Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- iRiver: Prehistorik 2 - Retró Játékpercek! 1. rész
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
Aktív témák
-
gyiku
nagyúr
#3000
expreview mar megy
-
gyiku
nagyúr
ize...
-
gyiku
nagyúr
válasz
leviske #2992 üzenetére
RV870 with over 1.9 TFlop in July 09?
First Radeon HD 4770 Benchmark Goes Live ?
HD 4770 only lags behind HD 4850 by 3.47/3.79% 3tremarkbanlsc expreview is
-
rocket
nagyúr
-
CséZé
őstag
Gigabyte HD 4770
hát ez a hűtő sem valami bizalomgerjesztő -
leviske
veterán
Nagyon kérdés, hogy 1200SP-al képesek-e elérni a 2,4-2,6 TFLOPS teljesítményt... És az is kérdés, hogy mennyire lesznek shader igényesek a DX11-es játékok. Gondolom eléggé azok lesznek...
És ugyebár eleve azt az utat kezdték el, hogy közel triplázzák a SP-ok számát és ugyebár a HD3-asokkal pedig azt kezdték el (és a HD4-esekkel folytatták is), hogy az új középkítegóriás kártyák az előző felsőkategóriát váltják teljesítményben.
HD2900XT>HD3870^HD3870X2>HD4870^HD4870X2
És ha tudják folytatni, akkor még elég hosszú ideig az nV gondban lesz, az Intellel együtt.
Bár gondolom az érdekes inkább az lesz, hogy az RV740 mekkora lapkamérettel érkezik. Abból már lehet majd valamennyire következtetni arra, hogy egy 200-240mm2-es chipbe mi fér bele. Bár az is igaz, hogy az RV770-el sem értünk sokat a találgatásokkal, mert végül megoldották, hogy 800SP legyen benne...
(#2991): "Szerintem ez is az oka, hogy nem lesz HD4890X2, felesleges lenne a lecet meg magasabbra tenni, mert kozel van mar az ugras
"
Akkor végülis szerinted is reális a Júliusi/Augusztusi start?
(#2969) gyiku: Az AMD-s prezi képeken a HD3870 hűtése figyel... Nem hiszem, hogy elcsesznék egy ilyen rondasággal a kártyát. A HD4750-re pedig szerintem a másik, letisztultabb hűtő kerül, amiről már jelentettek meg képeket.
Szerintem ez csak egy egyszerű AC hűtő... Elég sokan kaptak most rá. (ASUS, HIS, Inno3D, Force3D, Club3D, etc)
-
rocket
nagyúr
Miert illene megutni az X2 szintjet?
RV870XT-bol krealnak egy 300$-os SKU-t akkor folytathatjak a strategiat amit elkezdtek, es meglesz a lehetoseg dual kartyaval a highendbe ahol az HD4870X2 van atszervezni az eroviszonyokat.
NV ugye abba a csapdaba esett bele, hogy volt egy bazi nagy highend GPU-juk (GT200), amibol krealtak 2 kartyat, a GTX260 pedig annyira nem jol sikerult, hogy ott ahol mukodott jol az SLI a 9800GX2 gyorsabb volt nala, ami alapbol nem gond, de az NV highend aron kezdte arulni a kartyait, igy ar/ertek aranyban akkoriban jobb volt a 9800GX2, hiaba nem gyartottak mar, voltak boven keszletek.
Az ATi-nal mas lenne a helyzet, mert nem highend GPU-nak van tervezve a highend ar szegmensbe az RV870, igy nem tortenhet meg az ami az NV-nel.
Megha lassabb is lenne mondjuk ~20%-kal a jol mukodo HD4870X2-hoz kepest az RV870XT, akkor is minden a single GPU-ra epulo termek pozitivuma ott lenne mellette.Szerintem ez is az oka, hogy nem lesz HD4890X2, felesleges lenne a lecet meg magasabbra tenni, mert kozel van mar az ugras
-
rocket
nagyúr
válasz
csatahajós #2988 üzenetére
Nem csak az ALU-k szama, az orajel is fontos, nem mind1 1200SP melle 1000mhz-es orajel parosul, vagy 1600SP melle 600mhz-es.
Elnezve az RV770-hez kepest hasonlo csikszelessegen az elorelepest az RV790-nel orajel tekinteteben minimalis (tranzisztorban is) attervezes mellett, nem tunik irrealisnak amit irtam.Ha marad az AMD RV770-nel elkezdett strategiaja, akkor szerintem irrealis elvaras az, hogy a RV870XT elverje a HD4870X2-ot ott ahol mar jol (70%+) skalazodik a CF teljesitmenye, de az RV870-bol is lesz majd dual core, vagy dual GPU termek.
Jatek fronton mivel a jatekok tobbsege konzol port szerintem felesleges tul nagyot elore ugrani a GPU-k teljesitmenyeben, kijohetnenek 2000SP single core GPU-val is, aminek majd 2 evig megint a papiron letezo teljesitmenyet fogjak elvezni a felhasznalok, utana meg mar a polcra teszik.
Szoval jobban fog jarni az AMD ha az egyensulyra fektette a hangsulyt a tervezesnel, es nem nem a Gflop-okat kergetik tovabb
-
csatahajós
senior tag
Őőő a tutira tippelhetőt a 40nm-re értettem, csak lejárt a szerk időm.
Nem kevéske az 1200SP ? Elvégre a 4870X2 is hoz 1600-at, ha azt le akarják körözni akkor min. annyi kéne nem? még ha sokat optimalizálnak is a cuccon.
Vágom hogy nem csak SP-ből áll egy kártya persze, de végül is az az ami a számítási kapacitást adja ha jól értem a dolgokat (ami egyáltlaán nem biztos
).
-
rocket
nagyúr
válasz
csatahajós #2986 üzenetére
Szerintem inkabb a GPU tobbi reszere gyurtak, es 1200SP lesz az RV870-ben.
-
csatahajós
senior tag
Sokkal erősebb lesz, talán nem lesz akkora ugrás mint a HD3000-ről a 4000-re, de ha a jóslatok beigazolódnak egy 1,5-2X valós teljesítménynövekedésre van esély.
Ami az idáigi hírmorzsákból és fórumokból örvonalazódik az 1600-2000SP és 40nm tutira tippelhető, hogy ez mekkora valós teljesítményt hoz a 800SP-os rv770/790hez azt majd csak az idő dönti el. A dx 11 ficsőrt meg mindneki döntse el maga hogy fontos-e neki. -
g50v
csendes tag
Hali!
Olyan problémám lenne , hogy július-augusztos környékén szeretnék gépet venni, és ahogy olvasom ekörül fog megjeleni az rv870 videókártya.Olyan kérdésem lennne hogy mennyivel lesznek erősebbek ezek mint 4000 széria tagjai.Érdemes ezt megvárni vagy vegyek inkább 4890?Remélem a felsőkategóriába is jön majd augusztusban kártya.A válaszokat köszönöm.g50v
-
VinoRosso
veterán
Azért szerintem ez nem ilyen egyszerű, pláne hogy most utánanéztem egy kicsit a dolognak. Az a gond a voxellel, hogy sokkal több kell belőle egy jó geometria elkészítéséhez, mint egy sima mesh esetében. Emiatt egyrész a processz is időigényesebb, másrészt számolni vele sem olyan egyszerű már. leginkább akkor jelentkeznek erőforrásbeli gondok, ha fizikázni kell vele( ütközés detektálás, törések főleg ), esetleg ne adj isten még az AI motornak is piszkálgatni kell valamilyen szinten, akkor már sok esetben gyorsabb a jelenlegi poligon alapú technológia. Szerintem tuti, hogy voxelből nem lesznek olyan karakterek, mint amilyen az utóbb linkelt videón volt, vagy ha lesznek, nem ezzel a technológiai háttérel, ami most körvonalazódik.
-
rocket
nagyúr
Ujra eledt a Connect3D
A HD3870-hez hasonlo elkepzeles jobbnak tunt, ez a huto a "sporoljunk par dollart" kategoriakat tukrozi.
Nem a szepsege miatt lett valasztva, meglatjuk majd mennyire hatekony, nem tul bizalom gerjeszto igy kepeken keresztul, nem lennek meglepve ezzel a hutovel load alatt 90fok kornyeken lenne a GPU. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #2978 üzenetére
Akár, de a régebbi Red Faction-ok is jól mutatják a lehetőségeket.
Vagy ott a 3D-s Worms. Bár az egy picit átdolgozott voxel technika.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #2976 üzenetére
Hát a voxeles technikákba sokkal jobb lehetőségek vannak. A voxel rendkívül erőforrásbarát a poligonhoz viszonyítva, emellett baromi jó terepek tervezhetők velük. Barlangrendszerek kiálló peremek, amire a Heigh Map nem igazán ad megoldást. A Cryengine 2 is használ minimális szinten voxeles terepleképzést. Ezenkívül a voxeles terep teljesen rombolható, alagutakat áshatsz Red Faction mintára (ezt is voxeles technikával oldották meg anno).
No para. Süti cuccok készülnek.
-
Dark KillerX
addikt
Nekem egyáltalán nem tetszenek ezek a technológiák,inkább maradnának a sima DX/OpenGl alapú engine-nek,azokkal is mennyi mindent meglehetne oldani.Csak néhány példa: Chrome Engine 4-be beleültetni a DX11-et és megturbozni a poligon menniységet(több millióra),és vmi féle modon hasonlóan eljárni a CryEngine-nel, ja és a GTA4 engine-jéből is sokkal több kihozható lenne.Minek ezek a sz*rs*g*k mint a raytracing,meg a softver render(Nv hülyeségei).Ezzek sokkal erőforrás igényesebbek mint a DX/OpenGl alapú rendszerek nem
.
-
gyiku
nagyúr
Embargo Lifted For HD 4770 From ATi [Connect3d HD4770 Pictured]
the release date -better say papper lauch as there is nowhere to be found right now- of the Radeon HD 4770 , from 28 April moved to Today !ez lesz a refhuto? his-en is ilyen van
-
a második az tetszik, de az elsőt csak amolyan technológiai f... akarom mondani melldöngetésnek érzem. én már nagyon szeretnék látni egy olyan játékot (legyen az FPS, FPRPG vagy autós), ahol nem fullad bele az engine abba, ha 15-20 (ne adj' Isten 50-60) egyéb karakter animálgat körülöttem...
-
leviske
veterán
-
zuchy
őstag
válasz
Mercutio_ #2963 üzenetére
Tegyél bele venitket, és nem fűt be az. De az a 80W az a maximális fogyasztás, azt maximum szőrösfánk alatt éri el. Játékok alatt kevesebb lesz. Meg vegyél refhűtőset, az kifelé nyomj a meleget.
Amúgy lesz még a HD4750 ami a HD4670 utódjának tűnik.
De szerintem érdemesebb a 4770-est venni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
P00By
nagyúr
Itt egy ilyen:
ATI Months Ahead of NVIDIA with DirectX 11 GPU Schedule? -
-
XoZ
aktív tag
Úgy tűnik az ATI kezdi kiküldeni a 4770 tesztkártyákat: [link]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát most a DX11 futószalagra ránézve nem nagyon találok olyan pontot, ami még fejleszthető (max a teljesen programozható tesszelláció, de ez bolhafing szintű újítás).
Szerintem ez a futószalag kvázi a végleges.
A Compute Shader viszont fejlődni fog, mert az lehetőség a szoftver renderre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt leírtuk a kompatibilitást. Ha nincs DX11 erőforrás, akkor DX10.1, vagy DX10 eszköz lesz kreálva, tehát teljesen kompatibilis az API a régiekkel. Az eltérések pedig nagyban függnek majd a fejlesztők alkalmazott eljárásaitól. Eleinte nem lesz túl nagy gond képminőségben, de sebességben a DX10 eszköz visszaeshet majd (Gather4 hiánya).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Battlefield: Bad Company 2 elvileg az lesz. (év vége, vagy jövő év eleje)
A Frostbite motor már támogatni fogja a DX11-et. Állítólag elég gyorsan beépítették. Mondjuk itt ott volt a csavar, hogy az AMD Tesselation SDK nagyon DX11 barát, így a jelenlegi Radeonokhoz írt tesszelláció pillanatokon belül átültethető a szabványos DX11 kódba. Egyéb DX11 újdonságok kihasználásáról nem igazán van infó, szerintem azok egyelőre nem lesznek kiaknázva.
A Techland szerint a Chrome Engine kibővített változata is át lesz írva DX11-re, de a módosítások valszeg azt a célt szolgálják, hogy a tesszellálás ne csak a jelenlegi Radeonokon, hanem a DX11-es kártyákon is működjön.rocket: Miért az AMD-nek nincs? ... ez így nem valami nagy előny. Dokumentációk kellenek, mert ha mindenki az AMD leírásai alapján dolgozik, az nem jó az NV-nek. A HBAO az jó, csak egymagában kevés, mert erre az eljárásra több tucat AMD publikáció jut. Sajnos az NV nagyon el van foglalva a CUDA-val, így a fejlesztőcsapatnak semmi idejük a DX-re.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már tök mindegy fejlesztői szempontból. Az NV-től csak a HBAO-t láttam dokumentálva, azonkívül nem foglalkozik se a DX10-zel, se a DX11-gyel. Az AMD meg ontja magából a doksikat, rengeteg tapasztalattal rendelkezik a fejlesztői csapat, ami meggyőzi a stúdiókat, sőt már meg is győzte ... gondolva a felbontott TWIMTBP szerződésekre.
Remélem nem hiszi az NV, hogy a CUDA elterjedhet. Mondjuk tény, hogy az NV a CUDA nélkül másodhegedűs szerepre van ítélve, de akkor is még van minimum két év ebben a VGA piacban. -
rocket
nagyúr
Augusztus kozepe-vege realisabb, BTS szezon elott nem sok ertelme lenne megjelentetni az RV870-re epulo termeket/termekeket.
Majusban indul a sampling, ugyhogy junius elejen lehet mar a jatekfelesztoknel kartya, igy nehanyan kiprobalhatjak elesben mit tud a DX11 enginejuk, es elkezdhetik az optimalizalast
(persze ehez az is kell, hogy az AMD kuldjon nekik sample kartyakat joval a megjelenes elott, minden jel arra mutat, hogy lepes elonyben vannak, remelhetoleg elnek a lehetoseggel, es nem egy ujabb kihagyott ziccer lesz belole.) -
gyiku
nagyúr
-
gyiku
nagyúr
-
gyiku
nagyúr
draga kapunyito by nv [link]
-
zuchy
őstag
válasz
leviske #2926 üzenetére
Én arra tippelek, hogy win7 előtt fog kijönni az RV870, kb augusztus...Végül is mért ne tehetnék meg, lépéselőnyben vannak Nv-vel szemben, ki kell használni.
A G300-nál meg fel kell kötnie a gatyáját Nv-nek nem lesz egyszerű még ebben az évben, ősszel kiadni. Egy kis hibát sem engedhet magának meg az Nvidia. Lassan nekik is át kéne állni 40nm-re, vagyis legyen már egy kézzelfogható eredményük.
Hajrá! -
keIdor
titán
-
keIdor
titán
válasz
leviske #2926 üzenetére
Jól gondolkozol, csak ahhoz, hogy a GT300 addigra készen legyen mindennek úgy kellene klappólnia, mint ahogy az iPON is írja! Ha tényleg egy GT200 méretű chip lesz, 40nm-en (amihez még tök hülyék nV-nél) akkor egyáltalán nem biztos, hogy ez félév múlva egy piacképes GPU lesz.
Bár nem kizárt, hogy a GT212 azért került törlésre (már ha létezett egyáltalán?) hogy legyen elegendő mérnöki (és pénz) erőforrás a GT300-ra.
-
leviske
veterán
Csak azért futott át az agyamon, hogy talán lehetséges, mert -mint zuchy is írta- állítólag a GT300 Októberben jön. És miután azért valószínűleg lépéselőnyben van az AMD, hülyék lennének nem kihasználni a helyzetet.
A Windows 7 sem lehetetlen Augusztus környékén, a Vista SP2 már biztos megjelenik addig (gondolom abba már beletuszkolják a DX11-et)... És ha egy negyedévvel hamarabb dobják piacra az RV870-et, akkor letarolnak egy elég nagy piacot a GT300 elől. És ha még képesek az R800-at is beütemezni elé...
De mind1, majd meglátjuk.
-
zuchy
őstag
Azt a pletykát hallotta már valaki, hogy elvileg Július közepén/végén, vagy Augusztus elején érkezhet az RV870?
Ennek van valóságalapja?
:
Szerintem lehet valóság alapja, hiszen már a GT300-at is októberre teszik, tippelik.
Túl sok mindent nem kell dolgozni vele, hiszen a az R700 architektúra DX11 kompatibilis. A chip lefogadom már régen kész van. Csak a gyártósor nem, meg megvárják, míg szépen elviszik az összes RV770-90-t.Mindenesetre én örülnék, ha már nyáron elérhető lenne
-
a low clock gDDR5 az a 800MHz-es
amúgy ha pl. 600MHz-en menne a 4750, akkor ahhoz a 4770 mintájára 640MHz-es gDDR5 kellene, ami cca. 1150MHz-es gDDR3-nak felelne meg - ez meg már nem is science fiction.
másfelől abban biztos vagyok, hogy a 4750 sebességét elsősorban a sávszélességen keresztül fogják "beszabályozni" az árához. -
leviske
veterán
Én is ezt tartom reálisabbnak.
(#2916) zuchy: Igen, jó eséllyel talán a HD4670-et váltaná, csak kérdés, hogy az RV730-nál mennyivel kisebb és mennyivel olcsóbb az RV740... Mert sejtésem szerint az RV730-at még mindig gazdaságosabb gyártani, Hülyeség volna egy nagyobb fogyasztású, drágább kártyával váltani. Bár aztán ki tudja... Attól függetlenül én inkább a HD4730-at (ha lesz) tudnám realizálni a HD4670 helyett.
MOD: Azt a pletykát hallotta már valaki, hogy elvileg Július közepén/végén, vagy Augusztus elején érkezhet az RV870?
Ennek van valóságalapja?
-
rocket
nagyúr
Itt nem volt, mert ez az ATi talalgatos topik
Van NV talalgatos topik.
-
rocket
nagyúr
-
zuchy
őstag
Kíváncsi leszek rá, az ATI megint lépéselőnyben van Nvidia-val szemben, de a nagy kártyákat úgyis win7-re időzítik, melyek már mind 40nm-esek lesznek. Terv szerint.
(#2907) leviske: Szernintem annyi GT200-as GPU lehet raktáron, hogy nincs értelme megcsinálni egy GT214-215-s karit. Vagy ez lenne a GT212? Mert lehet, hogy olcsóbban tudnák legyártani, de mit kezdenének a bennt maradt GT200-asokkal?
Már én sem vágom ezeket a számozásokat
-
leviske
veterán
Hát egyáltalán nem fog nekik ártani... Ez a GT214 és GT215 nekem elég új. Nem lehet róluk specifikációkat olvasni? Mert ha a GT216 érkezik az RV740 ellen, akkor feltételezem az előbbi kettőnek a már a HD4800-asokat kéne ostromolnia...
Vagy azóta változott a tervük és a GT214 érkezik a RV740 ellen?
-
válasz
VinoRosso #2902 üzenetére
Nem az én gépeim, így nem tudok annyit foglalkozni vele. A hibáról olvasott haverom külföldi fórumokon is, és állítólag megoldás is van rá, de az egy driver mod, ami bekavar pár játéknak.
De egyébként annyira már nem izgalmas a dolog, mert itt a win7, és az alatt tökéletesen műxik. Engem más nem érdekel. -
gyiku
nagyúr
nv 40 nm-en q2 vegen [link]
-
VinoRosso
veterán
ha nem driver hiba akkor nem tudom hogy mi...ha OGL alatt tökéletes lenne, akkor dx ütközésre gyanakodnék, de így szerintem az is kizár6ó. Meg kéne nézned, hogy van e SP1 telepítve, friss telepítéssel is csinálja e, és fokozatsan telepíteni a frissítéseket, illetve kompatibilitással próbálkozni. Ha gyakori hiba, akkor külfödi fórumokon biztos hogy volt róla szó, és tuti hogy született is már rá megoldás.
Aktív témák
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- Apple Ipad Pro 2 gen2 10,5" 2K retina A1709 64GB
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest