Koszonom szepen
Vegre erdemben is eltudom kezdeni a kocsit
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Shalala
senior tag
#72042496
törölt tag
Igazán nincs mit!
Aztán majd szeretnénk ám izgalmas WIP képeket látni a verdáról!
Az enyém - ha minden klappolni fog - hétvégén végleges formát ölt, kívül-belül. Utána beizzítom a VRay-t, s meglátjuk mi fog kisülni az egészből. Most már szeretnék túl lenni ezen a verdán, hogy elkezdhessem a házat, a sakktáblát, befejezni a Tubby manuszt...meg az összes félresikerült/félbemaradt dolgomat.
[Szerkesztve]
#72042496
törölt tag
A Symmetry módosítóval kapcsolatban kérnék Tőletek segítséget:
Készítek két kockát különböző helyekre, az egyikre ráengedek egy Symmetry-t, a tengelyt X-re állítom, majd az X=0 pontra mozgatom a Mirror-t. Ezután a másik kockára is ráteszem az előzőn alkalmazott módosítót (Copy -> Paste Instanced), hogy azt is tükrözze nekem az X=0 pontra. (Kevésbé pongyolán fogalmazva az X normálvektorú Plane-re, melyre illeszkedik az X=0 pont.)
Ám ezek után ilyen eredmény fogad: [link] (Ebben elforgatás is van, de nem ez a lényeg, hanem a Mirror helyzete - az X=0 ponton kellene lenni a középpontjának.)
Én viszont ilyet szeretnék: [link]
Az, hogy a módosítók Instance-ok legyenek, az Audinál fontos, mert így egy kattintással ''meg tudom felezni'' a modellt.
Próbáltam már a Pivot pontok mozgatását, csűrés-csavarását, de a két test középpontja közötti távolság fixen megmarad az Instance-ként alkalmazott Symmetry módosítók Mirror-jai között is.
Lehet ezzel kezdeni valamit?
YODA mester: Kafa lett a ház!
[Szerkesztve]
#72042496
törölt tag
Most jutott eszembe; ilyenfajta gravírozást hogyan érdemes lemodellezni? [link]
Sima Boolean Substraction lehet?
(Bár azt hiszem, ezt megkérdezem magától az alkotótól is, nem érdekel, ha totál hülyének fognak nézni a 3D-Palace fórumán. )
[Szerkesztve]
#72042496
törölt tag
Nah, megkérdeztem a srácot: [link]
Kíváncsi vagyok válaszol-e. Tényleg, 3D-Palace-en mi ez a ''pog'' és mire jó?
#72042496
törölt tag
Ha valaki igazán kafa grafikuskártyát szeretne ''jó áron'', akkor tessék: [link]
Majdnem leborultam a székről, mikor megláttam, gondoltam belinkelem ide is.
Na, visszahúztam poligont hegeszteni.
#72042496
törölt tag
Na, jelenleg így néz ki a verda, pirossal karikáztam a bénázásaimat, ezeket majd ki kell javítanom. Mindenesetre kezd végleges formát ölteni a kocsi, még a kilincsek, a tetőablak, a tanksapka és az ablaktörlők hiányoznak róla. Nomeg a belső tér.
[link]
OtheriS
csendes tag
Nagyon királyul néz ki.. Grat
Shalala
senior tag
nagyon jol nez ki a kocsi. Az enyem is halad mar
lenne egy ujabb alap kerdesem:
mikor kijelolok vmit hogy mozgassam akkor ugyebar megjelenik a 3 tengelynek megfelelo szines nyil hogy ha akarom akkor csak adott tengely menten mozgasam. Namarmost nekem ez eltunt es egy egyszinu piros van helyette es igy osszevissza mozog nem tudom 1 tengely melett mozgatni. Ezt hogyan lehetne visszaallitani? Mar vegigneztem mindent de nemtudom mi lehet a neve
#72042496
törölt tag
Köszi. Most sajnos szétesett az Xp-m, tehát hétvégéig kényszerpihenő, akkor gatyába rázom a rendszert, s egy image-t is készítek róla a biztonság kedvéért.
Képeket mikor kapunk?
A kérdésedre: Customize -> Preferences -> Gizmos / Transform Gizmos: On
Shalala
senior tag
Enis koszonom az ujabb segitseget
Az alakjaval mar kesz vagyok most johet majd a reszletes kidolgozasa a kulsonek.
A hatso sarvedot elrontottam van most ott egy lyuk, bar egesz jol nez ki avval, mint valami legbeomlo. Huteni kell a gumit
[link]
#72042496
törölt tag
Szép lesz ez!
Úgy látom, az elején, a szélvédőnél is akad egy kis hiba, játsz el az ottani vertex-ekkel, vagy növeld egy picit a Symmetry-nél a Threshold értéket!
A lyukat könnyen be lehet ''tömni'': Border subobject szinten kijelölöd a lyuk kerületét, majd rányomsz az Edit Borders alatti Cap gombra.
Shalala
senior tag
A szelvedon meglepodtem mert ott nyilegyenesen van ket vonal lehet hogy amiatt ilyen hogy nurms-t engedek ra, nemtudom. tresholdot allitgattam de nem valtozott semmi
A lyukat betomtem koszi, de lehet hogy majd csinalok valahova azert beomlonyilast (megtetszett ) az oldalara, csak elobb keszuljon el a normalis valtozat
Gaskin
aktív tag
Sziasztok!
Egy meglehetősen pitiáner kérdésem lenne. Ha kijelölést végzek a lebökös, négyszögrajzolós módszerrel, akkor hogyan tudom beállítani, hogy csak azok a felületek jelölődjenek ki, melyek teljes egészében benne voltak a kijelölési zónában, vagyis ne a deafult kijelölés jöjjön létre, ami az összes érintett felületet kijelöli. Bocs, hogy ilyet kérdezek, de nem működik a Help-em. Régen tudtam már ezt, de 2-3 év távlatából már nem emlékszek. Ja! egy ősrégi 3.1-es max-ot használgatok.
Előre is kösz.
Szőrös
veterán
na tie v.2 [link] még ez sem tökéletes de már jobb mint az előzö , jobbak az arányok meg a kabin is .
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
#72042496
törölt tag
Az is könnyen lehet ám, hogy tökéletes ott a moell, s én írtam már megint hülyeséget.
A légbeömlőhöz szerintem szélesítsd majd meg a sárvédőket, úgy tökösen nézne ki a gépsárkány!
YODA mester
senior tag
Ilyesmire gondolsz..?
[Szerkesztve]
Szőrös
veterán
óóó de szép igen majd ilyesmit szeretnék....szép lassan haladok vele , sok idpt nem tudok ráfordítani . legalább már van egy kép amiből ki tudok indulni
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
Shalala
senior tag
az biztos hogy nem jo csak ha nem nyomok ra semmi mesh-t akkor teljesen vizszintesen van ott ket vonal tehat nem ertem miert lesz utanna olyan kerek
legbeomlot meg majd csak akkor ha mar kesz lesz a kocsi e jol is nez ki
Nyúltáp
senior tag
ahoj
Gaskin, újabb max-okban van egy olyan gombocska, hogy window/crossing erre bökve váltasz a két kijelölési mód közt.
(select by name gombtól kettővel jobbra)
nemtom 3.1es maxban volt-e már, és ha igen, akkor merre, de helpjében keress rá gomb nevére.
ui.:
mérisnem frissítesz?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
OtheriS
csendes tag
Hol találom ezt a Audi Tutorialt? Érdekelne..
Shalala
senior tag
en innen szedtem le: [link]
de elobb regisztralni kell mert keri a jelszot.
YODA mester
senior tag
Milyen codec kell ezekhez a videjókhoz, mert én nem tom lejátszani a legújabb XP Codec Pack-el sem...
(#1725) Menthirist válasza YODA mester (#1724) üzenetére
TSCC...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Szőrös
veterán
Én ezekhez VLC media playert használok , elég sok codecet tartalmaz .
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
Shalala
senior tag
nem tudom sajnos hogy mi kell hozza de nekem csak xvid es divx codec van a gepemen.
Lenne egy olyan kerdesem hogy megint felre nyomtam valamit es most ha forgatom a modellt akkor csak egy kockat latok helyette ahogy megall azonnal visszavalt a rendes nezetre. Ezt mivel tudnam visszaallitani?
Shalala
senior tag
ejj most nezem ha kivalsztok egy polygont akkor eltunik a hatter meg minden csak a vazat latom a kocsinak ... mindig elnyomok valami rossz gombot aztan nemtudom melyiket nyomtam
A tutorok jó részéhez TSCC kodek kell... Van, amikor Divx-be rakják, de tutorkészítéshez alapvetően a TSCC a legjobb (mivel Camtasia-val veszik fel a videókat...)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
#72042496
törölt tag
Nyomd le még egyszer az ''O'' gombot.
Ez a Views -> Adaptive Degradation-ra az alapértelmezett billentyűparancs.
szerk.: Az Audis tutorial-t én is a 3D-Palace-ről töltöttem le.
[Szerkesztve]
#72042496
törölt tag
Tegnap jól szétcsúsztunk Pécsett, s ma reggel, ahogy enyhén elgémberedett állapotban meditáltam a Pest felé tartó IC-n, két megoldás is beugrott a Symmetry-problémámra:
- Az objektumokat kijelöljük, s közösen kapnak egy Symmetry-t. Ez azért nem az ideális, mert ha az egyik objektumról időközben eltávolítjuk a módosítót, nem lehet azt a Copy -> Paste Instanced módszerrel visszatenni rá úgy, hogy az összes objektumra egyidejűleg hasson.
Ehelyett a még Symmetry-t ''birtokló'' Object-ekről el kell azt távolítani (nem muszáj egyesével, ha ki vannak jelölve, látszanak a közös módosítók), majd az összes Object újbóli kijelölése után alkalmazni a Symmetry-t.
- Az objektumokat Attach-oljuk, majd Element szinten az összes külön kezelendő Subobject-et Detach-oljuk. Ezután a kívánt módon működik a Paste Instanced parancs Symmetry módosító esetén!
szerk.: A Multi/SubObject Material is működik, legutóbb én voltam a béna, nem jöttem rá, hogy kell használni.
Érdekes, ha Editable Mesh-ünk van, akkor nincs is erre szükség: A poligonok kijelölése után egyszerű ráhúzassal lehet alkalmazni egy modellen belül a különböző anyagokat.
[Szerkesztve]
op9
aktív tag
UP!
(pörögjünk, pörögjünk )
[link]
még van mit csiszolni rajta... (a háttér: kép)
Üdv!
How Bad Do You Want It?
#72042496
törölt tag
Váááhh, de vadállat!
Csak OFF-ban merem megjegyezni, hogy sofőr mintha nem lenne benne...
MUŁĐER
addikt
Fú, ez dúrva, grat!
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
op9
aktív tag
Köszi!
Neked is Mulder!
Ha kell, akkor tudok sötétíteni az üvegen . (probléma megoldás )
Egyébként meg nagyon alacsony csaj vezeti .
Még tervezek feltenni ma este is egy képet. Az alany ugyanaz, csak más körülmények között..
Üdv!
How Bad Do You Want It?
YODA mester
senior tag
Csendélet rulez... Van rajta Photometric light + Radiosity + Raytracer... Mitől lehetne még élethűbb..? a Depth of field-hez mindig ennyi képet kell renderelnie..?
[Szerkesztve]
#72042496
törölt tag
Nagyon baba a járgány, igencsak várom a következő képet!
YODA mester: Jó kis teáskancsó render, grat, tetszik...viszont egy lézerágyú még elférne rajt!
[Szerkesztve]
Nyúltáp
senior tag
nagyjából ugyanezt az eredményt el lehetne érni standard bevilágítással.
DOF-ra meg használj zdepth+photoshop kombót
sokkal tisztább, szárazabb érzés
op9: király a verda , de azért válasz majd vmi világosabb színt neki, így feketében elvesznek a fincsi kis részletek. Ráadásul a környezethez képest picit túl sötétnek is tűnik (bár tény, hogy nagyon nehéz egy fotóba beillesztett tárgyon eltalálni a ''feketét'' )
+ talán jobban illeszkedne képbe a verda, ha egy pöppet deszaturáltabb lenne.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
op9
aktív tag
Köszi!
Már konzultáltam Yodaával a DOF-fal kapcsolatban.
Majd állítgatok rajta, igazából nem rég jutott eszembe, h a matte/shadow-os plane nem szürke színű, így a GI miatt furi volt a kocsi alja, amin látszott a talaj, így visszábbvettem a fényerőből.
A deszaturációt is kipróbáltam... Grayscale-en nagyon király .
Majd még szórakozok rajta...
De itt a tegnap estéről elhúzódott kép:
[link]
Ez 3 renderelt kép...
egyedül az intelace photoshopos...
Üdv!
How Bad Do You Want It?
YODA mester
senior tag
Muti, hogy csinálod Standardal...
YODA mester
senior tag
Csinálni akarok olyat, hogy robbanásnál a kamera berezegjen... Keyframe-ezést kizárva, milyen force vagy spacewrap-el lehetne eztet megoldani szerintetek..?
agyhalal
aktív tag
Sziasztok. Barátom indított egy a 3ds max-szel foglalkozó oldalt. Jelenleg még csak a fórum él, az oldal tartalma feltöltés alatt. Kérlek Benneteket, ha időtök engedi nézzétek meg és látogassátok a folyamatos frissítésekért.
Előre is köszönöm.
[link]
Nézz tükörbe, hogy neked mi van a homlokodra írva!
#72042496
törölt tag
Hadd kérdezzem meg, az autó hátsó lámpái hogyan készültek? A búra itt is piros-fehér színű - ezt textúrával oldottad meg, vagy a modellen is elkülönülnek ezek a részek? A hátsó lámpabúra mögötti fényszórók le vannak modellezve, vagy ezzel - mivel a búra nem átlátszó - nem érdemes szöszölni?
A gumi oldalára szeretnék valami eredetinek látszó feliratot hegeszteni, csak ehhez nem találok textúrát, honnét lehet ilyesmiket vadászni?
Ez az utolsó render (is) nagyon büntet, csorgó nyállal néztem a képet.. Tökös lett nagyon!
Jó, hogy kezd ismét beindulni a topic, viszont sajnálom, hogy felét sem értem annak, amiről az utóbbi hozzászólásokban szó esett!
Viszont már fenn van az új Xp, s ismét nekiállhatok a verdának. A modellezés része majdnem kész, a korábbi képen lévő hibák 90%-a javítva, új részletek is befigyelnek; hamarosan a VRay-é lesz a főszerep!
YODA mester: Sajnos nem tudom...én egy ''cikk-cakkos'' görbe mentén mozgatnám a kamerát, de biztos van erre jobb megoldás is!
agyhalal: Feljegyezve, figyelemmel lesz kísérve.
op9
aktív tag
Hali!
A hátsó lámpán a külső burkolat ''egybefüggő''. Azért írtam így, mert a csomagtartónál természetesen ketté válik, de nem a színek miatt kettő rész.
Photoshopban rajzoltam rá a színeket, és UVW Map-pel illesztettem rá.
Természetesen bump-nak Checker is van.
Mögötte a króm színű felületek szintén le vannak modellezve.
A gumi oldalán többek által is alkalmazott [link] kép van, de én csak bump-nak tettem be. Sajnos nem nagy felbontás...
Bár most találtam meg google-ban a nagyobbik változatát: [link]
Ha valami kérdésed van, meg nyugodtan tedd fel . Mindenki azt teszi.. én is.
Amúgy az utsó 2 render már v-ray-es.. szal.. ha tudok, akkor segítek.
Nagyon jó tutor!!: [link]
Ha ezt végignyálazod (csinálod), akkor nem lesz gond... sőt, majd én kérdezek .
Üdv!
How Bad Do You Want It?
#72042496
törölt tag
Köszönöm!
Mindazonáltal maradt egy (két) kérdésem, ezekkel még engedd meg, hogy nyaggassalak!
Az első, hogy a visszapillantó tükrön kétfajta anyag van, ezek Object szinten is elkülönülnek, vagy szintén UVW Map-pel készültek?
A másik az lenne, hogy szerinted az ablaktörlő lapátokat Bend, FFD, illetve valamely harmadik, általam még fel nem fedezett módosítóval érdemes a szélvédőhöz illeszteni?
A VRay tutorialt holnap délután megnézem (vagyis elkezdek belenézni), kíváncsi vagyok, mi lesz az eredmény. Mindig is tetszettek a szép realisztikus fém vagy éppen üveghatású modellek, ki tudja, lehet még a végén nálam is produkál ilyesmit ez a renderelő csoda!
YODA mester
senior tag
Egyébként robbanásos kamera berezgés: kamera + noise
#72042496
törölt tag
Ó, vazze nálam ez azért nem működött, mert nem bökte ki a szemem az ''Animate Noise'' gomb. Most már megvan, nagyon állat!
VRay miért lenne suxx?
op9
aktív tag
nm!
Rátapintottál a lényegekre .
Visszapillantó:
Egy objektum, viszont a Material ID különbözik, és csak a TurboSmooth-nak köszönhető, h nem élesek a kerekítések. Erre először Multi/Sub-object materialt tettem. Majd (asszem) a Multi/Sub-object-nél a materialokat kihúzogattam újabb slotokba Instance-szel, és így lett egy műanyag anyagom, meg a kocsi anyagja. És nem kellett a visszapillantó miatt még egy Slotot állítgatni.
De most próbáltam ki megint, uhogy működnie kell.
Ezt a megoldást amúgy nem láttam sehol, szal, lehet, h szebben is meg lehet oldani, de működött.
Ablatörlő:
Én a harmadik megoldást választottam (mivel az FFD nem jutott eszembe, a Bend-et meg nem ismertem, de sztem az nem is annyira jó).
Lemodelleztem, merőlegesen ráforgattam a szélvédőre, és Soft Selection-nel ráillesztettem a szélvédőre. Tökölős meló, sztem FFD-t használj. Legközelebb én is azt fogok.
A v-ray-jel nem lesz probléma. Egyszer beállítod úgy, ahogy a tutorban szerepel (meg elmented), és gyors is lesz.
How Bad Do You Want It?
YODA mester
senior tag
Hi all.
Kéne valami Motion Blur plug-in, mert a gyári az egy rakás szar és használhatatlan.
Pl. a csillagokat elsötétíti ahelyett, hogy csíkot csinálna belőlük..
Egyszerűen használhatatlan...