- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norbi696
csendes tag
mézeskendö az mire szolgál? hol kapható?
-
Norbi696
csendes tag
Sziasztok!
Másnap is lehet waxolni a kocsit?Vagy ez már felejtös mert porosodott közben?
sonaxxal!
Köszönöm! -
#00809728
törölt tag
válasz
újoncrs #5994 üzenetére
Hát nem tudom leírni mennyire kell folyosnak lennie de tej és a tejföl közötti állapot.
Észterrel tuti nem lesz az...Ugy kell kell fújni ráködölsz majd vársz 10percet és utána odapakolsz neki és akkor szép lesz.
Pisztoly jó de abbal nem derül ki mi a márkája.Ha sata akkor tuti.Ha Chinai akkor ovatosan azért.. -
újoncrs
csendes tag
válasz
#00809728 #5991 üzenetére
Nem kamrás lesz, hanem garázsos fújás.
Milyen polír anyagot ajánlanál hozzá,én 3M re gondoltam abból is extra finom szemcsésre ,igazából csak még jobban tükrösíteni szeretném.
Akkor nyugodt szívvel ajánlod az észter hígítót , én nitróval hígítottam nem volt vele semmi gond a bázissal ,de a 2k lakkal annyi gond volt, hogy nem fényes lett hanem selyem fényű a nitrótól ,bár azt mondta a srác akitől vettem, hogy lakkhoz nem ad hígítót, mert pisztoly függő (a pisztoly amivel fújnám1,4mm H.V.L.P jó lenne hozzá) , de én mégis sűrűnek találom,rakhatok észter hígítót a lakkba is .
Két próba darabot csináltam az egyik az amit nitróval hígítottam az jónak jó lett ,de selyemfényű lett a nitrótól,
a második amit csináltam abba nem tettem hígítót az szép fényes, de nagyon narancsos lett a lakk, ezért gondolom hogy sűrű . -
újoncrs
csendes tag
Sziasztok!
Lenne két kérdésem mégpedig:.
frissen fényezett autót ,hány nap elteltével lehet géppel polírozni.A festék ami lesz rajta oldószeres bázis(gyöngyház fekete) +2k karcálló lakk.Másik kérdés az oldószeres bázist (gyöngyház feketét) mivel lehet hígítani Profix márkájú
Talán Pu hígítóval ha igen ,ilyet kapok festékboltba ?? -
Autoglym
tag
Wax-ot vagy a gyurmával tudod leszedni, vagy a HD Cleanser-el. Az SRP fényesít, ha erősebben dörgölöd, akkor minimálisan szed is ki karcokat, van benne karcfeltöltő adalék és wax. Önmagában is jó lehet annak aki nem szeretne sokat pepecselni az autóval, mert szép fényt ad, tiszítja a lakkot és védi a wax-al. Több rétegben is fel lehet vinni, ami fokozza a hatását. Nagyon jó alapot lehet vele csinálni a HD Wax elött.
Üvegre mindkettő termék nagyon jó. A polírral makulátlanra lehet pucolni úgy, hogy még a kis mikrokarcokból is magábaszívja a szennyeződéseket. Én többnyire a Fast Glass-t használom mert villámgyorsan tisztít, de amikor már a szélvédő belsején kialakul az az olajos trutyi, akkor polírral lekezelem az egész kocsit. A magasnyomásúval ott kell figyelni, ahol esetleg sérült a lakk, de ez nálad elvileg nem áll, csak azt a nyomorult forgó vízsugarat nyomó lándzsát ne használd autóra. -
szepsy
senior tag
válasz
Autoglym #5987 üzenetére
Azt vissza vittem szerencsére visza aták az árát és egy karcher 2.38-at vettem
1400 W Max. nyomás: 110 bar Max. vízszállítás: 360 l/h Bemenő víz max. hőfoka: 40 CWaxolás nagyon jó pergeti le a vizet, de maradtak rajta vízcsepp nyomok és úgy waxoltam rá :S
+ szép fényesA super relish olish pontosan mire is jó?
Mert az apró pókháló karcokat nem tüntette el ahogy igérték:S
Csak fényesít?mert akkor feleslegsen vettem a wax mellé? -
szepsy
senior tag
Hali.
Baj az ha 1-2 hetente magasnyomásúval lemosom, nem árt a fényezésnek ugye?
Le van waxolva, max hamarabb jön le nem? -
#00809728
törölt tag
-
#00809728
törölt tag
Hát én fényező vagyok de ha ezt valaki neked megcsinálja 3000ft-ból és jól azt üdvőzlőm.
Mire kikeverteted a szint már az magában 2h óra munka.Leirom,hogy megértsd:
kikeveritek a gyári szint majd pisztolyba be és ráfúj vékonyan és hagyod amig megszárad.
Nos ha nem jó a szin akkor pici ez pici az és talán jó lesz majd újra ráfúj és vársz
ez igy megy addig amig meg nem találjátok a megfelelő szint.
kb 2h tutimajd jöhet a foltban lakkozás.Utána polírozás...
Menete a műveletnek.
1000vizes papirral elcsiszolni a széleket
környéket kb 1500-as vizes papirral felcsiszolni
Higitóval velő lemosás vagy szilikonlemosó
letakar az amit nem szeretnél összefújni kb az elejét
majd ráfúj
vársz a száradásig és lakkozás
Majd polír
A szinnel való játszást leírtam. -
megema
őstag
Emiatt nem is szeretném újrafényeztetni az egész lökhárítót. Amennyiért megcsinálnák, már lehetne bontottat találni. Mindenképpen csak a foltot kéne eltüntetni. Tudom, hogy teljesen nem lehet, de ha az árnyalatot sikerül eltalálni, utána már csak össze lehet polírozni annyira, hogy csak nagyítóval látszódjon. Bár nem értek hozzá... Azért kérdeztem.
-
Moric
aktív tag
Szépet szeretnél akkor az egészet fényezni kell.
Megpróbálkozhatsz helyi javítással is, az látszani fog. Annyival lesz jobb, hogy nem egy fekete folt lesz, hanem kék. Találsz egy jószemű festékkeverőt, akkor pici lesz az eltérés, messziről nem fog látszani.
3000-ért szerintem csak azt a pici sérülést javítják. Egész lökhárítót még vidéke se nagyon szoktak 3e-ért elvállalni. -
megema
őstag
válasz
tomcsi23 #5977 üzenetére
Tipikusnak nem tudom mennyire tipikus. Autósboltból vettem 4 ezer körül 8 métert, hogy legyen anyag próbálgatni, mivel először szórakozom ilyennel. A fényszórók közti részen nem sikerült túl tartósra a hajlítás miatt, így onnan már levettem, mert az egyik oldalon rámászott a fényszóróra egy idő után. A ködlámpák között lévő csíkok elég jól sikerültek, oda jó választás volt ez a fajta csík. Hónapok óta fent van, és utcán áll esőben is. Gépi mosót még nem kapott, de hamarosan kiderül az is. Amúgy 406 tulajok ajánlották ezt a kis módosítást.
Amikor korábban kérdeztem a fényezés kérdést, akkor kérdeztem azt is, hogy van-e valami jobb megoldás erre (azért van bekeretezve ez is). Pl. króm hatású festék, vagy valami ilyesmi. A teljes maszkot nem szeretném fújatni, mert láttam már olyat, és ehhez a színhez nem menne. Csak ahol most csík van. Jelenleg amúgy így néz ki.
VSAMSUNG: tomcsi-nál a pont sajnos.
-
megema
őstag
Sziasztok!
Korábban próbálkoztam már, de nem kaptam semmi választ.
Érdeklődnék, hogy a lökhárító alján "bekarikázott" részen látható festéklepattogzásnak kinéző foltot hogyan lehetne javítani? Műanyag! Egy szerelő szerint azon a helyen törve volt a lökhárító, és hegesztették. Telefonon keresztül érdeklődtem egy fényezéssel/esztétikai hibák javításával foglalkozó helyen, ahol leírás alapján 25 ezret mondtak rá.
Nem elírás... Az előbb említett szerelő szerint 3 ezer környékén (szintén nem elírás) javítanák ott, ahova ő jár fényeztetni. Dél-Budán ismertek valakit, aki meg tudná csinálni?
-
szepsy
senior tag
válasz
Autoglym #5973 üzenetére
Kössz főnök már találtam egyet
Holnap viszem megcsinálják szépen, hála az égnek.
M előtte felhívom a szervízt, hogy a gari nem ugrik?Akkora egy hülye voltam, miután lewaxoltam a garázsba eltettem a téglát ami felfog, hogy ne menjek neki semminek, pedig már a radar is folyamatosan sípolt, mondom ez hülye, tégla ugyis megfog, jah csak szekrény lett belőle :S Ez nem is lett volna olyan nagy baj, utánna néztem hogy vas cső is van a szekrényen.
-
Autoglym
tag
válasz
Agostino #5969 üzenetére
Szia Agostino,
A műanyagokat (ha fekete) szépen fel lehet újítani a plasti-dip nevű spay-vel, ami egy gumi bevonatot tesz rá. Nagyon szép tud lenni és ha nem tetszik, bármikor eltávolítható. Létezik több színben. Keress rá gugliban.
Autógumira az Autoglym Instant Tyre Dressing lehet az egyik megoldás. Rá kell fújni és hagyni, hogy magától száradjon meg. Nagyon tartós és szép fényt eredményez.
Kárpitra meg az Autoglym Interior Shampoo a megoldás. Bepermetezed vele a kárpitot és egy jó nedvszívó mikroszálassal átdörgölöd és kész. Ez a cucc nagy sláger...
-
Agostino
addikt
Tiszteletem, szép napot.
A topic megnyitásakor írtam ide utoljára, most megint felmerült bennem pár kérdés, amire talán itt kaphatok választ. A kocsim még mindig a régi, most néztem vissza, amikor először írtam ide nyolc éves volt, azóta már sok nap lepergett, augusztus 18-án lesz tizennégy éves. : ))) Na, de nem is ez a lényeg, ez csak a nosztalgia. A minap belém bújt a kisördög, és nekiálltam autót takarítani. A porszívás rendben lement, nincs is azzal semmi gond, viszont... viszont az ajtók műanyag része, főleg a fogantyúk és a kéztámasz tiszta karc. Nem csak kicsit, hanem annyira, hogy az már színben is elüt. Na, erre kellene nekem valami okosság egyrészt. Azaz a babaolajas tipped még megvan, Dodi, de az szerintem ezeket nem oldja meg, maximum színben. Műszerfal és társai szép, azokat nem nyaggatom most. Másik ami izgat, az autógumi. Ez mindig olyan, mintha a rácsok között saras lenne, pedig nem. Na ezt akarom valamivel lekezelni, hogy megint fekete legyen, ne ilyen szürkés koptatott izés. Végül, de nem utoljára: mivel marhára ráérek, a kárpitot is ki akarom tisztítani, erre viszont annyi folyadék meg gezemice van, mint égen a csillag, nekem viszont valami tuti kellene.
-
szepsy
senior tag
Én hülye :S
Garázsba neki tolattam egy négyzet alakú szerelvénynek vagy csőnek vagy minek :S
Hogy lehet ezt javítani?
Eger környékén?A felső csak karc, javítófestékkel ok ,szvsz.
Középső kicsit mélyebb.
Alsó is kicsit mélyebb.Kellene valami amivel kitöltöm, letörlöm (síkba hozom), és ha megszáradt, javítóval átmegyek rajta.
Színkódot honnan tudom meg?
VW Polo Villám piros.
HELP ME!
-
#00809728
törölt tag
Ja újra csisz 500-as paprral+tőrlés+főjás metallal+lakkozás 2 rétegben.
Megtőrtént délelőtt.jó lett
-
#00809728
törölt tag
válasz
Winner_hun #5961 üzenetére
Nos a 2db felni ami rossz lett az anno fújva volt vagy a gyárban vagy utolag valaki mokulta.
A 2k-s lakk önmagában ha nincs bekeverve akkor megszárad de kb 1hét is kell hozzá.
Maga a a lakk csontra nem szárad át teljesen csak a fellülete.Viszont a gázok ill el illanó anyagok benne maradnak.
Én lecsiszoltam a lakkot és oldoszeressel adtam neki ez meg ugymond kicsit "feloldotta" és most távozott belölle minden.
Nos ilyenkor újra fújás azaz + meló és ami lett volna nyereség rajt az most ugyanugy elillan mint az oldoszer... -
#00809728
törölt tag
válasz
Winner_hun #5958 üzenetére
másik 2 -re meg nem került?
-
#00809728
törölt tag
Hy!
Egy keverésből fújtam és egyszerre.Metal kb 2 perc alatt megszárad a napon amit nem is szabad megvárni majd jöhet a lakk.
Ha megvárod a metalt,hogy megszáradjon és ráfújod a lakkot kb 1-2 év mulva látni fogod a vedléseket.Sok ilyen kocsin láthatod...Kollégám autója ilyen... -
#00809728
törölt tag
Találos kérdés....
Mind a négy felni tökéletesre megfújva.Másnap száradásnál ilyen kép fogadott 2db felninél.
Pici apró kráterek tömk elege.Mivel csak tippem volt ami elég gyenge gondoltam elviszem 2 fényezőhőz hátha ök már láttak ilyent.ű
Rgy kis segitség: Lakk jó mert a másik 2 felni tökéletes...Ne a festékben és a lakkban keresd a hibát.
Ki mire tippel....Ökörséget ne ha lehet... -
Moric
aktív tag
válasz
Deadzone41 #5943 üzenetére
Nem tudom milyen tapadós kendőt vettél, szerintem az nem fogja lehozni a viaszt az autóról.
Amit én ismerek tapadós kendőt azt a festők használják közvetlen festés előtt már megtisztított felületen. Összeszedik vele az apró szöszt, porszemet.
Viasz eltávolításra jó a gyurma, tiszta alkohol, erős tisztítószer amit autóra javasolnak.
Én polírozás előtt átmennék gyurmával, az kiveszi a fényezésbe beágyazódott szemcséket, amik polírozáskor tovább karcolhatnak.
Kézzel polírozol az időigényes folyamat, ne kapkodj! -
#00809728
törölt tag
Hát ezeket a felniket szivem szerint homokoltattam volna.
-
#00809728
törölt tag
válasz
Deadzone41 #5947 üzenetére
Hy!
Hát probáld meg de szerintem nagy munka lesz a kutya állrali karcolásokat kézzel eltüntetni.Ha lehet ne legyen napon az autó és sok vizet használj és mindig figyeld.
Lakk lepattogzások ellen nem tudsz mit tenni szépen le fogja magát vedleni.
Újrafujás megoldható lenne -
Deadzone41
őstag
válasz
#00809728 #5945 üzenetére
képeket most lusta vagyok csinálni
. egy izmosabb karmú kutya átmászhatott a motorházon, a körme nyoma meglátszik azt szeretném első sorban leszedni. valahogy így képzeltem: lemosom a felületet, tapadós kendővel letörlöm az esetlegesen rajta lévő waxot, port meg zsírt, nedves pamut anyaggal és a szerrel megpróbálom lepolírozni a karcot. valahogy így terveztem. aztán ha kész átkenem a waxal a kocsit maljd kifényesítem. vannak a kocsin ilyen fél centi átmérőjű kör alakú talán lakk lepattogások. aztis megpróbálhatom lepolírozni vagy inkább csak ártanék vele és felszedném a festék réteget is? amúgy az autó fekete metál ha ez számít.
-
#00809728
törölt tag
Tisztelt Autódoktor Úr!
A kocsi egy 2000-es 1.3-as Swift (háromajtós sport kiadás, ha ez számít), melyben 35 ezernél lesz lecserélve a motorolaj is, mivel az előző tulaj 20 ezernél ezt már gondosan megtette.
Bár a gépkönyv 5W-30-asat ajánl, egyes megbízható baráti vélemények szerint ez nem megfelelő, ők 10W-40-eset javasolnak. A szintetikus, félszintetikus vagy az ásványi olaj jobb-e ebbe az autóba? Az autót rendszeresen használom autópályán, így - véleményem szerint- az olaj is nagyobb igénybevételnek van kitéve.Válasz:
Alternatív megoldás a 10W40.
Vagy szintetikus vagy félszintetikus, ehhez kell tartania magát. Persze sokat dönthet a pénztárca is, bár szerintem a motor megérdemli, és meg is hálálja a törődést!2 munkatársamnak is ilyen 1,3glx sedanja van.
EZT HASZNÁLJÁK CASTROL 10W-40Érdemes lenne előtte kimosni a mocit mert nem tudni milyen olaj volt benne
wynn s -
#00809728
törölt tag
válasz
Deadzone41 #5943 üzenetére
Farecla
Jó termék de azzal ovatosan anno én is bevásároltam belőlle és szivtamaa fogamat mert nagyon durva pilrozó anyag.KB mint a ciff surolószer.
Nem tuom mi a terved mert én viaszt és kendőket olvastam.
Talán dobnál fel képet a kocsidról közelit akkor segithetnénk is. -
#00809728
törölt tag
-
Deadzone41
őstag
sziasztok! szeretném egy picit rendbe tenni frissen vásárolt használt autóm. bevásároltam pár dolgot farecla termékekből, név szerint Scratch Remover-t és hi-gloss félkemény viaszt. vettem még a waxoláshoz mikroszálas kendőt, és a karceltávolításhoz tapadós kendőt a felület előkészítéséhez. van valami tanácsotok, tippetek az alkalmazásukhoz ami esetleg nincs benn a használati utasításban? a polírhoz jó bármilyen pamut anyag mondjuk egy trikó vagy póló is? kézzel szeretném csinálni az egészet.
-
Oracle
senior tag
Hi
Régi suzuki swift 1.3 glx-be szeretnék olajat és olajszűrőt cserélni, de nem tudom pontosan milyen olaj és szűrő való bele, esetleg tudja valaki? az autó olyan 10év körüli. Anyós kocsija, aki csak tankol és megy
tegnapelőtt megnéztem a nívópálcát és száraz volt
gyorsan kapott 1liter 15w40es olajat,addig amíg nem csinálok rajta teljes olajcserét, mondtam hogy ne nagyon használja addig.
-
LEFTHORSE1
őstag
válasz
Speciali #5934 üzenetére
Hát amit a netről megtudtam eddig hogy a normál gyönygyház festék gyöny szemcse tartalma váltakozhat 10-től 70 százalékig és két színárnyalatot tud, az amelyik 4 színváltós annak litere 180 ezer forint is lehet (brrr). Lehet hogy nem is gyönygyházas festék kellene nekem hanem valami metalizált de nem olyan dúrva szemcséjü hanem egészen finom szemcsékkel melyek szabad szemmel nem különithetőek el, létezik ilyen festék?
-
szepsy
senior tag
válasz
#00809728 #5936 üzenetére
Ha minden igaz megoldódott.
Most mostam vele nem volt gond.
Fentebb kell lennie a hordónak mint a gép és egy kisnyomás jön létre, folyik magától a víz a hordóból, ennyi pont elég a gépnek és nyomatja rendesen.
Elé minek szivattyú, felhívtam őket mielőtt megvettem, elvileg kútból is szív, bár ha hordóból is csak ha fentebb van akkor ... -
szepsy
senior tag
Magasnyomású mosós fórumot hol találok??
Karcher 2.38-ról lenne szó, csapról tökéletesen üzemel, de hordóba belelógatva a csövet egyszer megy, egyszer nem:S
Nincs nyomás, pedig levegőtlenítem, levettem a sugárcsőt. -
Speciali
tag
válasz
LEFTHORSE1 #5933 üzenetére
Jól szétkaptad a bicajt!
Ez egy dirt gép? Ha lesz időm, én is átfényezem a bicaj vázam, de csak lakkal. Arra gondoltam, teszek valami kis színt a lakkba, és így kissé színjátszós lesz, mert az alap elox fekete.
Igazi gyöngyház festék az horror drága, amik vannak, azok csak utánzatok a legtöbb esetben. -
LEFTHORSE1
őstag
válasz
#00809728 #5926 üzenetére
Tulajdonképpen a bringám kerék agyait akarom lefesteni, olyan pirosat akarok amely napfényben nincs narancs árnyalata, és nem olyan egyszerü tompa színt akarok, hanem olyat amelyik szinte világit, de nem metalizált és se nem elox fényezésü, gyöngyház festékre gondoltam kemény akrillakkal felüllakkozva, talán egy Mazda2-n láttam olyan pirosat, de az erős napsütésben egy pici narancs színezése is volt. Arra gondoltam hogy a fehér alapfestékre egy sötétebb pirosat fújok, majd rá vékony rétegben (hogy kissé áttetsző legyen a sötétebb) a gyöngyházas Mazda pirosat, majd persze az edzős akrillakkot. Még sosem láttam élőben gyöngyház fényezést. Ja és ezt ezt a vázat szépitgetem
-
Autoglym
tag
válasz
Cola111 #5931 üzenetére
Akcióban szokott lenni néha, de nem tartják állandóan. Amikor végre betették akcióba, vettem is kettőt nagy örömömben. De hogy minek kettő, azt ne kérdezd
Viszont a Flexi fugatisztító jó lehet a célra. Mármint a nehezen hozzáférhető helyekre...
-
Cola111
aktív tag
válasz
Autoglym #5930 üzenetére
Ez jó ötlet, délután meg is nézem a boltba.
Egyébként találtam a porszívonkhoz direkt autótisztító kefét, de nagyon drága
CarClean szett , ennyit nem ér szerintem -
#00809728
törölt tag
válasz
LEFTHORSE1 #5925 üzenetére
Hy!
Nem fogsz talélni mert egyedi.De ha bemész kimondottan a standox érdekeltségbe ott tudnak kikevertetni de még sem lesz olyan.
Gyárilag használnak egy aláfújó szint amit csak a standoxosok is találgatásból fogják neked megmondani.
+ a ferrarinál 6* lakkoznak és nagyon drága lakkal ami elég massziv és ellenáll a kisebb pld sövénykarcnak stb....
Lehet azóta már van szinkod plg dupont,lechler,glasuritnál ..keress rá a neten.. -
LEFTHORSE1
őstag
Egy kérdésem lenne, ennek a szép piros Ferrarinak a szín kódját szeretném megtudni
-
Cola111
aktív tag
Sziasztok, ti mivel ápoljátok az autótokat?
Én a RIWAX cég autóápolási termékeit használom (Riwax insect clean,Riwax törlőkendő kívülre,szerintem jobb mint a vileda, más anyagból van,Riwax mikroszálas kendőt a beltér tisztítására használom a Riwax Multi brill műanyag ápolót hordom fel vele, használom még a Riwax wheel cleaner felnitisztítót valamit a Riwax wax shampoo-t, és a Riwax vízlehúzóval távolítom el a kocsirol mosás után a vizet. Sterimóval mosom 150bar nyomású
Az üvegekre ablaktísztítót fúlyok, még nem próbáltam a Riwax cég üvegtisztítóját.
Ezekkel a cuccokkal próbálom óvni az autóm fényét ( Opel Meriva 2011-es model metálfénnyel(ezüst tó), nagyon kényes szerintem a fényezése, bár még nincs egy éves az autó, de rettentően kell rá vigyázni,mert különben minden meglátszik rajta, de gondlom más autóknál is ugyan ez a helyzet.
-
Speciali
tag
válasz
#00809728 #5922 üzenetére
Nem, náluk nem vagyok törzsvásárló.
Máshol vagyok az, a bútorfényező festék forgalmazónál.
Tudom hogy segíteni próbálsz, amit köszönök, nem kell félreértened.Hát lekromofágozni nem fogom az egész autót, az biztos. Marad ez, ami van. Majd valamikor kap egy lakkot, de azt nem náluk fogom megvenni az tuti.
-
#00809728
törölt tag
válasz
Speciali #5921 üzenetére
Senki nem nézet hülyének csak probálok segiteni.
Én meg azt nem tudhattam,hogy te törzsvásárló vagy.
Eddzőnek ha sokáig van levegőn az sem jó..Én is jártam úgy glasurit lakk lefestettem a felnit majd 4nap mulva kevertem egy ujabb adagot és lefujtam egy újabb adag felnit.Megszárdt meg jó is volt de puha maradt.Mondanom sem kell kromofág majd újrafujás.
Levegőt értheted úgy,hogy nyitott edény vagy akkora edényben van,hogy több a levegő.Csupán probálok segiteni de ha ugy gondolod ezzel csak alkalmatlankodok akkor hagyjuk a toppikot meg mások számára...
-
Speciali
tag
válasz
#00809728 #5920 üzenetére
azért tök hülye nem vagyok ám.
a festéket szinkod alapján kértem, egy RAL színt, és azt kaptam amit kértem, nem hiszem hogy pont ilyen szin maradt meg nekik 2,8 kg. Meg láttam amint keverik,egy fehér szin volt. Az edzőt gyári dobozból öntötték, nem értem, mit kellett volna néznem a dobozon.
Rendszeresen vásárolok butoripari festékeket, lakkokat, ott nem is vagyok ott, amikor kiszerelik a cuccot, csak telefonon adom le a rendelést, és soha semmi gond nem volt. Ide is igy mentem, hogy nem fogom a címkéket nézni.Csak az edzővel lehet gond, ha gond van.De annyira csak nem hülyék, hogy felhigitják.Mellesleg ember legyen a talpán, aki ezt a boltban észre veszi.
Harmadik napra használtam fel.
Butorfestékeket akár fél év múlva is ha használom, teljesen jo. Azok is Pur anyagok. Az edző szokott bekötni, de azt észre lehet venni.
A boltban kérdezték, mikor akarom felhasználni, mert beköthet az edző a műanyagban. -
Moric
aktív tag
válasz
Manitou #5912 üzenetére
A tetővel én nem nagyon foglalkoznék. Az nem javítható szépen.
A barna foltokat (talán rozsda) eltüntetném, ennyi.A lökössel el lehet szórakozni, az nincs szem előtt. Feltöltöd kittel, majd lefestheted, lakozhatod. Arra figyelj, hogy mikor visszacsiszolod a sérülés környékéről ne tüntesd el az összes festést.
-
Speciali
tag
válasz
#00809728 #5916 üzenetére
Kevert festék, tehát hagyományos értelemben nem is lehet bontatlan, az edzőt új dobozból öntötték ki, mivel nekem nem kellett annyi. Higítónak észtert használtam, de nem hiszem hogy ez lenne a gond. De majd lefújom valami kemény lakkal az egészet. és azt polírozom majd.
-
Speciali
tag
egy hete végeztem a vas fényezésével. Leicler festékeket használtam. Már egy hét eltelt, de még mindig be tudom nyomni a körmömmel a festéket. Mikor fog ez keményre száradni?
Polírozni akarom, de így nem lehet. -
#00809728
törölt tag
válasz
Manitou #5905 üzenetére
1hszben le van írva
de ide is beteszem
Fényezés kezdőknek:
Szoval rozsda felfutás ill goc pontokat kőfelverődés okozta hibákat keres.Jól csiszold át csiszologéppel szárazon ne garázsba 100-as vászonnal.Ha vedlik a festék mint írtad akkor csutira szedd le ha lehet fémig.Müanyag ellemeknél természetesen ne fémig hanem a müanyag szinéig.
Majd jőhet az alapos zsírtalanitás ha kell 2* ismételd meg
Alapozó festék én itt wash-primert használok menőbb festékboltokban van nem alapozó hanem rozsdagátló előkészitő az alapozónak.
Alapozónak cinkromátos téglavőrőst szoktam használni de ha tehetősebb az íllető akkor 2komponens alapozot szoktam.
Száradás után becsisz finoman éppen ,hogy csak szárazon.
Majd jőhet a kittelés 2komponens jobbik fajtából.
Majd csiszolás csiszolópapír 100-120-as+vizzel és természetesen fa db-ra szoktam rárakni vagy tegnap láttam a Tescoba 600ft-ért gumitalpat az egyenes fellületekért+papírruhát
Ha már ott jársz vegyél papír ragasztószallagot 2-3cm széles+észter hígitót+takarófoliát de ha tudsz papírt szerezni az jobb.
Kitt csiszolás után jőhet rá a szorókitt itt én szinezőt szoktam belerakni és ebből is a drágábbat ajánlom /lechler,glasurit,standox stb.../ de van a body 4:1 nagyon jó kis husos anyag.
Jó sürün vastagon elég jól takar mindent.
Majd jőhet ismét majd a vizes csiszolás ha sima piros,fehér akkor 400-500-as papírt javaslok.Ha metal akkor mehet 400-as papírral de a végső esetben már amikor ugy gondolod már csak hangyaf*szanyit kell csizolni és kész a mű akkor kell 1000-es papír.
Ragasztással ha megvagy akkor papírruha fel, majd át kell ovatossan tőrőlni pamut rongyal 2-3* ha lehet fehér legyen és majd meglátod még mennyi kosz jőn le.
+én szoktam svábronygot venni azaz /mézeskendőnek/ is hívják elég ragacsos azt finoman a fellületen át kell tőbszőr huzni vigyázva ovatosan ne ,hogy beleragadjon stb....
Ha ezzel magvagy akkor egy elhunyt szakitól lestem meg ő még átmosta a kezét észter hígitoval majd levegőt fujatva a kasztnira áttőrőlgette a tenyerével.Nos nem hiszed el de még akkor is fog lejőnni kosz bőven.
Majd a fényezés előtt kitakaritani a garázst teljesen semmi porfogó ne maradjon bent és ami bent marad az legyen majd enyhén vizes.Tehát be kell locsolni mindent mert a viznek van egy vonzása és a porszemek egyből megtapadnak rajta.
Majd jőhet a 3 rétegő agyonszűrt 2-3* festék.Lényeg jó meleg legyen és a kocsi is.A legjobb a fujás és az előkészités előtt jól felmelegitettni a napocskával.Jobban terül a festék.
Festék a gyár által megadott bekeverést használd attól ne térj el.
Minőségi festéket vegyél /mobihel-lchler,glasurit-standox/
Én felsőtartályost használok ott a gravitáció hatására megy bele a festék és 5-6bar elég is.Az alsótartályoshoz nagyobb bar kell mert ott a nyomás viszi ki ill a szorás is levegővel térténik tehát olyan mintha 2 felé dolgozna a kompresszor.
Fujást elősszőr vékonyan átlátszoan vidd fel és várj vele kb 10percet.Majd jőhet a következő akkor azt már telibe kell és nézd mindig oldalról hova megy a sugár és jól locsold meg azaz üveges legyen a teteje /sík/Probáld meg egy más fellületen ha nem vagy benne biztos.
Ha végesztél kb 30-40perc után jól hígitsd meg a festéket kb duplájára és ovatossan nagy bar kb 6-7 fujd át kb ugy mint az első réteget.
Nem fog megfolyni hanem szép fényes egyenletes réteged lesz majd.
De ha über jót akarsz és nem metal lesz a gép akkor vehetsz rá lakkot akkor tuti szép lesz.Boltban elmondják ,hogy használd. -
Manitou
veterán
Hi!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy házilagos féstésnél milyen műveleteket célszerü elvégezni.
Adott a kocsi tetején egy kb 1x5 cm-es rész ahol még régen valaki szétbarmolta a festéket tippem szerint valami tetőcsomagtartóval. Ezt a részt szeretném lefesteni. Színazonos javítófestékem van hozzá. Gondolom előtte érdemes felcsiszolni , zsírtalanítani, aztán valamivel lealapozni és végül lefesteni.
Kérdés jók e a meglátásaim és ha igen /vagy nem, akkor mivel és hogy an célszerü elvégezni a műtétet?
Az igazi az lenne, ha a tető telibe lenne fényezve, de ettől az opciótól most eltekintenék. -
Highend55
tag
válasz
#00809728 #5902 üzenetére
Eddig csak poliroztam (próbáltam) kézzel.
Waxot mivel viszitek fel kézzel vagy géppel ?Autóm szine estoril blue [link] jó állapotban van de közelröl nézve látszik rajta a gépi mosások nyomai.. (elözö tulaj)
Ezért gondoltam megérne egy misét géppel átmenni rajta (polir meg wax) -
#00809728
törölt tag
válasz
Highend55 #5898 üzenetére
Gépi polír gyors,nagyobb hatás,
mondjuk ez karctól is függ.Pld a napokban volt nálam egy szuzuki garázsos megy piros lakkozott és egy 2cm vékony karc volt az egyik ajtóba.
Ezért felesleges elövenni a gépi polírt...
Kicsit kézzel eligazitottam majd ment rá az autóra a wax...
5h végeztem....lehet nem vagyok szakember....
-
#00809728
törölt tag
válasz
LEFTHORSE1 #5895 üzenetére
Fényezők 4bar felett fujják.
max spray változatban van 0,5bar. -
VTI-Totya
tag
válasz
LEFTHORSE1 #5895 üzenetére
Ez függ a pisztolytól leginkább és a fúvóka mérettől is.
Ha bringa váz akkor valószínű, hogy kis méretű "falc pisztollyal" fújod és a becseppenés védelmében azért 1,5-2bar-t rá szoktak engedni.
Ha valami tecsós pisztoly akkor ne nagyon engedj rá többet mert kinyomhatja a tömítést meg egyszerűen csak szétesik......
Devilbiss pisztolyt ami erre tökéletes én 14e-t vettem. (bolti origi és Dabas-on)
5-6ber-t még mi sem használunk az autófényezéshez.......max a tartály van 8-10bar között tartva de már abból is le van szabályozva ami kijön belőle a csőbe az 5bar és a pisztolyhoz már csak 3-4bar ér el a következő nyomásszabályzó segítségével. De ez már nagyteljesítmény és 1.5 meg 1.6-os fúvóka bazi nagy terítéssel.......
-
Highend55
tag
válasz
Autoglym #5896 üzenetére
Akkor sorrend a következö :
1. Lemosom a kocsit alaposan,szárazra törlöm.
2. Gurmázás vizes felületen majd megint egy alapos mosás száritás.
3. Super Resin Polish
4.Wax
5. Valamilyen Finishing termék (Géppel vagy kézzel végezzem el ?)Ez igy akkor jo ?
Mennyi különbség van a géppel és a kézi polirozás között ?
Normálisabb munkát csak gondolom a gépi polirozással érhetek el ?Köszönöm a válaszod
-
Autoglym
tag
válasz
Highend55 #5893 üzenetére
Először amennyire csakk lehet tisztítsd meg az autót samponnal, esetleg elötte előmosóval. Nem kell megszárítani a kocsit. A gyurmához kell egy síkosító lötty (benne van a készletünkben). Letépsz egy darabot a gyurmából, gombócot formálsz belőle, szétteríted akkorára, hogy a négy ujjaddal tudj dolgozni vele és a síkosítóval befújt területen húzogatod jobbra-balra, föl-le. Így végig mész az egész autón. Brutál, hogy mit tud egy (jó minőségű) gyurma eltávolítani. Olyan finum szűz felületet kapsz, hogy akinek ez újdonság, nem hiszi el, hogy ezt 5-10 perc alatt meg lehet csinálni egy autón. Utána alapos mosás, szárítás és lehet polírozni, waxolni. Remélem elég alapos voltam
-
LEFTHORSE1
őstag
Bringa vázat lakkozok akrillal, tényleg 5-6 bar nyomással kell felvinni? Én eddig 0,5 barral fújtam, nagyon kezdő vagyok, nem igazán ismerem a szórópisztoly beálitásokat
-
Highend55
tag
Erről a polirozógépről mi a véleményetek ? jo áron van és német [link]
-
VTI-Totya
tag
Budapesten, esetleg déli felén valaki tud egy normális és jó áron dolgozó polírozót?
-
#00809728
törölt tag
válasz
AMD Power #5888 üzenetére
Hát ha gyári akkor mind a 4 újra kell fújatni.Vagy ha van egy jó festékkeverős fényeződ akkor megprobálhatjátok azt a szint keverni de rámegy az egész napotok..
+ a gyári lakkozás már vizes bázisú ami megint más szinü mint az oldoszeres.Ha volt már festve akkor szerencsétek van mert biztosan a legvilágosabb ezüstöt használhatták az meg az audi a6 szine...vagy a 2001 től gyártott szuzuki swift modeljei.
-
AMD Power
titán
Egy barom kollégám vett 4db használt alufelni. Tök szépek minden... berakta őket a csomagtartójába.... az egyik felni összekarcolta másikat! (Balek
). De úgy ,hogy lejött a festés róla... mit lehet azzal kezdeni?
-
Tannoy
csendes tag
a
-
#00809728
törölt tag
makita HW102 Magasnyomású mosó 23900ft és 3év gari van rá.Két féle lándzsával azaz szorófejel adják.Van egy körkörös és állítható a sugara 1cm-30cm-ig
Meg van a másik ami nagyon finoman porlaszt...természetesen ez is állítható és átmehet durvába is.
60fokos vizt birja semmi baj nem lett.Ráadásul az elektromos kábele ill a tömlő hossza jobb mint az ebben lévő vetéjtársaié... -
szepsy
senior tag
Hali.
Magasnyomásút lehet használni mosáskor, full száraz, poros fényezéskor, vagy samponozás után?
Árt a fényezésnek?
Azt tudom guminál vigyázni kell, kellő távolságról szabad csak?! -
Moric
aktív tag
A kútvízzel nem árt vigyázni. Azon kívül, hogy a legtöbből kemény víz jön, még hozhat magával homokot is.
A samponok tartalmaznak vízlágyítót, ezért is érdemes azt használni.Az esővíz az lágy víz, ezért nem hagy maga után fehér foltot. Az esővizet sem árt kezelni, mert nem tiszta.
-
Autoglym
tag
Na akkor mégegyszer
:
1. Levereted a kosz nagyját. Mondhatnám, hogy használj előmosót, de az csak ipari, tömény kiszerelésben van és ha rosszul higítod, még kárt is okozhatsz.
2. Samponozás kétvödrös technikával. (ez nagyon fontos, ha kímélni akarod a kocsid)
3. Gyurmázás. Erősen ajánlott opció, de majd esetleg legközelebb, hogy ne költsd el a teljes fizetésed elsőre. (ettől egyébként minden bemutatón lemennek hídba!)
4. Polír. Első körben csináld meg a Super Resin Polish-al. Ez ha erősebben csinálod távolít el karcot is, de minimális a csiszolóhatása, viszont vannak benne karcfeltöltő adalékok és wax. Ez az egyik legkedveltebb termék. Ha az egész autót totálisan karctalanítani szeretnéd, inkább a gépi polírt ajánlom, de csak olyan helyen csináltasd, ahol legalább 1-2 napig tart a művelet, mert 5 óra alatt nem lehet tökéletes munkát végezni. Mondjuk ha fél éves és VW polo, akkor határeset.
5. Védelem a fénynek. Jó az aqua wax, csak annál arra kell figyelni, hogy ne adagold túl, mert akkor kicsit nehezebb felfényesíteni. (az ideális mennyiséghez képest nehezebb csak, nem a gagyi szerekhez képest)Türelmem végtelen ha autóápolásról van szó. Nagy fába vágtam a fejszém, mert a magyar kézimosók 90%-ban sem értenek hozzá jobban mint te (vagy tojnak a minőségre)
és több kárt okoznak, mint egy gépi mosó... Sajnos a felhasználóknak, meg fogalma sincs, hogy mit kell nézni, ha jó mosóba szeretnének járni.
-
szepsy
senior tag
válasz
Autoglym #5867 üzenetére
Szia.
Sonax, Autoglym, Zaino, ezek között nézelődök.
De 1. a Zaino, 2. Autoglym, 3. SanoxMégegyszer
:
1. Sampon, leviszi a port, stb, előtte jól eláztatni az autót.
2. Mivel kis pókháló karcok vannak néhol, karceltávolító, ami később is jól jön ha véletlen karcos lessz,de ne legyen
3.Wax, ettől lessz fényes és védi, könnyebb leszedni következő mosásnál a szennyt?Bocs , hogy ilyen értetlen vagyok,de nem akarom elcseszni.
Inkább Autoglym lesz belőle most gondolkoztam, meg nézegetem az árakat.
Sampon: Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner 500ml
Karcra:?
Wax:?
Vagy van 2:1-ben is?+ kell majd gumiápoló (Autoglym Instant Tyre Dressing 500ml) azt megtaláltam, meg mikros törlő
--- Autoglym Aqua Wax Kit ehez jár 2 törlő, pont jó, ez waxnak jó lenne?
Írd le nekem véglegesen mi kell nekem?
Köszönöm a türelmed
-
Autoglym
tag
válasz
Highend55 #5869 üzenetére
Az Extra Gloss kicsit talán csillogóbb, de hidegebb fény ad, míg az Aqua wax vizes hatásút. Mindkettőt nagyon egyszerű használni. Az extra gloss igényel kb 30 perc kúra időt a felvitel után, míg az aqua wax kb 10 perc alatt kész. Szerintem első nekifutásra jobban fogsz boldogulni az extra glossal és ha esetleg belecsavarodsz az autócsinosításba, arra még lehet rakni egy jó waxot
-
nVIPER
senior tag
válasz
Autoglym #5867 üzenetére
Autoglym?? Az autodetailer.hu oldalról?
Ha igen, benne nagyon megbízhattok. Nagyon nagy a HD wax, meg a többi cucc is. Ez a 15 ezres wax nagyot dob a fényezésen, élénk színeket rendesen rikító vizessé tesz, nagyon durva.
Ajánlom mindenkinek.
Esetleg Zaino Z2 + HD wax, valami eszméletlen mire képes
-
Autoglym
tag
Van egy shop link jobbra fent az oldalon. Egy viszonteladóm webshopjába visz, ahol minden készleten lévő termék árát megtalálod. A weboldalon található címre ha írsz nekem, hogy mire lenne szükséged, megveheted közvetlenül tőlem is.
Polírnak egyenlőre az enyhébb elég lesz.Waxos kondícionáló sampon 500ml 2190Ft. 1:500-ba higítandó
Super Resin Polish 325ml 2790Ft, 500ml 3490Ft.
Védőbevonatnak jó az
Extra Gloss Protection 325ml 3490Ft. kb 10-15 kezelésre elég és 4-5 hónapig védeni fogja a fényezést
Aqua Wax Kit 500ml + 2db mikroszálas. Ezt vizes kocsira tudod ráfújni és szárazra törlés közben lewaxolhatod az autót 5-10 perc alatt. Ez egy Carnauba wax, kb 10 kezelésre lesz elég és 3-4 hónapnyi védelmet ad.
HD Wax a csúcs, ez már show minőséget produkál és közel fél évnyi védelmet ad. 30-40 kezelésre elég egy 150gr-os adag. 15.900Ft. -
szepsy
senior tag
válasz
Autoglym #5864 üzenetére
Nem használtam, de azért óvatos voltam, meg nemvolt csak egy picit poros,azt meg a slag levitte szvsz.Alig mentem még vele.
Ezeknek a termékeknek ára nincs az oldalon feltünteteve vagy én vagyok vak.
tudnál kb. árat mondani.Te mit használsz?
Ez villám piros, normál fényezésű Polo.
Egyértelműen egy sampon, egy wax, és akkor fényesítőt vegyek v. karceltávolítót, van különbség?
-
Autoglym
tag
Szia
Sampont nem is használtál
? Mikroszálas ide, mikroszálas oda, jól összekarcolod így, mert csak tologatod a koszt a fényezésen. Egy jó sampon arra szolgál, hogy feloldja és elemelje a szennyeződéseket a kényes felületről.
Akkor a tippek:
Használj 2 vödröt, 1-et a sampononos víznek, 1-et a sima öblítővíznek és miután leveretted a kosz nagyját slaggal, vagy nagynyomásúval, elemenként (ahol erősen szennyezett sűrűbben) mosd le friss samponos szivaccsal, majd öblítsd ki a tisztavízben a szivacsot és így menj végig az egész autón. Ha ezzel megvagy, töröld szárazra egy mikroszálas törölközővel, esetleg műbőrrel. Ezután lehet gyurmázni (ebbe majd ha igény van rá belemegyünk később), ami kiszedi a fényezésbe égett fémport, bogármaradányt, fanedveket stb... Ezután jöhet a polír ami lehet egy sima fényesítő polír, vagy karceltávolító. És ha kész a szép eredmény, le kell védeni egy jó minőségű LSP-vel (Wax vagy sealent). A SONAX-nak is vannak nagyon jó termékei, az Autoglym-nek meg csak azok vannakKomolyan! Nem egy kategóriában versenyeznek...
-
#00809728
törölt tag
Hy!
Én amikor átvettem az új leonomat első hétvégén átcsukatoltam.
Alkohollal átmostam (gyogyszertár)
Majd berendeltem a Zainotól ezeket:Z-7 Autósampon
Z-5 Pro Szintetikus Wax (pókhálós vagy enyhén karcos fényezésre)
+
ZFX Kötés-gyorsító AdalékZ-8 Exkluzív Ápoló Spray
Minden le van írva mit ,hogyan merre kell használni.
Híhetelenűl nagyot dobott a fényezése és olyan lett mintha kapott volna egy "teflonos" bevonatot.Amikor vissza vittem az autómat az 5000km szervizre a szerelök is csodálkoztak.
-
szepsy
senior tag
válasz
Autoglym #5861 üzenetére
Szia.
Köszi hogy írtál
Hát ja zsír új, de erős napfényben jobban megnézve bizonyos szögbőlkis pókháló vékony karcok vannak rajta.
Sanoxról mi a véleményed vagy drágább mint amit te linkeltél, amúgy ezt a 2 néztem pont.
A folyamat hogy van, sorba ha lehet?
Eddig én ezt csináltam 2-3 szor: (11.06.08-án vettem át az autót)
1.kútivíz, szívatyúval, slag, szorófejjel, finomra állítva, ezzel jól átitattam az egészet mindenhol.
2.mikroszálas törlővel át töröltem.
3.öblítés
4. 1-2x megint amíg benem szívta róla a vizet a rongy, töröltem.És most jöttem rá hogy 1000x jobb az esővíz, mert az nem látszik meg utánna, már van is egy horóval
A kis karcokat mi szedi le?
Akkor kell egy sampon, egy fényesítő meg egy wax/viasz?
Köszi előre is.
-
Autoglym
tag
Meg kellene tisztítani alaposan a fényezést, hogy ne maradjon rajta semmi viasz, beégett fémpor stb. Vasúton szállítják az új kocsikat és gépben mossák le átadás elött ami megteszi a kellő rombolást már egy 0km-es autónál is. Ha megnézed napfényben gyanítom tele van karccal. Rajtad múlik, hogy meddig szeretnél elmenni a tökéletesítésben. Amire minimum szükséged lenne az egy jó sampon, egy jó fényesítő polír (ami nem szed le a lakkból) és egy jó konzerváló, ami lehet szintetikus sealent vagy valamilyen vax, eseteg ez. Javaslom, hogy az árakat úgy nézd, hogy hány hány kezelésre elég és mennyi ideig tart a hatása, mert egy pár ezer forintos wax-al amivel kis túlzással mosásonként újra kell kezelni, lehet, hogy nem jösz ki jobban mint egy olyannal ami mondjuk fél évig védi az autód és 30-40 kezelésre elég...
-
szepsy
senior tag
Üdv.
Kb. egy hónapja vettem egy új VW Polo-t és szeretném megőrizni a külső szépségét úgymond.
Mit érdemes használni ami nem annyira drága, de mégis jó?
Sampon kellene meg viasz (wax).
Mikroszálas törlő az jó ugye, azt olvastam? -
Autoglym
tag
-
Norbi696
csendes tag
Sziasztok !
világos vörös gyár szerint ferrari piros lakkozott színre használtam másfélhónapja turtle wax color magic színezett polírt. De nem voltam vele megelégedve, így vásároltam sonax brillviaszt nano pro 1-es folyékony viaszt, az volna kérdésem hogy a turtle wax color magic után mennyit kell várnom ahhoz hogy ugyanerre az autóra használhassam a sonax brillviaszt?
Vagy egyböl mehet rá nem kell várnom míg a turtle wax lekopik a lakkról?
másik kérdésem ezt a brillviaszt nagyon erősen kell dörzsölnöm hogy csillogjon a kaszni?
használtam egy fekete metál kocsin de ott erösen kellett dörzsölnöm, nemteszek - e kárt a lakkban és a fényezésben ha ilyen erösen dörzsölöm?
Felvitelét is erös dörzsöléssel kell felvinni?
Köszönöm! -
Tannoy
csendes tag
Köszönöm a biztatást, nem adom fel! Majd írok, hogy mire jutottam.
-
Autoglym
tag
Tannoy, nyugi szép lesz az! Csak ne keverd a különböző anyagokat. Nano bevonatra sem lehet wax-ot tenni, mert lőttek a lotusz effektnek miatta. Alaposan tisztítsd le a fényezést, lehelet vékonyan vidd föl és 15 perc után a mellékelt mikroszálassal fényesítsd föl. Ha a tapasztalt autókozmetikusok elalélnak tőle, akkor neked is működnie kell!
-
Tannoy
csendes tag
Sziasztok! Az autóm szine sötét metál szürke, grafitszürke hivatalossan karbon szürke. Hogy mit vártam az autóglymtől? Hát csak azt amit igértek a reklám szövegbe: ezt a terméket azoknak az autó tulajdonosoknak fejlesztették ki, akik az egyébként szép állapotban lévő fényezésükön szeretnénekShow gyöztes ragyogást elérni. Hogy ez pontosan mit jelent nem tudom, de egy kicsit többet reméltem mint a WS-től. Bár szerintem is nagyon jó anyag az is csak nem egy kategoria és nem többszörös teszt gyöztes mint a HD. Mindenesetre meg fogadom a tanácsotokat megprobálom leszedni a régi waxot elöször alkohollal aztán majd meglátom. Remélem ártani nem fogok vele. Köszönöm mindenkinek a tanácsot és a hozzá szólást.
-
zsolt1129
addikt
-
Moric
aktív tag
Milyen színű az autód?
Egy fél éves autón amit háromszor is lekezeltél milyen eredményre számítottál? Nem csillog elégé?
Egyébként az sem elképzelhetetlen, hogy a WS Platinium nagyobb fényességet ad az autónak.
Ahhoz hogy egy amúgy is szép felületet még szebbé, fényesebbé tegyünk nagyon sokat kell melózni. A Show Car kinézetnek alapja a festés. Széria autón ilyen festés nem nagyon szokott lenni.
Még a mostaninál is fényesebbre vágysz, a Glaze-k között kell szétnézned. Ezek kimondottan a fényesség fokozására lettek kifejlesztve.
Én glaze-t mindennapos használtra nem szoktam feltenni, csak kiállítási autóra befejező rétegnek. -
Speciali
tag
Pont a lóvé miatt... Mert első körben nem lakkoznék,aztán valamikor ki tudja mikor lakkoznám csak. Bár az anyag árakat nem ismerem pontosan. De majd még alszom rá párat.
-
Autoglym
tag
Szia Tannoy,
Amennyire tudom a WS Platinumnak pont az a baja, hogy még akkor is ragaszkodik a fényezéshez amikor már nem működik, vagy egy része lekopott, esetleg összekarcolódott. Bizony el kell távolítani. Meg kellene próbálni gyúrmával és esetleg egy tisztító készítmény is mehet rá, de mivel az említett motyót nem igazán ismerem, nem tudom, hogy mi az ami maradéktalanul eltávolítja. Van nekünk a HD Cleanser ami leszed minden normális waxot és egyéb szennyeződést, hogy szűz felületre tudj waxolni, de ez a WS Platinum tudtommal nem tartozik a normális autóápolási termékek közé... Valakinek van erről tapasztalata?
-
Tannoy
csendes tag
Sziasztok! Megvettem az Atóglim HC Wax- ot, Ki is pr
óbáltam fél éves autómon de a várt hatás elmaradt. Elötte Ws Platiniummal kezeltem az autót kb háromszor, de szerintem a HC vaxtól sem lett semmivel sem fényesseb. Elötte lemostam az autót az ajálott Autóglym kondiciónáló samponnal és minden utasitást betartottam ami a használati utasitásban volt. Fogalmam sincs, hogy mi lehet a brobléma a termékkel van a baj vagy talán velem?! Nem tudom kérlek segitsetek! Lehet hogy elötte le keltt volna szedni valahogy a Ws platiniumot?
-
#00809728
törölt tag
-
Speciali
tag
válasz
#00809728 #5833 üzenetére
A bázis és a lakk is 2K? Igazából a bázis+lakk felé hajlok inkább.
Ha már a lakk szóba került. Szinterezett alut akarok majd lakozni. Ez egy bicikli váz. De nem tetszik hogy ilyen matt fekete. Simán rámehetek lakkal, vagy kell vele valamit csinálni? Csiszolni nem igazán lenne jó, mivel szeretném ha a feliratok és egyebek megmaradnának, csak fényessé akarom tenni a matt, kissé rücskös felületet. Köszi Maestro!
-
#00809728
törölt tag
válasz
Speciali #5832 üzenetére
Hy!
Én poliésztert használok az mindent eltakar,husos jól csiszolható fellületet ad.
majd mehet rá a szin.Neked kell eldöntened:
simán 2k anyaggal fested meg arra nem kell lakk mert benne van.
Ha bázis festéket használsz az matt majd arra kell a lakk.Kicsit drágább de sokkal tartosabb és fényesebb.Lásd feljebb a simson alkatrészeit. -
Speciali
tag
válasz
#00809728 #5818 üzenetére
Köszi a tanácsot!
További kérdésem, hogy milyen füllert és festéket ajánlasz a további munkákhoz? Abban is gondolkodom, hogy lakkot is fújnék befejezésképpen.
Egy 22 éves Wartburgról van szó, ami nagyrészt még gyári fényezésű.
Azért is kérdezek, hogy mit érdemes használni, mert nem akarok úgy járni, hogy valamelyik összetevő nem bírja a másikat, és oda az egész addigi munka.Köszi a szakértést előre is!
-
#00809728
törölt tag
Tisztelt Uraim!
Sokan közülletek megkerestek privátban ilyen-olyan jellegű problémákkal.
Nos pár dolgora tudtam válaszolni de mindig szgép előtt nem tudok ill. nem is szeretnék űcsörögni.
Kérlek benneteket a forumba írjátok vannak ott más szakemberek is akik lehet jobban árthetőbben le tudják írni.Köszöntem...
-
Autoglym
tag
Sziasztok! Hallottam egy kedves vásárlómtól, hogy akad itt pár igényes autókozmetikus. Múlt héten csináltam pár jó fotót egy 65-ös ford polírozása közben, illusztrálandó, hogy mit is tudnak az AUTOGLYM termékek. Ha valakit esetleg közelebbről is érdekelnek a termékek (Dodi!!!
), nyugodtan kérdezzen. Szívesen megmutatom valamelyik termékbemutató alkalmával.
-
Speciali
tag
Szakik!
Régi autóm akarom újra fényezni. Itt ott vannak rozsdafoltok is. A kérdésem az lenne, hogy ha a rozsdás részeket letisztítom fémig, akkor először mivel menjek rá? Rozsdaátalakítóval, majd korrózió gátló alapozóval?Aztán jöhet a kitt?
Van aki azt mondja, a kittet közvetlenül a a fémre kell felvinni, nem az alapozóra. De akkor kimarad a korr.gátló alapozó? Szóval ez ügyben kérnék felvilágosítást.Köszi. -
pschio
őstag
hi all!
fekete autóról durva mély karcot eltünteti hogyan lehetne? (szándékos rongálás slusszkulccsal talán) kilátszik a fehér alapozó is. valami olcsó de hatásos és tartós megoldást tud valaki javasolni?
-
Norbi696
csendes tag
Sziasztok !
Ez a sonax viaszos kendö: http://www.sonax.hu/index.php?module=termekek&tid=27
alkalmas automosás után megszáradt vízcseppek eltüntetésére?
és lehet használni minden automosás után?
Köszönöm! -
chungee
addikt
Hellosztok!
Milyen rizikóval járhat, ha üzembentartóként adom el a kocsit (LADA 2105)
Szal tulajdonos én vagyok és a vevő az üzembentartó. Ilyenkor a bonus/malus átvihetem az új autómra
Illetve a súlyadó a vevő fizeti vagy én
-
slashing
senior tag
Igen, nekem is az okozza a dilemmát hogy mire mindent megveszek lehet 2x körbepolíroztathatnám szakemberrel... mondjuk annyira egetverően nincs rá szügség mert tényleg nagyon szép a 3-4 képet leszámítva csak most nagyon rákattantam
Azt a festékboltot tudom is hol van sőt szerintem már voltam is ott csak nem figyeltem ilyen dolgokra. Ugyis megyek arra a héten arrafelé, lehet benézek....
-
#00809728
törölt tag
válasz
slashing #5810 üzenetére
Hy!
3-4 kép max javitóstift de látszani fog.
1-2 menthető 3M én a racingbazáron vagy a vetarán szoktam figyelni amire lecsapok.
Móri uton a templom melett van egy festékbolt.Ott kaphatsz 1deci és társai.De mire megveszel mindent addigra benne leszel pár 5000ft-be+még akkor csak anyagod van és nem tudod mivel állj neki... -
slashing
senior tag
Üdv
A héten vettem egy használautót(20éves) végig garázsban volt szép a színe de vannak kisebb kavicsfelverődések az elején kb. 2 méterről már nem is látszik és vannak rajta kis körkörös karcok(gondolom autómosó). Szerintetek mit csinálják, godolom a pici karcokat el tudom távolítani valamivel, Nézegettem az itt említett termékeket de nem tudom eldönteni hogy erre ruházzak be vagy egy erre specializálodott embernek fizessek, kb. ugyan ott vagyok, és még ott a rizikófaktor hogy elbénázhatom...
Dodi72: ha jól értelmeztem te Fehérvári vagy?!
Én 20km-re lakom, Fehérváron hol lehet kapni 3m termékeket, sampont, waxot stb?Egy-két kép hogy mivel van dolgom:
Elég poros helyen lakom, ez jól látszik a képeken, a lámpabúra fölötti karcok, felverődések elég nagyon azokkal gőzöm sincs mi legyen, itthon nem hiszem hogy meg tudnám csinálni, de vajon a kicsi felverődések és az apró karcokkal mi a helyzet?
-
Norbi696
csendes tag
Sziasztok!
Ha mosás után mégis megmaradnak a vizfoltok, átvolt törölve szarvasbörrel, és mégis maradtak foltok ,akkor van valami spray amivel lefujom, áttörlöm és eltünnek a vizfolt száradások? Fekete a kocsi:-)metál.
Köszi -
nVIPER
senior tag
Hogy szolgál a Cquartz Dodi? Van már valami hosszútávú eredmény? Kíváncsi vagyok mit mondasz
. Nekem eddig nagyon bevált, durva, már 3 hónapja fent van, de eddig még olyan mintha most vittem volna fel.
-
#00809728
törölt tag
válasz
BenczeZ #5805 üzenetére
Hát ki lehet keverni de kb fél nap mire összejön.
Pld ,hogy megérsd.
Mivel nem tudod ,hogy hány gramm fehér,piros,fekete ill. kék mehetett bele ugy csak a szemre tudsz hagyadkozni.
Kikeverem majd betőlt pisztolyba és ráfuj egy részre.
Majd kellő száradás után megnézem a nappnál.
Ha elűt akkor vagy világosítani vagy sőtétiteni kell majd ujra pisztoly és ráfuj.
Kb el lehet szorakozni ugy 5-6órát majd megfujod kb 2perc alatt.ezért most mennyit lehet elkérni?
inkább készits róla fotokat mennyire karcos.Lehet kilehet polírozni..
-
#00809728
törölt tag
válasz
Norbi696 #5799 üzenetére
Magyarországon meg igy csinálják.
igy de vannak kivételek.
De azt kell,hogy írjam néha a tul jó,szép sem mindig jó.Ugyanis ha azt akarod,hogy über és tartos legyen azt meg kell fizetni.
-3M paszta
-3M szivacs
-ZAINO és társai
-Fényesítő korong
-munkadíj
-energia,vizSokan megkérdezik priviben miért 20000ft egy ilyen.Nos ha jobban szeműgyre veszed akkor itt a legolcsobb a munkadíj pedig akár 8h vagy többet is el lehet vele szorakozni..
Talán külföldön van rá pénz...Itt amikor már lassan a levegőért is fizetni fogsz...
-
BenczeZ
csendes tag
Sziasztok!
Namost félig meddig idevág de mégsem.
most fogtok hülyének nézni.
Adott egy Macbook White. Karcos a teteje. Keresek rá olyan embert aki szépen megpolírozná vagy csiszolná és utána ugyanolyan fehérre le is fényezné.
Van esélyem rá, hogy valaki tud nekem ebben segíteni?
elérh: zoli.bencze@gmail.com
Üdv:
Bencze Zoltán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- VoLTE/VoWiFi
- Ukrajnai háború
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Subaru topik
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASUS PRIME Z390-P i5 8600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 DEEPCOOL Matrexx55 630W
- HP Victus 16-s0002nh - 16.1" FullHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7640HS - 32GB - 1TB - RTX 4050 - 1,5év gari
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Gamer PC új 12 hónap jótállás/Áfá-s számlával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest