Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  WebMoney

Hozzászólások

(#1) csaba951


csaba951
veterán

A fórum célja a WebMoney rendszerrel kapcsolatos információk, tapasztalatok megosztása a magyar nyelvű felhasználókkal. Jelenleg ez az egyetlen magyarországi fórum, ami ezzel foglalkozik.

Sajnos a rendszer használata elég bonyolult, és körülményes. Ha valaki most ismerkedik vele, az mindenképpen nézze át az első 200-300 hozzászólást, mert rengeteg kérdésére kap ezekből választ.

Fontos!
A WebMoney-t accountunkat mindig innen vagy innen használjuk! A két oldal között funkcióbeli eltérés van, erről majd később írok. Más oldalakat ne soha használjunk az ügyintézéshez!

Ezek az oldalak nem a WebMoney hivatalos oldalai, ezért az alábbi oldalakat soha ne használjuk:
* webmoney.hu
* webmoney.work.hu
* webmoney.5mp.eu

A WebMoney-t nem hiába szokták az orosz PayPal-nak is nevezni. Valóban nagyon hasonló funkciókkal bír a két szolgáltatás.

WebMoney segítségével online vásárolhatunk (olyan kereskedőnkénél akik elfogadják), feltölthetjük a mobil telefon egyenlegünket, kifizethetjük a közüzemi számláinkat, pénzt küldetünk a rendszeren belüli ismerőseinknek, pénz válthatunk más devizákra vagy akár hitelt is adhatunk / vehetünk fel más felhasználóknak (általunk megállapított kamatra). Egyenlegünket feltölthetjük bankkártyáról, banki átutalással, mobil operátotok segítségével, ATM-ből (kártyával, készpénzzel is!), postai befizetéssel, feltöltő kártyával vagy kioszk automatákból.

A WebMoney hasznos és barátságos! Persze csak akkor ha Oroszországban élünk, ugyanis a fenti leírt dolgok szinte kivétel nélkül Oroszország határain belül használhatóak.

(#2) csaba951


csaba951
veterán

Viszont a WebMoney segítségével mi magyarok is igénybe vehetünk olyan szolgáltatásokat, amelyek csak Oroszországból elérhetőek. Például számítógépes (elsősorban játék) programokat vásárolhatunk vele a népszerű oroszországi Steam Store-ban. Természetesen csak akkor, ha Oroszország területén tartózkodunk. Magyarországról továbbra is a magyarországi Steam Store-ból vásárolhatunk! Ha véletlenül nem annak az országnak a Steam Store-jából vásárolunk ahol éppen tartózkodunk, akkor bizony automatikusan letiltja a Steam az accountunkat, és többé nem tudjuk elindítani egyik játékunkat sem!

Éppen ezért érdemes egy második Steam accountot létrehoznunk, az oroszországi adatainkkal. Így vásárlásnál mindig a tartózkodási helyünknek megfelelő Steam Store-ból tudunk vásárolni. Játékainkat nem kell két külön accountra gyűjtögetni. Ha a vásárlásnál az ajándékozást választjuk, akkor átküldhetjük a játékot arra a Steam accountunkra amit gyakrabban használunk, vagy ahol a játékaink többségét tartjuk.

A továbbiakban részletes útmutatót írok majd arról, hogy hogyan lehet használni a WebMoney rendszert Magyarországról. Írok majd a regisztrációról, egyenleg feltöltésről, vásárlásról. Legyetek türelmesek!

(#3) po1son válasza csaba951 (#2) üzenetére


po1son
addikt

Ez mind jó és szép csak nem legális és elég jó esély van arra, hogy aki ezt használja állandó szinten az bannt kapjon mind2 fiókra...

STEAMID/WOT nick: po1son_

(#4) enginev3.0 válasza csaba951 (#2) üzenetére


enginev3.0
félisten

Ez jó lesz
Múltkor szerettem volna használni a WM-et, de sehogy nem tudtam feltölteni az egyenlegem

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#5) csaba951 válasza po1son (#3) üzenetére


csaba951
veterán

Ok. Szóval szerinted amikor pl PayPal-lal fizetsz, akkor az sem legális? Ha betartjuk a számla nyitásánál és használatánál a törvényeket, akkor miért nem legális?! Na, ezt magyarázd el légy szíves!

Olvasd át még egyszer figyelmesen, amiket eddig írtam! Mindenhol ott van, hogy milyen körülmények teljesülése esetén mit használjuk.

Ebben a fórumban kizárólag a legális felhasználásról esik majd szó! Hidd el, rengeteg biztonsági intézkedés van a WebMoney részéről (is)!

[ Szerkesztve ]

(#6) po1son válasza csaba951 (#5) üzenetére


po1son
addikt

Az nem legális, hogy egy fake accounttal magyar tartózkodással vásárolsz az orosz steam storeba és utána azt mind átküldőd a valós accodra...

szerk: Hiába adsz meg orosz adatokat egyébként, mivel az ip-ét látják, hogy magyar...

[ Szerkesztve ]

STEAMID/WOT nick: po1son_

(#7) phenomHUN válasza po1son (#6) üzenetére


phenomHUN
aktív tag

Teljesen legális minden, amit csaba951 leírt.
Sehol sincs megemlítve, hogy magyar tartózkodással vásárolsz az orosz Store-ban!

"Természetesen csak akkor, ha Oroszország területén tartózkodunk. Magyarországról továbbra is a magyarországi Steam Store-ból vásárolhatunk!"

(#8) po1son válasza phenomHUN (#7) üzenetére


po1son
addikt

Ha Oroszországban vagyok, akkor miért kéne 2. account?! :F

STEAMID/WOT nick: po1son_

(#9) Mardel válasza po1son (#8) üzenetére


Mardel
őstag

Mert, giftekre elvileg nem vonatkozik a régió korlát.
És ha saját fiókodra veszel Oroszországban egy játékot, akkor mihelyst elhagyod Oroszország területét nem fogsz tudni vele játszani, hiába vetted meg.
Ezt írja majd: “This game was activated with a product code that is valid only in a specific geographic region. Since you are not currently in that region, (XY Game) is not available to play.".

[ Szerkesztve ]

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#10) csaba951 válasza csaba951 (#2) üzenetére


csaba951
veterán

Mire van szükség a számlanyitáshoz / használathoz:
* e-mail
* mobil telefonszám (mindegy hogy kártyás vagy előfizetéses)
* érvényes magyar útlevél
* a saját nevünkre szóló magyarországi bankszámlaszám
* jó angol vagy orosz nyelvtudás az ügyintézéshez

Sajnos ezek nélkül nem tudjuk majd használni a szolgáltatást.

A telefonszám olyan legyen amihez évekig biztosan hozzáférünk. Ennek hiányában gyakorlatilag semmit nem tudunk intézni! Az regisztrációnál mindenhol gondosan jegyzeteljünk. Ugyanazokba a mezőkbe ugyanazokat az adatokat írjuk be. Nyomtassuk ki vagy mentsük el a rendszer által küldött üzeneteket!

A rendszerben néhány esetben díjat kell fizetnünk. E miatt elsősorban azoknak éri meg akik alkalmanként legalább 50 USD-t helyeznek el a számlájukon. 1000-2000 forintokkal nem éri meg szórakozni.

Na, most gondolkozzon el mindenki, hogy ezek után bele akar-e még vágni! Az ügyintézés és a használatba vétel is bonyolult, körülményes lesz! Szerencsére amikor már a számlánkon van a pénz, akkor már viszonylag egyszerű költeni! :)

Az ügyintézési idő 1-2 munkanap. A pénz kb. 2 munkanap alatt kerül a számlánkra.

Hogyan tudom majd használni a rendszert?
* regisztráció
* adatok ellenőrzése a WebMoney részéről
* banki átutalással számla feltöltése (automatikus konverzió Ft-ról)
* újabb pénz váltás, ha szükséges
* vásárlás

Regisztráció

Meglepő módon az E-Num oldalán fogjuk kezdeni a regisztrációt. A bal felső sarokban lehet áttenni a nyelvet angolra. A Registration-ra klikkelés után kitöltjük az adatainkkal. Siker esetén megerősítő levelet kapunk a postaládánkba. Regisztráció után válaszuk a Control Panel-en a Challenge-Response via SMS.

A E-Num egy nagy megbízhatóságú netes biztonságú azonosító rendszer. A WebMoney bizonyos szolgáltatásai, beállításai csak ezzel vehetőek igénybe. Mármint kényelmesen, a másik 2 lehetőség vagy túlságosan bonyolult vagy visszaüt gépcsere / operációs rendszer újratelepítése esetén. A E-Num-ról részletesen olvashatunk a What is E-NUM? és a FAQ-ban.

Alapvetően 3 azonosítási lehetőséget támogat a rendszer:

1) Challenge - Response Authorization via mobile device

Okostelefonra telepíthető alkalmazás. Ez tök jó, meg egyszerű! Egészen addig amíg készüléket cserélsz vagy ellopják / megsérül a készülék. Ez a típusú regisztráció ugyanis a készülékhez van kötve. Tehát másik készülékről nem engedi majd a biztonsági rendszer a használatot. Ez pedig biztosan nem egyszerű! Nélküle viszont nem tudjuk többé feltölteni a (WM) számlánkat vagy éppen módosítani a (WM) beállításokat, vagy éppen ügyet intézni.

2) Fingerprint authorization from a laptop or PC

Ez is nagyon jó, persze csak akkor ha a rendszer támogatja az ujjlenyomat olvasó készülékünket. Már ha van ilyen. Vagy ha majd lecseréljük a rendszerünket, akkor a következő rendszernek is támogatottnak kell lennie vagy különben nem tudjuk többé feltölteni a (WM) számlánkat vagy éppen módosítani a (WM) beállításokat, vagy éppen ügyet intézni.

3) Challenge-Response via SMS

Na ezért választottunk az előbb a SMS-t. A számunk telefon csere után is megmarad, nem igényel semmi plusz beállítást egy új készülék. Ha pedig a készülék és a sim is egyszerre semmisül meg, akkor a szolgáltatótól mindkettőt tudjuk pótolni, és az E-Num rendszerben sem kell semmi plusz beállítást csinálnunk, nem fog blokkolni amiatt a rendszer, hogy másik készülékről használjuk. Ez a leginkább felhasználó barát rendszer a háromból.

Használat közben majd a megfelelő oldalon az E-Num azonosítást kell választanunk. Ekkor a rendszer egy SMS-t küld a telefonunkra (5 mp - 5 perc amíg megérkezik, jellemzően tényleg csak pár másodperc, és egy +44-es számról jön). Ja, az SMS angol nyelvű, és persze arab számok vannak benne. Egyébként az összes oldal ilyen lesz, szóval könnyen megérthető. Szóval az SMS-ben kapott kódot kell beírnunk majd az oldalra. Ezzel egy azonosítást kezdeményezünk. Ekkor kapunk egy második SMS-t. Az ebben lévő kódot újra be kell írni az oldalra, és már be is enged majd a rendszer. Mehetünk ügyet intézni! :)

(#11) po1son válasza Mardel (#9) üzenetére


po1son
addikt

És ez csak Oroszországnál és USAnál van így?
Mert ismerek jó pár itt lévő tagot a ph-n, akik Németországba vagy Ukrajnában vettek játékot steamen, de ugyan úgy működik nekik Magyarországon is.

STEAMID/WOT nick: po1son_

(#12) Mardel válasza po1son (#11) üzenetére


Mardel
őstag

Nem mindegyik játék régiózáras, van amelyiknél (RU) csak annyit jelent, hogy támogatott az Ororsz nyelv.

Kicsit rákerestem, ez a korlátozás főként akkor van mikor, online boltból veszel játékot, és kapsz egy kulcsot amivel aktiválhatod.
Pl. Orosz online boltból orosz ip-vel veszel játékot és aktiválod orosz ipn a fiókodra, viszont nem orosz ip-vel már nemtudod elindítani a játékot, mert már másik régióban vagy.

Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.

(#13) csaba951 válasza csaba951 (#10) üzenetére


csaba951
veterán

Ha kész vagyunk az E-Num accountunkkal, akkor készen állunk arra, hogy regisztráljunk a WebMoney-ra. Menjünk erre az oldalra. A jobb felső sarokban tudjuk átváltani a nyelvet angolra. Ez egyébként az összes WebMoney-s oldalra igaz, szóval jegyezzük meg. Klikkeljünk a zöld Sign Up gombra. Ez szépen végigvisz majd minket a regisztrációs lépéseken.

Rögtön az első lapon, a Entering mobile phone number lehetőség van közösségi oldalakról importálnunk az adatainkat. Na, ezt ne használjuk! Ilyenkor ugyanis egy jelszó nélküli felhasználót hozz létre a rendszer. Ekkor néhány biztonsági beállításhoz nem férünk hozzá vagy csak nagyon körülményesen. A másik fő érv ez ellen, hogy a fizetési rendszerben bizonyos kereskedőknél nem működik a fizetésnél a WebMoney rendszerbe való belépés, és a vásárlás jóváhagyása. Mondjuk a Steam Store pont ilyen.

Szóval szép sorban töltsük ki a megfelelő adatokkal a mezőket:
* mobil telefonszám
* személyes adataink megadása, pontosan ahogy az útlevelünkben is szerepel
* e-mail ellenőrzése (kapott levélben a linkre klikkelünk)
* mobil szám ellenőrzése (beírjuk az oldalra az SMS-ben kapott kódot)
* jelszó megadása

Értelemszerűen a valódi adatainkat kell megadni mindenhol. Ha esetleg hamis vagy hiányos adatokat adunk meg, akkor nem tudjuk használni az accountunkat!

Lakcímnek nyugodtan adjuk meg a magyar lakcímünket, ha Magyarországról indítottuk a regisztrációt. Oroszországi lakcímet csak abban az esetben válasszunk, ha éppen ott tartózkodunk, és persze rendelkezünk azt ezt igazoló dokumentummal. Utóbbi esetben később szükséges lesz egy személyes megjelenésre egy un. Registrator-nál, aki egy rövid vizsgálattal igazolja a WebMoney rendszerben a személyazonosságunk valódiságát. De erről majd kicsit később!

Ha a személyes adatoknál nem töltöttük ki az összes mezőt, akkor ezt később pótolhatjuk. Ha az összes kötelező mezőt (piros csillag) kitöltöttük akkor később mi már nem módosíthatjuk ezeket az adatokat! Ekkor már csak az Ügyfélszolgálat tud módosítani. Természetesen nagyon alaposan meg kell indokolnunk, hogy miért akarunk módosítani!

Ezzel a regisztráció első lépése véget ért.

Akkor most végre tudom használni az accountomat? Végül is igen, működik. Csak éppen kizárólag olyan módszerekkel tudsz pénzt elhelyezni az számládra amik Oroszországban elérhetőek. Na, most akkor mi legyen? Szerencsére 1 db lehetőséget azért biztosít a cég, a banki átutalást. Ez teljesen úgy működik mint a PayPal Top-Up. Forintot kell kell átutalnunk a megadott magyar bankszámlára, és persze meg kell adnunk a befizetés egyedi azonosítóját. Kb. 2 munkanap elteltével a WebMoney WMZ vagy WME számlánkra érkezik a pénz és már tudunk is költeni. Na, ezt az érzést még egy jó darabig nem tapasztaljuk majd meg! :)

Ugyanis a terrorizmus és a pénzmosás elleni küzdelem miatt nem utalhatunk csak úgy szabadon bárkinek pénzt. Ehhez legalább veryfied formal passport jogosultsággal kell rendelkeznünk a rendszerben. A legideálisabb (magánszemélyeknek) a Initial Passport jogosultság megszerzése.

Na, akkor most írok egy kicsit a jogosultságokról. Bővebben itt olvashatunk a témáról.

A rendszerben jogosultsági szintek vannak. Minél nagyobb szintűek vagyunk, annál többféle művelethez van jogunk.

Alias Passport
Minden frissen regisztráló ezt a jogot kapja. Kisebb összegeket tudunk vele kezelni. Pl. feltöltőkártyával már tudunk vásárolni. A regisztrációkor kitöltött személyes adatokat (pontosabban hiányukat) senki nem ellenőrzi.

Formal passport
A regisztráció során helyesen megadtunk az összes személyes adatunkat. Jogunk kb. ugyanannyi van mint az előzőnél.

Formal passport veryfied
Ez a legkisebb szint ahol már be tudjuk vonni a műveletek közé a bankszámlánkat is. Megemelkedik a kezelhető pénz limitje is. Ellenőrzik a személyazonosságunkat, internetes ügyintézéssel (ingyenes).

Initial Passport
Gyakorlatilag ez a teljes jogú szint. Emelkedik a limit szintünk. Ekkor már életvitel szerűen is használhatjuk a számlánkat. Cégeknél az alkalmazottaknak legalább ilyen szinten kell lenniük a account kezeléséhez. Személyesen meg kell jelenni a papírjainkkal egy un. Registrator előtt, aki majd igazolja a személyazonosságunkat a WebMoney rendszerben. Lehetőség van a posta levélben történő ügyintézésre is. Itt már fizetnünk kell egy csekély díjat az azonosításért.

Personal passport
Ugyanaz mint az előző szint. Ha akarjuk, már mi is jogosultak vagyunk másoknak Initial Passport jogot regisztrálni a rendszerbe. Természetesen ezért díjat is kérhetünk, és persze nekünk is díjat kell fizetni a lehetőségért.

A többi szint már a cégeknek van kitalálva, ezekkel nem foglalkozom.

Initial Passport megszerzése
Belépünk az oldal tetején található Passport menübe.

1) Ha még nincs kitöltve minden mező, akkor Passport -> Control panel-en pótolhatjuk a hiányzó adatokat.

2) Letöltjük, kinyomtatjuk, kézzel kitöltjük a Application for a WebMoney Transfer Verified Passport for private persons űrlapot. A kitöltött űrlapot és az útlevelünket bescannereljük, esetleg jó minőségű színes fényképet készítünk róluk és feltöltjük Passport -> Control panel -> Upload a new document-be (jobb oldalon, az oldal alján van). A fájlok egyenként max. 2 megabyte-osak lehetnek!

3) Nyissunk egy hibajegyet az ügyfélszolgálaton (WebMoney.Passport), és kérjük meg, hogy ellenőrizzék le az adatainkat! Írjuk meg, hogy az országunkban nincs Registrator, így a moszkvai irodában szeretnénk kérni a hitelesítést, levélben.

Bár a folyamat még korán sem ért véget, az Ügyfélszolgálat a feltöltött dokumentumok ellenőrzése után veryfied-re állítja a státusunkat. A Control-en panel továbbra is Formal passport fog megjelenni!

Na, ekkortól van lehetőségünk a bankszámlánkról pénzt utalni a WebMoney számlánkra. Erről majd később írok.

4) A kitöltött Application for a WebMoney Transfer Verified Passport for private persons űrlapot és az útlevelünk másolatát küldjük el postai levélben az alábbi címre:

Webmoney
7, bld.1, Koroviy Val str.
119049 MOSCOW
RUSSIA

5) Passport -> WebMoney Verification Agents -> Agents issuing Initial Passports (vagyis itt) válasszuk a WM Passport service #1-et (WMID#464889785562).

Amikor majd pénz érkezik a számlánkra, a Password -> Control panel -> You have applied for issuance of the following passport -> Pay-re klikkelve tudjuk majd kifizetni a szolgáltatásért járó 3 WMZ-t.

Amint elfogadták a kérvényünket, végre lezárult a regisztrációnk! :)

Pénztárca típusok:
* WMZ - USD alapú pénztárca
* WME - EUR alapú pénztárca
* WMR - RUB alapú pénztárca

Még számos pénznemben tarthatjuk pénzünket. Ezekről bővebben itt olvashatunk.

Magyarországról WMZ és WME számlánkat tölthetjük fel. WMR feltöltése csak WMZ->WMR vagy WME->WMR konverzióval lehetséges.

[ Szerkesztve ]

(#14) csaba951 válasza csaba951 (#13) üzenetére


csaba951
veterán

Amikor fizetünk valamiért, akkor csak az ugyanezen pénznemben vezetett pénztárcánkból fizethetünk érte. Tehát veszünk valamit USD-ért, akkor csak a WMZ pénztárcából fizethetjük ki, ha ezen nincs elég pénz, akkor sikertelen lesz a fizetés, még akkor is ha a WME vagy WMR pénztárcánkon van pénz. Ilyen esetben vásárlás előtt pénzt kell váltanunk pl. WME->WMZ, és utána indítjuk csak el a vásárlást. A számlák közötti konverzió díja 0,08%.

(#15) potyiur


potyiur
csendes tag

Sziasztok!

Abban tud esetleg valaki segíteni nekem, hogy hogyan tudok pénzt lekérni a webmoney accomból mondjuk a bankszámlámra? Vagy ha jól látom lehet valahogy webmoney kártyát is csináltatni és arra is le tudom kérni, de nem igazán jön össze ez a kártyacsinálás, behoz valami orosz oldalt és ha ott átállítom a nyelvet akkor máshova navigál el, szóval katyvasz az egész.. :U

(#16) VincentXxX válasza csaba951 (#13) üzenetére


VincentXxX
csendes tag

Enélkül a leírás nélkül soha nem lett volna meg az Initial...
Köszönöm!

(#17) csaba951


csaba951
veterán

Szerintem ne válasszátok a Top-up-nál az Unicredit Bank-ot, mert hibás számlaszám van rögzítve a rendszerben.

Account Number: 10918001-000000572-1300004
24 számjegyűnek kellene lennie, és ez nem annyi.

IBAN: HU77 1091 8001 0000 0057 0130 0004
Ez pedig nincs összhangban az Account Number-el.

Kipróbáltam mindenféle kombinációt, de sajnos nem találtam el a jó számlaszámot. :(

(#18) VincentXxX válasza csaba951 (#13) üzenetére


VincentXxX
csendes tag

A 4. ponthoz egy kis kiegészítés (ma kaptam válaszként):
"Your documnts have been recieved. However, we cannot issue a personal passport top you because your signature wasn´t certified at notary´s office. Also your application wasn´t paid yet. If you have questions, feel free to ask."
Jól értelmezem, hogy ez azt jelenti, hogy közjegyző által hitelesített másolatot kéne küldeni nekik?

(#19) csaba951 válasza VincentXxX (#18) üzenetére


csaba951
veterán

Lényegében igen. Nem éppen közjegyzői jóváhagyás kell, hanem a saját hálózatukhoz tartozó úgynevezett Registrator hitelesítése kell. Vagy be kell sétálni az egyik irodájukba, ahol elvégzik a hitelesítést. Mindkettővel az a probléma, hogy ragaszkodnak a személyes megjelenéshez illetve Magyarországon jelenleg nincs egyik sem. Az egyik legközelebbi ilyen Csehországban, a másik Bulgáriában van. Nekem pont egyik sem esik útba! :(

Sajnos az Ügyfélszolgálat engem is rosszul tájékoztatott. Amikor reklamáltam, akkor kiderült, hogy a levélben való ügyintézésre is csak akkor van mód, ha előzetesen egy Registrator hitelesítette.

Milyen hátrányi vannak ennek (ha Formal Passport-om van, nem pedig Initial vagy Personal Passport)?
A pénzügyi műveletek terén meg van kötve a kezünk.

24 órás, napi, heti és havi tranzakciós limit is van, amit nem léphetünk át. Továbbá nem mindegy, hogy melyik kezelőfelületet használjuk (Mini, Mobile, Classic, Light). Függ attól is, hogy milyen típusú Passportunk van (Alias, Formal, Initial, Personal). És végül attól is függ, hogy az SMS vagy ENUM tranakció jóváhagyás szolgáltatás be van-e kapcsolva a fiókunkon.

Ez így áttekinthetetlenül bonyolult. Szerencsére van egy nagyon jó összefoglaló táblázat, ami a Mini használata esetén bemutatja a limiteket.

Vegyünk egy tipikus Formal Passport felhasználót, aki a Mini klienst használja és be van kapcsolva az SMS vagy ENUM tranakció jóváhagyás szolgáltatás a fiókján!

Tranzakciós limitek
24 órás: 600 USD/420 EUR/15000 RUB
napi: 600 USD/420 EUR/15000 RUB
heti: 1500 USD/1125 EUR/45000 RUB
havi: 3000 USD/2250 EUR/90000 RUB

A limitek egyszerre érvényesülnek. Tehát nem léphetjük át a havi limitet, még akkor sem, ha a heti vagy napi limitünk ezt lehetővé teszi.

[ Szerkesztve ]

(#20) VincentXxX válasza csaba951 (#19) üzenetére


VincentXxX
csendes tag

Kellemes... Alig 500 kilométert kéne csak utazni, hogy personal passportom legyen...
Aszem most kihagyom...

(#21) mrpv006


mrpv006
csendes tag

sikerült eljutnom addig, hogy formal passport vagyok, mégse tudok pénzt tölteni az egyenlegemre.
mit bénázok el?

(#22) csaba951 válasza mrpv006 (#21) üzenetére


csaba951
veterán

(#13) csaba951
Initial Passport megszerzése - részből csináld meg az 1-2-3-as pontokat. Enélkül nem tudsz banki átutalással feltölteni! A többi pontot hagyd ki, mert sajnos nem fogják megcsinálni. Viszont normál használathoz ez is elég.

(#23) csaba951 válasza csaba951 (#17) üzenetére


csaba951
veterán

Na, ma visszaírt az Ügyfélszolgálat. Itt vannak a helyes számla adatok Unicredit Bank-ból való Top-up-hoz:

Bank Name
Unicredit Bank

Branch
Budapest

Bank/Branch Address
1054 Budapest, Alkotmany u 4

Account Name
Worldpay AP Ltd

Account Number
10918001-00000057-21300004

IBAN
HU47 1091 8001 0000 0057 2130 0004

SWIFT
BACXHUHBXXX

Ha esetleg még nem javították ki a Top-up oldalon, akkor hasznájlátok a fenti adatokat. Vagy használjátok az MKB Bank adatait, mert azok eleve jók a rendszerben.

Ne feledjétek, már csak pár nap van hátra a Hálaadás napi akciókhoz, és a Black Fridayhez! Érdemes már most a számlánkra tenni a pénzt! :D

(#24) mrpv006


mrpv006
csendes tag

Sikerült pénzt utalnom, az első 3 lépés után engedte.
Mikor fog megérkezni a pénz? kaptam egy sms-t egy címmel, azt megnéztem, visszaigazoltam, de még a WMZ-n nem jelent meg.

(#25) csaba951 válasza mrpv006 (#24) üzenetére


csaba951
veterán

Hát, ez érdekes! Ugyanis az SMS értesítés megkapásakor már rajta van a pénz a WMZ vagy WME számládon. Nem kell semmire válaszolni abban az SMS-ben. Simán csak annyi van benne, hogy melyik oldalon tudod megnézni a számládat.

Egyébként kb. 1,5 munkanap mire a Webmoney számládra kerül a pénz. Mivel most pont hétvége van, szerintem kb. kedd dél körül lesz majd rajta a pénz. Steam akciókra kellett volna a pénz?

(#26) mrpv006 válasza csaba951 (#25) üzenetére


mrpv006
csendes tag

a history-ban az állapota "Payment details checking",
Purse properties-ben az balance 0,

(#27) csaba951 válasza mrpv006 (#26) üzenetére


csaba951
veterán

Ezt nem szoktam nézegetni, mert eddig mindig 1,5 munkanap megvolt. Illetve lehet, hogy a legelső top-upnál 3 vagy 4 munkanap is volt. Nem nagyon emlékszem már rá, több hónapja volt. Azóta meg megy pikk-pakk. Még az is lehet, hogy ha MKB Bankos lennék, akkor online, azonnal menne.

Pontosan melyik nap, hány órakor utaltál? A Megjegyzés rovatba ugye beírtad, hogy Your Payment Reference: WMNUSxxxxxxx azonosítót? (Csak az azonosító szám kell, a Your Payment Reference: nem!)

És persze az a számla ahonnan utaltál és a Webmoney számlánál megegyeznek a személyes adatok? (Csak a saját számládról tudsz a saját Webmoney számládra top-upolni.)

[ Szerkesztve ]

(#28) mrpv006 válasza csaba951 (#27) üzenetére


mrpv006
csendes tag

akkor megvan a hiba, a feleségem számlájáról utaltam,
bár nem értem miért küldtek akkor sms-t, vagy töltsem fel az ő adatait is a dokumentumokbe?

(#29) csaba951 válasza mrpv006 (#28) üzenetére


csaba951
veterán

Szerintem ezt a top-upot a pénzmosás elleni harc jegyében nem fogják elfogadni. Viszont nyertél egy látogatást az Ügyfélszolgálaton. Nyiss egy hibajegyet, és magyarázd el nekik részletesen, hogy véletlenül az asszony számlájáról utaltál. Mikor és hogyan fogják visszaküldeni a pénzedet?

New ticket
WebMoney.Top-up-ot válaszd ki! 1,5-2 munkanap amíg válaszolnak. Hétvégén nem dolgoznak. Nagyon segítőkészek és hatékonyak tudnak lenni, ha sikerült velük megértetni a problémádat.

Egyébként ez nem WebMoney kekeckedés, a PayPal-nál ugyanígy működik a rendszer. Minket kisembereket szívatnak, közben meg a volt miniszterelnök bankjában vígan mosták a pénzt a líbiai "befektetők". Érdekes, őket nem ellenőrizték...

[ Szerkesztve ]

(#30) mrpv006 válasza csaba951 (#29) üzenetére


mrpv006
csendes tag

megpróbálom, erre bevallom nem gondoltam, holnap utalok a sajátomról...
köszi a segítséget

(#31) oscillator66


oscillator66
csendes tag

Üdv mindenki! Tudna valaki segíteni abban, hogy miként tudom a WebMoney WMZ számlámon lévő pénzt utaltatni a bankszámlámra? Pontosabban nem is a mikénttel van gond, azt az oldalt megtaláltam, de mégsem megy az ügy. Formal Passportom van, amihez feltöltöttem fényképet a személyigazolványomról, így elvileg tudok Withdraw-olni bankszámlára. Viszont már az első oldal nem enged tovább. Meg kell adni a bank nevét (ez nálam OTP, próbáltam "OTP"-t, "OTP Bank"-ot is, hátha, bár nem ezzel van a probléma elvileg), aztán a Bank-Branch Code-ot, na ez nem tudom mi. Próbáltam Budapesttel, Hungary-vel, a bank SWIFT kódjával, de mindig azt kapom, hogy "An aba routing number has been supplied which contradicts the one derived from this account". Az aba routing number csak amerikai bankoknál használatos, így azt se tudom, mit akar ez az idióta oldal! Végül a számlaszám kell, ezt is próbáltam kötőjellel, anélkül is, a biztonság kedvéért, de kétlem, hogy ezzel lenne gond, egy sima 16 jegyű OTP-s számlaszám. Már írkáltam az ügyfélszolgálatnak, most 3. levélnél vagyunk, küldtem screenshotot, de még csak annyi segítséget kaptam, hogy "hát add meg a branch code-ot". Köszi. Most próbáltam megmagyarázni neki, hogy de nem tudom, ez a branch code mi a frászt takar, de még várok, elég lassúak, és minimum egy nap, mire válaszolnak és akkor se túl bőszavúan vagy segítőkészen.

(#32) csaba951 válasza oscillator66 (#31) üzenetére


csaba951
veterán

Ebben nincs tapasztalatom. Én mindig elköltöm az ide utalt pénzemet! Nem is akarok kivenni semmit belőle. :D

(#33) oscillator66 válasza csaba951 (#32) üzenetére


oscillator66
csendes tag

Értem. Hát megpróbálok akkor OTP-nek írni, hátha tudnak segíteni. A WebMoney supportján egyszerűen besz*rok...írok kész kisregényeket nekik, és kapok egy mondatot, most pl. ennyit: "Get information from your bank." Előtte: "Indicate your Bank-Branch Code." Mint ha full retardált lennék, vagy, ami valószínűbb, a supportos lenne retardált. A PayPal fényévekkel jobb, és már rég megoldódott volna a problémám 1 vagy 2 levél után.

(#34) Fecogame


Fecogame
veterán

Melyik lesz az azonosítóm, ha pénzt akarok fogadni egy másik WebMoney accountról?

A 'wmid", vagy a ha a "purses"-nél csinálok egyet?

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#35) csaba951 válasza Fecogame (#34) üzenetére


csaba951
veterán

Mindig a purse számát kell megadni!
A wmid már csak azért sem jó, mert az csak az ügyfél azonosítód. Ebből honnan tudnák azt, hogy ezt melyik számládra kellene rárakniuk?

(#36) Fecogame válasza csaba951 (#35) üzenetére


Fecogame
veterán

Köszi!

Még két kérdés:

A telefonszámot milyen formátumban kell megadni? Próbáltam érvényesíteni SMS kóddal, de ha +3630..., vagy 003630... formában adtam meg, nem jött meg az üzenet. Illetve én is küldtem, de nem jött rá válasz.

A másik:

Kapok email értesítést, ha érkezik pénz a számlámra?

:R

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#37) csaba951 válasza Fecogame (#36) üzenetére


csaba951
veterán

+3630XXXXXXX vagy 3630XXXXXXX-at kell megadnod. De most szerintem valamilyen üzemzavar lehet náluk mert nekem sem érkezik meg az SMS. Pedig normál esetben 2 percen belül meg szokott jönni (többnyire 20 másodpercen belül megérkezik).

Egyébként onnan tudod, hogy jó számot adtál meg, hogy még a regisztrációkor megjött a megerősítő kódot tartalmazó SMS.

Emailes értesítésre nem nagyon emlékszem, mert ezt nem szoktam nézegetni. De az biztos, hogy küldenek róla SMS-t! Bár jobban belegondolva ez csak a top-upra igaz. Ha csak simán pénz érkezik a számlára arról nem tudom, hogy jön-e valami (e-mail és / vagy SMS). De abban biztos vagyok, hogy be lehet ilyet állítani!

[ Szerkesztve ]

(#38) Fecogame válasza csaba951 (#37) üzenetére


Fecogame
veterán

Még egy SMS-t sem kaptam. Majd jelezz, ha már jönnek az SMS-ek, és akkor még egyszer rápróbálok. Az emailes értesítőre meg keresek most valami beállítást.

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#39) csaba951 válasza Fecogame (#38) üzenetére


csaba951
veterán

OK, már megy az SMS értesítő! Egyébként nagyon ritkán van, hogy nem megy.

(#40) Fecogame válasza csaba951 (#39) üzenetére


Fecogame
veterán

Megjött a kód, de csak 5 számjegyből áll, holott 11-ből kellene állnia.

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#41) csaba951 válasza Fecogame (#40) üzenetére


csaba951
veterán

Honnan tudod, hogy 11-ből kellene állnia? :F

Nekem kb. 6-8 számjegyűek szoktak lenni a kódok. Csak most nem tudom megnézni, mert mindig kitörlöm. Ilyen hosszú kódra nem is emlékszem. Hacsak nem a fiók létrehozásánál kellett megadni. Azt már elfelejtettem, hogy milyen hosszú volt.

Vannak olyan SMS-ek is hol benne van egy session id is, tehát több kód is van az SMS-ben. Ilyenkor ezt kell megadni, majd jön egy következő SMS amiben benne van a password. Ezt szintén be kell írni, és akkor lehet használni a rendszert.

Meg van az SMS passwordöknek egy lejártati ideje is. Ez olyan 5-10 perc körül van. Szóval később eleve nem is tudod használni, újra kell kezdeni a műveletet.

Egyébként rengetegszer kér azonosítást a rendszer, és lövésem sincs, hogy neked pontosan hol, melyik műveletnél nem megy.

[ Szerkesztve ]

(#42) Fecogame válasza csaba951 (#41) üzenetére


Fecogame
veterán

Még a regisztrációnál, amit küldtek jó megkésve.

To assign the phone number

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#43) csaba951 válasza Fecogame (#42) üzenetére


csaba951
veterán

Nézz körbe, hogy lehet-e új megerősítő SMS-t kérni! Szerintem a mostani SMS egy másik helyre való kódot tartalmaz.

(#44) Fecogame válasza csaba951 (#43) üzenetére


Fecogame
veterán

Kértem újat, és most már jó :)

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#45) kobalta77


kobalta77
csendes tag

Webmoney számlanyítás, be-és kifizetés? Hogyan tudok a saját bankszámlára utalni? Iratok másolatát el kell küldeni valahova? Csak útlevélt jó? És hova kell elküldeni? Aki használja és túl van már ellenőrzésen egy pár sorban leírná azt megköszönném.

(#46) kisrooster


kisrooster
újonc

Nagyon szépen megköszönném, ha valaki beavatna a Webmoney számláról bankszámlára utalás rejtelmeibe.
Nekem valahogy nem sikerül.

(#47) Penge_4


Penge_4
veterán

Átolvastam a WebMoney hivatalos oldalát, de ami érdekelne, arra nem igazán kaptam kielégítő választ az ottani FAQ-ból és társaiból. Igazából a Paypallal összevetve érdekelne pár dolog.

Paypal-nál ha regisztrálok egy unverified accountot, arról (ha a név egyezik a bankszámla tulajdonos nevével, amelyre utalni szeretnék) bizonyos limit mellett (amit én nem lépek túl, ezért is lenne költséges verifikálni) tudok utalni bankszámlára pénzt. Ez WebMoney esetében hogy működik?

Paypal-nál ha regisztrálok egy unverified accountot, akkor 0%-os fee mellett tudok utalni másik Paypal címre. Ez WebMoney esetében hogy működik?

Nagyon kihaltnak tűnik a topic, de azért remélem kapok választ. :)

[ Szerkesztve ]

(#48) csaba951 válasza Penge_4 (#47) üzenetére


csaba951
veterán

Ki lehet venni bankszámlára pénzt. Nekem eddig nem volt rá szükségem.

31-es hozzászólásbán sikerült legközelebb kerülni ehhez a kérdéshez. Sajnos nem osztotta meg a közösséggel, hogy mire jutott. Írtam neki PÜ-t, de erre nem válaszolt. :(

WebMoney számláról WebMoney számlára 0,2% fee mellett lehet pénzt küldeni.

Egyébként PayPal-nál a 0% fee csak bizonyos feltételek teljesülése esetén igaz. Leginkább az országon belüli utalások esetén működik így.

[ Szerkesztve ]

(#49) Penge_4 válasza csaba951 (#48) üzenetére


Penge_4
veterán

Igazából a bankszámlatársítás sem érdekel, ha enélkül is lehet 0,2%-os fee mellett egyik WebMoney számláról egy másikra küldeni pénzt, mert akkor nem kérem ki, hanem átváltom BTC-be.

Kérdés, hogy úgy lehet-e, vagy legalább egy bankszámlát kell akkor is társítani (ami a 31-es hozzászólás alapján nem túl biztató, fényképes marháskodás még a Paypalnál sem kellett, csak megadni a nevet és a számlaszámot IBAN formátumban).

Illetve ha a regisztrációs folyamat még kötelez is rá, érvényesnek kell-e lennie (a scannelt igazolványkép alapján nagyon úgy tűnik), vagy csak egy automata validáció-ellenőrző script van, de gyakorlatilag bármilyen érvényes számlaszám és név megteszi? És utána szabadon utalhatom a kapott pénzt.

(#50) csaba951 válasza Penge_4 (#49) üzenetére


csaba951
veterán

Magához a számla nyitáshoz nem kell bankszámlát társítani. Az csak ahhoz kell ha Magyarországról akarsz rá be/ki tenni pénzt. Annyi hátránya van ekkor, hogy csak egy kisebb összeget leget küldeni, fogadni (kb. havi 200-500 USD, de nem tudom pontosan).

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  WebMoney
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.