- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Meggyi001: RTX 5060 - Az új népkártya?
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
Hirdetés
Köszönjük a sok biztatást, támogatást! Egy rövid ideig még féláron tudsz hirdetni, előfizetni!
-
LOGOUT
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Nem tartom valószínűnek, h összeakadnak a folyamatszálak. Arduino-ból kiindulva esélyesebb, h az I2C könyvtár bénázik el vmit, egyáltalán nem lepne meg.
Meg kéne nézni a busz forgalmát, h tudjuk mi történik.Ha az általad javasolt szerint, mindent áttennék core 1-re, mivel ugye minden ciklikus, akkor a core 0á-n semmi se lenne
Tévedés. Azon fut a FreeRTOS, meg az összes periféria mint írtam volt. Miért érzed szükségét multitask programot írni? Ha le tudod programozni lineárisan (és Arduino főként erre épít), akkor miért akarod szívatni magad több szálas kóddal? Nem tűnik indokoltnak erre a feladatra.Vagy esetleg csináljam azt, hogy core 1-en futtassak egy task-ot, ami ütemezi a core 0-án a taskokat, amiket 1x meghívok, majd törlöm? Így is ciklikus lesz, de task szempontból 1x fut csak le.
Én így programozom. Nekem így tűnik logikusak. Mivel a nulladik magon nem szabad blokkolni, ezért célszerű minél rövidebb kódokat idehelyezni. Vagy ami ritkán fut le, pl megszakításra csak rendszertelen időközönként. Olyat ami mellett sok üresjárat van. Amit egy magos procinál megszakítással kezelnék, azt itt a nulladik magon párhuzamosítva.Ennél jobban nem igazán használom ki.
Meg én nem is akarok nagyon belemászni a párhuzamosításba. Én inkább csak két egymástól független kódot választanék külön, amik teljesen különböző erőforrásokhoz férnek hozzá. Pl amit én bütykölök: motorkerékpár perifériái egymástól függetlenül működ(het)nek, van úgy 5-6 jól elkülöníthető feladat, amik ugyan használhatják ugyanazokat a szenzoradatokat, de a logikájuk egymástól teljesen független és így adja magát a párhuzamosítás. Mondjuk történik egy megszakítás amikor rálépek a fékre és ez meghív egy függvényt, ami külön folyamatként fut le a nulladik magon, aztán törlődik.
De semmi köze ahhoz a folyamathoz, ami mondjuk a ledszalagokat kezeli. Ez meg egy viszonylag számításigényesebb feladat, egy primitív grafikus motor dupla pufferes futószalaggal és FPS-ben mérem a futási teljesítményét. Ez az első magon fut.
Ebből jól látható, hogy a nulladik magot én a gyors reakcióidejű rövid kódokra használom, az első magot meg a hosszabb, nem időkritikus műveletekre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- eBay
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen videókártyát?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Minden, ami Unreal Engine
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest