- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Argos: Szeretem az ecetfát
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kempingezés és sátrazás
-
LOGOUT
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Janos250
őstag
Teasüti jól összefoglalta a dolog lényegét, pár dolgot tennék hozzá:
Az Arduino ugyebár egy de facto "programozási szabvány". Azt mondja ki, hogy ha portolják egy kontrollerre, akkor bizonyos függvényeket, osztályokat kötelező az adott kontroller "nyelvén" megcsinálni, ami utána az "Arduino része" lesz. Ez nagyon nagy könnyebbség. Az STM32-re is portolták az Arduinot, elég jó is.
Az ESP32 kissé más, mint a többi:
Először is adott két mag. Azonkívül az általam ismert kontrollereknél a perifériák regisztereit memória címen símán elértem. Többnyire adott volt, hogy melyik periféria melyik lábhoz tartozik. Na, ez az ESP32-nél nem ennyire egyszerű. Bevezettek egy mátrixot, ezen keresztül lehet elérni a perifériákat. Ez nagyfokú rugalmasságot biztosít, mert bármelyik periféria bármelyik lábhoz kapcsolható, de egyben bonyolultságot is, mert meg kell mondanod,hogy mi mihez kapcsolódjon. Aztán, hogy még bonyolítsuk a dolgot, a perifériák alapállapotban "alszanak", pl. órajelet se kapnak.
Így még a hozzá tartozó regisztereket se tudod se írni, se olvasni. Először kell nekik órajelet adni, és resetelni, utána írhatók, olvashatók a regiszterei. Az órajel adás és a resetelés elvileg egyszerű: elérhető regiszterekben az adott perifériához tartozó bitet kell beállítani órajelhez, illetve törölni a resethez.
Igen ám, csakhogy az ESP azt nem mondja meg, hogy melyik perifériához melyik bit tartozik. Sebaj, kinézzük az illesztő programokból, gondolja Móricka. Viszont az illesztő programok lefordított assembly programok, aminek a forráskódját az ESP nem hozta nyilvánosságra eddig. Tehát a processzor közeli programozás még egy ideig macerás lesz. Az Arduino rendszerben viszont minden elég jól ki van dolgozva.
Tehát:
Az ESP megcsinálta az alapvető kezelést biztosító assembly nyelvű rutinokat.
Erre épülve készült el rá a freeRTOS. Ezt használja az IDF is. A freeRTOS-ra épülve portolták az Arduinora.
A freeRTOS függvényeit - általában - Arduino rendszerben is lehet használni, hiszen az Arduino "szabvány" függvényei is ebben íródtak.
Összefoglava:
Arduinoban programozása kényelmes, nagyon gyors, rengeteg a periféria, a két mag más programozási technikákat is lehetővé tesz, de ha processzor közeli módon akarod használni, az azért még jelenleg szívás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Energiaital topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Formula-1
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z370M i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Corsair S650W
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Csere-Beszámítás! Intel Core I9 14900KS 24Mag-32Szál processzor!
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged