Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1143) dchard válasza horukk (#1142) üzenetére


dchard
veterán

Csak annyit mondtam, hogy nem az ADSL-lel van a baj, nem pedig azt, hogy jól működik az internet kapcsolatod. Sokan nem tudják, hogy a kettő között nem szükségszerűen van kapcsolat.

Jellemzően ADSL-es előfizetésnél a csatlakozási hibákat az ADSL fizikai rétegének szakadása okozza, de az esetek kis százalékában nem itt van a probléma. Mivel nálad a LOS eddig nulla értéket mutatott, így az ADSL fizikai rétege rendben van.

A csatlakozási hibák ha nem a vonal szakadozik (ez lehetne modem vagy vonalhiba), a legtöbbször szar router, hibás konfiguráció vagy egy rossz ethernet kábel okozhatja. Például jellemzően elfelejtik az emberek beállítani a routerben a PPPoE kapcsolatnál az 1492-es maximum MTU mértet.

Ha nem a router a gázos (ezt egyszerűen úgy tudod kiszűrni, hogy átmenetileg nem használsz routert, és nem úgy, hogy beraksz egy másikat), akkor nagyon de nagyon ritkán előfordul, hogy nem az ADSL, hanem a fölötte futó ATM vagy PPPoE kapcsolat szakad meg. Például beszarhat a DLSAM-ben az ATM alrendszer, vagy főleg vidéken előfordul, hogy a kistelepülés nem optikán hanem mikrós gerinc kapcsolattal van bekötve és az torlódik vagy szakadozik. Ez utóbbi két eset nagyon de nagyon ritka, így először az ezt megelőzőeket kell kizárni, ezért is kértem, hogy 2-3 nap múlva az adsl modem kihúzása, újraindítása NÉLKÜL nézd meg újra a szöveges kimenetet.

Közben egyébként ha jelentkezik a gond, akkor a router naplóját is bemásolhatnád (általában az utolsó 20-30 sor elég).

Dchard

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.