Metált bírod....
Ezek már összerohadtak egy anyaggá!
Szétszedni is művészet!
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
Metált bírod....
Ezek már összerohadtak egy anyaggá!
Szétszedni is művészet!
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
hogyan lehet kivenni a vas hüvelyeket a blokkból? nem tud valaki egy jó ötletet! izumból belevan rohadva!
köszönöm.
(#15903) bringasisti válasza halhatatlan (#15902) üzenetére
Kiütöd a főtengely felöl. Kalapács véső
BENEFON DELTA--------N8
Fotódokumentációt légyszi! páratlan lelet!
kiástad a dinoszauruszt.
Erről"beszéltem"!
a csoda csak a skoda
Hüvely szoknyája 5 millimétert túl log az alu öntvényen. Danamid rudat ráteszek, megütöm egy fél kilós kalapáccsal és kint van. A kuplung felőli hüvely az kicsit be szokott ragadni mert a vízkő oda rakodik, ezért ott rézdorni + kalapács. Itt nem kell félni hogy sérül a blokk ezért tompa vassal meg kell indítani vigyázva hogy a hüvely ne legyen peremes, majd egy vésővel kikísérni.
BENEFON DELTA--------N8
Ezt spec. tudom, szedtem már szét ilyet, volt egy 105 skodrim, cseréltem benne vagy 5x motort.
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
A farost nagy gondja az öntöttvas hengerfej repedés volt
BENEFON DELTA--------N8
Útszélén csináltunk motorgenerált, hengerfej parkolással jártunk, + hengerfej a csomiban, nem vicc!!!
a csoda csak a skoda
Sziasztok!
Első ülések alatt a szőnyeg alatti hangcsillapító szőnyeg alatt nedves a padló és a hangcsillapító anyag is. Honnan jöhet ide a víz? Elképzelhető, hogy alulról valahogy? Az ajtó körül a tömítés nem teljesen folytonos, a küszöbnél olyan, mintha külön darabból lenne odarakva a tömítés. Elképzelhető, hogy itt befolyik valahogy a víz? A hangszigetelő anyagot hogy lehetne kiszárítani?
A csomagtartóban is állt a víz a pótkerék alatt. Ide honnan jöhet víz?
Köszi a válaszokat!
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
(#15911) bringasisti válasza Kisbatyu75 (#15910) üzenetére
Zajszigetelő megy a kukába mert nedvesen tartja a lemezt és kirohad. Azért vizes a lábadnál mert a szőnyeg gimi taposó része kikopott a lábadnál és átereszti a vizet. Csomagtartó ajtó nem zár eléggé állítani kell rajta hogy jobban a kasznira simuljon a pereme, meg venni másik gumi tömítést. Száraz időben elmész mosatni a kocsit és mikor a zuhany alatt állsz nézed hol folyik a víz.
BENEFON DELTA--------N8
(#15912) Kisbatyu75 válasza bringasisti (#15911) üzenetére
A hátsó ajtót megnézem, ha lehet állítok még rajta.
Az első ülésnél használunk gumi szőnyeget, reményei szerint a lábbal behordott vizet az megfogná, és sajnos mindkét oldalon nedves. Én attól tartok, hogy vagy az ajtónál folyik be, és meg be a szőnyeg alá, vagy a szélvédő kédernél szivároghat át, még azt is olvastam valahol, hogy a fűtőradiátor is szivároghat. Igazából arra kérnék tippeket, hogy melyik hibalehetőséget hogy tudom kiszűrni?
Hangszigetelő szőnyeget lehet kapni? Nem lehet kiszárítani és visszatenni?
Ajtó szigetelésnek mi a neve, milyen néven kérjem a boltokban?
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
(#15913) bringasisti válasza Kisbatyu75 (#15912) üzenetére
Zajszigetelöt fel kell tépni, sérülni fog, meg lehet szárítani, de minek. Egy ilyen kocsi mindig a beázással küzd, olyan lakatos munkát csinál amit nem gazdaságos megcsináltatni, ezért meg kell előzni. Csak a mosóban a zuhany alatt látod hol jön a víz, de előtte már nem árt néhány szigetelés eltávolítása. Ajtó gumi néven lehet méterben kapni a szigetelő profilt, de nem mindig, olyan 1 ezres métere.
BENEFON DELTA--------N8
Esetleg valami zártcellás szivacsot nem lehetne berakni a zajszigetelés helyett? Az nem szívja a vizet. Asszony leszedi a fejem, ha túl hangos lesz a kocsi.
Azt nem tudjátok véletlenül, hogy az a vízlehúzó gumi amibe az ajtó üvege belecsúszik kapható-e külön, ha igen hol, ha nem akkor hogy lehetne javítani. Sajnos egy öt centis darab be van repedve, biztos az se segít a beázás elleni küzdelemben.
Az ajtóknál a küszöbnél nektek hogy néz ki a szigetelés? sajnos nekem nem ér össze, van egy kivehető darab ami rövidebb, mint ami a körbe menő szigetelésből kimarad hely.
[ Szerkesztve ]
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
Szia.
Most a te helyzetedben nem a zajszigetelés kérdése a legfontosabb.El kell felejteni a zártszelvényes szivacsot.Lehet,nem szívja be a becsorgó vizet,de mit érsz vele, ha alatta meg összegyűlik és kieszi a lemezt.
Meg kell állapítani,hol jön be a víz. Igen,átmész a mosón,de ha ez nem mutatja meg, mert mondjuk csak kicsit szivárog befelé, akkor az első szélvédő oszlopának belső takaró burkolatát leveszed.Majd egy hosszabb esőzés közben,vagy egyből utána,bevilágítasz a szélvédő két alsó sarkához.Nálam ott folyt be,ami eláztatta a zajvédő szivacsot és állt a víz tócsában a lemezen. De ha a műszerfal alá benyúlsz és végig tapogatod a szigetelő szivacsot, akkor úgyis adja magát,hogy merről jön a víz.//beszivárog a gumikéder alá.Nálam rozsdás volt ott az elvezető csatorna és így tudott a víz bejönni és lefolyni a szivacs mögött a láb alá.Nézd meg, nem sérült-e a kéder. //
Én alternatív módon megoldottam, azóta száraz a sarokba behajtogatott papírtörlőm..
[ Szerkesztve ]
Ha pedig a radiàtorból szivárog akkor édes, ha nem akkor kinti víz. Én először ezt zárnàm ki.
Régen dolgoztam karoszériásnál, az esetek 90%- àban, a szélvédőnél volt a bibi!
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
sziasztok lennének kérdéseim. van egy skoda favoritom 1991 es lassan már mindet kicseréltem rajta jol is megy egy valami megis nem tetszik. a hengerfej felől ciripelés hallani hidegen is melegen is.
elvileg a szelephézag is be lett állitva.megnéztem elvileg jo. miért ciripel
Hogy mi ciripel azt hallani kéne, de azt tudni kell hogy egy ilyen öreg motoron nem lehet szelepet állítani csak találomra.
BENEFON DELTA--------N8
a szelepek felöl jön ugy hallom. a 3 4 hengernéllehet
[ Szerkesztve ]
Azért vagyok tanácstalan mert így nehéz. Amikor a szelepet állítják akkor a hézagmérő nem ott fekszik fel ahol a himba a szelepet bögdösi mert a kopás miatt a szelepszárba és a himba dolgozó felületébe kopás keletkezik és a mérőke ezt nem tudja érzékelni. Ha mindkét alkatrészben csak 0. 1 milliméter a kopás már akkor is 100% a mérés pontatlansága mivel a hézagmérő " légvonalba" mér nem ér a valójában dolgozó felülethez. Meg kéne nézni nem lazult le valamelyik állító csavar a himbán.
BENEFON DELTA--------N8
Biztos, hogy bentröl jön a zaj?
a csoda csak a skoda
igen egész biztos. lehet hallani hogy mozognak szelephimbák.lehet hogy nem jo az olaj.elvileg 15w40 van benne.
Csak mert küszködtem hasonló bajjal, a hőterelő lemez ami a karbi mögött van a kipufogó csonk felett, egyik csavarja leesett, a lemez meg egy bizonyos ford.számon kicsit cirpegett, vagy hogy írjam, cincigott, az agyam kifolyt mire rájöttem mi az, már bontottam a kocsit majdnem szerteszét!
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
köszi a tanácsot majd megnézem lehet hogy igazad van.
https://youtu.be/abnbI1RJCOg
Na!
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
sziasztok. lenne még kérdésem.az önindito amikor inditok szépen forgat és behuz.de nem jön vissza a motor amikor beindul löki a helyére. mi lehet a baj.
rakjak vagy ne rakjak 3 polusu gyertyát a skodába.
Pontosan nem értem a kérdést, de ott van egy szabadonfútó azt kéne az önindító fogaskerék mellett megnézni.3 pólusú gyertya 600 lóerő feletti motorba kell
BENEFON DELTA--------N8
Sziasztok,
srácok, nem szoktam ilyen technikai részleteken fennakadni, de most mégis kérdeznék egyet.
Láttatok már olyat, hogy egy helyben állva, normálisan elindulva az autóval a kuplung rendeltetésszerűen működik, jó helyen fog, minden oké vele.
(216 ezer van a motorban, kuplung még nem volt cserélve)
De ha már egy picit is gurulok, és mondjuk úgy kell 1-esből elindulni, akkor szinte azonnal befog a kuplung és megindul az autó, nincs szinte semmi holtjáték.
Nem probléma, csak bosszantó.
U.i.: Kívánok mindenkinek balesetmentest erre a maradék pár havas napra!
Az nem lehet hogy azért más érzés mert mozgásban könnyebb a kuplung munkája hamarabb betapad?
BENEFON DELTA--------N8
Hmm, végülis lehet!
Szevasztok érdeklődnék Skoda favorit 1.3 1993-as autómra rárakom a világítást és csak a helyzetjelző világítás világít ,tompított világítás egyik oldalt se világít reflektor van.Égő, relé, kapcsoló jó,biztosítékok jók.
Heló.
A fő hibalehetőségek akkor így kizárva. Esetleg a drótokkal van valami gubanc.
Én azért jól megnézném azt a tompított kapcsolót..
Nálam volt hasonló hiba, át kellett forrasztanom a panelon a biztosíték tartók lábait, mert meg volt repedve a forrasztás néhány helyen és hol volt érintkezés,hol nem.
[ Szerkesztve ]
Hát,igen. Komoly munka,de megéri. Így nem csak a lábak újraforrasztása van megoldva,hanem a nyomtatott átvezetők esetleges keresztrepedése is ki van iktatva,ami miatt elakad az áram.
Nálam,az előző tulaj,gondolom,mikor tette be, visszaerőltette a helyére a már egyszer begyógyúlt biztiket és a túlsó felén meg levált a nyákról a forrasztott pötty.Maga a láb meg ilyenkor már nem érintkezik a réz vezetővel.
Nekem olyan szinten el voltak válva a lábak,hogy szó szerint mozgott a helyén a biztosíték tartó sor.
Nem elég merev a panel és ha relét cserél valaki akkor a mozgatás közben megsérülhet a nyákon a fólia
BENEFON DELTA--------N8
Igen,épp ezt akartam írni, hogy igazán tehettek volna bele vastagabb nyáklapot, vagy biztosabban rögzíteni,behajlás ellen.
Mindenesetre köszi a képet.Olyan mint egy vizsgamunka.. Legeltettem rajta a szemem..
Amúgy meg érdemes a Favoritokban, 15 évente,ha mást nem, megelőzésképp,átforrasztani a lapot. ::😁
[ Szerkesztve ]
Nekem van 1 másik visszatérő problémám hogy az egyes számú biztosítékra kötötték a gyújtást és a ventilátort ezért nagy az áram és a szar minőségű biztosítékot melegíti műanyag megroggyan és nem vezeti a száll az áramot mert nem a fémszálon fekszik fel a biztosíték hanem a műanyagon
BENEFON DELTA--------N8
Ezek szerint neked nem késes biztik vannak bennt, hanem a hengeres fajta? Most így látatlanban nem tudom melyik,de nekem is el van kicsit deformálódva a hőtől maga a biztitartó műa. foglalat valamelyiknél.Igazából ez nem is tartó,hanem csak egy rés,hogy könnyebben be lehessen találni a fogadó nyílásba és gondolom a légszigetelés miatt. De ez nálam nem jelent problémát, mert a biztosíték két kése egy-egy fém 'V' profilba illik bele és ennek a meghosszabbított lábai vannak a túlsó oldalon a fóliára forrasztva. Ezért, ha melegedne és torzulna ez a körülötte lévő műanyag ház, attól még a biztosíték érintkezésem fémes marad.
[ Szerkesztve ]
Így,a kép alapján már értem. Megolvad a piros műanyag a fém érintkező alatt,kitüremkedik és leszigetel.
A ventilátort /mindkettőt/ külön-külön biztire kellett volna tenni, mert nagyfogyasztók..
[ Szerkesztve ]
Ez nem hőálló műanyagból van, vagy csak annak mondják?
a csoda csak a skoda
A teflon ami 400 fokig bírja ezek a biztosítékok sajnos a meleg hatására megpuhulnak és nem a fém hanem a műanyag ér az érintkező felületére. Az über faszság hogy van egy szabad biztosíték és mégis a gyújtásra tették a ventilátort. Mikor egyszer leállt a motor és nem volt se szerszám se műszer csak azt láttam hogy a biztosíték nincs kiolvadva. Azt hogy nem vezeti az áramot alig böktem ki.
BENEFON DELTA--------N8
Nem lehet késes biztisre cserélni a táblát? Az enyém már olyan, forman '94-es.
a csoda csak a skoda
Ez 90- es és a csatlakozó stek más osztású. Mindent kéne variálni
BENEFON DELTA--------N8
Javagyúgyáháá!
Értemén!
a csoda csak a skoda
Nekem a Forman elött hat évig volt 120-asom.
83-as kiadású. Ott még hengeresek voltak a biztik és előfordult,hogy cserélni kellett. Az viszont feltűnt akkor is,-most, hogy szó került róla-, némelyik bizti lötyögött a két érintkező között. Akkor,ezek szerint ott is ez volt a baj. Mármint, hogy melegedtek és olvadoztak a biztik.Mivel a két érintkező tüskéje összenyomta,már nem volt meg a feszítő erő, emiatt szinte kiesett magától a helyéről.
Csak azt nem értem,miért nem hőre keményedő műa. - ból, vagy esetleg bakelitből készítették a bizti hengerét?
[ Szerkesztve ]
Oxidálódik a rugóbronz. Valamikor kerámia volt a biztosíték váza, de fejlesztettek rajta..,)
BENEFON DELTA--------N8