Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) PDA_FAN


PDA_FAN
tag

Sajnos ezekkel is ugyanaz a gond, mint az elméletileg időseknek készített mobiltelefonokkal. Nem ergonomikusak, könnyen meg lehet véletlenül nyomni a gombokat, és a töltésük gyengénlátóknak, vakoknak sok esetben meghaladhatatlan feladat. Pláne ha idős, demens emberről van szó, aki sokszor arra sem emlékszik, hogy egy órával ezelőtt mi történt.

(#2) UnA válasza PDA_FAN (#1) üzenetére


UnA
Korrektor

Nem tudom, hogy tényleg megnézted-e a leírásban szereplő krumplit, de ez tényleg nagyon egyszerű, és a töltéshez sem kell mindenféle ravasz portokat keresgélni rajta ;)

Nekem igazából a diszpécseres része nem tetszik, inkább hívhatna engem közvetlenül.

(#3) izgimozgi


izgimozgi
csendes tag

ez egy kivételesen jó szolgáltatás. Ez az óra mindent tud, ami ahhoz kell, hogy egy idős ember valamelyest biztonságban érezhesse magát. Míg a mobilt (ha van) vagy a telefont általában nem cipeli az ember mindenhova magával. Leggyakrabban gőze nincs róla hova is tette le. Ezt a karján hordhatja és ha bármikor szeretne kapcsolatba lépni bárkivel akkor csak megnyomja a gombot. A véletlen megnyomás nem gond, mert a tényleges jelzés csak hosszabb megnyomás után következik be. A diszpécserrel kapcsolatba lépni az tök jó. El lehet mondani mi a baj. A diszpécser eldönti kell e sűrgősségit hívni, vagy egy megadott kontakt személyhez kell kapcsolni, akivel INGYEN beszélhetnek. Ez a kontakt személy lehet ismerős, vagy családtag, de lehet egy otthoni segítséget nyújtó cég alkalmazottja is (akivel előzetesen szerződést lehet kötni) A kütyű jelzi ha viselője elesik, vagy sokáig inaktív. Ha figyelmeztetés ellenére sem tölti a kütyűt megy értesítő kontaktnak nézze meg mi van Vele. Van ennek a kütyűnek megvehető verziója is, ami még többet nyújt. Applikációval követhető a kütyű helye, bárhol a világon, a kontakt személy részére, ld. EV-0... watches.

(#4) sanyoka123


sanyoka123
csendes tag

Nekem van ilyen és bár nem vagyok sem demens, sem mozgáskorlátozott. Sőt némileg értek a számítástechnikához is, szerintem jól van ez úgy ahogy van. Ha kezd lemerülni akkor egy hang bemondja, hogy tedd töltőre. Ha mégsem teszed és lemerül akkor az előre megadott számon felhív a diszpécser és figyelmeztet.Maga a töltő úgy van kialakítva, hogy akár egy vak ember is könnyen tudja töltőre tenni a készüléket. Nem mellesleg ha elesel azt is érzékeli és riaszt a központban de előtte megszólalva közli a szerkezet ha véletlen lett volna akkor a felső gomb megnyomásával törölni tudod a riasztást.

(#5) Alusky


Alusky
aktív tag
LOGOUT blog

A mamának rendeltünk egyet, bár ő még topon van, nyomja ezerrel a Facebookot és Messengert meg YT videókból főz, úgyhogy úgyis a telefont ragadja meg ha baja van, de a biztonság kedvéért kapott egyet. Két hónap után jött meg.

Tettrekész, nem kell semmit csinálni vele. Engem zavar, hogy nem lehet módot változtatni benne, amíg mentálisan rendben van sokkal jobb lenne ha minket hívna (beállított számokat), nem pedig mindenképp a központi diszpécsert, aki ugyan utána minket fog hívni de egy felesleges lépcsőnek tartom ezt. Gondolom az "ingyentelefonálás" miatt van ez a módszer kiiktatva. A központi diszpécseres dolog amúgy jó egy bizonyos egészségi állapot leépülés után.

Ami rohadt zavaró, hogy 2-3 naponta tölteni kell és bár kikapcsolható hogy ezzel az akku bírja, de a visszakapcsoláshoz nem a nagy gombot kell nyomni ami a logikus lenne, hanem az oldalsó kicsit, ez megzavarhat egy idős embert ha kikapcsolva pont segítséget akarna kérni. Így vagy állandóan töltögeti vagy a rizikót kell vállalni, hogy kikapcsolva nem biztos be tudja kapcsolni, hogy utána segítséget kérjen. Ráadásul a bekapcsolás kb. egy percet igénybe vesz ami megint fingom sincs miért tart eddig.

A mágneses csatlakozója egy vicc, rátapasztottam és amíg letettem az asztalra háromszor is elkezdte újra a töltést, mert elengedi mozgatás közben a mágnes. Van mikor az asztalon is rá kell igazítani, hogy elkezdjen tölteni.

Úgyhogy az ötlet jó, a megvalósítás problémás, működni viszont működik valóban. Bár én lehet majd ha olyan állapotba kerül a mama veszek egy második kínai kütyüt ami minket hív gombnyomásra és nem kell töltögetni állandóan, mert nem szopja le a folyamatos GPS az akkuját (mi tudjuk ő hol van...) és ezt pedig második segítségnek tartja meg.

Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.

(#6) snecy20


snecy20
veterán

Szerintem amúgy ott bukhat el ez az egész dolog, hogy sok idős nem kér segítséget, még ha baj van, akkor sem. Nem tudom mi van e mögött, van akinél csak makacsság, van aki szégyell segítséget kérni, na meg van aki fel sem ismeri a szituációt, hogy neki most éppen segítséget kéne kérnie, mert olyan rosszul van. Családból, rokonságból ismerek több ilyen egyént is, hogy felerőltethetnéd ugyan rájuk, de baszn*k használni.

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#7) Alusky válasza snecy20 (#6) üzenetére


Alusky
aktív tag
LOGOUT blog

Ez amúgy igaz. Sok esetben gyanítom, hogy nem lesz náluk amikor kéne.

Amúgy annyi változás történt, hogy már nem fehér a gombja hanem narancs. ;]
Viszont papírt nem küldenek arról, hogy ki lett felvéve a kontaktszemélyekhez és hol lehet ezt módosítani vagy még többeket hozzáadni. Ezen meglepődtem, mert kb. alap dokumentumnak kéne lennie. Anyámék intézték, emiatt nem tudom, hogy ő és a nővére vagy én harmadiknak esetleg unokatestvéreim is bekerültek-e kontaktszemélyhez, mert hát nincs semmi papír erről. :W Anyámat kell majd megkérdeznem kiket adtak meg.

[ Szerkesztve ]

Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.

(#8) kasaf1


kasaf1
tag

Szerintem is tök jó ötlet. Anyósomnak rendeltünk egyet, kíváncsi leszek rá, hogy milyen. Állítólag vízálló, ami kifejezetten hasznos, mondjuk egy fürdőszobai balesetnél. A kommunikáció a leírás szerint 2G, habár én azt hittem, hogy azt már rég lekapcsolták. Ha megérkezik én biztos tesztelni fogom az elesés funkciót, úgyis lehet törölni a segélykérést, ha jól értelmeztem a leírást.

(#9) BaLee


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Mi is igényeltük tavaly tavasszal, 1-2 hónap alatt megjött.

Sajnos szokásos olcsó (ingyen) húsnak híg a leve tervezés. A kiskönyvében írják, hogy 2 naponta tölteni kell. Egy nagy bumszli amúgy, amiben akkora akksi elférne, hogy elmenjen addig mint a régi nokiák, de legalább 1-2 hétig...

Ahova kell az ilyen kütyü, ahol nincs folyamatos felügyelet, nincs napi látogatás ott pont el is vérzik, mert annak a korosztálynak akinek ezt kitalálták pont hiába mondjuk, hogy naponta tegye töltőre. Elfelejti tölteni, vagy a töltőn felejti és nem lesz nála amikor baj lesz.
Ha legalább 1 hétig bírná akkor mondjuk egy hétvégi látogatás alatt fel lehetne tölteni és nyugodtan otthagyni újabb 1 hétre...

Hónapokig küzdöttünk, próbáltuk, meguntuk. Most ott áll nálam, hogy küldjem vissza...
Mindez egy olyan (lassan 90 éves) idős embernél aki nem is olyan régen átélte, hogy elesett egy éjszaka és órákat feküdt a hideg kövön mire meghallották és segítettek neki felkelni. Ennek ellenére sem hajlandó hordani, mert ő nem töltögeti.

Szóval az ötlet nagyon jó lenne, de a kivitelezés nagyon nem az sajnos.

(#10) zsadnok


zsadnok
tag

Nálam kiverte a biztosítékot a következő: Anyósom megkapta az órát. Elmentünk délben beüzemelni hozzá. Ahogy írták kezdeményeztünk egy próbahívást. Senki nem vette fel. Még párszor próbálkoztunk, majd ráhagytuk.
Anyós másnap szól, hogy hajnali négykor felhívta a diszpécser, hogy innen volt-e a jelzés? Ezt mégis, hogy képzelte a "jó képességű"?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.