hát nem győztél meg arról, hogy 100%-ban a procid volt a ludas abban az ominózus helyzetben.. nem mondom hogy a lapod volt a rossz, sőt, azt mondom, hogy minden jó volt, igazából az idő változott csak a gépedben, illetve pl a lerakódott por mennyisége a hűtőn ami pl nyáron már okozhat +1-2fokot, hogy a "téli beállítások"-kal már nem üzemképes a gép, főleg ha nagyon ki lett tesztelve anno a téma, akkor ez előfordul..
vajon miért hűtik a melegedő alkatrészeket? egész egyszerűen azért, hogy működőképesek maradjanak.. mi okozza a működési hibát? esetleg anyagkárosodást? az hogy a szilárd anyag atomjai annyira rezegnek a magas hőmérséklet miatt (amit okozhat a magas fesz is), hogy leválnak az anyagból megbontva annak a szerkezetét, ami nem visszafordítható. ezt ecseteled, és ebben igazad is van. de abban már nincs hogy ennek a mértéke bármilyen gyári eltérés hatására csak növekszik. a gyári beállítás mondjuk úgy egy teljesen átlagos környezeti hatásokra vonatkozik, és ahogy már mondtam, a gyári setup is egy lassú chip-halálhoz vezet.. ha nem ezeket a környezeti körülményeket teremtjük meg a chipnek, akkor a folyamat gyorsulhat, vagy ha a hőmérsékletet sikerült kellően lecsökkenteni, (ezáltal a szilárd anyag protonjainak rezgését lecsökkenteni) akkor meg javulhat is a chip élettartama, de mivel itt nem ez a cél, ezért ezt az előnyt feláldozza egy tuningos a mhz-ek oltárán.. így talán látható, hogy ha be vannak tartva a "játékszabályok" akkor nem lesz gondja a chipnek.. BMW-nek meg ott van igaza, hogy nem kell annyira fosni a dologtól, ha be vannak tartva az irott, iratlan "törvények" nem lesz gond..
a probléma ott kezdődik, amikor nem hozzáértők, felkészületlenül nekilátnak olyan
dolgoknak amiről hallottak, mesélték, japán oldalról lefordították hogy kell.. stb..
a 75évet én még a P1-es időkben hallottam.. de ez nem a csíkszélesség miatt annyi szvsz (igaz csökkent a csík, de vele együtt a betáplált fesz is, mellette javultak az anyagok, technológiák, stb..), hanem a hőmérséket miatt, nyilván azt az időtartamot gyári izzítás mellett, labor körülmények között jósolták.. gyakorlatban egy táp, alaplap, ram, venti előbb megy tönkre, mint egy proci.. (ami viszont egyből okozhat proci-halált is)..
egy tranyó, vagy félvezető pn-átmeneténél csak pár mikron vastagon diffundálnak át egymásba a töltések, tehát eddig sem azért volt vastagabb a szigetelés, mert úgy akarták, hanem mert nem is tudtak kiesebbet csinálni.. viszont mivel most már tudnak, így valóban kevesebb anyag tud fogyni, ha nem jók a beállítások, és a hiba rövidebb idő alatt jelentkezik mint régebben, ha valaki 90fokon járat huzamosabb ideig egy túlhajtott procit..
próbáld ki, a hideg bukósisak jobban véd!
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org