átugrani.)
A legtöbb, kockamentes szerepjátékban is limitálva van, hogy mik az elérhető dialógusok. Vagy attól függ, hogy milyen karaktert választottál a legelején (pl. "nemesi származású férfi" vs. "alacson társadalmi rangú törp nő"), vagy attól, hogy milyen karakter-tulajdonságokra pakoltad az XP-kért / szintlépésért kapott pontokat (pl. "izom" vs. "karizma", "intelligencia" vs. "ügyesség").
Konkrétan a kockadobásos limitáció szerintem sokkal életszerűbb, mert kapsz ugyan bónuszt a pontjaid után, mégsem garantálja a kimaxolt státusz sem a sikert (nem A?<>?B logika, hanem véltlenszerű is). Nem mindig az nyeri a sportversenyt, aki a legtöbbet edzett, papíron a legjobban formált a teste az adott sporthoz. A profi focista is eltörheti a lábát egy rutin edzésen, és vége a karriernek. A meggyőzés művészete még intrikáltabb, mert 200 IQ-val és pszichilógia tanulmányokkal a hátad mögött sem biztos, hogy meg tudsz győzni egy random 80 IQ-s embert, hogy a Föld nem lapos (sőt, talán jobbak az esélyeid, ha egy viszonylag buta "Gömb hívő" vagy, de valami véletlenszerű módon pont ráhangolódsz a gondolkodásmódjára és beletapintasz valami érzékeny dologba a logikáját illetően anélkül, hogy azt tudatosan csinálnád - de azért nem árt, ha alapvetően tudod hogy kell embereket manipulálni...).Nekem fokozatosan egyre könnyebb volt a játék, a második harmadában már fentebb akartam pakolni a nehézséget (azért szoktam mindent normálon játszani, mert az én hülye logikámban csak két opció van: normál és "death march", avagy úgy kezelem a permanens halált, mint ha fel kéne állni a játék elől és uninstalálni - szó szerint "vége a játéknak" -, ugyanakkor olyan hülye sem vagyok, hogy csak azért 3x végigjátszom a felét, mert néha meghalok, illetve minden egyes konfliktus egy stresszes kínlódás legyen, hisz alapvetően szórakozni akarok, nem kínozni magam, így az "arany középutam" az, hogy viszonylag alacson nehézségen játszok, mert akkor csak 1-x-2 halok meg, mikor véletlenül elrontok valamit, és azt még elkendőzöm, mint ha meg sem történt volna). Az OFF-os rész miatt én sem szeretem, ha ténylegesen túlerőben van az ellenfél, hisz akkor tényleg csak a szerencsén múlik, hogy túljutsz-e a konfliktuson és matematikai alapon elsőre inkább nem (a mentés/visszatöltés pedig effektíve csalás, ugyebár... és mi értelme csalással nyerni, aztán verni a melled, hogy "kitoltam max nehézségen ... hatodjára, mikor már tudtam mi fog történni..."?). Viszont normál nehézségen ilyen soha nincs, igazából mindig alapos túlerőben van a játékos (pl. lehet, hogy több a HP-ja az ellenfélnek, de nem használ semmiféle gyógyítást, míg te literszámra ihatod a gyúgyító löttyöket).
Szerintem is sok a triviálisan hasztalan spell, azok szerintem inkább amolyan "easter egg" kategóriájú dolgokra jók (pl. véletlenül beletrafálsz, hogy egy kis víz megárt valami speciális ellenfélnek, úgyhogy varázsolsz egy tócsát és kvázi térdrezuhan neked --- nem az ezeredik copy-paste élőhalott, hanem olyan karakter, akiből csak egy van az univerzumban és legfeljebb pár mondatnyi legendát hallhatott róla a játékos, de semmit a vízről...), olyasmik amikkel vagy szerencséd van, vagy már igazából meta-game megy, mert betűről betűre ismered az egész szabályrendszert, és tudod, hogy mi mire hogy reagál (a valósághoz sincs ilyen kézikönyv, a fizikusok is csak kísérletezésből fejtegetik a világ működését, nincs "az univerzum nagy könyve", amit be lehet magolni).
Játszd "story mode"-ban (minimum néhézség)? Nem szégyen az.
-
Ellia
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #1734 üzenetére
Simán sebeznek, csak kombinálni kell a dolgokat:
Create water + lighting bolt - a "wet" státuszú ellenfeleken duplán sebez.
Ice knife, jeges felületet hoz létre sikeres találatkor (meg robban egy kis körben), amin az ellenfelek elcsúszhatnak ez által "prone" állapotba kerülnek. Nem mellesleg, ha emlékeim nem csalnak akkor ezt a varázslatot el lehet sütni "silence" állapot alatt is. A jégből meg víz lesz, lásd feljebb.
Bone Chill lényege, hogy amíg tart az effekt nem lehet gyógyítani az adott karaktert (lásd Kethric harc).
Scorching Ray/Magic Missle: ezekkel lehet tök jó lebontani az ellenfél időleges pajzsát (Orin elleni harc pl.).
Ha megfelelően kombinálsz és megnézed, hogy melyik ellenfél mire érzékeny (jobb klikk examine) akkor a fél térképet le lehet darálni elég gyorsan.
-
LK
addikt
Jobbnál jobb magyarázatokat és hozzászólásokat olvasok tőletek, de félek a falnak beszéltek. Respect, hogy szántok rá az időtökből
, nekem nem lenne türelmem hozzá. Na megyek is játszani közel 50 évesen
, ez a játék egyedülálló!
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
anubis6 #1733 üzenetére
Lvl 12, Sorcerer (fő karakter), spellek:
Scorching Ray - 6-36
Fire bolt - 3-30
Wounding ray - 2-16
Lightning bolt - 8-48
Magic missile - 6-15
Bone chill - 3-24
Ice knife - 3-22Ezek még az 50-től is nagyon messze vannak, nemhogy a 300-tól! És ezen semmi esélyem sincs változttni, így adja a szintlépésnél, adottság, nem befolyásolható, hogy egy spell alapból mennyit sebez.
-
anubis6
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére
Már az act 1-ben vannak olyan tárgyak, amik teljesen lenullázzák a critical hit esélyét, szóval nem véletlen mondjuk, hogy a jó tárgyak használata kulcsfontosságú, ezeken a nüanszokon múlhat, hogy megizzadsz egy küzdelemben akár többszörös túlerővel szemben, vagy sebzés nélkül állsz tovább.
Ezért is lehet akár solo-ban is végigvinni a legnehezebb fokozaton is
Ha meg level 12-n még mindig csak 10-et sebzel egy spell-el, ott valamit nagyon elbasztál a karakter felépítésénél, mert a komolyabb varázslók már simán 300-akat dobálnak egy körben.. (persze megfelelő tárgyakkal, passzív és aktív feat-ekkel)
A 6-8 action-el rendelkező melee karakterekről már ne is beszéljek, akikkel a fél térképet letakaríthatod 1 kör alatt..
Szóval nemhogy 9 crit-et kaphatsz, de annyit adhatsz is akár 1 körben, egy igazán átgondolt karakterrel -
válasz
Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére
Teljesen agyament dolog, hogy egy szerepjátékban, egy kocka döntse el helyettem, hogy egy dialógus hogy alakul, mit ismerhetek meg a történetből, hogy alakul emberek sorsa, ki él, ki hal.
Ez a klasszikus szerepjáték. A D&D, és minden más szerepjáték a kockadobásra épül. Olyan helyzetben használják (a BG3 is olyan), ahol a karakternek valamilyen képességét kell használni. Pl párbeszédnél tipikusan a karizma, és az arra épülő képességek ilyenek, vagyis, hogy mennyire szimpatikus és meggyőző a karakter, attól függ pl. az, hogy a másik fél beveszi e a hazugságot. Vagy meg lehet győzni olyan szituációban, hogy egy neki nem tetsző opciót elfogadjon. És ezeket az esélyeket is lehet javítani a játékban különböző tárgyakkal, képességek megtanulásával és varázslatokkal. Ez a szerepjáték lényege, és ezt sajnos a legtöbb CRPG-ből kihagyták, szinte csak a harcra koncentráltak. De még az egyszerűbb számítógépes szerepjátékokban is van véletlen, ha máshol nem a harcban. És ezt általában el is rejtik előled.
Az ARPG-k nagyon messze vannak a szerepjátékoktól, egyáltalán nem azok. Mindenre ráteszik az RPG jelzőt, amiben a karakter tud fejlődni, holott egyáltalán nem arról szól egy szerepjáték.
Pl. a Dragon Age nagyon fapados, majdnem Diablo szint egy normális szerepjátékhoz képest. Nem is tudtam végigjátszani, mert hiányzott nekem belőle a D&D komplexitása. -
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Nem hagyott nyugodni, letöltöttem ismét a játékot, és befejeztem. Ráadásul úgy, hogy mind a négy karakterem bejutott a portálba, az Emperor meg alig vesztett HP-t.
Érdekes, hogy a három befejezés közül azért, amikor megölöm az Emperort, nem ad trófeát, csak a másik kettőért. Illetve, hogy a két rossz befejezésnél semmi epilógus nincs, csak a jó befejezésnél. -
parandroid
félisten
válasz
Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére
Akkor ez (meg a d&d általában) nem a te játékod. Ennyi. Szerencsére szerepjátékból azért van választék, még ha nem is mind friss cím.
p
-
Callisto
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére
Tudod mi a vicc? Az, hogy a játékok többsége ugyanúgy "kockát dobál" függetlenül attól, hogy milyen stílus csak nincs megjelenítve. Főleg ezért vicces a siránkozásod.
Arról nem is beszélve, hogy egyértelműen nálad van valami baj, mert nekem sincs semmi gondom a harccal. -
Capricornus
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1727 üzenetére
Pedig a legtöbb asztali szerepjáték így működik és ezt a játékot az egyik, ha nem a legnépszerűbbről mintázták. Ha nem akarsz kockákat dobálni, akkor javaslom, hogy full narratív szerepjátékokat próbálj ki, bár most nem tudom hirtelen, hogy létezik-e ilyen játék PC-re.
Jómagam is csicskafokozaton játszottam a Baldur's Gate 3-mal és nem volt gondom vele pár harcot leszámítva. Volt, hogy visszatöltöttem én is egy állást azért, mert nagyon szart dobott a kocka, de ez ilyen. Ahogy a többiek is írták kis odafigyeléssel lehet minimalizálni a károkat akkor is, ha épp nem kedvel a kocka.
Amúgy rendszeresen szoktam asztali szerepjátékkal játszani és számtalan nagyon vicces helyzet született abból, amikor valaki épp kritikus balsikert dobott. Az elmúlt 3 évben meg egyetlen karakter halt meg a csapatunkban, de ő sem azért, mert rosszat dobott, hanem azért, mert hülyeséget csinált.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Én nem akarok kockát dobálni. Ha kockát akarok dobálni, elmegyek a kaszinóba craps-t játszani.
Teljesen agyament dolog, hogy egy szerepjátékban, egy kocka döntse el helyettem, hogy egy dialógus hogy alakul, mit ismerhetek meg a történetből, hogy alakul emberek sorsa, ki él, ki hal. Akkor minek a játékba bármilyen szerepjátékos elem? Hol vannak az én döntéseim? Hol számít az, hogy én mit akarok?
Teljesen mindegy milyen fegyvered, páncélod, képességeid vannak, semmit nem számít, csak és kizárólag az számít, hogy a kocka mit dob. Nonsense.
Ráadásul, ez az eleve beteg mechanika szándékosan csalóra van megcsinálva. különben nem fordulhatna elő, hogy egy támadásban egymás után 9(!) critical hit-et kap be a karakterem utolsó útszéli parasztgyerekektől.
Arról nem beszélve, hogy a szintezésnek az ég világon semmi értelme nincs, az ellenfelek ugyanúgy skálázódnak, ráadásul tök mindegy, hányas szinten vagy, csak a kocka számít.
A spellek döntő többségét ki lehet kukázni, semmire nem jók, ráadásul 12-es szinten lévő karakter adott spellje 1-10-ig sebez pl., ami komplett nonszensz. Amíg az ellenfelek egy kör alatt 50-60 HP-t leszednek egy nyomorult karddal, addig én a kardommal sebzek mondjuk 6-13-ig, abból is annyit, amennyit a kocka akar. Tök mindegy, hogy 3 méterre állok a karaktertől, vagy fél méterre. Komplett agyrém az egész harcrendszer.
Az meg teljesen egyértelmű csalás, hogy négy emberrel szemben betesz akár 20+ ellenfelet is. Amikor ezt valaki kitalálta, hogy így legyen, senki nem szólt neki, hogy figyelj már, szerinted ez teljesen rendben van, hogy ötszörös túlerő elé állítjuk a parasztot?! Ez biztos jó így? Biztos így akarod?
Számomra ez azért kiábrándító, mert egyébként a játék - a core mechanikáját és harcrendszerét leszámítva - zseniálisan jó lenne, egy komplex, élvezhető, érdekes, látványos, roppant hangulatos világba kalauzol, hogy aztán halálba frusztráljon a kockázásával.
-
anubis6
aktív tag
válasz
janos666 #1724 üzenetére
Hát jobb mint az ugrabugra játékok ez tény, de azért jobban le van egyszerűsítve mint ez, az inkább a wow-hoz hasonlít.. pont a dobás miatt van annyira szétszedve a HP/AC.., lopakodás sokkal hangsúlyosabb és hatékonyabb is, jobban szét tudod szedni a különböző karakterek feladatait és akár külön időpontokban léphetsz be velük a küzdelembe, de érdemes arra is figyelni, hogy akár 1 körön belül több karaktert is megmozgathatsz, még mielőtt action-hoz jut, stb..
Komolyabb szinten érdemes azokra is figyelni jah, hogy milyen tárgyat mikor hordasz, nem mind1 mi van rajtad mikor ládákat törsz föl, vagy ha épp harcolsz.. stb -
Franklin
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #1717 üzenetére
"Az überguru Emperor harmatgyenge, a mindflayerek királya"
Ő nem a király, a neve megtévesztő, ő egy mezei mindflayer, ami kiszabadult az Elder Brain hatalma alól. A sok miss simán lehet disadvantage támadásokból is. A critical missek korlátok közé vannak szorítva, ha be van kapcsolva a Karmic Dice opció.
A többire reagáltak fölöttem.
Nem jött be, semmi gond, szerencsére rengeteg más játék is van.
Ha esetleg külön accounton van a játék, én szívesen átveszem tőled féláron
-
janos666
nagyúr
válasz
anubis6 #1723 üzenetére
Szerintem bőven jó alapozás ehhez a Dragon Age. Ugyan nincs körökre osztva, és nincs ennyire szétvágva a HP/AC/stb, de van sokféle tárgy különböző tulajdonságokkal (páncél, kard, stb pontszámokkal) és különböző varázslat (AoE is), "segédeszköz" (stat módosító gyűrűk, nyakláncok, stb).
Nekem az után, és valami 10-20 órányi kezdő játékos színészekről szóló youtube D&D sorozat ismerettel nem volt nehéz a BG3 normál fokozata.Amire szinte csak a játék legvégén jöttem rá, hogy az alvásonként / pihenésenként 1x használható tárgyak, amik a "hátizsákban" vannak, azok fel-le pakolászhatók a karakterekre, és akár tucatnyit el lehet belőlük lőni, főleg két konfliktus közt (pl. spell slot visszaállító gyűrű, ilyesmik: felhúzod, ellövöd, felhúzol egy másikat helyette, azt is ellövöd...).
-
anubis6
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1719 üzenetére
Kár ezt a stílus bármilyen más játékkal összehasonlítanod, a from-os időzítés megtanulós, meg a Dragon Age féle RPG is nagyon messze van ettől. Pont semmit nem ér az onnan hozott tudásod.
Ahogy tanult kollégák is írták, te vagy a saját szerencséd kovácsa, ha megfelelő fegyvert, páncélt, buffot, védő és támadó varázslatot, kockadobás segítő tárgyakat, passzív & aktív feat-eket használsz és jó helyezkedéssel kombinálod (ha más lehetőség nincs, akár felállsz 3 ládára
), minimalizálhatod a misseket, de ha nincs min 2 kockád, még úgy is becsúszhat a kritikus 1-es, és baszhatod az egészet. Ez a táblás játékoknál is így volt, itt sincs másképp. Ez nem a játék hibája..
Simán hozhatsz végig olyan döntéseket, hogy ne legyen nehéz 1 harc se, de ha más nem, kidumálod magad belőle.
Még az se mindegy kivel kezded az egyes dialógusokat, és a többieket hova pozicionáltad előtte..
Ami nekem elsőre rohadt nehéz volt, következő, átgondolt próbálkozásra sebezni se tudtak rajtam, hiába voltak sokan.. szar néha újrakezdeni akár 40 perces csatákat, de ez ilyen -
Ellia
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #1717 üzenetére
Az agy előtti csatát legkönnyebben úgy lehet megnyerni, hogy Te is spameled a szövetségeseket, elsősorban azokat amik csapatban jönnek. A sárkányt érdemes stunolni folyamatban és utána rákoncertrálni a 3 vagy 4 "varázslóra", majd jöhetnek a mindflyerek. Ennek a legkönnyebb fokozaton nem kéne problémának lennie. Ha pedig a csápok idegesítenek, akkor ne mozogj a fő karakterekkel egy ideig le a platformról, hanem, hagyd dolgozni a szövetségeseket.
Hiába fekszik valaki kábultan, akkor is meg van az esély arra, hogy mellé üssél - ez abban az esetben történik, ha 1-est dobsz (ez a DND 5-ben automatikus bukást jelent (a 20 meg a teljes sikert)).
Abban egyetértek, hogy RNG is meg nem is, nem hiszem, hogy egy szimpla "
double randomNumber = Math.random();
" kerül meghívásra kockadobásnál, de nem is annyira szörnyű a helyzet ahogy lefested, illetve annyi kockadobás módosító van amennyit nem szégyellsz kb. Spellek jó része is használható, pl. egy Hold Human/Monster csatát tud fordítani...Az írásodból én azt érzem, hogy nem is akartad megismerni a DND 5 alapjait és ezért vagy mérges a játékra...
+1 olvasd el, hogyan készült a Diablo 1 és annak a harcrendszere, nem lövöm le a poént, lehet meg fogsz lepődni.
-
janos666
nagyúr
bár ott real time-nak volt álcázva a körökre osztott harc
Ez nem feltétlenül rossz dolog. Ha asztalhoz ülve játszol, ott is lehet automatizálni a dobásokat valami digitális eszközzel, itt pedig még jobban adja magát a dolog, hisz PC...
A szerencsejáték gépeket is digitalizálták, a kaszinókat virtualizálták...
Bár igazából csak annyit hiányoltam, hogy lenne egy tickbox a menüben, hogy miután kiválasztottad a bónuszokat, akkor a ROLL gomb automatikusan az eredményre ugrik, nem újabb kattintással átugorható animációt indít. Vagy dropdow: "full", "skip easy", "skip all" (a középső meghagyja a görgést a nagy tétű kockadobásoknál, mint pl. a main plot).
De persze így is végig lehetett játszani frusztráció nélkül, csak hát sok felesleges kattintás (kopik a drága egérkapcsoló).
-
válasz
Ctrl+Alt~Del #1717 üzenetére
Meg kell ismerni a D&D szabályokat, aztán a legnehezebb fokozat sem lesz nehéz. Ez egy kockadobálós társasjáték számítógépes változata. Ha nem lenne benne kockadobás, semmi köze nem lenne az eredeti D&D-hez. A csata arról szól, hogy meg kell tanulnod minimalizálni a véletlen negatív hatásait, pl azzal, hogy növeled az esélyed. Ehhez tudnod kell, hogy milyen páncélokat, fegyvereket, gyűrűket, sisakokat, stb érdemes használnia a karaktereidnek, melyek függenek a karaktereid képességeitől, castjaitól, stb. Plusz meg meg tanulni kihasználni a környezetet, de ahhoz sem árt tisztában lenni a szabályokkal.
A korábbi részek is hasonlóak voltak, bár ott real time-nak volt álcázva a körökre osztott harc, de a háttérben ott is mentek a kockadobások. És azok a harc szempontjából még rosszabbak voltak, mert még jobban kellett ismerned a D&D szabályait, hogy sikeres legyél, és egyáltalán nem volt olyan szabadság a játékokban, mint ebben.Ez nem Diablo, itt nagyon sok szabály van. Sajnos a játékipar elment a felé, hogy gondolkodást nem igénylő játékokat gyártanak tömegével, ez meg pont nem olyan.
Csalás nincs benne, sőt, a D&D szabályai még némileg a játékosnak kedvezően módosítva is vannak benne. Sőt, a legtöbb boss fight-ot meg lehet oldani többféleképpen, a legtöbbet úgy, hogy a boss nem is tud támadni, mert 1 kör alatt vége van.
A végső harcban is át lehet lépni a portálon harc nélkül, akár az összes karakterrel. Mindezt leírva, nem ellened való támadásnak vagy negatív kritikának szántam, remélem nem fogod úgy érteni. Nincs azzal baj, ha neked nem jön be a játék. A D&D eleve egy erős rétegjáték, ez meg ahhoz próbál maximálisan hű maradni.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
HUN_Sector #1718 üzenetére
Barátom szintén játszik a játékkal, pont ezekről számolt be ő is. Pedig ő végigtolta a Dragon Age III-at a legnehezebb fokozaton is. Ő már korábban letörölte az Act 3-ban, amikor Karlach az előtte fekvő (incapacitated) gnome-ra 20 centiről cirtical misst nyomott...
A bossoktól elnyert felszereléseim vannak leginkább, páncél, sisak, fegyver, 12-es szintű az összes karakterem, action surge aktiválva..
Az endgame alávaló, a torony után mire a portálhoz érsz már szarrá vagy verve, emperor alig hp-s, és akkor még jön a végső rész, bejut kb. egy karakterem az emperor-on kívül, a többi kint elhull, a szart nem érő szövetségesekkel együtt.
Amúgy tele van ezzel a YT, a reddit, meg a játék fóruma, olvasgass csak. Játékfejlesztő is ír, hogy a mechanika teljesen el van rontva a játékban, meg olyanok, akik már túl vannak pár DD tabletop játékon.
30 éve játszom, nem ma kezdtem az ipart, több From-játék platinázva, tehát nem arról van szó, hogy nem bírom a nehézséget, vagy nem vagyok elég kitartó.
Az egész játék unfair, csaló és frusztráló. Arról nem beszélve, hogy nem rendes rng van benne, hanem buherált.
-
HUN_Sector
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #1717 üzenetére
Legkönnyebb fokozaton, nekem BG n00b-nak, 2 kör volt az agy. Lazael három ütéssel levitt összesen 80 hp-t, Orpheus újabb 40-et, a karakterem owlbearként 2x30-at (egy miss), kövi körben megpusztult.
Egyszer sem haltam meg a játékban, mondjuk nem is álltam ki egy mezőre, hogy körbevegyenek. A miss az meg addig jellemző, amíg egy karakter 6. szint alatti, vagy hatalmas AC-jú ellenfelet céloz alacsony támadóértékkel, és az helyzeti előnyben van vele szemben.Az általad elmondottakkal sem a teszterek, sem a nagyközönség nem találkozott, ezt jelzik a játék 95-97%-os értékelései. Én sem meta módjára raktam össze a karaktereket, de szerettem elpepecselni a felszereléseikkel. És volt csata ami megizzasztott (Raphael, az endgame torony harc és a sárkány), de minden menedzselhető volt. CSakúgy, mint menet közben, ahol minden problémának minimum 3 megoldást tettek be.
Nem megbántva téged, de az összeállításodban, vagy a karaktereid felépítésében (felszerelésében) van egy olyan hiba, amely miatt ilyen tapasztalatokat szereztél.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Sziasztok,
Az végső bossharc utolsó szakaszánál, 92 óra után letöröltem a játékot.
A játék világa varázslatos. A karakterek, a helyszínek, az art, a zene, a szinkron csodálatos, maximálisan a legjobbak közé emelik a játékot. Nem játszottam a korábbi részekkel, ezért kicsit tartottam is tőle, de egyből magába szippantott. Szándékosan ezért a legkönnyebb fokozaton kezdtem el.
A játék core mechanikája, beleértve a harcrendszert is, egy rakás szar. Azt a nyomorultat, aki kitalálta, hogy egy videojáték RPG-ben gyakorlatilag mindenben egy dobókocka döntsön, egy életre el kéne tiltani a játékfejlesztéstől.
Ennyire frusztráló, alávaló mechanikával még egy játékban sem találkoztam, pedig végigjátszottam a teljes Dark Souls-szériát és mellékágait, többször is.
Az, hogy a játék csal, az az első pillanattól kezdve egyértelmű. A világon nem létezik ilyen, hogy ennyi miss és critical miss támadást hozzon össze valaki véletlen dobásokból. Az ég világon semmi értelme nincs a fegyvereknek, a páncéloknak, a szintezésnek, teljesen értelmetlen, mert mindenről egy nyomorult dobókocka dönt. Ez szerencsejáték, nem videojáték RPG.
Az, hogy egy healing potiont megiszik valaki, majd egy kocka eldönti, hogy az 3-at vagy 7-et gyógyítson, a legalja. A nyomorult seggdugó törpe a hegyomlás Karlachon a többszörösét sebzi, mint fordítva - kritikán aluli. Az überguru Emperor harmatgyenge, a mindflayerek királya, de egy utolsó paraszt 3 támadásból leveszi az élete háromnegyedét - vicc.
Az, hogy a játék bespawnol annyi ellenfelet a négyfős squadom-mal szemben, hogy a felső menüsorba ki sem fér, hanem +28-at ír még ki mellé, lapáttal kéne ütni azt, aki ezt kitalálta.
A játék 3 évig publikus bétában volt. A fejlesztők több ezer visszajelzést kaptak a játékosoktól, többek között a fent leírt hibákról, ballépésekről, mindhiába. Semmit nem javítottak benne.
Mindennek az eredménye, hogy a játék a végtelenségig frusztráló, csaló, a spellek 2/3-a szart se ér, a melee támadásokat ne is emlegessük, borzasztó az egész, na.
Egy játékban a legkönnyebb fokozaton nem akarok meghalni. Egyszer sem. Azért story mód a neve, mert a storyt akarom végigtolni, könnyedén szórakozva, könnyen véve az akadályokat. Ha szivatni akarom magam, felteszem a legnehezebbre.
92 óra után betelt a pohár, már bementem a végén a portálon is,
, és letöröltem a játékot.de amikor ott még a 220 hp-s aggyal még küzdjek meg, akkor azt mondtam, hogy meg*szátok az anyátokat -
HUN_Sector
őstag
Újrakezdtem én is, most eggyel magasabb, balanced fokozaton - most hogy már az első végigjátszás után van valami halvány fogalmam a játékmechanikáról.
A jelenlegi party - cleric-cleric-paladin-paladin négyes felállással, vagy az egyik paladin helyett wizarddal van betervezve. Jó lenne mintharát betoborozni, de félő, hogy a túl sok jó amit teszek, hamar kiüldözné a csapatból. -
A Twitchen lehetett kapni tábori ruha szettet, lehet hogy az jött meg így.
(Most nézem, megint van ilyen)
De már több mint egy hónapja telepítve van a játék, és jóval azelőtt meg volt már a ruha, fura hogy csak a Jézuska hozta megEgyébként 100 óra felett vagyok kicsivel, és most vagyok a Moonrise towernél, 9-es szint, igaz én mindent körbejártam kétszer
-
HUN_Sector
őstag
No, az új epilógushoz a főcsata előtti mentés kell. (ha valaki szintén keresné, hogy miképp lehet betenni)
Talán nem spoiler, de azért elrejtem:Minden szálat elvarrnak és végre minden szeretett karakter megkapja a maga happy endjét (egy kivétel van, de az meg is érdemli )
-
Felugrott egy ilyen üzenet, de nincs semmilyen DLC-m..
-
Ellia
addikt
Na tegnap este végre a végére értem (~95 óra), gyakorlatilag megcsináltam mindent (2 bugos küldim maradt, az egyik a Karlach randi... :/). A monkom volt BG igazi hőse, mindenkit megvertem akit kell és mindenkin segítettem akin lehetet. arany szívét itt-ott azért vérpöttyök pettyezik, meg a keze is picit enyves de ebben a játékban nem lopni...
Végjáték: itt valami nagyobb csatára számítottam, direkt összerendeztem az összes karaktereim felszerelését, optimalizáltam amennyire lehetet, erre csak a választott 3 partitagokkal (nálam L'azel, Astorin és Gale) kellett végig darálni az egészet. Itt kicsit csalódott vagyok, mert vártam valami olyasmit, mint a DA: Origins vagy a ME2 végén, hogy az összes társunk valamilyen szinten belefolyik a küzdelembe, ráhatással van a végkimenetelre (akár csak picit is). Aztán ott vannak a harcok: az első az csak hosszú volt, oldalról mentem be, nem frontálisan támadtam és egy a hídra helyezett firewall gyakorlatilag megoldott mindent. A második a lépcsős/bombázós már megtudott izzasztani, a slow, meg command spellek erősek, de, mint kiderült elég egy karakterrel felérnem (gyak 2-3 kör alatt fel lehet érni, a dash meg teleport/step skillek segítségével). Végre fel értém az agyra, itt jött az elő pont, ahol egymás után kétszer is bebuktam a harcot a sárkány miatt. De igazából ez a harc is nagyon könnyű, egyszerűen csak spamelni kell a szövetségeseket és egy idő után a túlerő eldönt mindent. Gyakorlatilag HP vesztés nélkül lehoztam végül. Végére maradt maga az agy, ez meg még annyira se izzasztott meg, mint a többi, fogjuk rá, hogy már gyenge volt. Bumm Finálé! Nem tudom mi alapján válogatja a játék, hogy ki jelenik meg a kikötőben, de nekem Shadowheart nem volt ott, ellenben Halsin és Minsc igen akikkel csak a történetek miatt foglalkoztam. Fura, gondolom bug lehetet. Epilógus tetszett, örülök, hogy, ha utólag is hozzá tették, remélem, hogy a fejlesztők mégis dobnak ki kiegészítőt/DLC-t.
Kicsit most itt hagyom Faerûnt, végig játszom a Cp77 DLC-el, aztán nekiugrok egy Dark Urge karakternek valami nehezebb nehézségen
Addig is: "I have a lot on my mind and well innit."
-
HUN_Sector
őstag
Megnézttem az új patch új befejezését. (tábori jelenet). Miért nem tudtam róla, hogy mindenki részt vehet ezen? Máris rakom vissza a gépre.
-
HUN_Sector
őstag
Ahol van egy pöffeteges vulkános, körbegombás pályarészlet (azt hiszem a villám őrtornyos várrom előtt), ott az egyik nem jelzett falon lehet leereszkedni a Boaaaal imádó halemberekhez
-
Ovisbig
tag
Ez a jelenet hol játszódik?:
A negyedik végig játszást tolom, de ezzel még nem találkoztam, a környezet alapján az underdakban lehet.
-
Ted_Beneky
senior tag
Bárdom még sose volt, egyszer sorra fog kerülni
Valamit az előbb frissített nekem a játék, nem a 15-öt, az megvolt pár napja. Remélem a kereskedő problémát is javítják, néha nem tudtam megvenni tőlük amit akartam, hiába volt pénzem rá, csak ha otthagytam a vendort és visszamenetem hozzá.
-
Most jött ki a video a Lariantól:
Baldur's Gate 3: An Unexpected Adventure (feat. Elijah Wood & Sean Astin)
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Formula-1
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Mobil flották
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
- Sapphire Pulse AMD Radeon RX 6600
- LG UltraWide 35WN75C-B VA Monitor! 3440x1440 / 100Hz / 5ms / FreeSync
- LG OLED65B49LA AI 4K HDR 120HZ Smart Gaming OLED TV!
- Samsung A53 5G Dual-sim,kitűnő állapot,karcmentes kijelző,fóliás keret,doboz,kábel,fekete
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- PS Plus előfizetések
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!