Hirdetés

2024. július 4., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#889) gban válasza fuzik (#888) üzenetére


gban
Közösségépítő

Ezt találtam, hogy kinek van igaza, döntse el mindenki. Én úgy értelmezem, hogy a vevő dönti el hogy kihez fordul, elküldeni tilos bárkinek is, viszont az eladó eldöntheti, ha hozzá viszik, hogy továbbküldi a gyártónak, vagy cseréli azonnal.

Magyarországon a jelenleg hatályos garanciális jogszabályok a vásárlók részére három lehetőséget nyújtanak, hogy a garanciális problémájukat meg tudják oldani:



1. A vásárló a vásárlás helyszínére viszi vissza a hibás terméket.

Ekkor az eladónak kell a garanciát lekezelnie.



Ezt több módón teheti meg:

- - Kicseréli egy ugyanolyan termékre.

- - Az ügyfél levásárolhatja a termék vételárát.

- - Az ügyfélnek visszafizeti a termék vételárát.

- - A hibás terméket elküldi a garanciális szervizbe.

- - A hibás terméket eljuttatja a forgalmazóhoz.



2. A vásárló a kijelölt garanciális szervizbe viszi el a hibás terméket.

A szerviznek két lehetősége van:

- A terméket megjavítja, és kifogástalan működési állapotban visszaadja az ügyfélnek.

- A terméket kicseréli egy vadonatúj, ugyanolyan termékre.



3. A vásárló a forgalmazóhoz viszi el a hibás terméket.

Ekkor a forgalmazó lehetőségei:

- - A hibás terméket eljuttatja a szervizbe.

- - A hibás terméket kicseréli egy vadonatúj ugyanolyan termékre.

- - Ha nincs raktáron cserekészlet, és a termék nem javítható, akkor kiállít egy cserére szóló igazolást az áruház felé.

Ha csereutalvány van kiállítva, akkor a vevőnek három joga /lehetősége/ van:

- - Áruházzal kicserélteti egy ugyan olyan termékre.

- - A termék vételárát visszakéri az áruháztól.

- - A termék vételárát levásárolja egy másik termékre, ha kell, akkor ráfizetéssel.

Ezeket, a jogokat a vásárló dönti el, és nem az áruház!

Postázást nem vállalok.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.