Hirdetés

2024. május 25., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#181) fateless válasza Nowhereman (#176) üzenetére


fateless
veterán

Nem tudom, volt-e lehetőséged nézni az 1997-es évadot, azon belül a magyar futamot.

Akkor a futottak még kategóriában levő Arrows Yamaha-val versenyzett az előző évi világbajnok Damon Hill (akit hívtak a McLarenhez és a Ferrarihoz is, mindkettő erős csapat volt akkor is, de Hill élvezte a lehetetlent). Előtte azt mondták, Hill csak azért lett világbajnok, mert a létező legjobb autóban ült, amivel ő lett az év végén az első, újonc csapattársa, Villeneuve pedig a második, csapatban pedig természetesen a Williams lett a bajnok (A futamok 3/4-ét ők nyerték). Az 1997-es magyar futamon tehát ott ült az esélytelen autóban Hill, aki 3. helyre kvalifikálta magát, már ettől mindenki elalélt, aztán a futamon pár kör után élre állt és az utolsó körig ott volt, amikor is műszaki hiba miatt alig gurult az autója, így a messze mögötte lemaradt második (azt hiszem, pont a korábbi csapattárs, Villeneuve volt az) végül megelőzte. Hill becsorgott aztán a második helyen a megdöglő Arrows-zal. Utána mindenki abbahagyta annak a mondogatását, hogy Hill csak az autó miatt lett világbajnok. Elgondolkodtató, hogy vajon ha Hill elfogadja a köv évben 2. Ferrari ajánlatát és nyer még VB-t, akkor jobban emlékeznének rá. Vajon megérte-e inkább a "noname" csapatot választani...

Mindenképpen hozzá kell tenni: Ha nincs alatta egy akkor szinte mindent verő technika, akkor nem biztos, hogy nyer. Villeneuve a következő évben a továbbra is legjobb Renault-val világbajnok lett, mert valóban tuti autó volt (hiszen Newey emelte fel a csapatot '92-től, ahogy tette a RBR csapatával is), de ebben is megmutatkozik, hogy Hill győzelme nem csak az autón múlott, mert neki le kellett győznie csapattársát is.
Amikor arról beszélünk, hogy egy autó mennyire kiemelkedően jó és erős, hogy csak amiatt nyer és lesz világbajnok valaki, akkor a legjobb mérce, amivel ellenőrizni lehet a versenyző kvalitásait, éppen a csapattárssal szemben elért eredmény az. A kilencvenes években a Williams-Renault a csúcsot képviselte (93-ban Prost messze megverte Hill-t, 94-ben azért vonult vissza, mert az elviselhetetlen személyiségű Senna jött a csapathoz, és nem volt Prost-nak kedve ahhoz, hogy megint ugyanaz a viselkedés és hangulat alakuljon ki, mint amit Senna "kemény munkával elért" a McLare-nél) Mivel Frank Williams híresen nem szerette rendesen fizetni a pilótáit, itt még nem látszott meg annyira az, hogy egy ember sok bajnokságot nyer ugyanazzal a csapattal. A 2000-es évek elején a Ferrarinál volt még inkább ugyanez, hogy a kiemelkedő csapat mindent visz. Mindegyik esetben úgy tudták lemérni igazán, hogy mennyire jó a VB pilóta, hogy összevetették a csapattársával. Ezt tették Mansel-Patrese, Prost-Hill, Hill-Villeneuve kapcsán, majd Schumacher-Barrichello vonatkozásban is.
Ha látni akarod, hogy tényleg jó-e Vettel, akkor a csapattársával vesd össze az eredményeit...

[ Szerkesztve ]

"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.