Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) bambano válasza hypno skate (#85) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

jaja, annyira elsöpörte, hogy jelenleg is iskolai végzettséghez van kötve. érdemes lett volna tájékozódni téves beírás előtt.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#102) bambano válasza csibe1 (#100) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az, hogy mikor engedi át a tanulót a vizsgabiztos, előre megjósolhatatlan. nem ismertek a feltételek. például bukási indok lehet, ha nem toltál borítékot, bukási indok volt, ha nem gázoltad el a gyalogost, bármi lehet.

az első, amit rendbe kellene tenni az az, hogy egységes, objektív legyen a vizsga feltétele. például (egyelőre nincs jobb ötletem) be kellene kamerázni a vizsgán az autót.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#104) Depression válasza NGA (#95) üzenetére


Depression
veterán

Erre a részre vagyok kíváncsi, ami szintén idézőjelben van: E szabály mindig érvényes, függetlenül attól, hogy a gyalogosnak az úttesten közlekedő járművekkel szemben áthaladási elsőbbsége van vagy nincs."

Mert ez nincs benne a paragrafusban, de te idézted. :U

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#105) arty válasza NGA (#92) üzenetére


arty
veterán

"Ez pedig tulajdonképpen annyit jelent, hogy az autósok nem kötelesek megállni, ha egy ember még a járda szélén áll. "

Te inkább add vissza a jogsid, ahelyett hogy gyilkolnál... :)
Mert csak egyszer lépjen le eléd az öntudatos gyalogos, akinek ráadásul igaza is van:

''A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van." + "Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."

Tehát neki ott nem kell megálni, de pont a hozzád hasonló műkedvelők miatt óvatos és áll meg... holott nem kellene, ellentétben veled. Mérlegelés nélkül. Meglátod, fék, megállsz.

[ Szerkesztve ]

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#106) Depression válasza arty (#105) üzenetére


Depression
veterán

Így van! Sajna van egy olyan helyzet, amikor a belső sávban áll valaki balra indexelve a zebra előtt áll, és a külső sávból nem látod, hogy épp eltakar egy gyalogost. A párommal oltári nagy mákunk volt, hogy ott voltam mellette, és üvöltöttem, hogy "Állj meg!".
Valójában meg szerintem nem lenne szabad gyalogos átkelőhelynek léteznie lámpa nélkül! Persze, sokkal olcsóbb egy zebra felfestése, és utána a sofőr hibáztatása.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#107) Hieronymus válasza Depression (#106) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"nem lenne szabad gyalogos átkelőhelynek léteznie lámpa nélkül!2

Miért?

Az aktuális közlekedési törvén két oldalról szabályoz.
Egyrészt a gyalogosnak mérlegelnie kell az elsőbbsége kihasználhatóságát.
Másrészt a jármű vezetőjének az elsőbbség megadásának megfelelően kell megközelíteni a gyalogátkelőhelyet.

Ha legalább az egyik szabályzást betartják, akkor nem lehet probléma.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#108) NGA válasza arty (#105) üzenetére


NGA
addikt

Beidéztem a cikket. Nem az én véleményem. Csak ki volt egészítve valakinek a megjegyzésével, és rosszul jelöltem ki az ipadon. Az idézőjel elöbb ért véget. 26 éve vezetek balesetmentesen, 120 km-t megyek a munkahelyemre minden nap, télen hóban, nyáron hőségben.

Az azonban fontos, hogy meg kell győződnie a forgalomban résztvevőnek, hogy az elsőbbséget megadják neki. És ezért tanítottam a fiamnak azt, hogy a gyalogátkelőnél mindig megáll, körbenéz, meggyőződik arról, hogy az autósok, motorosok, kerékpárosok látják, és megadják neki az elsőbbséget. Addig nem lép le.

(#109) janeszgol válasza Hieronymus (#107) üzenetére


janeszgol
félisten

Pont ezért kéne betartani, mert a kettőt egyszerre ritkán tartják be, egy pedig szükséges a kettőből a balesetmentességhez, de nem elégséges. Az elégséges a lámpa lenne.
A párhuzamos közlekedés, az álló jármű melletti elhaladás nehézséget okoz a sofőrök többségének.

(#110) Depression válasza Hieronymus (#107) üzenetére


Depression
veterán

Magyarázd meg azoknak, akiknek meghalt a családtagja, és azoknak is, akik elgázoltak valakit, hogy a törvény szerint mi a szabályos!
Szép franciásan: löfosé! Nem, ha te szabályosan közlekedve majdnem megölsz egy gyereket, ami nálunk sajnos majdnem megtörtént, akkor rettegve ülsz a volán mögé, vagy inkább sehogy!

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#111) Hieronymus válasza janeszgol (#109) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Az elégséges a lámpa lenne. "

A lámpa totális megoldás. Sajnos a kereszteződés áteresztőképességét jelentősen korlátozza. nagyjából felére - harmadára.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#112) Depression válasza Hieronymus (#111) üzenetére


Depression
veterán

Gyalogos forgalommal kapcsolatban volna más megoldás is, aluljáró, felüljáró, csak az pénzeb kerül. Idézem magam: "Persze, sokkal olcsóbb egy zebra felfestése, és utána a sofőr hibáztatása."

[ Szerkesztve ]

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#113) redgreg válasza Depression (#110) üzenetére


redgreg
tag

Én elsőre elfogadnám a német megoldást. Ha autós nem tartja be, ugrik vagy 1000 eurója, és a jogsija 2/3a. Ha másodszorra se, akkor az egész 5 évre. Érdekes, ott megy. De lehet speciális magyar is. Aki zebrán gázol, azt odakötözik egy vasúti kocsi mögé. Aztán este mehet amerre lát. Vagyis akkor már nem megy sehova. Igen a halottakat, nem támasztja fel. De megakadályozza a többi halottat.

(#114) walakyb válasza redgreg (#59) üzenetére


walakyb
aktív tag

Igen, valoban ugy kell megjozeliteni. De akkor egy kerdes. Szerinted mi az a sebesseg, amivel ez kivizltelezheto? 10-20km/h pl mar elegge lassu, de egy pont az orrod ele lelepo gyalogost akkor is elutsz, ha ennyivel mesz, es bizony igy is nagyon komoly seruleseket lehet am osszeszedni... Es biztos lehetsz benne, hogy a sofort max a lelkiismerete fogja terhelni, nincs az a rendor/eloado/biro, aki emiatt elmeszeli...

(#115) walakyb válasza arty (#105) üzenetére


walakyb
aktív tag

"merlegeles nelkul"
Nezzunk egy "nem tul realis, de akar elofordulhat" tipusu esetet. Emberunk all az zebranal a jarda szelen. Te arra mesz az autoddal, es megallsz, mint jo kiscserkesz. Viszont az emberke a jarda mellett eppen mondjuk vadul csajozik messengeren, es esze agaban sincs lelepni, csak a telefonnal foglalkozik. Ha egy ora utan megy csak at, te addig vegig ott allsz? Vagy a merlegeles nelkuli resz x perc utan torlodik?
Fel kene mar fogni, hogy ha a gyalogos a kozlekedes reszeve valik, ra is vonatkoznak szabalyok, aminek be nem tartasa bizony ugyanugy szabalytalan, mint amikor az autos cselekszik ugy...

[ Szerkesztve ]

(#116) atike


atike
nagyúr

Pfff... Inkább visszahoznám a kötelező rutinpályás vezetést és addig nem is engedném a közúti forgalomba a delikvenseket amíg ott le nem vizsgáznak. Nem tudom ki volt az az idióta aki kitalálta azt, hogy már nincs szükség rá... Na meg amúgy szigorítanék a jogosítványhoz való jutáson is - és a forgalmi vizsgák ellenőrzését is jó lenne megoldani... :U

(#117) GEIL válasza twollah1976 (#2) üzenetére


GEIL
addikt

Hugom vért izzadt mire levizsgázott....cakk pakk kb 400.000-be van a B-s jogsija.
3x rántották meg forgalmi vizsgán....vizsgák között is kötelezően vette a pótórákat (5000 Ft /45 perc) stb stb Budapest.....megunta...átment másik sulihoz, ott ugyanarra a tudásra elsőre levizsgázott 3 hibaponttal........hiszékeny volt és bamba, hogy nem érezte a lehúzást....ennyi.

[ Szerkesztve ]

i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600k - 16Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------

(#118) e-newsee válasza atike (#116) üzenetére


e-newsee
addikt

+1
Én sem tudom, ki volt az a barom, aki eltörölte a rutin vizsgát/oktatást.
Egy autó kezelését nem rögtön a forgalomban kellene megtanulni. Szélsőséges esetben életében nem ült volán mögött az illető, még otthon az udvarban sem. Nem érzi a kormányt, nem érzi a sebességet, nem érzi a fékhatást, nem szokott hozzá, hogy 30, 40, 50 km/h-s tempónál egyszerre figyeljen a kocsi kezelőszerveire, és a kinti forgalomra is. Anno egyik osztálytársamat addig nem vitte ki a rutinpályáról az oktató, amíg menet közben, odapillantás nélkül nem tudott váltani, vagy lámpát kapcsolni. Nem csináltak mást, csak egész órán köröztek a pályán fel/le váltogatva, kapcsolgatva a különböző dolgokat (irányjelző, lámpák, ablaktörlő).

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#119) Ghoosty válasza e-newsee (#118) üzenetére


Ghoosty
őstag

Csak a vizsgát szüntették be. Senki nem tiltotta meg a rutin oktatást, csak oktatóra bízzák, hogy mehet-e forgalomba vagy sem.
Teljesen értelmes döntés volt eltörölni a vizsgát.
A feleségem nem rég tanult meg vezetni. Bár nem konkrétan rutin pályán de egy totál elhagyatott részen gyakorlatilag megtanulta azt amit egy rutin vizsgához kellett.

"Anno egyik osztálytársamat addig nem vitte ki a rutinpályáról az oktató, amíg menet közben, odapillantás nélkül nem tudott váltani, vagy lámpát kapcsolni."

Szóval lehúzták. Engem is próbáltak anno, de szóltam, hogy ne szórakozzunk. Természetesen a rutin és a forgalmi vizsgám is simán meglett elsőre.

(#120) atike válasza Ghoosty (#119) üzenetére


atike
nagyúr

"Teljesen értelmes döntés volt eltörölni a vizsgát." :Y

Miért is?

(#121) Hieronymus válasza redgreg (#113) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Azért az 1000 eurótól messze van a német bírság.
Csak szabálysértés esetén, amikor nincs komolyabb sérülés, max 120 euró és 1 pont. Amihez kapcsolódhat a károsult kártérítési igénye.
Nyilván komolyabb esetben egyedileg osztják a büntetést.

Németország déli részén a zebrák felszámolása van folyamatban. Sok helyen már csak a zebra maradékának fekete színű árfestése látható.
A veszélyes helyeken, a zebra megszüntetése, csökkentette a balesetek számát. Szívesebben alkalmazzák a járdaszigettel segített gyalog átkelő helyet. Itt a gyalogosnak nincs elsőbbsége, viszont egyszerre csak egy irányt kell figyelnie.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#122) Ghoosty válasza walakyb (#115) üzenetére


Ghoosty
őstag

Évente párszor előfordul, hogy álltak a zebra mellett és megálltam, de nem lépett le a gyalogos. Fogtam és szépen lassan továbbindultam. Nem okozott különösebb idegi megterhelést, az, hogy elment az életemből 10 másodperc. Bár igazából el sem ment, csak a következő pirosnál 10 másodperccel kevesebbet vártam. Szóval a teljes veszteségem talán nincs 5 Forintnyi sem (benzin és féktárcsa kopás költség).

(#123) Ghoosty válasza atike (#120) üzenetére


Ghoosty
őstag

Mert teljesen felesleges adminisztrációs költség. Egy extra embernek végig kell ülnie a vizsgát. Időpontot kell egyeztetni, részletesen le kell dokumentálni, ezeket archiválni kell stb. Miközben el tudja dönteni az oktató is, hogy alkalmas-e forgalomban való tanulás megkezdésére, mert úgyis ott ül mellette.

(#124) atike válasza Ghoosty (#123) üzenetére


atike
nagyúr

Szerintem nincs igazad. Rengeteg olyan tanuló van az utakon ahol az oktató úgy döntött, hogy simán jó lesz az, ha már forgalomban vezet miközben lehet még jogsit sem lesz jó ha valaha az életben kap... :U A rutinvizsga azért megszűrte azt, hogy az arra alkalmatlanok ne mehessenek ki a forgalomba - ezt most az oktató dönti el... És maradjunk annyiban, hogy nem biztos az, hogy jól, sőt... A lányomnak is ahogy meglett a kresz az első alkalommal ahogy az autóba ült már vezethetett is be Debrecenbe. Ő saját maga elmondta, hogy néznie kellett a váltót váltásnál... :U Képzelheted, hogy milyen volt a forgalomban közlekednie... Felhívtam az oktatót, hogy ezt mégis hogy - az volt a válasz, hogy nem kell aggódni, bele fog jönni....

(#125) Pete55555 válasza Ghoosty (#123) üzenetére


Pete55555
addikt

Na ez a baj, hogy nem tudja. Viszik ki ész nélkül a forgalomba, hogy majd ott megtanul. Így el lehet kummantani pár órát, persze a tanulóval kifizettetik...

Ha az oktató korrekt lenne, akkor úgy lenne ahogy mondod. Sajnos nem azok - tisztelet a kivételnek.

Engem pl a 3. Rutin oktatás után már kivitt forgalomba az oktatóm, pedig akkor még volt rutinvizsga. Látta, hogy megy, kivitt.

Más: év elején raktam le a motor jogsit, A kat. korlátlan.
Rutin ott még van de az is egy vicc (bár így is volt aki megbukott, elizgulta)
Forgalomban 16 óra kellene na ehelyett 8-at mentünk a társammal és vittek vizsgázni. Mivel mindkettőnk látott már előtte motort, átmentünk simán. Csak "megvágtak" minket 8 órányi összeggel. Persze nem reklamaltam, meglett a vizsga, így még hamarabb is. De azért na...

...Szeretem leracsniztatni...

(#126) sztanozs válasza Pete55555 (#125) üzenetére


sztanozs
veterán

Erről az jut az eszembe, hogy amikor C-re vizsgáztam.
Az első alkalommal mentünk angyalföldre a központba rutin órára, hogy ott találkozzunk az oktatóval. Mikor megérkeztünk azt mondja az oktató, hogy szuper, hogy itt találkozunk, mert a rutinpálya meg a XIX-ben van, de nem baj, majd én (mármint én, nem ő) átviszem mindhármunkat a teszpályára az Avia-val, és ezzel meg is van az első rutin órám :DDD

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#127) e-newsee válasza Ghoosty (#119) üzenetére


e-newsee
addikt

Nem húzták le, elsőre meglett minden vizsgája a kötelező óraszám alatt. Csak épp egyik órát a rutin órák közül ilyenre szánták.
Amúgy amikor én csináltam jogsit, alig volt jellemző a plusz óra, mégis sokaknak meglett elsőre. Akinek esetleg nem, azzal még mentek max 2 órát (egy alkalom). Persze ez nyilván a nagyon balfékekre nem vonatkozott. Anno az osztályársaim közül 2 ember ment pótvizsgára, és még egy, aki alapból ráhúzott 4 órát az első vizsga előtt, de neki utána meglett elsőre. Nem hiszem, hogy akkor jobb képességűek lettek volna a fiatalok, mint most. Szerintem az, hogy most gyakorlatilag néhány plusz óra nélkül azt sem engedik el vizsgázni, akinek teljesen jól megy, na ez a lehúzás. Ha látja az oktató a diákon, hogy neki (szüleinek) nem "fáj" kifizetni az extra órákat, akkor miért ne? Az a béna oktató, aki nem talál indokot. Persze tisztelet a kivételnek, vannak nagyon korrekt oktatók is szép számmal.

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#128) Ghoosty válasza atike (#124) üzenetére


Ghoosty
őstag

"A rutinvizsga azért megszűrte azt, hogy az arra alkalmatlanok ne mehessenek ki a forgalomba "

7-8 éve szűnt meg a kötelező rutin. Forgalomba nem valók meg mindig is voltak. Egyedül ezután is csak úgy mehet ki, ha valaki vizsgázik. Tehát megfelel a mércének.

"Képzelheted, hogy milyen volt a forgalomban közlekednie... Felhívtam az oktatót, hogy ezt mégis hogy - az volt a válasz, hogy nem kell aggódni, bele fog jönni...."

És belejött?
Nem látom a problémát azon kívül, hogy szerinted így nem jó. Ott ül mellette, folyamatosan figyel. Szükség esetén tud fékezni/gyorsítani, bizonyos szinten kormányozni is. Ha látja, hogy mégsem jön bele, még mindig tarthat pár gyakorló rutin jellegű órát.

Pete55555

Ha tehetséges vagy egyé módon gyakorolt és le tud vizsgázni kevesebb óraszámból azzal semmi gond nincs. Én igazából nem tennék kötelezővé egy órát sem. Legyen a tanulóé a döntés, hogy kevesebb órával megpróbálja-e a vizsgát. Ő pénze, ha nem sikerül.

Az, hogy csak papíron írják ki az órát és kifizettetik tényleg nem szép dolog, de igazából win-win szituáció és gondolom, ha tiltakoztál volna, akkor még vittek volna gyakorolni.

(#129) Ghoosty válasza e-newsee (#127) üzenetére


Ghoosty
őstag

Azt írtad, hogy nem engedte ki a pályáról. Ebből azt gondoltam, hogy visszatartották és nem engedték vizsgázni vagy vizsga után is visszaparancsolták a rutinpályára. Annak idején szinte senkit sem engedtek ki rutinpályáról, akinek nem volt vizsgája. A ritka kivétel is annyi volt, hogy a rutinpályáig is ő vezetett.
Én sem ebben az évezredben vizsgáztam, de az én környezetemben nagyon ritka volt, hogy valaki minimális óraszámmal sikeres vizsgát tegyen és rengeteg ember járt pótvizsgázni. Olyat is ismertem, aki kifutott a megengedett ismétlésekből és valami extra vizsgát kellett csinálnia, már nem emlékszem, mi volt pontosan.

(#130) atike válasza Ghoosty (#128) üzenetére


atike
nagyúr

A baj az - mindamellett, hogy már sajnos nem egy jogosítvánnyal rendelkezőre is igaz - hogy a forgalomban, közlekedésben részt vesz nem egy olyan tanuló aki az autót nem tudja biztonságosan vezetni.... Ha szerinted ez rendben van akkor nem szóltam... :) Függetlenül attól, hogy ott ül mellette az oktató ön és közveszélyes - és legjobb esetben is extra módon akadályozza a többi közlekedésben résztvevőt... A rutinvizsga azért ezeket elég rendesen megszűrte.

A lányom esetében már vagy 5. alkalomnál tart (10 óra) és most érte azt el, hogy nem néz le váltáskor... Ez így rendben van....? :U

(#131) e-newsee válasza Ghoosty (#129) üzenetére


e-newsee
addikt

Jogos a félreértés.:)
De nem visszatartotta, csak addig nem engedte, hogy ő vezessen ki a pályára. Az tényleg ritka volt, aki már oda is maga vezetett.
Mondjuk egy szélsőséges eset volt, amikor a srác, aki utánam következett a forgalmin, kocsival jött vizsgázni. A vizsgabiztos ránézett, és annyit mondott neki, hogy maga tudja, de akkor minden hibát dupla ponttal húzok be. Persze átment így is.:)

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#132) nyisziati


nyisziati
veterán

Szerintem nem a vizsgával, meg a gyakorlattal van a baj. Régen ez sokkal rosszabbul ment az embereknek, a "gépészkedést" nehezen hozták össze a forgalmi helyzet megoldásával eleinte.
Ma már ez sokkal könnyebb a modern autókban.

Amivel viszont gond van, az a hozzáállás. Iszonyat agresszívek és rosszindulatúak sokan.
És nem az új sofőrök!
Nem egyszer 50 fölötti emberke, drága autóval próbált letolni, vagy egyszerűen agresszívkodni. Úgyhogy ez szerintem inkább stílusfüggő. Amilyen az egyén, úgy fog viselkedni a forgalomban.

És erre nincs semmilyen vizsga...

[ Szerkesztve ]

(#133) DigitXT válasza atike (#130) üzenetére


DigitXT
félisten

Semmit nem szűrt meg a rutinvizsga: már 20 éve is mentek forgalomban előtte.
A tanuló amúgy nem is a vezető az oktatáson. Minden felelősség az oktatóé...
(Azért van előtte az összes pedál, épp csak egy kormány nincs bónuszba...:D)

Ui: anno a rutinvizsgán voltam első alkalommal a rutinpályán, ráadásul egy tök
ismeretlen autóval, mert az oktatómét összetörték a vizsga előtt totálkárosra...
(Azért simán meglett a vizsga.:K Ám ha vkit át is rugdosnak, forgalomban ettől
még lehet ön és közveszélyes. Szép és jó az elmélet, hogy amit ott megtanult,
tudja, a gyakorlat meg majd kialakul: lásd inkább elhagyatott úton forgolódnak.)

(#134) atike válasza DigitXT (#133) üzenetére


atike
nagyúr

Szóval akkor aki eddig csak az utcán látott autót, és csak elméletben tudja, hogy melyik pedál mi, meg hogy a kuplungot be kell nyomni a váltás előtt az is menjen forgalomba nyugodtan. Nem értem mit nem lehet érteni abból, amit elmondtam. De ha a rutinvizsga semmit sem szűr meg, akkor én tévedtem... Függetlenül az oktató jelenlététől...

(#135) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

fiatalok kedvéért: régen volt rutinvizsga, egy időben a forgalmival. azzal nincs plusz adminisztrációs teher.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#136) Graphics válasza e-newsee (#118) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

A vizsgát törölték el, nem az oktatást.

Az oktató dönti el, hogy kit és hova visz, minden nagyobb városban ,faluban van olyan hely ahol van lehetőség rutinpályán, vagy forgalommal kevésbé terhelt területen.

Én pl. rutinpályára nem megyek be, van egy nyílegyenes út, kint a város szélén, ahol autóktól mentesen lehet minden olyan dolgot csinálni, amit anno a rutinon.

Minden oktató látja úgyis ,hogy a tanuló mire képes, és hogy mikor mehetnek bentebb a városban.

De magát a rutinvizsgát én is visszahoznám, az alapoktatást 15-re emelném kötelező óraszámban, a forgalmi vezetést pedig kötelező 25-re emelném.

Így egy 40 órás komplex időkeretet kapnánk, és a rutinvizsgán már lenne vizsgaélménye is, nem a forgalmi vizsgán fosná le mind a bokáját...

De hát minket oktatókat nem igazán kérdeznek meg....

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#137) Ghoosty válasza atike (#130) üzenetére


Ghoosty
őstag

A lányom esetében már vagy 5. alkalomnál tart (10 óra) és most érte azt el, hogy nem néz le váltáskor... Ez így rendben van....? :U

Önmagában kicsit talán sok idő ehhez, de ha azt nézem, hogy ezzel párhuzamosan sok egyéb dolgot is megtanult, amit rutinpályán nem tanult volna meg, akkor ezzel gyakorlatilag nyert. Szóval így limitált információk birtokában nem látok benne kivetnivalót. Még egyszer mondom, amíg ő lenéz, addig sem vakon megy a kocsi, mert az oktató figyel. Ettől nem lesz ön és közveszélyes a jármű.

Az, hogy mennyire akadályozza a résztvevőket, nem tudom objektíven megítélni. Mindennap járok a városban, de különösebben akadályozó tanulóvezetővel még nem találkoztam. Mindegyik csak a szokásos lefulladok a lámpánál, nagyon óvatosan gyorsítok, mereven követem a szabályokat jellegű problémákat okoznak. Nem érzek változást 7-8 évvel ezelőttihez képest.

Bambano

Ezzel a megoldással semmi bajom. Nem azt tudást tartom feleslegesnek amit ezen a vizsgán mutatni kell, hanem az adminisztrációt.

Graphics

Nem értem ezt a kötelező óraszám dolgot. Mindenki érje el a vizsgához szükséges szintet úgy és olyan ütemben, ahogy neki tetszik. Legyen egy ajánlott óraszám, de akár mehessen rögtön vizsgázni. Lehet úgy is, hogy kezdik a rutinhoz tartozó feladatokkal, aztán ha az sikerül, akkor jön a forgalmi vezetés. Némileg szigorított vizsga is jöhet, csak legye minimális adminisztrációs teher.

[ Szerkesztve ]

(#138) Graphics válasza Ghoosty (#137) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Én cseszhetem a kötelező óraszámot, hiába tudom, hogy ennyiből lehetetlen, viszont aki jön "elvár" egy szolgáltatást, és azt gondolja, h ogy 29+1 óra és helló... Aztán meg sokszor sír a tanuló, mert apu otthon azt mondta, hogy anno neki ennyit se kellett menni.. Aztán jön a nyomás mindenhonnan...

Ha mehetne mindenki azonnal vizsgázni, akkor az nagyon hamar megágyazna a korrupt világnak... zsebredolgozás stbstbstb.. Azt inkább ne.

Egy kötelező óraszám kell, viszont aki meghatározta a jelenlegit, az nem szakember, hanem fizetett irodista.

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#139) Ghoosty válasza Graphics (#138) üzenetére


Ghoosty
őstag

"apu otthon azt mondta, hogy anno neki ennyit se kellett menni.. Aztán jön a nyomás mindenhonnan..."

Pedig tök egyszerű. Mondod, hogy szerinted még nem áll készen, de ha nagyon akar, akkor próbálkozhat. Elengeded vizsgára aztán megbukik, ha neki kevés volt. Ha meg átmegy, akkor jogos volt a nyomás, miért vetetsz vele extra órákat?!

"Ha mehetne mindenki azonnal vizsgázni, akkor az nagyon hamar megágyazna a korrupt világnak... zsebredolgozás stbstbstb.. Azt inkább ne."

Ha egy vizsgabiztost meg tudnak kenni, akkor egy random oktatót is meg lehet kenni, hogy papíron kiírja az órákat. Szóval ettől nem lesz korruptabb a rendszer. Ez utóbbi szerintem kevésbé kockázatos, főleg, ha aláírással leigazolja a megkenő fél, hogy ő akkor vezetett. Ráadásul a korrupciót lehet csökkenteni pl vizsgáról kötelező kamerafelvétellel amit x ideig meg kell őrizni.

"Egy kötelező óraszám kell, viszont aki meghatározta a jelenlegit, az nem szakember, hanem fizetett irodista."

Mivel egy csomóan átmennek a jelenlegi kötelező minimális óraszám után a vizsgán, így nem mondhatod, hogy kevés. Ha senki sem menne át, akkor mondhatnád, hogy kevés. Itt is írták, hogy kevesebb óra mellett átment és kiírták papíron a maradékot. Szóval amíg 1 ilyen is van, addig nem kevés. Az, hogy nem mindenkinek elég, az teljesen természetes, nem véletlenül hívják minimális óraszámnak.

(#140) Laci.M válasza Graphics (#63) üzenetére


Laci.M
senior tag

2005-ben. Cegléden volt a vizsga. Nem kellett sehol fizetnem pluszba, de a vizsga annyi volt, hogy elvittem kajálni a vizsgabiztost és az oktatót. Nyilván ha látták volna, hogy bénázok akkor ennyi is elég lett volna, hogy meghúzzanak. Rutinon meg alap, hogy átmegy az ember, nem egy bonyolult dolog (legalábbis nekünk fiúknak). Arra felesleges a 10 óra elméletileg, 2 is elég.

Mai napig röhögök, hogy ismerős csajok nem tudtak otthon kiállni a garázsból, mert "kanyarba kell tolatni", "emelkedve kell kitolatni" és hasonlók. Amíg nem tudok a saját garázsomból kiállni addig nem is értem hogy lehet vezetni.

Aláírás

(#141) Graphics válasza Laci.M (#140) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Ezt szerintem nagyon ne is hangoztasd ... Ceglédről a napokban lehetett eleget olvasni :)

Az a baj amit leírsz, hogy nem ennyire fekete és fehér....

Ülj be hozzám , a mai fiú tanulók gyengébbek! mint a lányok. gDPR miatt nem teszem közzé itt a legutóbbi fiú tanulók produkcioit

Elméletileg 2... Na ez megint nem igaz... Bocsi de jelenleg szakmai oldalról nem ezt látom :)

Rutin feladatok: balra-jobbra előre hátra merőleges, párhuzamos előre hátra, Y, saroktolatas, emelkedő , műszaki.

Ha ez nem bonyolult a kezdő vezetőnek... Akkor mi a nehéz??

Ha ezt 2x50 percbe megtanitod a nullás tanulónak emelem kalapom :R

Nekem sajnos nem ment meg, lehet vissza kell adni a szakmát...

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#142) Pete55555 válasza Laci.M (#140) üzenetére


Pete55555
addikt

Amíg nem tudok a saját garázsomból kiállni addig nem is értem hogy lehet vezetni.

Na, pont erre jó a rutin vizsga, illetve rutin oktatás.
Exemet is vitték forgalomba ész nélkül, pedig ismerős (családi barát) volt az oktató. Na, azóta sem tanult meg tolatni. Sehogy. Jó persze ráfoghatjuk, hogy nőből van. De lehet nem értott volna ha a bólyák között szambázik egy keveset.

Az oktató dönthet, hogy kiviszi a forgalomba a diákot. Csak sajnos sokszor rosszul dönt...
Ezért kell egy alap ami kötelező.

Lásd fentebb írtam, év eleji A kategóriás vizsgám: Tudtam már kezelni a motort 4 alkalom után is, de kértem az oktatót, hogy legyen már egy ötödik, és ne csak papíron írjam alá. Így éreztem biztosnak.

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

(#143) Graphics válasza Pete55555 (#142) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Picit karcos ez a kijelentés hogy az oktató rosszul dönt...

Biztos? Hiányszakmák, tehát lehet megpróbálni :D

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#144) csibe1 válasza Graphics (#143) üzenetére


csibe1
addikt

"Na, azóta sem tanult meg tolatni. Sehogy."

Akkor biztos jól döntött az oktató, mert nem muszáj tolatni sehol. :C
Lehet kicsit izgibb, meg érdekesebb lesz a parkolás, de hát van ilyen. :D

"Hiányszakmák, tehát lehet megpróbálni :D"

Ugyan már, dehogyis. Nem kell mindenkinek jogsi. :N

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

(#145) bacus


bacus
őstag

Azok a fiatalok a gyengébbek, akiket nem érdekel az egész, szülői (haveri) nyomásra elmennek, de nem kell nekik a jogsi. A fiam így volt vele, nem akarta, én akartam helyette, de ez kevés, aztán mégis átment, de utána nem akart vezetni... DE aztán hugicája is megszerezte a jogsit.

Fiamban is előjött a verseny szellem, nem lehet, hogy a húga jobb, ügyesebb, stb, bárhova mentünk már oda az egyik, haza a másik vezetett. Itt hosszabb utak is voltak, 250 km, stb., meg pár km-esek is.

Kb 1 év után ma mindkettő remekül vezet.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#146) Graphics válasza csibe1 (#144) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Jelenleg nagyon is kell.

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#147) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

úgy érzem, hogy páran ugyanazt a hibát követik el, mint a nyelvvizsgánál: egyenlőséget tesznek a nyelvtudás/autóvezetési tudás és a nyelvvizsga/autóvezetési vizsga közé.

pedig nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#148) atike válasza csibe1 (#144) üzenetére


atike
nagyúr

"Akkor biztos jól döntött az oktató, mert nem muszáj tolatni sehol."

Hogy mi van? :F

(#150) atike válasza #40993792 (#149) üzenetére


atike
nagyúr

Jogos, benéztem, korán van... :DDD :B

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.