Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kalandor: Habemus papam
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Victoryus: Westland survival
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hieronymus
veterán
válasz
parandroid #282 üzenetére
Anliegerstraße?
A célforgalom számára engedett meg a behajtás. Azon kívül nem korlátoz semmit sem.
-
parandroid
félisten
Ez amúgy nagyon így van. Pesten a szakadt céges logós vanekkel szerettem a legjobban közlekedni, olyan előzékeny volt mindenki, mint a csuda. Mindenhova simán beengedtek. Persze ez kontraproduktív, bele se merek gondolni, hogy hosszú éveken át mennyi aljasságot kellett a kedves kollégáknak elkövetni, hogy ez így mindenkibe beleégjen.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Hieronymus #276 üzenetére
Nem magánút, közút (rosszul fordítottam a táblát, nem lakókat ír, hanem magyarul kb célforgalom, ami ki van írva). Spielstrasse tábla (magyarul lakó-, és pihenőövezet) kint van, de nem az utcánk elején, hanem még annál is kijjebb, az a teljes városmagra vonatkozik, szóval 7 kmph. Az utolsó mondatod meg lol, pont azért van schritttempo, mert itt mindenki nézelődik, gyerekkel, kutyával kóvályog, ez az utca erről szól (kb egy sétálóutca, éttermekkel, borozókkal, történelmi épületekkel, gyakorlatilag mindegyiken van két emléktábla, vagy valami ismeretterjesztő szöveg), ahova mellesleg a lakók, meg rajtuk kívül futárok, itt dolgozó munkások, meg a hatóságok behajthatnak autóval. De mint írtam, 1 utcával lejjebb megszűnik a 7 kmph-s övezet, ott már 30 van, arra is van terelve a forgalom hivatalosan.
Csak sajnos valamiért nincs meg a hatósági szándék a szabály betartatására (sem az áthajtást, sem a tempót illetően), pedig egyrészt rohadt veszélyes, másrészt elég hangos, ahogy a csendes utcán esténként nagyobb tempóval végigdübörög valaki a macskakövön. Mostanra amúgy a hangjából megmondom kb a sebességet.
p
-
bambano
titán
én ezt a büntetőfékezésnél sem értettem... feltart, dudálok, erőlködök, nagy nehezen megelőzöm. akkor biztosan padlógázt nyomok és elhúzok előle, mint a szél, és biztosan nem fékezek előtte, mert egyrészt akkor lelassulok, másrészt azt kockáztatom, hogy nekem jön és akkor hetekig a rendőrséggel, biztosítóval, karosszéria lakatossal kell foglalkoznom, nem a saját dolgommal. ez a büntetőfékezés a legnagyobb skizó dolog szerintem.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #279 üzenetére
Ó, dehogynem. Egy centi jobbra/balra a kormányon, az hátul húsz centi lóbálás a 10 tonnás póton. Körülöttem mindenki satu, abba a sávba soroltam, amelyikbe akartam, mert tök üres volt mindegyik körülöttem.
Tudod, hol alszik az erdőben a 400 kilós, hím gorilla? Ahol akar. Pont így működik közúton is. -
Hieronymus
veterán
Ha már a bevásárlásnál tartunk példaként, akkor van jó példám.
Ha valaki lassan halad a többekkel, akkor eltudsz menni mellette. Ha valaki keresztbe fordítja be a kocsiját, blokkolva a teljes forgalmat, akkor be kell avatkoznod a helyzetbe, ha tovább akarsz menni.
Amit egy bevásárló kocsival megtehetsz, azt nem teheted meg az autókkal. -
Elf
aktív tag
válasz
Thronks.90 #267 üzenetére
Szerintem nem normális. De semmiképp sem szabálytalan.
Az autózás életünk helyenként megkerülhetetlen része. Van aki így tudja megoldani és lehet neki már ez is kellemetlen hogy 60-al száguld.
A járókeretes fatert sem üvöltjük le a zebráról hogy "Szeddmá a lábad köcccsög!"Amúgy a normális minimum az lenne ha (ahol van hely) félreállna és elégedné a mögötte jövőket. Ha már neki úgyse sürgős. Én pl. így teszek amikor hányós útitársam van a Mártában és beesik mögém valaki. De amikor én esek be valaki mögé nem követelem álljon félre...de MÁR!
Én pl. sokkal hamarabb végeznék a bevásárlással ha üres lenne az Aldi. De nem üres. Szóval ha bevásárolni megyek akkor ezzel kalkulálok és alkalmazkodok.
Az utakon ugyanez a helyzet. Szóval szerintem love, peace és nyugalom. -
Elf
aktív tag
válasz
Hieronymus #271 üzenetére
Jogos a kettős mérce észrevétel. Gondoltam hogy leírom hogy ezek nem az én véleményeim de annyira széttartó lett az írásom hogy végül úgy érzetem hogy fölösleges ezt még külön le is írni.
De jogos.
Szóval ezek azok az elképzelhető okok a felvetett lassúzásra amik elhangozhatnak különböző emberek szájából amikor kérdőre vonják őket.
A lényeg hogy mindenkinek más a fontos. Szóval az hogy szerintünk valami nem indok másnak simán lehet az. -
Hieronymus
veterán
válasz
parandroid #273 üzenetére
" Sajnos van két nyitott vége az utcának, ahol csak annyi van kiírva, hogy behajtás csak lakóknak"
Akkor ez az utca, csak a közforgalomtól elzárt terület, nem vonatkozik rá a 7 km/óra sebességkorlátozás."de rendes behajtani tilos táblát nem tesz ki a város."
Miért is tenne ki? Magánút, a lakóközösség dolga a tábla kihelyezés. Az út besorolása szerint csak a tűzoltók, rendőrök és mentők hajthatnak be külön engedély nélkül."Szóval ha úgyis nézelődni akar, akkor meg biztos nem siet…"
A nézelődés miatt könnyen elütheti az ott lakó időseket és gyerekeket. Nem csak a sebesség a lényeg.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
parandroid #268 üzenetére
Annyira nem tudja senki, hogy nem is annyi.
A magyar KRESZ szerint annyi. És behajtás csak célforgalomnak.
-
parandroid
félisten
válasz
Hieronymus #272 üzenetére
Ja, a többség itt is 20-30 között tolja. Ez a “forgalom ritmusa”, amit fel szoktam tartani. Amúgy nem csak autóval, gyalog is. Mivel a járda úgyis csak jelképes, lelkiismeretfurdalás nélkül sétálok az utca közepén, ha valaki gyorsan jön. De ez amúgy is népi sport itt, sok szomszéd is csinálja, van aki meg is állítja az áthajtó autókat. Sajnos van két nyitott vége az utcának, ahol csak annyi van kiírva, hogy behajtás csak lakóknak, de rendes behajtani tilos táblát nem tesz ki a város. Amúgy van egy körívben elkerülő út a városkán belül is, az 30-as, meg a városon kívül is, az meg váltogatva 60/80-as. De rengetegen jönnek inkább itt az utcán keresztül, mert olyan szép a történelmi belváros. Szóval ha úgyis nézelődni akar, akkor meg biztos nem siet…
p
-
Hieronymus
veterán
válasz
parandroid #270 üzenetére
Hahó, ennek nincs köze a lóerőhöz.
Amúgy ilyen utcában lakom. De bocsánatot kérek mindenkitől magamnak, Én nem tudod magamtól meghatározni, hogy héttel vagy kilenccel megyek. Szerencsére nem mérnek felénk. És én még nem láttam járművet 20 alatt közlekedni az övezetben. (kb 20, de inkább gyorsabb mindenki.) -
Hieronymus
veterán
" Most ment tönkre az ablaktörlő de szemerkél az eső. Vagy kavicstól keresztberepedt a szélvédő? Hívjon trélert?! Közöd?"
Persze, hogy van közöm hozzá. A jármú közúti közlekedésre alkalmatlan. Ha szemerkélő esőben kiüt egy gyalogost az autó. Nem lesz enyhítőkörülmény a bíróság előtt, hogy lassabban hajtott az autó vezetője.
A forgalomban közlekedésre alkalmatlan járművel nem szabad közlekedni.""Az a jármű aminek a maximális megengedett sebessége 20 km/óra nem lassúzik, ha 20 körüli sebességgel megy. "
De. Menjen hajnal 2-kor amikor nincs senki az utakon. Ne tartsa fel a másikat.""Olyan parkolót keres ami egy kicsit fás, árnyékos de nincs tele madárral és mellé ki tudja rakni a piknikasztalt amiről kávézni fog. Közöd?"
Látom befigyel a kettős mérce.
Amit a kiskirályoknak szabad szórakozásból azt munkavégzés okán nem szabad. Inkább menjenek a lassú és hangos gépekkel éjszaka. Had ne tudjon aludni a pórnép.
Inkább keressen áréjszaka helyet árnyékos helyet magának Igthorn herceg kávét főzni. Fenséges feneséges ő Hencegsége legalább nem zavarja a normális embereket napközben.
-
parandroid
félisten
válasz
Hieronymus #269 üzenetére
Aki nem tudja megoldani, az ne hajtson be. Nekem szokott menni, közel 200 lóerővel is. Amúgyis ilyen esetben tök megengedő vagyok (a rendőrséggel egyetemben), és elnézném azt a 4 kmph mérési limitet is.
p
-
Hieronymus
veterán
válasz
parandroid #268 üzenetére
A spielstraße megengedett 7 km/h sebességét azért elég nehéz pontosan betartani. Volt olyan autóm, ami 10 alatt gyakorlatilag nem mért.
-
parandroid
félisten
“Más:
"A harmincas zónák mellett vannak 20-as zónák is."
Van nálunk is. Lakó pihenő övezetnek hívják. 20-as limit. Még csak le se szarja senki mert nem is tudják hogy annyi.“Annyira nem tudja senki, hogy nem is annyi. A 20 kmph az már a 70 eurós szint, 30-nál (26-tól) már 180 eur, és egy hónapra ugrik a jogsi. A mi utcánk is ilyen, ráadásul macskakő, nincs rendes járda, és hivatalosan lakókon kívül senki be se hajthat. Ráadásul a közepén van egy digitalis tábla, ami pirosan villog 10 kmph felett. 7-10 között szoktam én is közlekedni, mire hazaérek, volt már, hogy nemcsak jött a seggemben a furgonjával, de még rám is dudált.
p
-
Thronks.90
tag
Rendszeresen járok a 83- as úton Győr és Pápa között. Ha süt a nap azért, ha esik az eső meg azért megy néhány gyökér 60- 70- el. Állítólag - haverom mondta- tempomat 130al végig lehet verni rajta. Amikor 2 km hosszú kocsisor van mögötte az normális? Mennék haza munkából, tele a tököm amúgy is, és még vannak ezek az emberek. Szerinted ez jó így? Ja, most látom h rossz helyre ment a reply.
-
bambano
titán
"Ha parkolót keres valaki az lehet indokolt": egyszer feltartottam egy furgont parkoló kereséssel. miattam lekéste a zöldet és csak a következőn fért volna át, tehát nagyságrendileg 90-120 másodpercről volt szó.
amikor találtam parkolót, beálltam, az istenbarma megállt mögöttem, és kiszállt, hogy megver. én is kiszálltam, erre meghőkölt és rohanva visszaült a kocsijába és elhúzott.ebből is látszik, hogy indokoltan tartottam fel, mivel végül anélkül ment el, hogy egy szót is szólt volna.
-
Elf
aktív tag
válasz
Hieronymus #262 üzenetére
Írtál párat. Jó lesz.
"Ha parkolót keres valaki az lehet indokolt"
Nem. Menjen parkolóházba parkolni aztán onnét gyalogoljon. Ne tartsa fel a másikat."De ha ezt 25 km hosszban teszi meg valaki, már nem tűnik indokoltnak."
De. Olyan parkolót keres ami egy kicsit fás, árnyékos de nincs tele madárral és mellé ki tudja rakni a piknikasztalt amiről kávézni fog. Közöd?"A jármű műszaki állapota nem lehet indok."
De. Most ment tönkre az ablaktörlő de szemerkél az eső. Vagy kavicstól keresztberepedt a szélvédő? Hívjon trélert?! Közöd?"Az a jármű aminek a maximális megengedett sebessége 20 km/óra nem lassúzik, ha 20 körüli sebességgel megy. "
De. Menjen hajnal 2-kor amikor nincs senki az utakon. Ne tartsa fel a másikat."Indokolt lehet például iskolák mellett lassú haladás. "
Nem. Annyival kell menni amennyi a sebeség limit. Ne tartsa fel a másikat."például a jeges útszakasz miatti lassan haladással."
Nem. A jeges út nem lesz csak úgy. Lehet rá készülni. Aki nem tud maradjon otthon. Ne tartsa fel a másikat.Szkész is vagyok. Mind fordítva lett igaz.
"A lassúzás az ok nélküli lassan haladás. Mármint elfogadható ok nélküli lassan haladás."
És ki szerint elfogadható? Mindent okkal csinálnak az emberek. Mármint a saját szemszögükből.
Szerintem pl. indokolatlan reggel 7:45 kor Budapesten autóba ülni mert haladni nem lehet vele én kerülgethetem százasával a lassúzókat de ez az én szempontom. Nekik nyilván jó okuk van erre én meg elfogadom.
És semmiképpen nem jövök elő a KRESZ-el meg a tövénnyel.
A közlekedők feltarják a közlekedőket. Ez van.Más:
"A harmincas zónák mellett vannak 20-as zónák is."
Van nálunk is. Lakó pihenő övezetnek hívják. 20-as limit. Még csak le se szarja senki mert nem is tudják hogy annyi. -
Thronks.90
tag
Alfa Romeo 156 JTD16v, istentudja mennyi km- el, Európát bejartuk vele oda- vissza többször. TMK+ néha némi futómű alkatrész. Semmi gondom vele. Ha a német autóimmal fele ennyi baj lett volna, akkor még mindig Audim lenne.
Van még egy Astra F, de az évi 1500km- t fut, olaj van benne cserélve, aztán csókolom. Mindenből van szar meg jó is.
-
Hieronymus
veterán
Egyszer akaratomon kívül én is visszaraktam a saját sávjába egy autót. Az autó vezetője, friss jogosítvánnyal olyan hirtelen húzott be elém, hogy reagálni sem volt a helyzetre.
Mivel céges autóval voltam, le kellett helyszínelni a rendőröknek. Nem volt nagy kár, de a két rendőr hosszabban gyóntatta a másik vezetőt. Kiderült én voltam a harmadik áldozata kb két hét alatt, amióta önállóan vezethet. -
Hieronymus
veterán
"" Ne lehet megideideologizálásal törvényesíteni mások akadályozását a közutakon a lassúzással."
Azaz a lassúzás törvénytelen?
Ez hogy jött ki?
Értem hogy az indokolatlan lassú haladást tiltja a kreszt, de az indokoltat nem."Ha már meg kell ideologizálni miért lassúzik valaki, akkor nincs alapos indoka rá.
Száraz úton, nyári napfényes időben, alacsony forgalom mellett mi indokolhatja városban a 35 km/óra sebességgel történő haladást, tartósan, ha nincs sebességkorlátozás az adott útszakaszon?
Az olyan válaszokat, hogy a térképet nézve keresem azt a helyet, ahol valamit csinálni akarok, kizárhatjuk. Vezetés közben nem bogarászunk térképen.
Ha parkolót keres valaki az lehet indokolt. De ha ezt 25 km hosszban teszi meg valaki, már nem tűnik indokoltnak. Kicsit messze kerül a feltételezett céljától, nem fog visszagyalogolni.
A jármű műszaki állapota nem lehet indok. Egyszerűen nem felel meg a közútra felhajtás követelményeiknek a jármű, ha csak lassúzással biztonságos.
Az a jármű aminek a maximális megengedett sebessége 20 km/óra nem lassúzik, ha 20 körüli sebességgel megy. A szemétszállítás indokolt lassító tényező, de a lehetőség szerint ezen járműveknek is törekedniük kell a mögöttük torlódó járművek elengedésére.Indokolt lehet például iskolák mellett lassú haladás. Sok helyen még a harminc is sok, mert gyorsan tudnak a gyerekek a látótéren kívülről az útra keveredni. De ezek csak rövid útszakaszok és a körülményekhez igazított az utazási sebesség megválasztása.
A lassúzás az ok nélküli lassan haladás. Mármint elfogadható ok nélküli lassan haladás. Nem tévesztendő össze a valóságos körülmények miatti lassan haladással, mint például a jeges útszakasz miatti lassan haladással.
Ezt a hétvégét Bambergben töltöm. Ez a lassúzok paradicsoma. Ötvennel csak a város be- és kivezető szakaszain közlekednek. Máshol csak 45-ig ment fel a sebesség jelző. A harmincas zónák mellett vannak 20-as zónák is. Ilyeneket máshol nem nagyon látni.
A kedvetekért megpróbáltam kicsit lassabban menni. Harminccal a kb negyven helyett. Elég hamar reklamáltak mögöttem. -
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #260 üzenetére
Ha hülye, hát hülye. Az ő baja. Nem fogom egy matchbox miatt árokba vinni a gépet és a nyakamba sem zúdítom a rakományt. A lábam a tetővonalában van. Ha bevág elém, vessen magára! Sztem jobban jár, ha a szembejövő elől inkább a szemközti árok felé menekül, de ez az ő döntése.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #255 üzenetére
Miért veszélyes?
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Hieronymus #249 üzenetére
Amúgy te kezdtél el személyeskedni, nem én.
mármint azzal, hogy vegyél iróniadetektort?Azt tudtad, hogy a járművezetés tükrözi a személyiséget
Igen. Van aki nyugisan elviseli, hogy nem mindenki úgy közlekedik ahogy ő elképzeli és van aki nem.
A szívemből szóltál.
Örülök neki. Ahol van kötelező legkisebb sebesség ott ezt jelzi tábla. Kék kör tábla benne fehér szám
-
Elf
aktív tag
válasz
Hieronymus #255 üzenetére
Volt ilyen büntetőfékezős esetem ütközéssel.
Én bringával voltam és közvetlen elém vágva fékezett állóra. Nem volt nagy sebesség de a kormányom betörte a hátsó lámpáját meg leszakadt egy körmöm.
Csak egy tanú volt de az is a második tárgyalásra meggondolta magát és mégse látott semmit.
Ennek ellenére a fékezőt elitélték közúti veszélyeztetésért. Felfüggesztettet kapott meg másfél év jogsi bevonást. A követési távolság egy percig sem volt téma.
Szóval ilyen kimenetel is lehet, de nyilván ha felvétel lett volna simább lett volna az ügy. -
Elf
aktív tag
válasz
Hieronymus #249 üzenetére
" Ne lehet megideideologizálásal törvényesíteni mások akadályozását a közutakon a lassúzással."
Azaz a lassúzás törvénytelen?
Ez hogy jött ki?
Értem hogy az indokolatlan lassú haladást tiltja a kreszt, de az indokoltat nem.
Már csak el kell dönteni melyik melyik.
Mondanál példát az indokolt és indokoltatlan lassúzársa?
Szeretném majd kifordítani őket. Ha sikerül akkor bebizonyosodik hogy nem lehet törvénytelenül lassúzni. Ha nem sikerül neked van igazad. -
Hieronymus
veterán
Ezeket az eseteket csak menetrögzítő kamerával lehet dokumentálni.
Továbbra is igaz. Minél hamarabb el kell érni a biztonságos követési távolságot.Egyet teljesen biztosan nem ajánlok senkinek sem. Ha veszélyesen közel akar valaki eléd vágni, eszedben se jusson még a sávváltás szakaszában fékezés helyett, gázadással állítani ütközőpályára állítani a másik járművet. Nagyon veszélyes.
Ha viszont fékezés nélkül vagy enyhe fékezés mellett marad ütközőpályán a szabálysértő jármú, akkor a helyszínelők azt tudják megállapítani, hogy a szabályosan közlekedő mindent megtett a baleset elkerülése értelmében, de nem tudta elkerülni az elécsapódó járművel való ütközést. Az úttal párhuzamosan haladó járműnek elsőbbsége van a sávváltó járművel szemben, hacsak tábla, rendőr vagy jelzés másként nem rendelkezik az elsőbbségről.
Hasonló szituáció amikor szűk helyen a szembe jövő miatt az álló autót zúzod le. Ekkor te vagy a hibás.
A másik járművet, amelyik szembe jön, zúzod le a legrosszabb esetben is csak félig vagy felelős. Ha a helyszínelés meg tudja állapítani, hogy a saját sávodban voltál a baleset kezdetén. Áldozat leszel és nem felelős a balesetért. -
dabadab
titán
válasz
Hieronymus #253 üzenetére
A büntetőfékezést némelyik idióta úgy műveli, hogy féktávon belül bevág a másik elé és úgy fékez.
Az egyik jól dokumentált eset az, amikor Berki Krisztián ezt egy busz előtt játszotta el (első fokon két év börtönt kapott érte, de jogerős ítélet még nincs, végülis csak 2018-ban történt az eset).
-
Hieronymus
veterán
válasz
bnorci71 #251 üzenetére
Nem tartod meg a kötelező követési távolságot.
A KRESZ azt mondja, hogy akkorának kell lennie a távolságnak, hogy meg tudj állni a másik jármű mögött. Akkor is meg kell tudni állni, ha vészhelyzet keletkezik.Ha valaki elkezd büntetőzni és van kamerád, rögzítsd az eseményeket. Menj mögé, még biztonságos távolságba és várd a fékezést. Ha háromszor megcsinálja a fékezést, lehet feljelenti szándékos közúti veszélyeztetésért. (Ha egyszer, akkor még láthatott szürke macskát az úton, amit se te, se a kamerád nem látott.)
Ha csak lassan halad előtted, de kilométereken át teszi meg indokolatlanul, panaszold be. A felvételen látszani fog, alapos ott nélkül tartotta fel a forgalmat. Meg fogják kérdezni miért tette. Ha nem lesz belőle ügy akkor is meggondolja legközelebb.
Egyet nem tehetsz meg. Azt hogy követési távolság meg nem tartása nélkül haladsz mögötte. Akkor te vagy a hunyó és nem fékezgető. Nem tartod meg a közlekedési szabályokat. Pont.
Tessék megtartani a biztonságos követési távolságot.
-
bnorci71
addikt
válasz
Hieronymus #250 üzenetére
Amelyik jármű hátulja van szétütve, az károsult. Amelyik jármű elől sérült az a vétkes jármű.
ez se ennyire fekete fehér
a büntifék ugye ami divat manapság jó kivétel -
Hieronymus
veterán
válasz
parandroid #234 üzenetére
Az, hogy a telefonját piszkálta kevéssé bizonyítható utólag. De nincs is jelentősége. Nem tartotta be a követési távolságot a hátul jövő autó. Pont.
A tényeket nem lehet egyszerűen elhazudni. Amelyik jármű hátulja van szétütve, az károsult. Amelyik jármű elől sérült az a vétkes jármű. -
Hieronymus
veterán
válasz
arnyekxxx #238 üzenetére
Amúgy te kezdtél el személyeskedni, nem én.
Magadnál reklamálj, ne nálam. Ne lepődj meg, ha beszólsz valakinek az visszaszól.
Azt tudtad, hogy a járművezetés tükrözi a személyiséget. Persze a hozzászólások is, csak a hozzászólásokban egy ideig moderálják magukat az emberek."Nem, a közúton a KRESZ-t kell betartani. Mindenkinek, nem pedig alternatív szabályokat kitalálni a saját szabálysértés megideologizására."
A szívemből szóltál. Ne lehet megideideologizálásal törvényesíteni mások akadályozását a közutakon a lassúzással.
Ismered a viccet.
Az autóvezető autópályán haladása közben rádiót hallgat, Gyorshírben mondják be, hogy a pályán egy ámokfutó a forgalommal szemben halad. Erre betelefonál és pontosítást kér. Nem egy autó, hanem az összes többi. -
parandroid
félisten
-
Elf
aktív tag
Nem, nem. Neki kocsival kell oda bemennie. Mikor odaér kinyitják neki a sárga rácsos kaput.
De a lényeg már így is látszik.
A MÁSIK sétálgat mert ráér, de ENGEM ne tartson fel egy másodpercre se.
No de a másik is szeretne mielöbb végezni a bármivel, de a többiek miatt sétálgasson
Mondhatni te indukolatlanul feltartod azzal hogy nem bírsz mögötte menni egy kicsit. -
bambano
titán
válasz
parandroid #240 üzenetére
a helyszínen tett beismerés vagy nyilatkozat később visszavonható, ezért ha komoly az anyagi kár, javasolt megvárni a rendőröket.
-
parandroid
félisten
válasz
arnyekxxx #237 üzenetére
Viszont kötelező. Főleg 30-as övezetben. Nem is problémázott a csóka, aláírt, beismert mindent, csak rendőr ne jöjjön ki (fel kell ilyenkor hívni őket, de nem jönnek ki, ha nincs sérülés, és meg tudunk egyezni). Pedig akkor még kamerám se volt. Na, azóta van.
Mondjuk a biztosítója elkezdett szívózni, de szerencsére a kereskedőm ügyvédje átvette az ügyet, mert ezt az autót is náluk vettük, meg az utódját is, onnét simán ment, csak időbe telt, mire fizettek, de ez már nem érdekelt, akkor már az új autóban ültem.
p
-
bambano
titán
teljesen egyszerű a válasz: a hungárián ott fog megállni, ahol szabad és még van hely. tehát ha a mol kút utáni 6. háztömböt keresi, akkor megáll a mol kúton, ott van parkoló, és elsétál a 6. háztömbig.
b válasz: megnézi a neten, hogy hol van a 6. sárga háztömb és odamegy.
tehát nem fogsz a hungárián 35-tel döcögni. -
arnyekxxx
veterán
válasz
Hieronymus #229 üzenetére
Amúgy miért személyeskedsz?
vs.
Ha nem megy szakorvos tud segíteni a megfelelő kezelés segítségével. Lehet, csak szemüvegre van szükség a tisztánlátáshoz. Vagy a szorongásokat kell kezelni, ...és ha már visszatértem oda
"A közúton a többséghez kell igazodni."Nem, a közúton a KRESZ-t kell betartani. Mindenkinek, nem pedig alternatív szabályokat kitalálni a saját szabálysértés megideologizására.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
parandroid #232 üzenetére
A zebra előtt veszélyes megállni, nekem is emiatt cserés a hátsó ajtóm.
-
Elf
aktív tag
"De, ez egészen pontosan ide tartozik."
Oké, legyen.
Köd: Ugyanúgy a megengedett leglassabb sebességgel lehet menni mint egyébként.
(maximum +10%, GPS vagy óra szerint attól függően melyik mutat többet)
Mert ha mindenki így tesz akkor nem fognak egymásba rohanni a közlekedők és a fogalom is szabadon áramolhat. Aki erre nem képes az maradjon otthon amíg felszáll a köd , ne tartson fel indokolatlanul másokat.Kátyú: A járműnek közúti forgalomba alkalmas állapotúnak kell lennie. A közút állapota ismert. Ezekre az utakra alkalmasnak kell lennie a gépjárműnek. Akinek nem bírja a gépe a kátyút ne szütyögjön az elött aki haladna. Ha már ennyire ráér menjen kerülőúton. Indokolatlan feltartás.
Szkész is vagyok.
-
Elf
aktív tag
Nemá, srácok. Azt az állítást szedjétek szét ami írtam ne egy másikat.
Nem. Nem térképet böngész, nem facebookozik, és nincs beállva.
Keresi a MOL kút utáni 6. háztömbnél a sárga rácsos beállót mert oda kell mennie. Ezt nem tudja megtenni 70-el. Miért nem indokolt?
(az egész kísérlet célja hogy kiderüljön tényleg annyira gimiszabály ez az indokolt-nem indokolt dolog hogy mindkettőt rá lehet húzni mindenre. Lássuk)
-
parandroid
félisten
válasz
Hieronymus #233 üzenetére
1. Sajnos elég sokat közlekedek városban, rengeteg a telefonnyomkodó majom.
2. Az a baleset kimondottan telefonnyomkodásból adódott. Azt nem tudom megmondani, hogy amúgy mennyivel jött, de szerintem nem 30-cal, amekkorát csattant, meg amennyivel előrébb rakta az autót. De nincs az a követési távolság, amit a telefonodat besztatva nem tudsz kvázi azonnal lenullázni.
p
-
Hieronymus
veterán
válasz
parandroid #232 üzenetére
"Bár jellemzően nem a 35-tel haladók szoktak whatsappon chatelni, ahogy elnézem a környezetemet, ez valahogy nem lassítja a tempót az erre hajlamosaknál."
Nem gondolom, hogy ebben valós tapasztalataid lehetnek. Más autók vezetőit legfeljebb annyira látod, hogy piszkálják a telefonjukat.
"mikor a Jeep belém csattant hátulról, és áttolt a zebra túloldalára. Persze minek álltam meg, csak feltartom a forgalmat…"
Ne dramatizáld a helyzetet. Ennek nem a gyorshajtáshoz van köze, hanem a követési távolság meg nem tartásához. Ez felénk a torlódásban gyakran fordul elő, sajnos. A sebesség nem éri el az alapjáraton első fokozatban tartható sebességet. Egy pillanat figyelem kihagyás és rögzíteni kell a balesetet a rendőröknek.
-
parandroid
félisten
Mondjuk vezetés közben konkrétan semmit ne böngésszen. Bár jellemzően nem a 35-tel haladók szoktak whatsappon chatelni, ahogy elnézem a környezetemet, ez valahogy nem lassítja a tempót az erre hajlamosaknál. Nekem is így lett totálkáros az autóm (nem én telefonoztam, én megálltam a zebránál 30-as övezetben). Szerencsére egy gyerek már átért, a másik kettő épp elindult volna, amikor a Jeep belém csattant hátulról, és áttolt a zebra túloldalára. Persze minek álltam meg, csak feltartom a forgalmat…
p
-
dabadab
titán
Köd meg kátyú: Erre ott van az "útviszonyoknak megfelelő vezetés" fogalma nem igzán ide tartozik.
De, ez egészen pontosan ide tartozik.35-el a Hungárián: Mégis hogy máshogy venné észre a Mol kút utáni 8. sárga kapus házat ahova a találozó meg lett beszélve?
Jó, hát ennyi erővel azt is idehozhatnád, hogy azért megy lassan, hogy közben tudjon facebookozni vagy azért, mert annyira be van állva, hogy azt se tudja, hogy hol van, de ezek se olyasmik, amik indokoltak. Ha valaki annyira nem tudja, hogy hol van, hogy emiatt tartósabban ilyen lassan kell mennie, az nincs vezetésre megfelelő állapotban, mert egyszerűen nem jut elég figyelme arra, hogy vezessen: álljon meg, tájékozódjon és utána menjen tovább. -
Hieronymus
veterán
válasz
arnyekxxx #228 üzenetére
Áhh. szóval az, az idézet irónia volt.
Gondoltam rá. De a kínai irónia detektor csak a kínai iróniát detektálja. Logikus. Akkor az iróniád kínai irónia lehetett.Amúgy miért személyeskedsz?
Ha nem a beszélgetés témájával foglalkozol, hanem a beszélgető partnerrel, akkor az személyeskedés.
Egyetlen kivétel, a beszélgetés témája maga a beszélgető.
Akarsz magadról beszélgetni? -
arnyekxxx
veterán
válasz
Hieronymus #224 üzenetére
vegyél iróniadetektor, akciós az alin
-
arnyekxxx
veterán
válasz
bnorci71 #220 üzenetére
Miért, beelőzött a teherautó majd lelassított, vagy hogy jön ez ide?
Ha előttem vagy a sorban 2m magasra megpakolt kocsival akkor megvárom amig kipakolod és kifizeted. Semmi nem tiltja, hogy 2m magasra pakold meg a bevásárlókocsit.
60-65-el menni egy olyan autóval ami max 70-el mehet ott az nem feltartás. A megengedett maximális sebesség továbbra sem kötelező minimumsebességet jelent.
-
Elf
aktív tag
válasz
bnorci71 #225 üzenetére
Félreértesz.
A megengedett tempóval közlekedés nem sietés.
Én a "mindenáron a megengedett tempóval akarok közlekedni" hozzáállást nevezem sietésnek.
Tehát:
Meg KELL előznöm, nem maradhatok mögötte mert én... ( és ide csak a "sietek" ige passzol szerintem)"+30mp meg sokszor le lett már írva az plusz 1 piros vagy kettő etc.."
Vagy egy sem mert 70 másodpercig piros a lámpa és így se úgy se érjük el. Vagy pont így jön ki eléd a busz/kukás/akárki míg 30 másodperccel hátrébb haladva könnyedén kikerülöd. Lehet ez is meg az is.
Szóval ezeket a megnyert másodperceket nem adjuk össze alapból."Kezdem azt érezni te vagy aki elindul 1 órával korábban"
Nana! Ne csináljunk a fiktív 30 másodpercből valós 60 percet!
Beírom a navigációba hova megyek, az kiírja mikorra érek oda és +/- 3 perc eltéréssel így is lesz. Ezen semmit nem változtat az ha valaki miatt 2 percig lassabban kell mennem a maximálisnál. Sőt. Ez benne van.
Az van hogy a forgalom feltartja a forgalmat. Szkész. Hiába pörgök a fejemen ez így lesz."más ne ossza már be az én időmet"
Jó lenne, de sajnos beossza. Mint ahogy te is is a többiekét. Miattad kell keresgélnie parkolóhelyet. Miattad nem fér át a zöldön. Miattad lóg be a segge a kereszteződésbe. Miattad kell megállnia az elsőbbség adás táblánál. Ez egy ilyen dolog.
És értem hogy ez mind más mert ott tötymörög elötted és a ha a helyében lennél akkor te gyorsabban mennél. No de ha meg én lennék a helyedben el se indultam volna mert időpocsékolás. -
bnorci71
addikt
miért sietés az ha a megengedett tempóval közlekedek?
akkor az osztrák mind siet?
Nem ezt látom rajtuk sőt pont az ellenkezőjét.Kérlek magyarázd ezt el nekem.
a +30mp meg sokszor le lett már írva az plusz 1 piros vagy kettő etc..
Illetve más ne ossza már be az én időmet. látod ez a leszarom hozzáállás én ráérek elindultam időben -nem nem időben indultál el hanem hamarabb, hogy andalogva odeérjél-Kezdem azt érezni te vagy aki elindul 1 órával korábban mert nem lehet haladni, de mivel 1 órával korábban indultál ráérsz így mész a megengedett sebesség felével harmadával hiszen ráérsz. Majd mindezt meg is ideologizálod magadnak.
És a következő bekezdés meg a következő indok lesz az andalgásra.Kompenzálok, mit? A hétvégén 110-el poroszkáltam végig Ausztriát. Miért? Mert ráértem és a 2jurós benzin a 400-as euróval nem kellemes kombó.
De az országúton nem tartottam fel senkit mert én most 70-el megyek. Pályán meg van 3 sáv haladhat mindenki kedvére. Hazaérve újra a normális -na jó sietős- tempóban közlekedtem.
Sose zavart, hogy megelőz valaki, üljön 1 vagy 30M autóban én is megyek a saját tempómban ő is. Ennyi. -
Hieronymus
veterán
válasz
arnyekxxx #219 üzenetére
"de 60-as táblával
Az csak egy ajánlás, korábban már kiderült."
Ha az csak egy ajánlás, akkor lehet gyorsabban is menni, bár nem ajánlott.
A tábla az útszakaszra vonatkozó maximális haladási sebességet határozza meg.
A tábla hatályának és az út illetve időjárási viszonyoknak megfelelően kell megválasztani a sebességet.
Mivel alapos indok nélkül nem akadályozhatod a közlekedőket, ha lassabban akarsz közlekedni, kimész a legkülső sávba, ha van. Ha nincs akkor más útvonalat választasz magadnak.Nem sodorhatsz veszélybe más közlekedőt, azzal, hogy lassítod vagy megakasztod a forgalmat. A lámpák sok helyen a sebességhez vannak hangolva. Ha nem tartod, akkor növeled a környezetszennyezést. Nem csak a sajátoddal, hanem azokéval is, akik mögéd ragadtak.
Tessék már megérteni. A közút nevében benne van, közlekedésre való és nem egymás akadályozásra.
Akinek ez probléma, ne vezessen járművet. Illetve a saját magánútján azt csinál amit akar. Ott kell a többieknek hozzá alkalmazkodni.
A közúton a többséghez kell igazodni. Ha nem megy szakorvos tud segíteni a megfelelő kezelés segítségével. Lehet, csak szemüvegre van szükség a tisztánlátáshoz. Vagy a szorongásokat kell kezelni, ... -
Hieronymus
veterán
válasz
bnorci71 #218 üzenetére
A közlekedés normáliséknál az egyenrangú felek együttműködése. Vannak olyan helyek, ahol az utak tele vannak Igthorn hercegekkel. Azt gondolják, hogy az országok közlekedési törvényei szinte bármit megengednek nekik, amit nem tilt szó szerint a törvény. Ha a herceg úgy akarja, akkor mehet hatvanas táblánál 35-el vagy csak 15-el. Csodálkoznak, hogy senki se akar beállni az éljenzők sorába, gyagyás Toadieként.
-
Elf
aktív tag
válasz
bnorci71 #218 üzenetére
"kísérhettem volna 2Km-t"
Jesszus. Mit úsztál meg! Atyaég! 60 másodperc helyett 93 másodperc alatt tetted volna meg a 2km-t. OMG!
Na én meg úgy jártam többször hogy megelőztem a teherautót majd amikor a városban álltam a ballra/jobbra kanyarodó sávban szépen elment mellettem egyenesen. Vagy előzés után lekanyarodott mögöttem. Vagy előzés után 6 percet álltunk együtt a vasúti átjárónál. Aztán kb. 17 éve leszoktam erről a tök fölösleges idegeskedésről és csak simán időben érkezek meg mindenhová.
És még érteném is ezt a "sietős" attitűdöt ha látnám ezeket a siető embereket a parkolókba teljes erőből rohanni a kocsijukhoz. Látnám ahogy hármasával véve a lépcsőfokokat szökelnek lefele a mélygarázsban. De nem látom. Soha. Sehol. Egyet sem. Pedig célzottan figyelem.
Ebből én az a következtetést vonom le hogy ők nem sietnek hanem kompenzálnak.
De meggyőzhető vagyok az ellenkezőjéről. -
Elf
aktív tag
válasz
bnorci71 #218 üzenetére
Nem látom az ellentmondást. Ez volt az állítás:
"Indokolatlan az, amikor kifogástalan látási- és útviszonyok között harminccal döcögsz a Hungárián."
Erre írtam egy okot hogy miért lehet indokolt kifogástalan látási- és útviszonyok között harminccal döcögni a Hungárián. De tudok még 4-5 indokot lazán. Hol hibáztam?Nem ragadok be 35-el haladó mögé. Lemaradok 3 autónyit, felgyorsítok, index, sávváltás.
Ha nagyon tele van a sáv akkor nem mennek 70ami90-el ezért beférek, ha meg mennek akkor meg nincs forgalom ezért beférek.
De az egész hipotetikus. Akkor mennek a Hungárián 35-el amikor dugó van , azaz kb. reggel 7-tól este 20-ig, csak azt ugye csendben tűri mindenki mert akkor magát szívtája a user tehát csend van. -
bnorci71
addikt
válasz
arnyekxxx #219 üzenetére
ha beállok eléd a sorba a boltban akkor te azt természetesnek veszed, hogy 5 perccel később végzel.
Ugye hogy nem?Na most akkor te magad úgy gondolod a kresszben írt feltartással nem kel foglalkozni, meg a 60-as táblával sem vagy mi van?
Itt rendszeresen trafiznak illetve autópályáról le felhajtás van és nem egy baleset volt már pont emiatt, hogy nem tartotta be valaki a sebességkorlátozást.
Egyébként az a gond vele, hogy idővel szépen felgyűjti maga mögött a sort és dugót eredményez amiből sokan veszélyes előzéssel próbálnak meg szabadulni.Ha a teherautó helyett egy traktor megy 25-el vagy egy mopedautó 45-el akkor is kiakadsz?
azon miért bacnám fel magam annyival tud menni kész -
arnyekxxx
veterán
válasz
bnorci71 #218 üzenetére
de ha jönnek kisérhettem volna 2Km-t.
És akkor mi van?
de 60-as táblával
Az csak egy ajánlás, korábban már kiderült.
Ha a teherautó helyett egy traktor megy 25-el vagy egy mopedautó 45-el akkor is kiakadsz? Egyébként a teherautóknak országúton 70km/h a max megengedett sebesség (akkor is ha ezt le szokták szarni), a 65-öt ehhez viszonyítsd.
-
bnorci71
addikt
35-el a Hungárián: Mégis hogy máshogy venné észre a Mol kút utáni 8. sárga kapus házat ahova a találozó meg lett beszélve? Indokolt lassú haladás.
Ami indokolatlan az a mögötte való haladás. Van ilyen hogy irányjelző,tükör,kormány. Ezekkel az eszközökkel lehet az elöttünk lévő lassabb jármű problémáját megoldani.
Kérem a következőt. :-)
Nem érzed, hogy saját magaddal keveredtél ellentétbe?
Te kértél indokolatlan feltartást, majd megindokolod olyannal mamit a kérdező is indokoltnak tart.
Azt ugye te is tudod ha 35-el beragadsz valaki mögé a Hungárián -ha már az a példa- esélyed nincs kijönni a 60-70-el haladó sávba.Tudod mi az érdekes? Ausztriában 100Km-t el tudok úgy menni országúton szinte nulla előzési lehetőséggel, hogy azt érezzem feltartanak mindenki halad a lehető legnagyobb sebességgel amit a jármű/útviszony enged. Persze a teherautót megpróbálom megelőzni az adandó alkalommal, de egy szűk kanyargós úton nem is várom a 40t szerelvénytől, hogy 80-90 haladjon.
De akkor mondok neked én
Ma reggeli 60-65-el botorkáló teherautó. Nem vén szutyok IFA mai modern ami simán megy 90-t üres jól belátható egyenes országút. Nem nem címet rakódóhelyet keres. Egyszerűen csak szarik a mögötte jövő forgalomra Ő ráér a többiek le vannak .....
Igen hazsnáltam az irányjelzőt és a kormányt és szerencsére nemjöttek szembe meg is tudtam előzni, de ha jönnek kisérhettem volna 2Km-t. Ja ott se tudom szabályosan megelőzni mert bár 2x2sáv lesz, de 60-as táblával -
válasz
angyalpc2 #193 üzenetére
Exkollégám Fehérváron megvette az első, kacsaseggű Megane utáni szedánt, fél éves korában beázott, onnantól nem zárt a bal 1 és újabb fél évig meg sem tudták csinálni. Ue autó 160-nál bevillogta autópályán a check engine-t. Srác félreállt negyed órára, indítózott - semmi baja... 3 éves korában elkezdett mállani valami az ajtókilincsről...
-
Elf
aktív tag
Jó volt azért végig pörgetni a topicot.
Egyrészt megerősített abban hogy az út közepén teljesen fölösleges vitatkozni. Ha egy nyugis fórumban sok hozzászólás után nem tudnak megegyezni emberek azon hogy a 70-as tábla mit jelent akkor sokkal bonyolultabb dolgokat dudálással meg kar lóbálással teljesen esélytelen megoldani.
Másrészt még biztosabb vagyok abban hogy a "nem kell sietni, pont időben fogunk megérkezni" attitűdnél nincs jobb a közlekedésben. Mert látom itt azokat akik az egész társadalmat akarják magukra hajlítani azért hogy nyerjenek pár másodpercet, esetleg percet. Szabályokat írnak át meg találnak ki. Nyilvánvaló hogy bukásra vannak ítélve. Én meg akkor is időben érek oda ahova akarok ha 35-el "tötymörögnek" előttem, vagy defektet kapok, vagy baleset miatt 40km-ert kell kerülni.
Köszönöm mindenkinek. -
Hieronymus
veterán
válasz
parandroid #208 üzenetére
"A kedvencem az, hogy ‘én olyan jól vezetek, hogy el tudom dönteni, melyik szabálynak van értelme, és melyiknek nincs’."
Ennek így valóban nincs értelme.
Egy meghatározott szituációban, az abban érintett járművek vezetői eltérhetnek a közlekedési szabályok betartása alól. Közös megegyezéssel.
Az egyenrangú kereszteződésbe, minden irányból egyszerre beérkező járművek számára amúgy sem ír elő megoldást a KRESZ. Ott megegyezésre van szükség a továbbhaladás érdekében. Ez a németeknek általában megy. A magyarok többsége másként közelíti meg a problémát. A "miért nekem van elsőbbségem mindenki szemben" lemezt teszik fel és senki sem halad előre. Ha igen, akkor is csak az ütközési pontig. -
Elf
aktív tag
-
arnyekxxx
veterán
válasz
parandroid #208 üzenetére
ahogy nézem itt is kb ez az arány
-
Somatom
veterán
válasz
parandroid #208 üzenetére
Marhaság. Egyértelmű, hogy melyik szabálynak van értelme. Amelyiket én hozom.
-
dugo_
veterán
-
Elf
aktív tag
Dugó. Reggeli elindulni 4km-re mert nekem így kényelmes tudva hogy dugó lesz azok indokolatlan feltartása akiknek nincs választásuk. Az emberek töbsége meg tudja oldani a reggeli logisztikát dugógyártás nélkül. A többiek is tegyenek így, ne tartsák fel indokolatlanul azokat akiknek a közlekedés a munkájuk.
Köd meg kátyú: Erre ott van az "útviszonyoknak megfelelő vezetés" fogalma nem igzán ide tartozik.
De ha már erre tévedtünk teljesen indokolatlan felrakni a malomkerket a peres gumival hogy aztán feltartsa azt akinek rendes autója van.35-el a Hungárián: Mégis hogy máshogy venné észre a Mol kút utáni 8. sárga kapus házat ahova a találozó meg lett beszélve? Indokolt lassú haladás.
Ami indokolatlan az a mögötte való haladás. Van ilyen hogy irányjelző,tükör,kormány. Ezekkel az eszközökkel lehet az elöttünk lévő lassabb jármű problémáját megoldani.Kérem a következőt. :-)
-
Zolás
addikt
Hogy legyen a témához kapcsolódó bejegyzés is.
Van fordom, peugeotom, és egy suzukim. Eddig egyikre sem kellett vagyonokat költeni. A fordom váltója vacakol mióta megvettem, de azt beszéltük meg a szerelőmmel, amíg nem esik szét komolyabban, nem piszkáljuk. Ez 6 éve tart, és azóta is ugyanolyan vacak, de nem romlik az állapot.
Most a peugeoton akarok vezérlést cserélni, mert régen volt az előző csere, és tartok tőle hogy el van öregedve. Ja tavaly féket kellett cserélni, elkopott. Szarfrancia, nem tart örökké a fékbetét... -
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #202 üzenetére
-
Hieronymus
veterán
Magyarországon.
Németországban a telepített mérőoszlopok pirossal villannak. A régi mobil autópálya mérők valódi vakuval villantanak. A sebességmérő kamerák nem villannak. A nagyon modern matt feketére festett mérők szintén nem. (Az osztrák testvéreinknél is vannak még vörösen villanó mérők használatban.)
A pályákon általában villanós mobilmérők vannak kihelyezve.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Sokan tudják, hogy születésem óta autómániás vagyok, ennek megfelelően rengeteg autós oldalt követek, olvasok, van...
- Minolta objektívek
- ThinkPad T14 Gen2i 14" FHD IPS i5-1135G7 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Silicon Power 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz SP032GBLFU320X02 RAM
- Mushkin Essentials 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz MES4U320NF32G RAM!
- Precision 5540 15.6" FHD IPS i7-9750H Quadro T1000 16GB 512GB NVMe magyar vbill új akku gar
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Lenovo ThinkBook 14 G2 - 14"FHD IPS - i5-1135G7 - 12GB - 256GB SSD - Win11
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! ASUS ROG THOR 1000W Platinum II tápegység garanciával hibátlan működéssel
- SEAGATE ST6000NM0034 6TB 7.2k SAS HDD, nettó 15747Ft + ÁFA, 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest