Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#157) norbi93


norbi93
senior tag

OFF:
A negatív reklám is reklám alapon azért bátran kijelenthetem, hogy a SmartClinicnél szarházibb szervizzel még életemben nemvolt dolgom :D
Galaxy S7 Edge usb port csere:
töltést nem veszi fel, beviszem port cserére. Kitöltöm a papírokat, telefon lerak, távozok.
Késöbb jön egy hívás, hogy háát, nehéz dolog ez, azért van egy kis esélye, hogy sérül a kijelző. Ennyit közöltek, most mit mond rá az ember, már bentvan a telefon, rosszabb állapotban nem illik visszaadni, mint ahogy átadtam (plusz fogyasztóvédelmi jogok szerint sem.).
Megyek később a készülékért, természetesen telefon kuka, kijelző nem kapcsol be, de szívesen cserélnek a 10 ezer forintos port mellett 100ezerért kijelzőt is nekem.
Megköszöntem a lehetőséget és átvettem az összecseszett telefont.

A korrekt út a következő lett volna: figyelmeztet a telefon átadásakor, hogy saját felelősségemre adjam csak át, mivel a kijelző sérülhet usb port csere során, erről papírt aláíratni. Vagy csak simán nem vállalni. De ez a "persze add ide, megcsináljuk, aztán később egy fél perces telefonban szólunk hogy leehet hogy nem lesz zökkenőmentes", ez a leginkorrektebb dolog, amivel valaha szervizben találkoztam. Kis utánajárás után kiderült, hogy mások pont ezért nem is vállalnak usb port cserét, mivel kb lehetetlen a kijelző szétvágása nélkül megcsinálni. EZ korrekt hozzáállás a többiek részéről. Úgy gondolom hogy ha egy szerviz egy bizonyos szolgáltatást REKLÁMOZ a saját weboldalán, akkor korrekt tájékoztatást kapok az esetleges komplikációkról, nem pedig az én feladatom utána menni, hogy egyáltalán kivitelezhető-e az, amit ők szolgáltatásként árusítanak. Mehettem volna persze békéltető testülethez ütni a vasat, stb, de a telefon használtpiaci értéke akkor volt 80-90ezer forint, a kijelzőcsere meg 100ezer, inkább hagytam az egészet. Természetesen ha erről tudok előre, akkor inkább boldogan használom a telefont tovább wireless töltéssel még évekig.

ON topic:
Right to repair mozgalom nem véletlen kap egyre nagyobb médiafigyelmet amerikában. A készüléket tulajdonlod, nem bérled, így a gyártó ne mondja már megy, hol hol javíthatod.
Pluszban az apple independent repair programja már ott elvérzik, hogy nem mehetsz be egy sima kijező vagy akksicserére, mert a program keretein belül nem kapnak raktározható mennyiségű gyári alkatrészt, hanem a beérkezett készülékhez egyedileg kell leadniuk a szükséges alkatrészek listáját. Így a 20 perc alatt megoldott akksicsere nem tud megvalósulni az apple programjának keretein belül. Tegye fel a kezét, aki két hetet akar várni egy akksi- vagy kijelzőcserére. Na ugye.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.