Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cigam

    titán

    válasz #73820095 #3236 üzenetére

    Oké, ezt(így alakult, nekik ez a természetes) kezdem elfogadni, de továbbra is igény volna, hogy ha lehet tudni miért lett ilyen, akkor egy kis anekdotával összekötve jobban meg tudnám jegyezni. Pl. a számítógépre azt mondjuk hogy booting, pedig semmi köze a csizmahúzáshoz, de régen amikor az emberek elindultak, akkor csizmát húztak(booting) az emberek. Állítólag innen származik a számítástechnikában használatos kifejezés.
    Az 5. x határán már nekem sem kötelező, de nagyon sokmindent csak angolul találok meg (amivel dolgozom spéci eszközök/programok leírása, használati utasítása is csak külföldül érhető el)

  • b0bcat

    addikt

    válasz #73820095 #3236 üzenetére

    Semmi gond nincs azzal, hogy "szavak + nyelvtan", csak nem szabad ezen a szinten megrekedni. :N

    Eleinte sikerélmény forrása a diák részéről, hogy egy adott szerkezet + némi szókincs kombóval önállóan tud mondatokat alkotni úgy, hogy "összelegózza" azt. (Ha ez sem megy, akkor ott nagyok a hiányosságok.) De később ez már lassú, nehézkes, ami például a beszédnél erős gátló tényező. Az elinduláshoz viszont jó. :K

    Én úgy látom, hogy inkább az a gond, ha mindenkit ugyanúgy akarunk tanítani, pedig sok szempontot figyelembe kellene venni, hogy milyen is a diák. A különböző életkorú, eltérő tudásszintű diákok más és más módszertani megközelítést igényelnek. És talán abban is egyet értünk, hogy ezek mindegyikében a nyelvtan és a szókincs is fontos szerepet jászik, a megfelelő formában és mértékben integrálva. ;)

Új hozzászólás Aktív témák