Igen, ezt en is nehezmenyezem.
For the God Emperor!
Igen, ezt en is nehezmenyezem.
For the God Emperor!
A kipörgés gátló egy aktív eszköz ami figyeli hátsó kerekek megpörgését és leszabályozza a motort, ez jellegzetes dadogó daráló hangot ad, főleg esős pályán. A nyomatékkontrol a motor nyomatékát korlátozza le ha elért egy kritikus értéket. Valójában itt ez se történ meg mert aktívan a nyomatékot nem figyelték csak a motor vezérlési térképet és a szerint kapcsolt be KERS töltés csökkentve a motor nyomatékát. Ez egyszerűen megoldható lenne az vezérlési térkép kritikus szakaszainak újraírásával, igen ám de ezt egy tavalyi döntés értelmében megtiltották. Addig csavarták csűrték a szabályzatot míg motorvezérlés megváltoztatását is sikerült aktív aerodinamikai elemnek minősíttetni. Ennek előzménye az volt hogy Renault alacsonyabb nyomatékra írta meg egy adott tartományban a motorvezérlést és ezzel növelte a mechanikai tapadást, na ebből kreáltak a kipufogógáz többletre hivatkozva aktív aerodinamikai elemet. FIAnál valakiknek nagyon elmentek otthonról mikor ezt kitalálták. Visszatérve az idei helyzetre, mivel nem írhatják át alacsonyabb nyomatékra vezérlést, KERSt használják a nyomaték csökkentésére és ezzel a mechanikai tapadás növelésére mivel csökkent kipörgési hajlam.
[ Szerkesztve ]
Teljesen igazat adok.
How are U today? Just kidding...I don't care!
A Hamilton manővere azért csúnya volt.
Bevallom kicsit félve kattintottam a címre, na mondom egy jó nagy vitahalmaz lesz itt, meg mindenféle objektivitást nélkülöző vélemények és jó sok vagdalkozás... Na meg egy teljesen irreális lista...
Ehhez képest nagyon is tetszik ami kikerekedett ebből Részemről nem szavaztam, de a végeredménnyel teljesen egyet tudok érteni, és a kis rövid elemzés az adott pilótáról is találó.
A csapat verseny legalább olyan fontos mint az egyéni, 100 milliókról van szó, szerinted ezt bevállalják
szimpátia miatt? Tinilány naivitást ezt gondolni. Inkább arról van szó, konkrét példa,rászolnak a versenyzőkre, hogy gond van a váltóval, seb visszaszól understood megteszi, márknak x2, szólnak, ki is írják, két körrel később kiáll váltó hiba miatt...
Koszi, ezt en sem ismertem, pedig viszonylag sok f1 temaju cikket olvasok.
Azert remenykedek, hogy jovore meg fogjak fogni a Redbullt vegre, iden az ideny masodik feleben megint bohocot csinaltak a tobbi csapatbol. A merci ev elejen nagyon jo volt (fole az idomerokon), de latvanyosan visszazuhantak. Kivancsi leszek az 1.6-os turbokra vajon mit fognak tudni az uj motorokkal kezdeni es mennyire lesznek uzembiztosak az elejetol, ez a vegelszamolasban sokat hozhat majd a konyhara.
For the God Emperor!
Forma-1-ről eszembe jutott egy vicc ;
A McLaren istálló Magyarországon állított össze új team-et, mivel észrevették, hogy a cig@ny fiatalok hihetetlen rövid idő alatt képesek leszerelni az autók kerekeit.
Kirúgták hát a sokat próbált team-üket, és romákból összeállított csapattal vágtak neki a versenyeknek.
Eleinte minden a legnagyobb rendben zajlott, a romák 2-3 másodperc alatt le- és felszerelték a versenyautó kerekeit. A probléma a következő tíz másodpercben keletkezett, amikor a romák átfestették az autót, átütötték a gyártási számát, és eladták az egész gépet Lewis Hamilton-al együtt!"
Én abba a szerencsés helyzetbe vagyok ,hogy csapatnak szurkolok.
Ez egy gyermekkori betegség. Ez a csapat a Ferrari.
Így igazából nem izgat ki vezeti, csak nyerjen.
De amikor Massa 2008-ban elbuktat a VB. címet azt nagyon sajnáltam.
Speciel öt nagyon kedvelem, kár ,hogy 2009-es balesete után úgy vissza esett.
Sajnos a 2008-as idényt nem tudta megismételni többet.
De kívánom neki,hogy sikerüljön ,az se baj ha ezt már nem Ferrari-val teszi ezt.
Az a rugó öregem a mai napig nyomott hagyott. Csak kóvályog ott a mezőnyben.
How are U today? Just kidding...I don't care!
Azt nem is vitattam. Hamilton idén nem nagyon találta önmagát. Sőt úgy mostanában így van ez. Most is azt nyilatkozta, hogy nem találja a lelkesedését, de talán majd jövőre. Pedig ő sem rossz versenyző.
Egyébként a szavazatom még nem is mondtam: Raikkönen nem vagyok fan, de talán ő az, akit senki és semmi nem érdekel, csak megy és versenyez, sosem nyafog.
Ezután Alonso és Vettel. Alonso azért, mert embertelen, amit kihoz a Ferrariból (és már megérdemelne egy VB címet), Vettel meg azért, mert négyszeres bajnok.
Alea iacta est!
Az a baj az idei szezonnal, hogy szerintem bunda szagú. A gumimódosítás után nem lehetett megverni az osztrákokat. Feljött a merci is(ott még volt 1000km plusz teszt is), a ferka és a force india meg megállt a fejlődésben.
Az év eleje sokkal izgalmasabb,élvezhetőbb versenyt hozott. Én imádom az f1-et, de ez nagyon idegesít. Mi az, hogy szezon közben változtatnak valamin? Mindenki tudta, hogy milyenek a gumik. Miért nem olyan autóval álltak rajthoz Ausztráliában ami nem zabálta szét az abroncsokat? Érdekes módon volt akinek nem durrantak el a gumik az autóin......
Az egészből annyit akarok kihozni, hogy ez nem volt fair a FIA részéről szerintem. Gondolom, ha csak a kis csapatok szívtak volna, akkor nem történik semmi, de ugye az rb sok nagy ember kedvence...
Ebben az évben szerintem a lotus volt a legjobb csapat, mivel ők valamennyire tudtak alkalmazkodni mindkét helyzethez. Jók voltak végig. Mondom ezt úgy, hogy Diaz a kedvencem, de sajnos neki sem jött össze semmi.
Remélem, hogy jövőre nem lesz variálás!
[ Szerkesztve ]
Hát igen... meg egy picit erősebbek is voltak a gépek.
[link]
Bár nem mai, de lehet hogy az egyik legjobb Kesjár Csaba lehetett volna, de sajnos ezt már nem tudjuk meg.
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
Én is ezt látom... ja 2005.. [link]
- Kreatív módon kell áramvonalasítani a stagnáló koncepciót! -
Az, hogy Vettel a legjobb, az nem vitatható, hisz 4 világbajnokságot nyert, egymás után.
Az, hogy Alonsonak van a legnagyobb szurkoló tábora, az sem vitatható, hisz pirosban van.
rég hallottam már, de most jót derültem rajta .
http://qwankido.hu/
Én totál lemaradtam erről a szavazzunk dologról, de igazából ott a pont! Nagyon a dolgok mögé kell nézni, hogy egyszer-egyszer megláthassuk a pilóták tudását - kicsit sokszor már műanyag a buli.
Egyébként a szavazás első kábé 3 helyét erősítettem volna én is a mostani mezőnyből.
Amd 386SX40, 210MB WD, 14"monochrome, Win 3.11
Sumi meg Barika? Nem is voltak a mezőnyben az idén!
Utánam a kondenzcsik!
(#169) Motion_Blur válasza Nowhereman (#168) üzenetére
" továbbá az elmúlt két év versenyzőire is lehetett szavazni, papíron tehát az egyelőre minden idők legeredményesebbjeként nyugdíjas éveit tengető Michael Schumacher ("a hétszeres") is játékban volt a dobogós helyekért"
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
(#170) Nowhereman válasza Motion_Blur (#169) üzenetére
hja, kissé siettem a határidő után...
[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
Köszönöm, örülök, hogy tetszett!
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
Nagyjából egyetértek, csak azt nem látom, hogy ha Vettelt és Alonsot egy szintre hozod, azt mi alapján teszed?
Leginkább az alapján, amit Schumacherben is tiszteltem: mindent - és még annál többet is - készek megtenni a győzelemért. Beleértve a futamokon kívüli teszteket, azt a készséget, hogy amennyire tőlük telik, együttműködjenek a mérnökökkel, a küzdőszellemet. Náluk ezt szinte mindig látni (bár Vettelnek még nem megy annyira jól), míg pl Hamiltonnál, Massanál, Raikkönennél, stb ezeket inkább hullámhegyekben és hullámvölgyekben látom. Pedig nem egyszer ez dönti el, hogy valaki VB lesz vagy sem. Örülök, hogy Kiminek éppen jókor volt egy ilyen hullámhegy 2007 végén, és nem feladta három futammal és 27 pont hátránnyal a végel előtt (akkor még ugyebár 3 futamon a max megszerezhető pont 30 volt, tehát a mostani rendszerben kb olyan, mintha 3-mal a vége előtt valaki 68 ponttal lenne lemaradva), hanem küzdött, méghozzá megdöbbentő módon.
Ha Kimi úgy tudna rajtolni, mint Alonso (de legalább mint Vettel), akkor besorolnám harmadiknak e kettő mellé, de a motiváció ingadozását és a rajtolási gyengeséget nem feltétlenül tudja kiegyensúlyozni a legkiegyensúlyozottabb versenyzői tudással (amiben ő a legerősebb).
Hülkenbergnek még kell egy kis tanulás ahhoz, hogy felérjen a legjobbak közé, remélem, lesz rá lehetősége és nem ragad meg az örök reménység szintjén.
Hamiltont pedig mindig is nagy versenyzőnek tartottam, de még nem látom azt, hogy érett személyiség lenne, ami pedig mindenképp kell neki a sikerhez. Ha választanom kellene Hülkenberg, Hamilton és Grosjean között (a hármast nagyjából egyformának látom), akkor leginkább a német ellett döntenék, mert őt látom a legérettebb személyiségnek, ami a kiegyensúlyozott vezetés miatt lehet nagyon fontos. Talán ha Hamilton nem kapott volna a McLarentől már kis korától fogva olyan támogatást, akkor most még erősebb pilóta lehetne, de akkor nem került volna abba az ülésbe sem, ahol VB lett, így nem igazán lehet ilyen kijelentést biztosan alátámasztani.
Lényeg a lényeg, Vettelt és Alonsot nem azért látom erősebbnek, mert jobb pilóták a másik négy általam felsoroltnál, hanem mert készek bármit és mindent megtenni a győzelemért. Ezt személy szerint nem tartom egyébként emberi erénynek, sőt! Mindazonáltal ez mindenképp kell ebben a sportban.
Azt még hozzáteszem, hogy nagyon sajnálom, hogy Hülkenberg a Force Indiánál lesz jövőre. Nem gyenge csapat ugyan, de nem látom esélyesnek, hogy élcsapat legyen, mert nincs még meg a szükséges mérnöki háttér, bár tőke az van.
[ Szerkesztve ]
"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10
Látom, elég kevesen gondolnak bele, hogy mennyire más, ha egy a mezőnynél egy másodperccel gyorsabb autót vezet, mintha benne van valaki a levesben. Ha a másodperccel gyorsabb autóban ott hagy a csóka körönként fél másodpercet, akkor vállon veregetik, hogy milyen taktikusan versenyzett, ha a levesben teszi ez valaki, akkor búúú - még pontot se szerzett...
Utánam a kondenzcsik!
Vitatkoznék, mert sztem nem az autó gyorsabb a többinél, hanem az autó+Vettel. Ha megnézzük Webber fele annyi pontot szerzett mint Seb, egész évben a Mercisekkel és a Alonsoval kűzdött, pedig ő sem egy nagyon szar versenyző.
"Ha a másodperccel gyorsabb autóban ott hagy a csóka körönként fél másodpercet, akkor vállon veregetik, hogy milyen taktikusan versenyzett, ha a levesben teszi ez valaki, akkor búúú - még pontot se szerzett..."
Fordítsuk meg a dolgot. Nyilván a leggyorsabb autóban a legkönnyebb, de könyörgöm mit csinálhatna szerencsétlen? Ha épp megveri a többieket akkor a fanyalgók szemében nem ő a taktikus, hanem mondjuk Alonso csodával határos módon 120%-ot hozott ki a kocsiból. Ha meg agyon ver mindenkit akkor az meg csak az autó miatt van..
Jogos, de istállón belül nem épp egyformák az autók. Sőt. Alapból a beállítások is különböznek, de sokszor van olyan, ha az egyiken kipróbálnak valamit, a másik egy amolyan fejlesztést kap, stb..
Igen, de fordítva is igaz, miért lenne mindig a jobb beállítás a jobb pilótánál? Most gondolok én itt akármelyik istállóra, nem csak a RBR-re.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
Szerintem a válasz a kérdésben rejlik.
Nem tudom, volt-e lehetőséged nézni az 1997-es évadot, azon belül a magyar futamot.
Akkor a futottak még kategóriában levő Arrows Yamaha-val versenyzett az előző évi világbajnok Damon Hill (akit hívtak a McLarenhez és a Ferrarihoz is, mindkettő erős csapat volt akkor is, de Hill élvezte a lehetetlent). Előtte azt mondták, Hill csak azért lett világbajnok, mert a létező legjobb autóban ült, amivel ő lett az év végén az első, újonc csapattársa, Villeneuve pedig a második, csapatban pedig természetesen a Williams lett a bajnok (A futamok 3/4-ét ők nyerték). Az 1997-es magyar futamon tehát ott ült az esélytelen autóban Hill, aki 3. helyre kvalifikálta magát, már ettől mindenki elalélt, aztán a futamon pár kör után élre állt és az utolsó körig ott volt, amikor is műszaki hiba miatt alig gurult az autója, így a messze mögötte lemaradt második (azt hiszem, pont a korábbi csapattárs, Villeneuve volt az) végül megelőzte. Hill becsorgott aztán a második helyen a megdöglő Arrows-zal. Utána mindenki abbahagyta annak a mondogatását, hogy Hill csak az autó miatt lett világbajnok. Elgondolkodtató, hogy vajon ha Hill elfogadja a köv évben 2. Ferrari ajánlatát és nyer még VB-t, akkor jobban emlékeznének rá. Vajon megérte-e inkább a "noname" csapatot választani...
Mindenképpen hozzá kell tenni: Ha nincs alatta egy akkor szinte mindent verő technika, akkor nem biztos, hogy nyer. Villeneuve a következő évben a továbbra is legjobb Renault-val világbajnok lett, mert valóban tuti autó volt (hiszen Newey emelte fel a csapatot '92-től, ahogy tette a RBR csapatával is), de ebben is megmutatkozik, hogy Hill győzelme nem csak az autón múlott, mert neki le kellett győznie csapattársát is.
Amikor arról beszélünk, hogy egy autó mennyire kiemelkedően jó és erős, hogy csak amiatt nyer és lesz világbajnok valaki, akkor a legjobb mérce, amivel ellenőrizni lehet a versenyző kvalitásait, éppen a csapattárssal szemben elért eredmény az. A kilencvenes években a Williams-Renault a csúcsot képviselte (93-ban Prost messze megverte Hill-t, 94-ben azért vonult vissza, mert az elviselhetetlen személyiségű Senna jött a csapathoz, és nem volt Prost-nak kedve ahhoz, hogy megint ugyanaz a viselkedés és hangulat alakuljon ki, mint amit Senna "kemény munkával elért" a McLare-nél) Mivel Frank Williams híresen nem szerette rendesen fizetni a pilótáit, itt még nem látszott meg annyira az, hogy egy ember sok bajnokságot nyer ugyanazzal a csapattal. A 2000-es évek elején a Ferrarinál volt még inkább ugyanez, hogy a kiemelkedő csapat mindent visz. Mindegyik esetben úgy tudták lemérni igazán, hogy mennyire jó a VB pilóta, hogy összevetették a csapattársával. Ezt tették Mansel-Patrese, Prost-Hill, Hill-Villeneuve kapcsán, majd Schumacher-Barrichello vonatkozásban is.
Ha látni akarod, hogy tényleg jó-e Vettel, akkor a csapattársával vesd össze az eredményeit...
[ Szerkesztve ]
"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10
"Ha látni akarod, hogy tényleg jó-e Vettel, akkor a csapattársával vesd össze az eredményeit..."
Erre is van már válasz: "A csapattárs el van nyomva, rossz fejlesztéseket kap és szándékos műszaki hibák történnek az autójával."
mondjuk ez a 2008-as évre amikor a Torro rosso-nál volt, nem igaz
ott rendesen lenyomta a csapattársát, sőt futamot is nyert! (azon a futamon a csapattársa 18. lett )
de erre is megvan a magyarázat: "gyenge volt a csapattársa"(de Vettel persze továbbra sem "erős")
szóval neverending sztori
2008 STR2B
STR3 Ferrari 056 2.4 V8 B AUS MAL BHR ESP TUR MON CAN FRA GBR GER HUN EUR BEL ITA SIN JPN CHN BRA 39 6th
France Sébastien Bourdais 7† Ret 15 Ret Ret Ret 13 17 11 12 18 10 7 18 12 10 13 14
Germany Sebastian Vettel Ret Ret Ret Ret 17 5 8 12 Ret 8 Ret 6 5 1 5 6 9 4
és azért vannak ott ötödik-hatodik helyezések is, amik nem semmik egy sereghajtó autóval
persze erre is megvan a magyarázat már: "a 2008-as Torro Rosso nem is volt gyenge hanem erős"
[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
a 2008-as Toro Rosso egy elég furcsa állat volt, a kasztni konkrétan nem állt messze a Red Bulltól, a motor pedig Ferrari volt, ami Monzában szintén nem volt egy hátrány. ráadásul ők kezdettől esős versenyre hangolták a beállításokat, míg ez a többi csapatra nem volt mind igaz.
ezzel együtt mondjuk a TR-nak egy dobogó közeli helyezés lett volna reális, a futamgyőzelemhez szükséges további néhány hely már egyértelműen Vettel érdeme.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Azon a futamon Bourdais el sem indult rendesen, lefulladt a motorja a rajtrácson, majd további problémák akadtak, aztán a Toro Rosso kiküldte adatot gyűjteni, és több kört tett meg, mint 4 kieső, ezért volt 18-adik.
"...a vörös árnyalatú gombok azonban nem kaptak háttérvilágítást, viszont fényvisszaverő festést igen, ami persze jópofa, de pont sötétben annyit ér, mint egy tetszőleges politikus vagyonnyilatkozata" © Bog
Persze, válasz van, de a válasznak - mint tudjuk - értelme már nincs. Vagy ha valaki értelmesnek tartja azt, hogy egy csapat szándékosan rossz fejlesztéseket ad a versenyzőjének, valamint szándékos műszaki hibákat eszközöl az autóján, akkor azzal az emberrel nincs értelme beszélgetnünk. De ilyet kis gondolkodás után senki nem fog kijelenteni őszintén.
"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10
Elösször 100% felett senki sem megy, maximum csak a sóderágyba.
Másodszorm, ha meg csak az eredményekre hívatkoztok, mi a francnak nézitek a futamot, elég lenne csak megnépzni az eredményt oszt annyi.
Vettel STR-es miegyfrancáról meg annyit, hogy furamód az STR kisköltségvetésű fiókcsapat létére kétszer is kapott átszabást, míg a főcsapat...(az ominózus versenyen, meg ha Bourdais nem a boxból indul körhátránnyal a mezőny után, akkor a tiszta körei alapján a 18 helyett az 1. lett volna azzal a vacak autóval)
A csapattárshoz meg legfeljebb akkor lehet viszonyítani, ha a csapatnak mindegy, melyik nyer. Ha a harmadik helyen lévő azért nem kap esőgumit, hogy a másfél kör hátrányban lévő(és ponttabellán is hátrébb lévő) csapattárs gumicseréjét nehogy megzavarják, no ott olyasmi nincs...
[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
szerintem bajumgártner zsóti a király .... rá nem lehetett szavazni ?
Habár a piros autók gyengén villogtak a 2013-as szezonban, Alonsót remek pilótának tartom, igaz jobban kedveltem míg nem piros gépet hajtott, de egyértelmüen nem a szín a lényeg.
A magam részéről nagyon várom a 2014-es évadot, izgalmas újítások, változások lesznek és talán fel fog borulni az eddigi forma. Természetesen jövőre is Hamiltonnak szurkolok!
Észrevettétek, hogy Maldonado-t ritkán mondanak a kommentátorok? Ő szinte mindig Pastor Maldonado, míg a többi simán lehet csak Vettel, Alonso, Massa, Grosjean.. stb. Nagyon tetszhet nekik a teljes neve..
it's more fun to compute
Várom a véleményeket, kritikákat.
Alonso? Na ne...
X2 volt világbajnok, ebből x1 kilökte a csapattársa az ellenfélt, másikban meg lerobbant MS kocsija.
Személy szerint ki nem állhatom a Spanyol,Olasz sport képviselőit, mindnek valahogy úgy épül fel az eredménye, hogy 1/3 tehetség, 1/3 mázli, 1/3 sunyi aljasság. Az első kettő ok, de a 3. ...
Na most ugye, jön a sok kritika, meg a rajongók összecsapása, olyan emberek véleményére kellene adni, meghallgatni őket (ez is fontos) aki nap mint nap kapcsolatban van velük, nem vérpistike bekiabál valamit... pl, ez a videó