Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) Vikooo válasza zsoltiz (#139) üzenetére


Vikooo
addikt

Azért nem ugyan az a kettő, nem a homasitaban vásárolt konyoklo VS gyári konyoklo különbségről beszélünk hanem olyan alkatreszekrol amik befolyásolják az autó menettulajdonsagait adott esetben balesetveszélyes lehet ezért gondolom meg kell felelni a fektarcsanak a VW által szabott követelményeknek különben nem engedik hogy beszallitojuk vagy utángyártott partnerük legyen.

Egy mobiltelefon esetében max rossz a szinkalibracio de potenciális veszélyt nem rejt magában (kivéve talán akksi vagy töltő ha a tartozékokat nézzük).

(#152) hcl válasza Pro Koryak (#149) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

A forrasztás nem hajlik meg az IC alatt (nem is írt ilyet).
Az IC alatt a NYÁK tud meghajolni (meg hőtágul az egész, eltérő mértékben), és ezt az IC alatt levő ballozás nem szereti (nem hajlik meg túlságosan az a NYÁK, de mivel az egyik merevebb a másiknál, keletkezik mechanikai feszültség. És mivel ez sokszor ismétlődik, hiába nagyon kicsi, előbb-utóbb feljön egy-egy ball.

@Vikoo : Elég sok olyan alkatrész van, ami teljesíti a gyári paramétereket (autókhoz) de nem gyári beszállító készítette. Nem OLED LCD-ből is simán vannak ilyenek.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#153) Pro Koryak válasza hcl (#152) üzenetére


Pro Koryak
addikt

Értem!
DE ennyi erőből az összes laptopnak pár hónapon belül sz.rrá kellene mennie, ott sokkal nagyobb a nyák, emiatt sokkal könnyebben meghajlik + semmi merevítése/ellenállása nincs a gagyi műanyag burkolatnak + a használatukból és a méretükből adódóan sokkal inkább csavarodnak, hajlanak.
Azt se mondja senki, a 21.sz-ban nincs olyan forrasztási mód, ami ezt orvosolná, kibírná.

[ Szerkesztve ]

(#154) Razzul válasza .Szaki. (#150) üzenetére


Razzul
senior tag

Én nem akartam idehozni a témának ezt az aspektusát, de azzal egyetértek, hogy a gányoló szervizek egy része a fehérgalléros seftelés, ügyeskedés miatt végez olyan munkát amilyet rossz minőségű alkatrészekkel.

Viszont továbbra is azt gondolom, hogy ezt a problémát nem az Applenek kéne kezelnie és főleg nem a szervizelési lehetőségek szűkítésével.

Stat crux dum volvitur orbis

(#155) #86564352 válasza asdf_ (#87) üzenetére


#86564352
törölt tag

Adatokról legyen biztonsági mentés. Az elég rossz, ha egyetlen példányban létezik a telefonon vagy notebookon és azért kell izgulni a javításért. Elveszett, ellopott iPhone esetén megnyugtató legalább az adatok közt 99% nem turkál idegen.
Az integrációnak van technikai előnye, a laptop leforrasztott RAM és SSD nem az ördög műve, ha az előnye kevesebb hely, gyorsabb és megbízhatóbb. (iPhone-ban sem véletlenül nem volt soha memóriakártya hely)
Új M1 Mac gépeken a memória is egybeépített, legozni egyre kevésbé lehet Apple termékekkel, cserébe az integráció miatt gyorsabb és jobb. Ha fél-egymilliós laptopot vesz az ember, kinek jut eszébe nem hivatalos szervizbe vinni... (akikre az Apple-nek jobban rá kellene nézni világszerte minőségellenőrzés szempontból, mert ahogy 3rd party közt is van tisztességes és precízen dolgozó, a hivatalosnál is akad kontár, aki összekarcolva adja vissza)

(#156) Tikakukac válasza .Szaki. (#150) üzenetére


Tikakukac
titán

Van egy 0km-esen vásárolt autónk, amihez tartozik a vásárlás helyén szervizpecsétekkel teletolt szervizkönyv is. Szigorúan tilos azt a viszkozitású olajat tölteni ebbe a motorba, amit a szerviz kétszer is beletöltött és a hülyék fel is írták és rá is pecsételték, hogy na mi aztán beleraktuk.
Mikor a vezérműlánc gatyára ment, mert nem volt elég olajnyomás a feszítőpatronban emiatt olyan szintű kifogás cunami és melléduma ömlött a szervizvezetőből, hogy a szemöldököm a helyszínen 360 fokban megpörrent. Tájékoztattam, hogy amúgy elég benzinvérű a család, ergo az ablaktörlő beleért a karterbe duma itt nem fog bejönni és lesznek szívesek akkor ezt a problémát orvosolni vagy megy a per és kicseréltetem a fűzött blokkot is. Nagy durci, vergődés, végül egy vezérlés csere lett belőle. Amihez a szelepfedéltömítést visszarakták úgy, ahogy volt, nem cserélték. Nem gond, megcsináltam én, magamról tudom, hogy rendes munkát végzek.

Szóval szumma: qva jó a márkaszerviz, nagyon örülök, hogy az Apple szerviz mindig mindent patent módon oldott meg, old meg és fog megoldani, csak a net tömve van videós és hangfelvételekkel valamint itt a PH is olyan sztorikkal, amik sajnos azt mutatják, hogy baromira nem így van és ilyenkor majd megy a fogyasztó a bús p1csába, mert máshová nem tud.

Ez az "intézkedés" amiatt kell, hogy monopol helyzetbe vágják a javításokat is és lehessen veretni a sápokat. Ennek a hozadékai lesznek a zug gsmek megszűnései is, ez a része igaz. Annyira kíváncsi leszek, hogy majd fognak-e PCB szintű javítást is vállalni a szervizek ahogyan az most van egy rakat helyen vagy a szokásos mindent alaplap cserével oldunk meg a teló árának 70%-áért mókavonat röffen be. Utóbbira tippelnék :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#157) norbi93


norbi93
senior tag

OFF:
A negatív reklám is reklám alapon azért bátran kijelenthetem, hogy a SmartClinicnél szarházibb szervizzel még életemben nemvolt dolgom :D
Galaxy S7 Edge usb port csere:
töltést nem veszi fel, beviszem port cserére. Kitöltöm a papírokat, telefon lerak, távozok.
Késöbb jön egy hívás, hogy háát, nehéz dolog ez, azért van egy kis esélye, hogy sérül a kijelző. Ennyit közöltek, most mit mond rá az ember, már bentvan a telefon, rosszabb állapotban nem illik visszaadni, mint ahogy átadtam (plusz fogyasztóvédelmi jogok szerint sem.).
Megyek később a készülékért, természetesen telefon kuka, kijelző nem kapcsol be, de szívesen cserélnek a 10 ezer forintos port mellett 100ezerért kijelzőt is nekem.
Megköszöntem a lehetőséget és átvettem az összecseszett telefont.

A korrekt út a következő lett volna: figyelmeztet a telefon átadásakor, hogy saját felelősségemre adjam csak át, mivel a kijelző sérülhet usb port csere során, erről papírt aláíratni. Vagy csak simán nem vállalni. De ez a "persze add ide, megcsináljuk, aztán később egy fél perces telefonban szólunk hogy leehet hogy nem lesz zökkenőmentes", ez a leginkorrektebb dolog, amivel valaha szervizben találkoztam. Kis utánajárás után kiderült, hogy mások pont ezért nem is vállalnak usb port cserét, mivel kb lehetetlen a kijelző szétvágása nélkül megcsinálni. EZ korrekt hozzáállás a többiek részéről. Úgy gondolom hogy ha egy szerviz egy bizonyos szolgáltatást REKLÁMOZ a saját weboldalán, akkor korrekt tájékoztatást kapok az esetleges komplikációkról, nem pedig az én feladatom utána menni, hogy egyáltalán kivitelezhető-e az, amit ők szolgáltatásként árusítanak. Mehettem volna persze békéltető testülethez ütni a vasat, stb, de a telefon használtpiaci értéke akkor volt 80-90ezer forint, a kijelzőcsere meg 100ezer, inkább hagytam az egészet. Természetesen ha erről tudok előre, akkor inkább boldogan használom a telefont tovább wireless töltéssel még évekig.

ON topic:
Right to repair mozgalom nem véletlen kap egyre nagyobb médiafigyelmet amerikában. A készüléket tulajdonlod, nem bérled, így a gyártó ne mondja már megy, hol hol javíthatod.
Pluszban az apple independent repair programja már ott elvérzik, hogy nem mehetsz be egy sima kijező vagy akksicserére, mert a program keretein belül nem kapnak raktározható mennyiségű gyári alkatrészt, hanem a beérkezett készülékhez egyedileg kell leadniuk a szükséges alkatrészek listáját. Így a 20 perc alatt megoldott akksicsere nem tud megvalósulni az apple programjának keretein belül. Tegye fel a kezét, aki két hetet akar várni egy akksi- vagy kijelzőcserére. Na ugye.

[ Szerkesztve ]

(#158) Ezekiell válasza norbi93 (#157) üzenetére


Ezekiell
veterán

A készüléket tulajdonlod, nem bérled, így a gyártó ne mondja már megy, hol hol javíthatod.

Ennyi az egész.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#159) UnA válasza norbi93 (#157) üzenetére


UnA
Korrektor

"Right to repair mozgalom nem véletlen kap egyre nagyobb médiafigyelmet amerikában."

Megy itt a pörgés az Apple üzletpolitikáján, de ha körülnézel, akkor összesen egy darab európai gyártó van, amelyik teljesen átlátható módon végzi ezt, a Fairphone, ahol még ez alkatrészek is upgrade-elhetők.

(És ettől ez nem jelenti azt, hogy egyetértek az Apple lépésével, de igazából a cégek többsége nem kezeli a javítás kérdését rendesen.)

(#160) norbi93 válasza UnA (#159) üzenetére


norbi93
senior tag

Egyetértek, ha a fairphone picit combosabb hardverrel lenne megkínálva, én már váltottam volna rájuk.

(#161) Tikakukac válasza norbi93 (#157) üzenetére


Tikakukac
titán

P9 és P10-nél a Huawei egyértelműen megmondta, hogy akkucserénél kijelző is kuka. Nyilván ez akkor szopó, ha nem garis mert instant gazdasági totálkár a teló :P Ez is megérne egy menetet, hogy amúgy ez mennyire fair.

És akkor verem a kövi szeget az Apple szemétkoporsójába: jó srácok, ne rakjatok oda töltőt, mert környezetvédelem (b@zdmeg ezt a bullshitet) akkor viszont ugye innentől nem fog a szerviz köbméterével termelni veszélyes elektronikai hulladékot a mindent is ki kell cserélni építésből fakadóan? Persze, mert refurb és visszajön duma, tudom én. Getroból meséltek a srácok vicces sztorikat ez mennyire menthető dolog. Hát nehezen.

Üvölt erről a sztoriról is meg a szemetesről is, hogy itt a PR és marketing meló van a témába lapátolva össz-vissz, franc se akar mást, csak, hogy még több cash legyen behúzva.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#162) ollie


ollie
MODERÁTOR

Az Apple tehát csak reagált a helyzetre azzal, hogy kódolta az alkatrészeket, alapvetően a felhasználói elégedettséget próbálja magasan tartani úgy, hogy kvázi hardveres korlátozásokkal igyekszik garantálni, hogy a meghibásodott iPhone-ok javítása szakszerűen és gyári alkatrészekkel történjen.

Ez annyira igaz, minthogy környezetvédelmi okokból nincs töltő az új iPhone-okhoz. Vagyis semennyire.

***

(#163) jeni válasza norbi93 (#157) üzenetére


jeni
félisten

amúgy törötten a kijelzőt kipróbálásnál nekik igazolniuk kellett volna vagy az átvétel előtt már sérült volt akár repedt. éltek a rosszabbik felével,hogy ezt nem tetted velük szemben és így a telót buktad,hiszen nem kijelző cserét kértél. nekik kellett volna igazolni,hogy törötten érkezett a teló vagyis kijelző hibásan adtad le videóval vagy képpel igazolva! ezt elmulasztottad,hogy a jelentésben ha nem volt feltüntetve ez a kijelző hiba akkor 1000%,hogy a szerviznek kutya kötelessége lett volna ezt is megjavítania saját költségén utólagosan bármivel is előálltak volna tutira vesztettek volna veled szemben!
az,hogy ennek ellenére bevállalták az legyen az ö hibájuk vagy a technikus felkészületlensége!

mivel már a boltot elhagytad utólagosan ezt már nem tudod helyre hozni,nincs helye az utólagos reklamációnak. nagyon jól jártál volna ha pont erre gondolsz mert kaptál volna elvileg gyári zsír új kijelzős telót és akkor még az USB csati is ki lett volna cserélve!

amúgy elvileg minden szerviznek van saját biztosítása ilyen esetekben,és nem lett volna gond nekik ezt is kijavítani a saját költségükön. erre van ez kitalálva.

[ Szerkesztve ]

(#164) ollie válasza norbi93 (#157) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Te hibáztál, hogy átvetted a sérült telefont. Követelned kellett volna a kijelző ingyenes cseréjét, hiszen azt ők rontották el. Ha nem akarják, akkor adják írásba, te meg mész a fogyasztóvédelemhez.

***

(#165) Bog válasza norbi93 (#157) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Pluszban az apple independent repair programja már ott elvérzik, hogy nem mehetsz be egy sima kijező vagy akksicserére, mert a program keretein belül nem kapnak raktározható mennyiségű gyári alkatrészt, hanem a beérkezett készülékhez egyedileg kell leadniuk a szükséges alkatrészek listáját.

Nekem az az infóm, hogy ez nem így van, bár az adminisztráció ugyan bonyolódik, de lehet készleten tartani alkatrészt és megoldható az azonnal javítás például egy akkucserénél.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#166) #86564352 válasza Ezekiell (#158) üzenetére


#86564352
törölt tag

Sajnos nem ilyen egyszerű. Mert ha az egyszeri vásárló a turbados készülékét elviszi a sarki mobiloshoz ahol beleraknak gyárinak mondott bóvli alkatrészt, akkor az egyszeri vásárló nem azt gondolja pórul járt két megoldjuk okosba' céggel, hanem azt milyen szar a márka.

(#167) norbi93 válasza Bog (#165) üzenetére


norbi93
senior tag

Igazad van, bizonyos "kopó-fogyó" alkatrészek vannak raktáron, mint az akkumlátor, de kijelző és egyéb komponensek biztosan nem elérhetőek tudtommal.

#164ollie
#163jeni
Tudom, ismerem a menetét a dolognak, egyszer megtörtént velem egy kis szervizben, hogy kijelzőcserekor megszaladta hőlégfúvő a ragasztó leválasztásakor, és ráolvadt a kijelző az alaplapra :D Nem értem azóta sem, hogy hogy sikerült összehozniuj, de végül hosszas huzavona után kicserélték az egész telefont. Pont ez az, amire nem vágytam a portcsere alkalmával, így saját döntésre kihagytam. Mindenesetre a tapasztalatom úgy gondolom hasznos lehet mások számára.

[ Szerkesztve ]

(#168) Ezekiell válasza #86564352 (#166) üzenetére


Ezekiell
veterán

Az egyszeri vásárló akkor egy idióta, de az idióták nyugodtan hozhatnak döntéseket, és az Apple ebben rohadtul nem korlátozhatja őket (legalábbis így kellene lennie). Még szavazhatnak is. Szóval de, olyan egyszerű, hogy az én cuccom, azt csinálok vele, amit akarok. Ugyanannyi jogom van márkaszervízben javíttatni, mint Pistikével a szomszédban.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#169) hcl válasza Pro Koryak (#153) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nincs olyan mód. (Dolgoztam elektronikai gyártásban + van ilyesmi végzettségem is.)
A gyártók örülnének a legjobban ennek, mert drága a BGA javítása is.
Azaz van módszer , csak akkor nem ekkora a NYÁK. (Nem használsz BGA-t, hanem pl. PLCC, PGA, vagy más, lábakkal szerelt tokos alkatrészeket - már amit lehet kapni olyanban - és azokban a tokokásokban a kivezetések rendes lábak, amik bírják az alakváltozást. Az pl. sokkal ritkábban pusztul el.)
A laptopok "nincs kép, csak pörög a venti" hibának 99%-ának BGA szokott lenni az oka. Nem pár hónapon belül, de sok elhullik 1-2 év alatt. Telefonok dettó. VGA kártyákon szintén.
Attól is függ, hogyan van használva az a cucc, milyen környezetben, stb.

Mutogatni való hater díszpinty

(#170) #86564352 válasza Ezekiell (#168) üzenetére


#86564352
törölt tag

Persze, csak akkor vállald gond esetén szomszéd Pistikének sírjál, ne a gyártót szidd.
És nem mondanám mindig idióta az egyszeri user, mert pl. egy 50 éves magyartanárnőnek miért is kellene tudni, hogy a sarki GSM-ben rádumált gyárinak mondott kijelző valójában nem az?

(#171) CrAzY88 válasza Fryskitt (#27) üzenetére


CrAzY88
aktív tag

Teljes mértékben egyet kell hogy értsek veled.
Látom, azért még vagyunk páran akik felfogják a dolgok miértjét.
Tény hogy így nem lehet otthon kókányolni, de én nem is szeretnék.
A zugszerviz meg elmehet a fenébe, anno szívtam is emiatt akkor még a Samsung S7 Edge mi mással, mint a kijelzővel...
2 hétre mentem haza, 2x egy hétig volt a zugszervizben. Egyszer kicserélték a kijelzőt és/vagy üveget, utána meg fel kellett nyitni mégegyszer, mert csak az egyik érintőgomb működött.
Ugye most felteszi az ember a kérdést, hogy a párosított alkatrészek mit segítenek?!
Csak annyit, hogy eszembe sem jut, hogy a kókányolás útjára lépjek ha nincs olcsóbb, okosba’ megoldás, és nem vagyok Mo.-on 2 hetet a mai világban mobiltelefon nélkül :W
És persze hogy melegedett messenger beszélgetés közben, ráésett egy vízcsepp, és a fülemnél szét is durrant az üveg. Ebből az következik, hogy az utolsó legjobb emlékem is rossz a Samsungot, illetve a zugszerviz tekintetében. Ekkor pedig, visszatértem az Almához, és hozzájuk hordom talicskával a pénzt, önfeledten, mosolyogva. :DD

Szóval, ennyit számit hogy az ember hogy, miként szervizeli a készülékeit, illetve milyen emlékei maradnak az adott márkával kapcsolatban.

Bocsi hogy hosszú lett, ezt rövidebben nem nagyon lehetne megoldani.

Lexus IS 300h (XE30), iPhone 12 Mini, Apple watch S6 LTE, M1 Air, iPad 11 Pro 2020+Magic Keyboard, Apple TV 4K, Sony A8

(#172) Fall-N válasza CrAzY88 (#171) üzenetére


Fall-N
veterán

Azért az is elég baj, hogy a mostani telefonokat úgy tervezik, hogy nem lehet egyszerűen szerelni, mert gyakorlatilag egy üvegszendvics ragasztva. Ha bontani kell már szívás. Ezért kapgatna az összes gyártó egy jó nagy büntetését, mert ez minden csak nem környezetkímélő.

[ Szerkesztve ]

(#173) tesz-vesz123 válasza CrAzY88 (#171) üzenetére


tesz-vesz123
aktív tag

Én HTC One-nal szívtam anno. Elejtettem és megrepedt a kijelző. Egyébként működött, semmi sem volt, nem folyt el, csak csúnya volt, zavart. Mondom, ha már 1 éve fizetem a biztosítást, akkor megcsináltatom. Felhívtam őket, jött a futár, kifizettem a 20 ezret, elvitte, majd 2 hét múlva vissza is kaptam. Aha... A hátlap ferdén volt ráragasztva, ráadásul az alsó érintőgombok is elálltak, random beragadtak és úgy érzékelte a telefon, hogy folyamatosan püfölöm mindhármat. Érintőgombokról beszélünk. Biztosító felhív, újabb 2 hét... Visszajön a telefon, ezúttal a hátlap jó volt, most az előlap állt ferdén, a gombok ugyanúgy rosszak voltak, de megjelent egy új hiba: a hangszóró úgy recsegett, mintha átdöftek volna rajta egy kést. Biztosító felhív, most már anyáztam, jó, futár ismét jött másnap. Két nap múlva felhívott a Telemaxtól a szervizes (igen, ők foglalkoztak a biztosítással is) és ő így, meg úgy sajnálja, de nem tud mit kezdeni a telefonnal, nem tudja hogy kell megjavítani. :D Mondom tök jó, akkor kinek kéne tudnia? Nekem??? Felajánlotta, hogy kicseréli másikra. Mondom neeeem, egy ugyanilyet szeretnék! Az már nem kapható. Végül egy akkori Galaxy A5 2016-ot küldtek, mivel az volt hasonló árban mint a One. Ez is vicces, alapból 200k volt a One, csak előfizetésre vettem, így lett kedvezményesen 100 ezer. Szóval a biztosítás is egy nagy szemétség. Amint megjött a futár az A5-tel lemondtam a biztosítást. Azóta semelyik telefonomra sem kérem, még egyszer ezt a kókányolást nem játszom el. Ha már fizetem havonta k**ára cseréljék ki egy újra. Az Apple-ről tudom, hogy nem ilyen mocsok trógerek, úgyhogy, ha szervizelni is kell majd a telefonom, vagy megjavítják és ugyanolyan lesz mint új korában, vagy 1:1 kicserélik.

[ Szerkesztve ]

(#174) hcl válasza Fall-N (#172) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

+++

@tesz-vesz123 : Na ezért nem veszek én garis cuccot... Ennél jobban összerakom magam :D

(Egyszer tettem fel gyári Samsung kijelzőt, az úgy illett a helyére, ahogyan kell, azt nem lehetett rosszul feltenni.)
https://logout.hu/bejegyzes/hcl/nesze_neked_garancia.html?stext=piros
[link]

Amúgy ez nem a biztosítás hibája volt, hanem az, hogy gagyi szerződése volt a szolgáltatónak a gagyi szervizzel.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#175) <Lacy85> válasza Tikakukac (#119) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Szerintem pedig felfújjátok a dolgot. Nem kicsit.
A piaci trendekkel tisztában vagyok, nem kell oktatás belőle, viszont:
Kiterjesztett garanciát manapság bármihez tudsz venni. Biztosítást bármire tudsz kötni. Így gyakorlatilag pár tízezer forintból megúszod még azt is, ha totálkárosra töröd a telefonodat.
Kiterjesztett garanciával meg hosszú évekig biztosítva van a javítás. És még utána sem törvényszerű, hogy el fog romlani.
Ha valaki meg fél-1 millás eszközöknél ezen akar spórolni, vagy okosban akar javíttatni, mert drága a szerviz, akkor az legyen az egyén gondja.
Ahogy írták is feljebb, ki vinne zug boltokba ilyen értékű holmikat javíttatni?
Amúgy meg teljesen felesleges vadászni a rossz tapasztalatokat hivatalos szervizekről. Nyilván vannak ilyenek is. Nekem is volt. Csak amíg itt 1000-ből 1 ilyen, addig Olcsó János Bt. 1000-ből 1000-szer fog kontár munkát végezni.
Tapasztalat nélkül meg sosem tudhatod, hogy épp egy ilyet sikerül-e kifognod.
Laptopoknál is inkább az előnyét élvezem a “mindent forrasszunk az alaplapra” trendnek. Könnyebb, vékonyabb, így sokkal kényelmesebb cipelni.

(#176) hcl válasza <Lacy85> (#175) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

" Így gyakorlatilag pár tízezer forintból megúszod még azt is, ha totálkárosra töröd a telefonodat."
És akkor most olvasd el a korábbi 2-3 kommentet :D

" Nekem is volt. Csak amíg itt 1000-ből 1 ilyen, addig Olcsó János Bt. 1000-ből 1000-szer fog kontár munkát végezni. "
Jó tudni :D Az nem lehet, hogy nincs éles határ a szakemberek között? :D

"Amúgy meg teljesen felesleges vadászni a rossz tapasztalatokat hivatalos szervizekről. "
Mert?

Mutogatni való hater díszpinty

(#177) Razzul válasza CrAzY88 (#171) üzenetére


Razzul
senior tag

Azért van átmenet az angyali márkaszervíz és a telefonból dinamitot csináló sufniszerviz között, a képlet nem ennyire fekete-fehér. Vagyis inkább MÉG van, aztán ki tudja a jövőben lesz-e.

A másik fontos dolog, hogy a márkaszervizeknél is tudnak a mesterek gányolni, mindegy hogy mennyi lóvét lapátolsz egy adott márkához. Az Apple esetében sem egyértelmű, hogy mindig azt kapod amiért fizetsz, hiszen cégekről beszélünk.

[ Szerkesztve ]

Stat crux dum volvitur orbis

(#178) Tikakukac válasza <Lacy85> (#175) üzenetére


Tikakukac
titán

Szerintem pedig felfújjátok a dolgot. Nem kicsit.

Azért mert szűk látókörű vagy és megriasztanak a tények még nem lesz felfújva a dolog :B
A piaci trendekkel tisztában vagyok, nem kell oktatás belőle, viszont:

Amiket eddig a topikban leírtál az alapján full totál vakon vagy. Full.
Kiterjesztett garanciát manapság bármihez tudsz venni. Biztosítást bármire tudsz kötni. Így gyakorlatilag pár tízezer forintból megúszod még azt is, ha totálkárosra töröd a telefonodat.
Kiterjesztett garanciával meg hosszú évekig biztosítva van a javítás. És még utána sem törvényszerű, hogy el fog romlani.

Irreleváns esetünkben amit írsz, bele se kezdj.
Ha valaki meg fél-1 millás eszközöknél ezen akar spórolni, vagy okosban akar javíttatni, mert drága a szerviz, akkor az legyen az egyén gondja.

Ki dönti el, hogy honnan lesz valami spórolás? Te? Az Apple? :DDD
Ahogy írták is feljebb, ki vinne zug boltokba ilyen értékű holmikat javíttatni?

Definiáld: zug.
Amúgy meg teljesen felesleges vadászni a rossz tapasztalatokat hivatalos szervizekről.

:DDD :DDD :DDD Azért mert megzavarná a tökéletes utópisztikus világodat? Muhaha.

Nyilván vannak ilyenek is. Nekem is volt. Csak amíg itt 1000-ből 1 ilyen, addig Olcsó János Bt. 1000-ből 1000-szer fog kontár munkát végezni.

Bár így lennének ezek a számok és főleg ne lenne a kettő között pár ezer rendes vállalkozás :R
Tapasztalat nélkül meg sosem tudhatod, hogy épp egy ilyet sikerül-e kifognod.

Nem kell ahhoz sajtreszelővel önkielégítést végeznem, hogy tudjam: nem jó.

Laptopoknál is inkább az előnyét élvezem a “mindent forrasszunk az alaplapra” trendnek. Könnyebb, vékonyabb, így sokkal kényelmesebb cipelni.

Apple felhasználók ezrei élvezik a forrasztott háttértár és RAM előnyeit. Mind a 20 grammot amit spóroltak és amiért sz0pnak mint atom. Vagy vehetnek új gépet nagyobb háttértárral akkora felárral, hogy azon ember nincs aki ne sírna fel. Tudod mi lenne, ha monopolba rakná magát a javítás? Ugyanez. A piaci ár triplája mindenre. Mert megtehetik.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#179) Ezekiell válasza #86564352 (#170) üzenetére


Ezekiell
veterán

Azt szidok, akit akarok, ilyen ez a szólásszabadság dolog :) És ennek még mindig semmi köze ahhoz, hogy a saját tulajdonommal azt csinálok, amit akarok - ott javíttatom, úgy, és azzal, akivel akarom, és amikor az Apple ezt el akarja lehetetleníteni (vagy bármely másik cég), az nem okés, és simán elítélendő.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#180) <Lacy85> válasza Tikakukac (#178) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Aha. Eddig az volt a baj, hogy mindent horror áron lehet javíttatni. Ha bukik az elméleted, akkor már bele se kezdjek, mert irreleváns. Értem. :DDD
Pedig akármennyire mond ellent a világnézetednek, ez a helyzet.
Én minimális összegből megúszom a javítást hivatalos szervizben. A többit oldja meg az Apple ;)

(#181) Tikakukac válasza <Lacy85> (#180) üzenetére


Tikakukac
titán

Aha. Eddig az volt a baj, hogy mindent horror áron lehet javíttatni. Ha bukik az elméleted, akkor már bele se kezdjek, mert irreleváns. Értem. :DDD

Dehogy érted, még odáig sem jutottál, hogy megértsd miért ne keverd ide a biztosítást.

Pedig akármennyire mond ellent a világnézetednek, ez a helyzet.

Hogy teljesen fogalmatlanul kommentelsz?

Én minimális összegből megúszom a javítást hivatalos szervizben. A többit oldja meg az Apple ;)


Egy excelt ha épp ráérsz dobj már nekem össze erre a dologra. Csak, hogy lássuk mennyi is lesz az a minimális összeg úgy a végén :R

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#182) #86564352 válasza Tikakukac (#178) üzenetére


#86564352
törölt tag

Az integrált SSD és RAM jobb sebesség, hűtés, hely és egyéb szempontból, ez tény. Ráadásul inkább iparági trend, nem kizárólag az Apple csinálja. Mielőtt szűklátókörűen vagdalkozol.

Ezekiell: a gyártóknak meg egyelőre joguk van úgy gyártani a termékeiket ahogy akarják, a vevő eldönti tetszik-e neki úgy vagy vesz mást ahol könnyebb legozni az alkatrészekkel, nem csak neked vannak jogaid

(#183) hcl válasza #86564352 (#182) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

"Az integrált SSD és RAM jobb sebesség, hűtés, hely és egyéb szempontból, ez tény. "
:D
Sebeséget ugyanolyat tud foglalatban is.
Én is ellene vagyok nagyon ennek, meg úgy az egész PC-s filozófia is ennek az ellentéte volt régen.
Ez egyvalakinek jó : a gyártónak.

Mutogatni való hater díszpinty

(#184) Tikakukac válasza #86564352 (#182) üzenetére


Tikakukac
titán

Az integrált SSD és RAM jobb sebesség, hűtés, hely és egyéb szempontból, ez tény.

Jobb sebesség: huha. Hát figyu. Ezt így tudod nekem prezentálni? Pörgetem a fejemben, hogy mitől lesz a sloton lassabb egy PCIe mint ha direktben forrasztom, de szóljon, várjuk.
Hűtés: a borda megáll a slotoson is minimum 10 éve
Hely: mint az iphone jack? :DDD :DDD :DDD
Egyéb szempontból: jöhet még, de lehetőleg olyanokat írj, amiket nem szedek darabokra.

Ráadásul inkább iparági trend, nem kizárólag az Apple csinálja.

Iparági trend lett jól hangzó hülye szövegek mögé dugni a fillérb@szást.

Mielőtt szűklátókörűen vagdalkozol.

Protip: mielőtt ilyeneket leírsz csak kérdeznéd meg mit is csinálok. Nem sülnél akkorát, mert ez a hsz. ez ropogós lett :B

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#185) <Lacy85> válasza Tikakukac (#181) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Miért ne keverjem ide? Az eredeti problémád az volt, hogy ők maguk akarnak javítani mindent horror áron, hogy inkább vegyél újat. Ha van biztosításod, vagy sok éves garanciád, akkor ilyen gondod nincs. Szóval nem én vagyok fogalmatlan, valamint nem én látok mindent fekete-fehérben.

(#186) Tikakukac válasza <Lacy85> (#185) üzenetére


Tikakukac
titán

Már kiállítottad a bizonyítványt, nem kell strapázni :B

Okos vagy, átlátod az egészet, sőt, mindent jobban is tudsz, mint az aki ebben dolgozott és dolgozik évek meg évtizedek óta. Jár a keksz és itt be is fejeztem veled. :R

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#187) hcl válasza <Lacy85> (#185) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nem, te csak az egyik színben látsz :D

" Ha van biztosításod, vagy sok éves garanciád, akkor ilyen gondod nincs. "
Tehát olyan sincs, hogy használt telefont veszel, mert akkor ugye bizti meg ilyenek nincsenek.

Mutogatni való hater díszpinty

(#188) Ezekiell válasza #86564352 (#182) üzenetére


Ezekiell
veterán

Úgy gyártja ahogy akarja (ez se így van amúgy, anti-consumer cuccok nem remek ötletek legalábbis nálunk jobb helyeken) - de miután megvettem, ott javíttatom és úgy, ahogy akarom, és ezt nem gátolhatja. Az Apple pedig pont ezt csinálja mindenféle bullshit terelős indokkal védve.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#189) <Lacy85> válasza Tikakukac (#186) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Én elismerem, hogy nagy szaki vagy. Még mindig várom, hogy a fenti esetekben miért kerül nekem egy vagyonba a javítás. De szerintem erre értelmes, személyeskedéstől mentes válasz nem fog érkezni. Mert hát erre már nem tudsz kitalálni semmit. :DDD

(#190) <Lacy85> válasza hcl (#187) üzenetére


<Lacy85>
addikt

A használt dolgok mindig lutrik. Bármit veszel. Itt meg vagy vállalod a rizikót, vagy nem. Én nem szoktam.

(#191) Tikakukac válasza <Lacy85> (#189) üzenetére


Tikakukac
titán

Ahelyett, hogy bohócot csinálsz magadból, kapd már elő az excelt és csináld már meg amire megkértelek.

A provokációt meg nyugodtan be lehet fejezni, kösz.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#192) hcl válasza <Lacy85> (#190) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Én már leírtam , hogy miért - lassan már az új is az :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#193) Fall-N


Fall-N
veterán

Azzal egyet kell értsek, hogy használt cuccot soha. Ki tudja mi volt az előélete.

Többivel már kevésbé, de ahogy írtam, meg kéne büntetni a gyártókat és rögtön nem termelnének olyan dolgokat, amelyeket szándékosan nem lehet vagy nem éri meg javítani.

A kiterjesztett garancia is egy burkolt költség, mert azért fizetsz többet, hogy az elvárható garanciát megkapd, amit alapból kellene. De az is igaz, hogy aki egy-két évente cserél telefont, annak elég a garanciaidő.

[ Szerkesztve ]

(#194) <Lacy85> válasza Tikakukac (#191) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Mit kellene számolnom? A legdrágább iPhone-ra is megvan havi 3 ezerből a biztosítás. Totálkár esetén is 36 ezer az önrész.
2 évente általában cserélem. Tehát ha ezidő alatt gondolok egyet és falhoz vágom, akkor is ~100 ezerből ki van cserélve újra a fél millás teló. Gazdasági totálkár. Tényleg jobban járnék, ha inkább veszek egy újat. :DDD

(#195) <Lacy85> válasza hcl (#192) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Tény. De az újat legalább megjavítják / kicserélik ingyen. A használtat már nem biztos. :D

(#196) #86564352 válasza Tikakukac (#184) üzenetére


#86564352
törölt tag

Te vagy a szakértő, nézd meg az új három integrált M1 Mac gépek eredményeit, első generációs cucchoz, kínálat alja modellekhez képest nem rossz szerintem.
Én csak annyit tudok laikus szemmel ha nincs csatlakozó kevesebb hibalehetőség, könnyebb tervezni a nyákot, venti se kell (Air) vagy be se kapcsol ahogy láttam előző vs új Macbook Pro tesztben, találd ki melyik csinálta némán. Memória is már be van építve, feltételezem gyorsabb így, kisebb hely.
Azt látni régóta a vékonyabb, könnyebb, csendesebb, hordozható eszközök igénye miatt az integráció, kicsinyítés felé megy a világ, otthon legozni egyre nehezebb, majd az elektromos autók rendszereit se a szomszéd bütyköli két sörért a sarki boltból szerzett utángyártott alkatrészekkel.
Ilyen a fejlődés, a kovácsműhelyek is rendkívül igazságtalannak tartották az autó miatt elfogyott a lópatkolás munka, az írógép szerelők a számítógép miatt, tíz éve kisírtuk magukat azért is otthon nem tudom egyszerűen lepattintani a telefon hátlapot és kicserélni az akkut, hanem egybe van építve. Mondom ezeket úgy szeretek legozni én is, desktop PC-t soha nem vettem készen, hanem szerettem otthon összerakni válogatott alkatrészekből, kényelmes volt ha a VGA megadta magát csak kihúztam. Viszont elfogadom az integrált laptopok esetében már vinni kell szervizbe, adott esetben teljes cserére.

iPhone jack elhagyás? Amit más gyártók is követtek? Mi van vele? Ne mondd még ennyi év után is sírsz a telefonos jack után. :D

"
Mielőtt szűklátókörűen vagdalkozol.
Protip: mielőtt ilyeneket leírsz csak kérdeznéd meg mit is csinálok."

Előbb olvasd el az előzményt, leírták: Laptopoknál is inkább az előnyét élvezem a “mindent forrasszunk az alaplapra” trendnek. Könnyebb, vékonyabb, így sokkal kényelmesebb cipelni.

Amire te: "Apple felhasználók ezrei élvezik a forrasztott háttértár és RAM előnyeit. Mind a 20 grammot amit spóroltak és amiért sz0pnak mint atom."

Én erre írtam ne legyél szűklátókörű, mert egyáltalán nem csak az Apple-nél divat a leforrasztott SSD, fogsz találni Surface, Dell laptopoknál is valószínűleg. Ahogy nem csak az Apple hagyta el telefonról a jack dugót. Ha már itt vagyunk spoiler alert: 1-2 év múlva más gyártó is ki fogja hagyni a headsetet és töltőt a telefon dobozából. A második mondatod pedig nettó vagdalkozás, miért lenne szopás mint atom, az csak a te dolgod ha nem látod az integrált, zártabb rendszer előnyeit és lekezelően bohócozol másokat. Igen, szerelhetőség szempontból nem jók, csak éppen userek milliói más szempontok alapján keresnek terméket. Ha van két laptop, egyik szerelhető és legozható könnyen, de a másik integrált gyorsabb, csendesebb, könnyebb, több üzemidő, akkor én azt választom.

[ Szerkesztve ]

(#197) Pantal


Pantal
senior tag

Ez ilyen. Munkahelyen elég sok kollégának van iphoneja, ha összetörik, ilyesmi, hobbiból kb anyagárban megcsinálom nekik. Kijelző, aksi, teljes házcsere, bármi. Nem nyerészkedésből, pusztán tényleg csak hobbiból, jófejségből. Tisztában vannak vele, hogy nem eredeti alkatrészekkel dolgozok, örülnek, hogy sokkal olcsóbb. 2 éve csinálom kb, sose gányolom össze, precizításra törekszem. Úgy tűnik akkor ahogy kikopnak majd a régebbi telefonok, szépen lassan felhagyhatok majd ezzel a “hobbival”.

(#198) #86564352 válasza Ezekiell (#188) üzenetére


#86564352
törölt tag

Gátolja? Hirdettek programot, lehet csatlakozni. Tudom az is rossz. Viszont annyira nem baj szerintem, ha próbálják kiszűrni a mutyi alkatrészekből mutyi módon dolgozó szervizeket. A tisztességesen, precízen dolgozók helyzetét inkább a mutyizók lehetetlenítették el, nem a gyártó aki miatt eleve létezik a munkájuk. Már csak arra kéne program, hogy a hivatalos helyeket is ellenőrizzék a gyárból, mert ott is lehet kókányolás ahogy autószervizeknél. Lekopogom, nekem még nem romlott el semmi, de baj esetén meggondolnám Bécsben van igazi Apple Store, hogy inkább oda vinném. Feltételezem jobb lehet a szolgáltatás minősége budapesti APR vagy szolgáltató partnernél. Viszont sarki GSM-be és szomszéd Pistikéhez eszembe se jutna vinni, maximum csak úgy, ha már értéktelen amúgy a készülék.

(#199) Fall-N válasza #86564352 (#196) üzenetére


Fall-N
veterán

Mint ahogy előzőleg írtam az integrálása az alkatrészeknek csak pénzügyi okokból van. Semmi lényegi sebesség növekedés nem lesz tőle, sőt inkább hátrány a szerviz alatt, de arról szól, hogy te otthon nem tudsz csak úgy nagyobb SSD-t vagy memóriát tenni bele. Ha kell akkor fizethetsz a gyártónak. Persze ha van rá mód, mert könnyen lehet, hogy nem forrsztják ki és raknak nagyobbat bele. Szerintem nem valószínű. Vehetsz másikat.

Telefonoknál van értelme, mert jóval kevesebb a hely. Azért egy vékony laptopban is el kell férnie.

(#200) somogyib válasza Fall-N (#199) üzenetére


somogyib
őstag

"Mint ahogy előzőleg írtam az integrálása az alkatrészeknek csak pénzügyi okokból van."

Ebben igazad lehet: ilyenkor egy gyártósoron megy végig a teljes összeszerelés, ami gyártási szempontból gyorsabb és (gondolom) olcsóbb is.

De:

hcl A pc-s filozófia már nagyon régen ott van, hogy integráljunk mindent az alaplapra: grafikus kártya, hálókártya, audió, stb.
Az tény, hogy - mivel a helykihasználtság adott - ad lehetőséget slotos bővítésekre, de ha megnézed ezt a laptopok tekintetében, akkor az már máshogy alakul. Laptopoknál max SSD-t, RAM-ot, esetleg WLAN kártyát tudsz cserélni, a többi a lapon van. És miért? Mert helyfüggő a dolog.

Összegezve: minden a teljes integráltság felé halad (ami mellesleg nekem se tetszik), de hát ez van...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.