Na közben beszéltem a nyomdával, és most derült ki, hogy ők nem fotónyomtatóval dolgoznak, hanem régi, vegyszeres előhívással (fényérzékeny papírra). És a hölgy amikor betöltötte a képet, ő már látta, hogy sárga lesz, ezért szólt is nekem, és nyomtatott egy eredetit, és egy általa (speciális szoftverben az előhívóhoz) kalibráltat.
Így viszont az a problémám, hogy:
- Nem láthatom, milyen is lesz a végeredmény,
- Maga a végeredmény tőlem kb. teljesen független, mert hiába csinálom meg én monitoron színhelyesre a képet, az előhívó gép (ha így hívják egyáltalán) már mást mutat előnézeti képben, és nekem semmi beleszólásom nincs abba, milyen lesz a kinyomtatott gép, mert
- Egy tőlem független személy kalibrálja szemre a saját ízlése alapján,
- ráadásul neki (állítása szerint) egyesével kell beállítania minden képet. Én pedig most 1100 db képet fogok átadni nyomtatásra (illetve így inkább előhívásra), és ezt a processzt tekintve ez eléggé energia- és időfecsérlő dolognak tűnik.
Persze ettől még nagyon szép a javított/kalibrált nyomtatott/előhívott fotó. De így kb. semmi kontrollom nincs. (És a választ is megkaptam, miért ennyire más kinyomtatva, mint kalibrált monitoron.)
Debrecenben vagy Nyíregyen tudtok ajánlani olyan nyomdát, ahol szerencsét próbálhatok?
@Timer: Az a workflow megosztható? Kíváncsi lennék, hátha át tudok ültetni pár jó gyakorlatot a sajátomba.
@theporcupine: a folyamat végig megtartja így az sRGB színteret
. Én sajnos nem ezt láttam. Persze lehet, hogy a standard folyamat szerint így kellene történnie, itt viszont ég és föld volt a különbség, pedig sRGB-ben ment az a pár fotó.
[ Szerkesztve ]