Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- droidic: [Memory Leak] Az agy defragmentálása
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Harcban az adathalászokkal - az AI tud segíteni?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél
-
LOGOUT
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Janos250
őstag
Teasüti jól összefoglalta a dolog lényegét, pár dolgot tennék hozzá:
Az Arduino ugyebár egy de facto "programozási szabvány". Azt mondja ki, hogy ha portolják egy kontrollerre, akkor bizonyos függvényeket, osztályokat kötelező az adott kontroller "nyelvén" megcsinálni, ami utána az "Arduino része" lesz. Ez nagyon nagy könnyebbség. Az STM32-re is portolták az Arduinot, elég jó is.
Az ESP32 kissé más, mint a többi:
Először is adott két mag. Azonkívül az általam ismert kontrollereknél a perifériák regisztereit memória címen símán elértem. Többnyire adott volt, hogy melyik periféria melyik lábhoz tartozik. Na, ez az ESP32-nél nem ennyire egyszerű. Bevezettek egy mátrixot, ezen keresztül lehet elérni a perifériákat. Ez nagyfokú rugalmasságot biztosít, mert bármelyik periféria bármelyik lábhoz kapcsolható, de egyben bonyolultságot is, mert meg kell mondanod,hogy mi mihez kapcsolódjon. Aztán, hogy még bonyolítsuk a dolgot, a perifériák alapállapotban "alszanak", pl. órajelet se kapnak.
Így még a hozzá tartozó regisztereket se tudod se írni, se olvasni. Először kell nekik órajelet adni, és resetelni, utána írhatók, olvashatók a regiszterei. Az órajel adás és a resetelés elvileg egyszerű: elérhető regiszterekben az adott perifériához tartozó bitet kell beállítani órajelhez, illetve törölni a resethez.
Igen ám, csakhogy az ESP azt nem mondja meg, hogy melyik perifériához melyik bit tartozik. Sebaj, kinézzük az illesztő programokból, gondolja Móricka. Viszont az illesztő programok lefordított assembly programok, aminek a forráskódját az ESP nem hozta nyilvánosságra eddig. Tehát a processzor közeli programozás még egy ideig macerás lesz. Az Arduino rendszerben viszont minden elég jól ki van dolgozva.
Tehát:
Az ESP megcsinálta az alapvető kezelést biztosító assembly nyelvű rutinokat.
Erre épülve készült el rá a freeRTOS. Ezt használja az IDF is. A freeRTOS-ra épülve portolták az Arduinora.
A freeRTOS függvényeit - általában - Arduino rendszerben is lehet használni, hiszen az Arduino "szabvány" függvényei is ebben íródtak.
Összefoglava:
Arduinoban programozása kényelmes, nagyon gyors, rengeteg a periféria, a két mag más programozási technikákat is lehetővé tesz, de ha processzor közeli módon akarod használni, az azért még jelenleg szívás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Diablo IV
- Utánajártunk, hogy melyik memória mennyire drágulhat
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Apple MacBook
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Háztartási gépek
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Sikerült önállóan 1 GHz-re és két magra ugrania Indiának
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i7 8700K 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB RAMPAGE Shiva Cooler Master 750W
- Oyomba VGP-BPS26 utángyártott akkumulátor / 12 hó jótállás
- Újszerű Acer Aspire A515 - 15.6"FHD IPS - i5-1335U - 16GB - 512GB SSD - Win11
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
ekkold
