Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:43:03

LOGOUT.hu

Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#18880) North15


North15
csendes tag

Sziasztok!

Régóta gondolkozom azon, milyen jó lenne megtanulni gitározni, de most erősödött meg bennem igazán. A tettekhez viszont kellene egy gitár is. Ezzel kapcsolatban kérném véleményeteket. Full kezdő vagyok, sose játszottam hangszeren, csupán hobbyszinten akarom űzni: magamnak, "tábortűz", ilyesmi. Csak akusztikus jöhet szóba, és szigorúan új. Nézegetve a palettát, itt a régi hozzászólásokat, és egyéb szempontjaimat a keret olyan 30000 körül lenne magára a gitárra, kéretik szűken kezelni.

Még egyáltalán nem döntöttem el, hogy nylon vagy fém húrosat akarok. Egyelőre a hangzás, hangerő, tanulhatóság a főbb szempontjaim. Na de a kérdéseim:

1. Fémhúrosok közül látatlanban a Cort AD-810-et néztem ki magamnak. A kategória ezen szintjén itt és máshol is gyakran ajánlották, és igazából más versenyzőt nem is tudok mondani. Viszont itt felmerül bennem a húrokkal kapcsolatos témakör. A különböző oldalakon nem igazán látom feltüntetve, hogy milyen húrral is árulják az adott gitárokat. A Muszty-Dobay féle könyv kifejezetten írja, hogy a gyári húrok felejtősek. Ez igaz? Érdemes azonnal beruházni egy másik húrkészletbe? Ha igen, kezdőként milyen húrmárka vagy milyen árkategória az amit érdemes megvenni, mert előrelépés vagy mert esetleg könnyebb lesz? Meg tudok csinálni egy húrcserét?:)