Hirdetés
- GoodSpeed: A megfelelő matrac kiválasztása egy hosszú folyamat végén!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MaxxDamage: (TongFang) Medion Erazer Beast 16 X1 benchmark
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Sapphi: StremHU | Source – Self-hostolható Stremio addon magyar trackerekhez
- Meggyi001: A végtelenbe...
- Invázió egy novellában 3-4. (Update) +5. fejezet! (18+ nyelvezet)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496
#9506
üzenetére
Az Ashes of the Singularity az. Egy csomó játékmód nem is lesz elindítható DX11 alatt. Nem lenne meg a sebesség a futtatáshoz.
(#9507) wjbhbdux: Lesz DX12 only játék. A Fable Legends és a Rise of the Tomb Raider. De újabban arról van szó, hogy a Gears of War felújításból is kiveszik a DX11 módot, mert csak időpazarlás lenne az optimalizálása.
(#9509) gbors: Az aszinkron compute-ot minden DX12-es drivernek vissza kell jeleznie. Ezen belül jelezni kell a program felé, hogy valóban ott van a képesség a hardverben, vagy pusztán a követelmények teljesítése érdekében jelzi a támogatást. Ez azért kell, mert tisztán aszinkron compute-ra írt kód esetében a szoftveres emuláció ronthat a teljesítményen, így a programba nem árt belerakni egy alternatív kódot is, ami csak natívan grafikai parancslistába dolgozik. A driver visszajelzése alapján az egyik opció kiválasztható. Az NV drivere azt jelzi vissza, hogy tudja a hardver ezt a képességet, és ez technikailag így van, de az API és a program már nem képes értelmezni, hogy a hardver belül hogyan tud futtatni párhuzamosan feladatokat. Szerintem itt az alapprobléma az, hogy az API-nak ezt a részét az AMD építette, és a Microsoft csak úgy átvette. A GCN stateless architektúra, tehát a compute feladatok futtatásához nem kell beállítani hardverállapotot, vagyis akármit is futtat a rendszer mellette biztosan futtatható több compute feladat. A Maxwell parancsprocesszora képes fogadni a compute és grafikai feladatokat, de a compute is hardverállapothoz kötött, ha a compute feladat már hardverállapotot igényel, mint a futtatott grafikai feladat, akkor állapotváltásra van szükség, ami előfordulhat, hogy lassabb, mintha soros lenne a végrehajtás. Valószínűleg az Ashes of the Singularity ebbe a hibába esett bele, olyan compute feladatot futtat a grafikai mellett, amire a Maxwell képtelen, annak ellenére, hogy elvben a támogatás hardveres szinten is megvan, legalábbis abban a formában, ahogy az API megköveteli. Ezt úgy orvosolták, hogy a programon belül kapott a rendszer egy tiltást, hogy Maxwellen annak ellenére se fusson aszinkron compute, hogy a driver erre a támogatást hardveres szinten jelzi. Ebbe a hibába egyébként sokan beleeshetnek, mert a DX12 és a Vulkan is logikailag úgy kezeli a hardvereket, hogy azok stateless compute képességgel rendelkeznek, tehát nincs lehetőség programkódban ellenőrizni, hogy milyen feladatokhoz milyen állapot beállítása szükséges. Ezért nem jó, ha egy hardvergyártó tervezi az API-kat, mert jó eséllyel nem gondol a konkurens architektúrák működésére. Most tulajdonképpen hiába felelnek meg az Intel és az NV új megoldásai a multi-engine képességnek, ezek a kódok esetleg lassíthatják a feldolgozást. Nem véletlen, hogy az Intel drivere szoftveres szinten jelez vissza támogatást, annak ellenére, hogy megvan a hardveres is. Valószínűleg az NVIDIA számára is jobb, ha általánosan letiltják ezt a képességet, mert nem tudják majd az összes stúdió kezét fogni, és kérni a program oldali tiltást. Ha pedig ez nincs, akkor a GeForce sebességet veszíthet.
De a driver is paraméterezhető. Ma a támogatás azért problémás, mert az aszinkron compute szinkronizációt igényel, de a kiadott meghajtók ebből a szempontból nagyon korlátozottak, és esélyes, hogy a szinkronizálás lekezelése helyett inkább befűzi a sorba az elvileg aszinkron feladatot. Persze nyilván a fejlesztőknek már vannak olyan meghajtóik is, amelyek nem így működnek. Az Oxide tapasztalatai nyilván ezekre épülnek.
Egyébként nem ők az egyedüliek, akik azt mondják, hogy a GCN ebben bitang jó. A Fable Legends fejlesztői is utaltak arra, hogy az AMD-nek ez az újítás nagyon fekszik. A kérdés, hogy ebben mennyi szerepe van annak, hogy a kódokat a konzolok miatt GCN-re írják, illetve ez mennyiben rontja a konkurens hardverek hatékonyságát. Valószínűleg a Maxwellnek abszolút nem ideális az, hogy a motorokban az egész multi-engine stratégiát a GCN-ek publikált paramétereihez konfigurálják. Jó lenne tudni, hogy ha a Maxwell dokumentálva lenne, és ezáltal tudnák a fejlesztők, hogy erre milyen konfiguráció kell, akkor ez a lassulás bekövetkezne-e, vagy gyorsulást hozna az aszinkron compute.(#9512) daveoff: A Frostbite mindenképp a Vulkan irányába megy. A WDDM 2.0 használatához nem feltétlenül szükséges a DX12, jó neki a Vulkan is. A Vulkan egyértelmű előnye az EA számára, hogy nekik a vezérplatformjuk a PS4, és arra lesz Vulkan. Nincs még bejelentve, de lesz. Emellett a Vulkan API-val képesek olyan piacokat is lefedni, amelyeket ma még nem tudnak. Például Linux (SteamOS) és Android. Emellett a Vulkan hatalmas előnye, hogy van SPIR-V támogatása, tehát nem kell magukat a HLSL-hez láncolni, ami azért egy elég öreg nyelv már. A konzolokon jobb shader nyelvek vannak, és a SPIR-V lehetővé teszi azokat a képességeket PC-n is, amelyek HLSL-ben nem használhatók ki, de a konzolon már igen.
-
wjbhbdux
veterán
válasz
#35434496
#9506
üzenetére
Nincs a lathataron dx12 exkluziv jatek, ami meg csak tamogatja az a fejlesztok elso visszajelzesei alapjan kerdeses, hogy jobban fog-e futni mint dx11-ben. Egy nagy lufi ez a Dx12, aminek az lesz a vege, hogy a jatekos semmi gyorsulast nem fog tapasztalni, mert ami teljesitmeny nyernek vele azt elkoltik masra.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- iPhone topik
- Házimozi belépő szinten
- Androidos tablet topic
- GoodSpeed: A megfelelő matrac kiválasztása egy hosszú folyamat végén!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Az Intel korábbi vezére szerint a kvantumforradalom gyorsan elsöpri a GPU-kat
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- További aktív témák...
- NVIDIA ASUS TUF RTX 3070 TI OC 8GB GAMING Videókártya
- XFX Quicksilver RX 9070 XT White Magnetic Air Edition 16GB (3 év garancia ALZA)
- GIGABYTE GeForce RTX 4080 SUPER WINDFORCE V2 16G - Oazis Computer garancia 2027.05.01.
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 Ti OC EDITION
- MSI RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB - GARANTÁLTAN KIVÁLÓ ÁLLAPOT! - 30 nap próbagarancia!
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V130-14IGM - N4000 I 4GB I 128SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3644, 100% Akksi
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- Bomba ár! HP 255 G7 - AMD A4 I 4GB I 128SSD I HDMI I 15,6" HD I Radeon I HDMI I W11 I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

