Hirdetés

2024. május 30., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Notebookok  »  Dell notebook topic (kiemelt téma)

Hozzászólások

(#74449) tpotyka válasza Schafranek (#74448) üzenetére


tpotyka
junior tag

Nekem nem egészen világos, elnézést. S szerintem a kifogásolt vonatkozásban éppen lényegesek a részletek, amelyeket nem ismertettél.
- Milyen gépről van szó konkrétan?
- Zavaros, hogy típustól és vásárlás helyszínétől miként tenné függővé a gyártó, hogy milyen garanciát „kap” a vásárló. Vagy én értek félre valamit, vagy esetleg te.

Például én semmi kiterjesztett ProSupportot nem kaptam volna, ha nem azzal lett volna szándékosan rendelve ÉS nem fizetem ki azért a szolgáltatásért az általuk nyilvánosan meghatározott árat, éspedig géppel együtt megvásárolva végeredményben. Eszembe sem jutott utólag lavírozni azzal, hogy ProSupportot majd nagyobb eséllyel vagy netán kedvezőbb áron lehet intézni külön, magyarországi közvetett lépcsővel. Sőt, ellenkezőleg volt mindez valószínűsíthető, épp ezért nem választottam nehezebb haladási irányt. Esetedben nem ismert, hogy mi volt az előkészület vagy a beszerzési háttér

„Ennek a gépnek más a felhasználói köre és módja, ezért jártam igy - sajnos a gyártó figurái nem ismerik a valós felhasználást, ők úgy gondolják, hogy a gép arra van használva, amire a gyártó szánta, ezért nem kockáztatnak hosszú idejű jótállási idővel.”
Ezt hogy érted? Nem lehet, hogy teljesen más szituációkat próbálsz összevetni, miközben egészen más, ill. felhasználói választási esetektől függően más az üzleti protokolljuk? Aktuálisan nem tudok arról, hogy díjmentesen több évre adnának garanciákat. Bár személyesen csak két Latitude típus kapcsán van tapasztalatom, így nem tudom, hogy más Dell gépeknél nagyvonalúbban dobálnak-e a vásárlóhoz „ingyen” garanciákat. Vagy ha igen, akkor azt feltehetően bele is foglalják az alapkonfig beszerzési árába. Különben nem lenne a gyakorlat fenntartható.

Az én újgépem Latitude Rugged 5430 (eredetileg az USA Dell adta el USA állampolgárnak, ha ez érdekes részlet, de szerintem garanciánál épp nem). S még ennél is, amelynél esélyes a nem általános használat, úgyszintén elérhető volt a többéves ProSupport – ha valaki fizetni szándékozott érte. (ProSupportos felár nélkül alap garancia lett volna, érthetően.)

Evidens, hogy milliós gépértéktől függetlenül a gyártó tetemes költséget vállal a sokéves nemzetközi érvényű garanciával, még nagyszámú gépeladás esetén is: ennek nyilván ára van. Tudom, hogy van extrémebben Rugged géptípus is, de az is tiszta sor számomra (a gyártó meg gondolom, távolról bizakodik), hogy felhasználóként a rugged jellemzőket nem azzal kívánom felhasználni, hogy pl. sűrű villámcsapkodós viharokban megyek ki, csakazértis jelszóval terepre, mondván: elég rugged ez a gép ahhoz. Persze sarkított extrém a példám. :)

Kiindulásként az extra garancia árak webshopos áttekintéssel gördülékenyen megállapíthatóak. S ha az extra garancia felár differenciált lenne a típusok függvényében, az is összevethető az alapkonfig árakhoz mérten.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Notebookok  »  Dell notebook topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.