Hirdetés

2019. november 13., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Graphics


Graphics
(félisten)

Érdekes felvetés, de azt gondolom ennél komolyabb problémák megoldásával is illene foglalkozni...

Mint szakoktató, feltenném az okosoknak a kérdést, mert minket még senki nem kérdezett meg, hogy a kötelező előírt 30 órát Stig-re találták ki, vagy volt valaki, aki szerint ez reális egy kezdő vizsgára ( de inkább közlekedésre) való felkészítésére?

Szóval előbb inkább konzultáljanak , ha az mostanság úgy is menő, ha épp nem egy zsák krumpli a tét...

Mert pl. szakoktató képzés is épp átalakítás alatt van, ha épp nem 500-600 ezer egy tanfolyam ára... Hiányszakma, de nincs utánpótlás...

[ Szerkesztve ]

(#2) twollah1976 válasza Graphics (#1) üzenetére


twollah1976
(őstag)
LOGOUT blog

Lehetsz ostehetseg es 30 ora alatt (ami pontosabban 30 x 45 perc, mert oktatasi orarol van szo) megtanulsz vezetni.
Vagy az oktato azt mondja, hogy tudsz vezetni es vagy atmesz a forgalmi vizsgan vagy megrantanak.
Vagy lelkiismeretes az oktato es addig nem enged vizsgazni amig ugy nem erzni, hogy vizsgakepes a tanulo.

Szerintem az utobbi a legjobb megoldas, hogy nem kamikazekat szabaditanak az utakra.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#3) Graphics válasza twollah1976 (#2) üzenetére


Graphics
(félisten)

29x50 perc +1x60 a vizsga ( való igaz 5 perc az értékelés, de pl. én lenyomatom velük, hisz közben amúgy is kapja az értékelést )

Utóbbit preferálom én is, de tudod jön a szülő, fater, sógor, koma, hogy bezzeg az ő idejükben mentek 10 órát és már kész is... Ja csak tizedennyi jármű volt körülöttünk...

[ Szerkesztve ]

(#4) scyllarus


scyllarus
(addikt)

Vizsga után két hétig vezettem csak a vizsgapapírral :)
Már itt volt az autó egy hónapja, és a szalonból állandóan érdeklődtek, mikor viszem el. Mondtam, majd ha lesz jogsim (vagy legalább vizsgám). Ez volt 11 éve, és azóta sem állított meg rendőr soha, pedig állandóan kocsival járok mindenhova.

"Nem biztos, hogy mindig tisztán látjuk, de Istennek terve van velünk. - Igen, tudom. De miért hiszi mindenki, hogy ez a terv jó?" Lucifer - A Priest Walks Into a Bar

(#5) Sárkányvölgy


Sárkányvölgy
(aktív tag)

Inkább azt kellene törvénybe foglalni, hogy sikeres vezetéstechnikai tréning után kaphat bárki jogosítványt.
Aki háromszor nem tudja teljesíteni a pályát, az nem kaphat jogosítványt 5 évig.
Ennek legalább lenne értelme.

Üdv, Sárkány

(#6) twollah1976 válasza Graphics (#3) üzenetére


twollah1976
(őstag)
LOGOUT blog

10 orat ment es elotte n+1 honapig jogsi nelkul vezetett.

Anno elmeletivizsgan volt vagy 300 kerdes, most meg ennek a majd otszorose.

A kreszt, kozelekedest mar az altalanosban el kene kezdeni oktatni es akkor nem ernek meglepetesek az embereket az utakon.
Pl.: a gyalogos ugy lep le a jardarol a zebrara, hogy nem nez se istent, se embert, mert neki JOGA van lelepni.
Aham... ...JOGA van egy eletre megnyomorodni.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#7) erdey_a válasza scyllarus (#4) üzenetére


erdey_a
(őstag)

hát én is csak szondát fújtam "finnmódszerbe" vagy húszszor, de 11 év alatt a jogosítványomat még csak egy cseh autópálya-rendőr látta (ő mondjuk sajnos... :D )

Vérboci

(#8) dajkopali válasza twollah1976 (#6) üzenetére


dajkopali
(HÁZIGAZDA)

off: ahogy életveszélyes kézből telefonálni vezetés közben, éppen úgy életveszélyes gyalogolva is, ha zebra jön - naponta látom a "zombikat" a zebra előtt
nem bántani akarom őket, de látszik az arcukon, hogy máshol vannak, üres a tekintet, nem veszik fel a szemkontaktust a járművezetőkkel, csak úgy mennek

[ Szerkesztve ]

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#9) Fecogame válasza dajkopali (#8) üzenetére


Fecogame
(addikt)

nem bántani akarom őket, de látszik az arcukon, hogy máshol vannak, üres a tekintet, nem veszik fel a szemkontaktust a járművezetőkkel, csak úgy mennek

Így van, ráadásul ugyanígy vannak autóvezetők is, akik észre sem veszik, hogy bringával (még csak nem is gyorsan), de felé közeledek. És nem a holttérben.

[ Szerkesztve ]

Gyenge hálózati jel? 4G/LTE antennák, raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#10) Semplar válasza Sárkányvölgy (#5) üzenetére


Semplar
(aktív tag)

10 év kétkeréken télen-nyáron, az alatt kitanulja a delikvens a gumi-aszfalt, gumi-föld, gumi-fű, gumi-jég, gumi-béka(stb) kapcsolatok csínját-bínját és jöhet a négykerekű!

https://p1.picsto.re/yxXEC.png

(#11) Lenry válasza Sárkányvölgy (#5) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog

pont a hétvégén voltam a Hungaroringen a Groupama pályán ilyen tréningen. igaz, csak a legalapabb változaton (ajándékba kaptam születésnapomra), de már ennyi után is azt mondom, hogy abszolút kötelezőnek kellene lennie, mert legtöbb wannabe-Schumachernek lövése nincs mi történik, ha bármi váratlan történik, mondjuk elkezd csúszni a jégen az autó, mennyi ideje van (nincs) cselekedni és mit kellene csinálni.
nem mondom, hogy én már ki tudnám védeni, de legalább már láttam biztonságos körülmények közt (sajna korábban élesben is), és itt volt lehetőségem gyakorolni az ilyen helyzetek kezelését.
és valószínűleg tavasszal be is fizetek egy hosszabb tréningre, mert úgy látom abszolút megéri.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#12) Lenry válasza Semplar (#10) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog

6 éve van jogsim, levezettem összvissz kb 100.000 km-t, és ennyi után is egészen bizonyosan mondom, hogy nincs az a kvaélet, hogy én motorra üljek
(van egy 50-es robogóm, ki nem mennék vele a faluból)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#13) jozefgucci1


jozefgucci1
(őstag)

Nem tudom , hogy hogyan van most ,de én tuti valami minimum iskolai végzettséghez is kötném a jogosítványt . Nagyon kíváncsi lennék , hogy a sok Kolompár Lajoska hol és hogyan szerezte a papírt ? :DDD Akinek pedig a harminc óra nem elegendő annak a duplája sem lesz az szerintem .

WOT Nick .: wlele , Origin :jozefgucci1980 , Süsü, hisz te seggrészeg vagy! Lehelj csak rám...

(#14) Tapsi válasza dajkopali (#8) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Te felveszed a szemkontaktust mindenkivel, akinek megadod az elsőbbséget? Miért kéne ezt tennie a gyalogosnak olyan helyen, ahol abszolút elsőbbsége van?

(#15) dajkopali válasza Tapsi (#14) üzenetére


dajkopali
(HÁZIGAZDA)

a KRESZ ezt csak módjával és kissé homályosan szabályozza - vannak is viták róla -, de nincs abszolút, csak feltételes elsőbbsége:
"A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#16) pilóta válasza Tapsi (#14) üzenetére


pilóta
(veterán)

Miért kéne ezt tennie a gyalogosnak olyan helyen, ahol abszolút elsőbbsége van?

Mert akkor van esélye túlélni? :F
Elsőbbsége annak van, akinek megadták. Hiába van elsőbbsége, a kamion lökhárító veszélyes felület...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#17) Sárkányvölgy válasza Tapsi (#14) üzenetére


Sárkányvölgy
(aktív tag)

Egyszer lépj le december 29-én délután 6 körül az aszfaltra vakon és megtudod.
Lehetőleg valami forgalmas úton. :W

Üdv, Sárkány

(#18) Tapsi válasza dajkopali (#15) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Fantasztikus, ahogy idézel egy bekezdést, majd a következőt kifelejted. Biztosan véletlenül:

''A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad.''

Idéznéd, hogy ebben melyik rész homályos számodra?

(#17) Sárkányvölgy

Gyalogátkelőhelyen? Miért is gond ez?

[ Szerkesztve ]

(#19) anadroid válasza Tapsi (#14) üzenetére


anadroid
(senior tag)

Mert esetleg holnap is élni akar.

Kérd privát üzenetben a Revolut regisztrációs kódot 2222 Ft, a Curve reg. kódot 5 angol font (kb. 1900 Ft) és a Monese reg. kódot 15 angol font (kb. 5700 Ft) beköszöntő ajándékhoz. A kártyák ingyen postával érkeznek.

(#20) Sárkányvölgy válasza Tapsi (#18) üzenetére


Sárkányvölgy
(aktív tag)

Neked melyik rész nem világos? :(

De segítek.
Az, hogy elsőbbséged van nem azt jelenti, hogy sültbolond módjára az autók közé veted magad, mert az ilyen felelőtlen magatartással egyszerre több életet cseszel el.
Ezt ha nem érted akkor nincs miről beszélni a továbbiakban.

[ Szerkesztve ]

Üdv, Sárkány

(#21) strogov válasza jozefgucci1 (#13) üzenetére


strogov
(aktív tag)

Ha valaki nem tud saját autóval határban gyakorolni akkor szükség lehet néhány plusz órára, hogy meglegyen a biztonság. Aki előtte legfeljebb kemping biciklin ült annak az 50-es tempót (is) gyakorolni kell.
Amikor elösször menten autópályán 110-nél majd kiesett a szívem. Ma 110-nél morgok, hogy mi a ****nak jön ki ennyivel belsőbe.

(#22) NGA válasza Tapsi (#18) üzenetére


NGA
(addikt)

Barátomnak is nagy arca volt, hogy neki abszolút mindig elsőbbsége van a zebrán. Aztán elütötték, mert elsőbbsége az megvolt, de a szerencséje nem. Kórházban törött medencével szar ügy bizonygatni az elsőbbséget. A gyermekemnek is megmondtam, csak akkor mész át, ha látod, hogy megadja az elsőbbséget, megáll, vagy int, vagy villant. Ha nem, nem indulsz el!

(#23) Egon válasza Tapsi (#18) üzenetére


Egon
(nagyúr)

Roppant egyszerű. Ütöttem már el majdnem gyalogost zebrán, és azt kell mondjam, nem tartottam volna hibásnak magam, ha megteszem.
Ki akartam kanyarodni jobbra, elsőbbségadás kötelező táblánál, tőlem jobbra zebra a főúton átmenőn. Sajnos balra az út szélén kisteher parkolt, nem láttam tőle semmit. Szépen lassan csorogtam kifelé, természetesen balra tekerve a fejem, hogy lássam: nem jön-e egy Fittipaldi, aki elsőbbsége biztos tudatában letarol. Ezenközben persze jobbra, a zebra irányába nem tudtam nézni. Mikor megkezdtem a manővert, még nem volt gyalogos a zebra környékén (mögülem jöhetett valahonnan). Ahogy visszakaptam a fejem, 1 m-re lehettem a gyalogostól. Satufék, megálltam, elnézést kértem, a gyalogos anyázott. Sajnos egyszerre kétirányba továbbra sem tudok nézni. Ilyen szituációban nem gondolnám hogy ne lenne felelőssége a gyalogosnak is (jogi értelemben lehet hogy nincs).
Summa summarum: néha nem árt józan paraszti ésszel is végiggondolni a dolgot, ha már a jogszabályok idézése ilyen jól megy... :U

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#24) Sárkányvölgy válasza NGA (#22) üzenetére


Sárkányvölgy
(aktív tag)

Sajnos egyre kevesebb ilyen szülő van :(

Üdv, Sárkány

(#25) janeszgol válasza Egon (#23) üzenetére


janeszgol
(veterán)

Duda? És miért nem tudsz kétfele figyelni? Nem kell állandóan egy irányt nézni. Itt hibáznak az autósok. Úgy lesnek egy irányba, mintha a halált várnák.
Ha jobbra kanyarodsz, kanyarodás előtt balra nézel, utána már jobbra. Nem össze-vissza, nem balra merengve. Mások is látnak téged, nem csak te látsz másokat.

[ Szerkesztve ]

A női nemnél csak a női igent szeretem jobban. / Intel is dead. nVidia targeted - AMD

(#26) csibe1 válasza Tapsi (#18) üzenetére


csibe1
(őstag)

Igen, elsőbbsége van; ha megadják neki.
Amikor meg nem akkor a zebrán üti el a busz, akár járókerettel együtt.
Utána, már ha túlélte; bizonygathatja az elsőbbségét.

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

(#27) doeeg válasza strogov (#21) üzenetére


doeeg
(senior tag)
LOGOUT blog

"Amikor elösször menten autópályán 110-nél majd kiesett a szívem. Ma 110-nél morgok, hogy mi a ****nak jön ki ennyivel belsőbe."

Én eleinte a régi 3-ason közlekedtem anyámékhoz és anyósékhoz haza, mert friss jogsisként mindenki riogatott hogy ne menjek fel az autópályára mert veszélyes (!!44négy!).

Na, ahhoz képest 2 hónap után inkább megvettem a matricát, utána sokkal kevésbé voltam feszült vezetés közben, szerintem ezerszer nyugisabb egy autópálya a kezdőnek is, az autópályán (többnyire) csak veled azonos irányba hülyék az autósok, sima úton veled szemben is :D

"Everybody's limited to what's on their mind" || "Only you can be perfect in being yourself" || https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/doeeg/index.html

(#28) Tapsi válasza Sárkányvölgy (#20) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Te meg azt nem érted, hogy nem sültbolondságról beszélünk, hanem a hazai okádék közlekedési kultúráról. Illetve a KRESZ totális telibeszarásáról, ami gyakorlatilag itt is megnyilvánul. A zebrát úgy közelíted meg autóval, hogy meg tudd adni az elsőbbséget annak, akinek az jár. Ha nem így teszel, akkor megbüntetnek. És nyilván mindenki körül néz, akinek van esze, mielőtt lelép a zebrára. De a jog szerint ha nem néz körül, és elütik zebrán, akkor sem ő a hibás. És ez itt a lényeg.

(#23) Egon

Ember, te magad írod le, hogy a jogszabályok szerint a gyalogos nem volt hibás. Tehát te voltál a hibás. Az pedig a bíróságon indifferens, hogy hibásnak érzed-e magad. Ezt kéne végre megérteni.

(#22) NGA

De te is értsd már meg könyörgöm, hogy nem erről beszélünk, hanem jogszabályi környezetről! Meg arról, hogy pali az elsőbbséget elvitatta. Rosszul tette, tévedett. Mit nem értesz?

(#26) csibe1

Igen, elsőbbsége van; ha megadják neki.

Könyörgöm, ez a legostobább kifejezés a világon. Már logikailag is bukfenc, csak elemezd végig a két tagmondatot. NEM! Elsőbbsége van, pont! Ha nem adják meg neki, akkor a másik szabályt szeg, esetleg bűncselekményt követ el. És ez alól nincs kibúvó.

[ Szerkesztve ]

(#29) Sárkányvölgy válasza janeszgol (#25) üzenetére


Sárkányvölgy
(aktív tag)

A gyalogos miért nem tud körbenézni, hogy megbizonyosodjon arról, hogy biztonságban az úttestre léphet.
Elárulom, hogy én még a lámpás kereszteződésben is körbe nézek, mert a felelősség közös. Arról nem beszélve, hogy én max. 10km/h-val és 80 kilóval, az autó akár 50-el és több tonnával érkezik. Itt most nem számoltam bele a reakció időt és a féktávot.
A gyalogosnak legalább annyira gondolkodnia kell, mint az autósnak és nem egymásra kellene mutogatni, hogy te vagy a hülye.

#28
A zebra nem szentírás és a gyalogos is lehet hibás, ha ott ütik el. Igen, jogilag is.
Legalább hülyeséget ne beszélj.

[ Szerkesztve ]

Üdv, Sárkány

(#30) janeszgol válasza Sárkányvölgy (#29) üzenetére


janeszgol
(veterán)

Ez így van. Valószínűleg a gyalogos is hibázhatott, de az autós tuti, hiszen nem előre nézett.

Tapsi: jól írod, az autósnak úgy kell megközelítenie. Viszont ha gyalogosként oda se nézek, vagy odanézek, de fel se mérem, hogy megkaptam-e az elsőbbséget, akkor vétettem.

[ Szerkesztve ]

A női nemnél csak a női igent szeretem jobban. / Intel is dead. nVidia targeted - AMD

(#31) doeeg válasza Tapsi (#28) üzenetére


doeeg
(senior tag)
LOGOUT blog

A szaktopicban ugyanez a vita lement a kislány vs. busz esetben. Az "Elsőbbsége van, pont" egy kiváló sírfelirat, attól még a KRESZ (és a valóság) nem úgy működik hogy mindenkinek tessék figyelni mert ott jön egy gyalogos (te írtad: "a jog szerint ha nem néz körül, és elütik zebrán, akkor sem ő a hibás") - ez butaság. Neki is vannak kötelességei, lentebb idézték is, hadd ne újra, jogszabály szerint köteles meggyőződni arról, hogy biztonsággal átkelhet.

Illetve nem árt némi józan ész és életösztön is, ha tényleg hülye a másik fél, mert biztosan a gyalogosnak lesz rosszabb ha baj van.

[ Szerkesztve ]

"Everybody's limited to what's on their mind" || "Only you can be perfect in being yourself" || https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/doeeg/index.html

(#32) anulu válasza Tapsi (#18) üzenetére


anulu
(nagyúr)

az elsőbbség elméletben szép és jó. a gyakorlatban annak van elsőbbsége, akinek megadják. tetszik vagy nem, ez a realitás.

bárkivel előfordulhat, hogy elbambul rövid időre, vagy csak szimplán este a bármilyen visszaverődés nélküli, feketébe öltözött gyalogost már csak akkor veszi észre, amikor átment rajta.

nem egyszer fordult már velem elő, hogy odaértem a zebrához, és emberünk annyira el volt bambulva, hogy rá kellett dudálnom, hogy "mehetsz". meg olyan is volt, amikor nem hitték el, hogy egy fekete audit vezető megadja, de ez más kérdés :DDD

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone8 64GB | iPad Retina 32GB /w 3G | XBOX ONE X

(#33) Semplar válasza Lenry (#12) üzenetére


Semplar
(aktív tag)

Pedig kirostálná a "sofőröket" mire eljutnának a nehéz(fegyver)gépjárműig.

https://p1.picsto.re/yxXEC.png

(#34) Tapsi válasza Sárkányvölgy (#29) üzenetére


Tapsi
(őstag)

A zebra nem szentírás és a gyalogos is lehet hibás, ha ott ütik el. Igen, jogilag is.

Erre idéznél egy forrást? A triviális esetet leszámítva, amikor váratlan, nem belátható helyről mondjuk futva bukkan elő a gyalogos féktávon belül. Ezen kívül gyakorlatilag minden más szitu kizárt.

(#35) Tapsi válasza anulu (#32) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Ez rendben is van. Én is számtalanszor hajtok át úgy zebrán, hogy nem engedem át a gyalogot. De ettől még nem gondolom, hogy ez rendben lenne. És nem kezdem el itt bizonygatni, hogy háde a gyalogos is hibás. Egy francokat hibás, csak az autós társadalom ilyen Magyarországon! Mondjuk ha minden zebra mellett kamera állna, és rommá bírságolnák azokat, akik nem adják meg a gyalogosnak az elsőbbséget, akkor mindjárt más lenne a statisztika.

(#36) redgreg válasza twollah1976 (#6) üzenetére


redgreg
(tag)

De ha egyszer TÉNYLEG joga van, és a világ boldogabbik felén az autosok is megértették ezt...

(#37) Sárkányvölgy válasza Tapsi (#35) üzenetére


Sárkányvölgy
(aktív tag)

Így már értem a felháborodásod. A saját kihágásaid akarod így legalizálni, legalább IS jobban elfogadhatóvá tenni saját magadnak. Gyónni a templomba kell. Itt nem kapsz feloldozást, max. saját magad teszed hiteltelenné. Nagyon nem egy csónakban evezünk.

[ Szerkesztve ]

Üdv, Sárkány

(#38) Snoop-y válasza Tapsi (#18) üzenetére


Snoop-y
(addikt)

Szoval te jobbkezes utcabol is csukott szemmel kamikaze -kent vagodsz ki mert hat ugye neked elsobbseged van? Vagy azert benezel, hogy Jozsiba a soderes Kama3 -al eszrevett e?

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#39) sztanozs válasza Tapsi (#34) üzenetére


sztanozs
(addikt)

Nem csak ez az egy lehetőség van, ott vannak a következők is (nem teljes a lista)...
- áll a zebra mellett, nem mutat hajlandóságot az átkelésre (pl telefonozik, vagy üres volt előtte az út, de jó ideig nem ment át), de egyszer csak lelép felnézés nélkül
- háttal áll a zebrának és beszélget, aztán megfordul és elindul
- simán begyalogol a haladó járművek közé, tudva, hogy vsz. nem fognak tudni megállni (akik egyébként nem adják meg az elsőbbséget - igen, ebben az esetben is hibás)

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#40) Tapsi válasza Snoop-y (#38) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Főnök, olvasd már végig a hozzászólásaimat! Nem arról beszéltem, hogy én minden szabályt mindig betartanék. Nyilvánvalóan nem. De az a komment sem erről szólt, amire elsőként reagáltam. Ami azt mondta, hogy nincs objektív elsőbbsége a gyalogosnak. És DE, elsőbbsége van.

(#37) Sárkányvölgy

Pont a fordítottját írtam annak, mint ahogy értelmezted. Olvasd el még párszor!

(#39) sztanozs

Első két helyzet egyértelmű, a gyalogosnak elsőbbsége volt, ha elüti egy autós, akkor ő hibázott. Az utolsó érdekes, ott eleve egy szabálysértésből indulunk, amikor ugye nem adták meg az elsőbbséget számára. Innentől az nem kérdés, hogy az autós hibás-e, a gyalogos felelőssége felmerülhet, de nem egyszerű bizonyítani. Hiszen már eleve szabályt szegtek vele szemben.

[ Szerkesztve ]

(#41) Snoop-y válasza Tapsi (#40) üzenetére


Snoop-y
(addikt)

Elsobbsege van de akkor sem lephet le ugy, hogy nem is nez korbe...

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#42) papi77 válasza Snoop-y (#41) üzenetére


papi77
(őstag)

Ott a pont!

"didzsééé bobó"

(#43) Tapsi válasza Snoop-y (#41) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Mert ha körbe néz, akkor mi van? Csak ennek önmagában nincs jelentősége. Tegyük fel, állok a zebra szélén, körül nézek, M.Richárd rongyol felém 130-cal. Lelépek, elüt. Itt akkor ki a hibás?

(#44) papi77

Egyébként az autós a hibás,de te vagy a halott!

A vita nem erről szól. És nem is ez a célja, ugyanis ez nem érv. Ez az erősebb kutya b*szik logikája, aminek a primitív mivoltát szerintem nem kell magyarázni. Illetve nem visz előre, inkább regresszál valahova a középkorba.

[ Szerkesztve ]

(#44) papi77 válasza Tapsi (#43) üzenetére


papi77
(őstag)

Szerintem ti "elbeszéltek egymás mellett" !
Egyébként az autós a hibás,de te vagy a halott!

"didzsééé bobó"

(#45) UnA


UnA
(Korrektor)

Azért az jó, hogy már az első hozzászólásból látszik, hogy ő sem olvasta el a cikket, hanem a cím alapján írt valamit...

A cikk a digitalizációról és nem a közlekedési morálról szólt (volna). :)

(#46) bambano


bambano
(titán)
LOGOUT blog

ezek az ötletek akár jók is lehetnének, de minek állnak meg félúton?
például: a jogsi arra való, hogy a rendőrnek igazold, hogy elvégezted a képzést. ha vizsgázás után vezethetsz addig is jogsi nélkül, míg kinyomtatják, akkor minek kinyomtatni, miért nem vezethetsz egész életedben jogsi nélkül?
vagy: minek a forgalmi? a rendőröknek évek óta van olyan ketyeréjük, amivel online meg tudják nézni, hogy van-e érvényes műszaki az autón. ha ezt meg lehet nézni, akkor minden mást is meg lehet nézni, következésképp csak azért van nálad két okmány vezetés közben, mert egy-két régi rendelet ráöregedett az országra.

jó példa lehetne erre a környezetvédelmi alkalmassági matrica. már nincs. régen volt, ragasztgatták a rendszámra, de egy ideje nincs, hanem ellenőrzik online.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#47) bambano válasza Tapsi (#40) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

ha nagyon szőrszálhasogatóak akarunk lenni, akkor a gyalogosnak NINCS elsőbbsége. amije van, azt nem úgy hívják :)

a személyes tapasztalatom a gépjármű oktatókkal meg borzalmas.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#48) Egon válasza Tapsi (#28) üzenetére


Egon
(nagyúr)

Ember, fogd már fel, hogy az adott szituációban képtelen voltam kétfelé nézni. Biztos Szupermen vagy, esetleg a fejed két oldalán vannak a szemeid... :U
Tipikus jogász vagy: ha elütnek a zebrán, azt hörögnéd utolsó szavaiddal, hogy "nekem volt elsőbbségem, a jog engem véd..." :W
Az, hogy esetleg a jogszabály ne lenne jó, a magadfajtában fel sem merül, ehhez csak gratulálni tudok... :W Egyébként amit Pali belinkelt, értelmezhető az általad belinkeltekre is: ha mondjuk féktávolságon belül elém lép a gyalogos a zebrán, szerinted ki lesz a hibás, nagytudású jogtudorkám? :U :W

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#49) Egon válasza Tapsi (#43) üzenetére


Egon
(nagyúr)

LOL, M. Richárd 130-cal, mi... A csúsztatás nagymestere vagy... :C
A Sztanozs által vázolt szitukban, ha féktávolságon belül lelép a gyalogos, objektíve nem lehet az autós a hibás, akármit is papolsz, nincs az a bíróság, ami elítélné.

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#50) Pete55555 válasza Tapsi (#43) üzenetére


Pete55555
(addikt)

A gyalogos is lehet hibás, ha elütik. Jogi értelemben persze nem hibás, mert a jog szerint elsőbbsége van.
A valóság meg az, hogy jött egy gépjármű megengedett sebességgel, a gyalogos meg b*szott körbenézni, és 10m-re az gép előtt lelépett.
Halottan majd mondogathatja, hogy "de elsőbbségem volt".
Nem! Köteles meggyőződni. Ettől még nem lesz ő a hibás. Jogilag legalábbis nem. De tehetne az ellen, hogy elüssék.

"erősebb kutya b*szik logikája, aminek a primitív mivoltát"

Igazad van, nagyon primitív. Mikor robogóztam, naponta többször találkoztam ezzel, és kénytelen voltam lemondani az elsőbbségemről. Mert az erősebb kutya baszik. Nem mondom, hogy ez így jó, de még mindig sokkal jobb volt lemondani az elsőbbségemről, mint megdögleni.
A gyalogosnak sem esne nehezére körülnézni, és ha jön egy aszfaltbetyár 120-al városban, akkor inkább ne lépjen le a járdáról. Neki lenne elsőbbsége, nem ő lenne a hibás (bár nem mérte fel a helyzetet, és nem volt biztonságos lelépni a járdáról, de emiatt nem szankcionálják a gyalogost soha) de lenyomorodva, vagy halottan nem sokat ér az elsőbbséggel.

A cikkhez:
Jó kezdeményezés, azonban sokkal nagyobb problémák is vannak kis hazánkban. Nem akarok a stadion/kórház dologba belemenni, de ha már jogosítvány:
Miért van ilyen sok birka az úton? Miért nem lehet normálisan megtanítani a kezdő sofőröket?
Fentebb is írták... pl vezetéstechnikai tréning. Tovább megyek: B jogsival kap AM-et is.
Ugyan kerüljön már 1-2 kört a városban robogóval. Legalább tudná mit jelent egy másféle járművel közlekedni, és ha autóba ül, jobban tudna figyelni azokra is.
Ezen kívül szerintem a jogosítvány nem kéne, hogy alanyi jogon járjon. Mert most gyakorlatilag így van. "Kis" pénz kell hozzá, meg idő, de így vagy úgy, szinte mindenki átmegy, max 10-edjére.
Teljesen meg kellene reformálni az oktatást, és a vizsgákat is. És akin látszik, hogy egy biciklit sem tud vezetni, az ne kapjon jogosítványt.

#52 walakyb
"rautalo magatartast kell mutatni, hogy le fog lepni a jardarol."

Így van. Én is ezt mondom mindig az asszonynak, mikor megkérdi miért nem engedtem el a gyalogost: - Ja, nem láttam a szándékot. :DDD

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.