Hirdetés
- laskr99: DFI és DFI Lanparty gyűjteményem
- sziku69: Szólánc.
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: 2025, zárás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Pajac: 27 ezer kilométerrel közelebb, mint átlagosan
- GoodSpeed: Kell-e manapság egérpad vagy sem?
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano
#7725
üzenetére
> PCIe4 vs PCIe5 .. + Gaming
Ami érdekes, az az AMD részéről a Gen5 SSD mint alapkövetelmény ..
ismert, hogy az
"AMD SmartAccess Storage"[2] az nVidia "RTX IO DirectStorage" riválisa,
ami a GPU <--> SSD közötti gyors adat-kapcsolatot valósítja meg, lényegében a jól bevált konzolos architektúra PC-re adaptálása.
(és ami a Microsoft's DirectStorage -t is támogatja )Viszont ehhez (később) nem árt egy Gen5-ös (RDNA3-as ) videókártya,
hogy az SSD-ből Gen5-ös sebességgel kijövő adatokat szintén Gen5-el fogadni tudja a GPU.Vagyis bár az új GPU-nak elég lesz egy x8 -as Gen5 -ös kapcsolat,
de abból
- x4 Gen5 sávot : az SSD használ ki ( GPU<->SSD ~ "AMD SmartAccess Storage" )
- x4 Gen5 sávot : meg a CPU<->GPU kapcsolatra megy el.
ami összesen x8 sáv;persze ez még nagyon friss és új;
de az AMD eltökéltségét (skin in the game ) mutatja, hogy az AM5-ön a Gen5 SSD alapkövetelmény .. még akkor is ha a platform árát megnöveli egy picivel.és az AMD-nek egy technológia lehetőség is, mivel az nVidia marad Gen4-en.
és így nem igen marad versenytársa .. Viszont ehhez a játékok oldaláról a szoftveres támogatás is szükséges ..
A "Microsoft's DirectStorage" beépítése azért már folyamatban az UE5-be [1][1]
However, there has also been some positive news surrounding the technology. Recently, in an "Ask Unreal Anything" Q&A session, Brian Karis, the Engineering Fellow of Graphics
at Epic Games, confirmed that Unreal Engine 5 (UE5) will gain Microsoft DirectStorage support.
Although no ETA was given during this, Karis did provide an idea about how the technology could help shape UE5 and next gen games based on it. He explained that DirectStorage can help with Virtual Textures (VT) once the next-gen storage API gets proper support from Nanite, which is Unreal Engine 5's virtualized geometry system. Although not a requirement, the UE5 documentation on Nanite also recommends the use of VT with this next-gen geometry implementation.
- Question: Any plans to integrate DirectStorage directly into the engine?
- Response: Yes, although I can’t comment on when. When DirectStorage is well supported by the UE file system Nanite and VT will be first in line to make use of it.
https://www.neowin.net/news/epic-games-confirms-microsoft-directstorage-support-is-coming-to-unreal-engine-5-ue5/[2]
SmartAccess Storage promises "to get you out of the load screen and into your gameplay faster than ever." https://www.pcgamer.com/amd-smartaccess-storage-reveal/ -
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano
#7725
üzenetére
> A PCIe5 hardveren keresztül működő CXL viszont csökkentheti [link]
Elég jó a link amit találtál ..
amit én találtam talán csak kiegészítő:
A Gen5-nél a retimer késleltetésének 61,5 nanoszekundumnál alacsonyabbnak kell lennie.[1]
persze lehet ennél még gyorsabb ( pl. Microchip datacenteres retimere .. )
de az AM5 ben most még ~60 nanoszekundummal számolnék, vagyis erre ül rá az AMD Infinity Fabric-ja ( ami amolyan CXL alternativa is )
A Gen4-nél nem volt annyira szigorúan definiálva a késleltetés, emiatt nagy volt a szórás
és akár több száz ns -os késleltetés is belefért a szabványba.öszehasonlítva "A “Skylake” Xeon SP server accesses the local DDR4 DRAM on its socket in about 89 nanoseconds"
vagyis a CXL-memory : 170-250ns durván a kettő összege + más nem ismert dolgok.
61.5 ns retimer + 89 ns DDR + other ... ~= 170-250 ns
[1]
"The PCI-Express 5.0 specification, which was largely controlled by Intel we suspect, says that the retimer latency has to be lower than 61.5 nanoseconds. We suspect that this is the case because if it is any higher than that, the Compute Express Link (CXL) interconnect that Intel is pushing for asymmetrical shared memory connections between CPUs and peripherals like FPGAs and GPUs may not work well. "
https://www.nextplatform.com/2021/02/03/pci-express-5-0-the-unintended-but-formidable-datacenter-interconnect/
Új hozzászólás Aktív témák
- -ÚJ,2 ÉV GAR- DDR5 GAMER PC: RYZEN 7 8700F/9700X/9800X3D +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR5! SZÁMLA!
- Dell Latitude 7430 x360 Ütésálló Érintős Hajtogatós Profi Ultrabook 14" -60% i7-1265U 16/512 IRIS Xe
- HP E24m G4 Monitor FHD IPS webkamerával, Windows Hello-támogatással
- Lenovo ThinkPad T14 Gen 5 Ultra-I7/16GB/512SSD/FHD/garancia!
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon 9th i7-1165G7/16GB/512/FHD/Magyar
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Önerő nélkül is elvihető! RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. Gamer szék noblechairs HERO Valódi Bőr Fekete
- Intel Core i5 3470 confidential Ivy bridge Quad Core
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

