Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- oriic: A TOP 10 legtöbb hozzászólással rendelkező PH! felhasználó
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- GoodSpeed: ASUS TUF Gaming VG27AQ - finomhangolása
Új hozzászólás Aktív témák
-
#34576640
törölt tag
Néha úgy megtudok békélni, hogy értek valamit, aztán meg kiderül, hogy még sem.
"Párhuzamos közlekedés esetében azonban a különbözőforgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
A párhuzamos közlekedés fejezetnél meg azt olvashatjuk, hogy csak lakott területen, útburkolati jellel megjelölt
úton haladhatunk el jobbról.Az előzés definiciója alatt nem ír se lakott területet, se útburkolati jelet.
Ezért még mindig van bennem némi bizonytalanság.Alapból a pirossal jelzett nyomvonal alapból tilos. Az sehol nem megengedett. Kérdés, hogy a zölddel jelzett az bármilyen helyzetre igaz-e vagy csak arra amit a párhuzamos közlekedésnél olvashatunk (lt+útburkolati jel).
Most ha útburkolati jellel el nem látott lakott területen belüli úton megyek, ahol előttem egy rendőr a megengedettnél lassabban halad, akkor a lakott terület miatt nem tudok se fény se hangjelzést adni, a jobb külső sávban meg nem haladhatok el, mert ezt csak akkor tehetném meg ha lenne útburkolati jel.
Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében azonban a különbözőforgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
Nem ír se belső, se külső sávban való elhaladást.
Tehát akkor a belső sávban való elhaladást nem minősíti előzésnek. Mert ha a külső sávban lévő elhaladás sem minősül előzésnek, akkor teljesen szabályos amit tanácsoltál, és akkor nincs se jogszabály súrolás, se büntetés. Viszont akkor annyival megcsavarja a történetet, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten sehol nem érvényes az előzni tilos tábla, vagy pedig úgy kell értelmezni az ilyen helyen kitett tiltó táblát, hogy a belső sávban közlekedni tilos -
válasz
Hieronymus #92 üzenetére
Koszonom az ismertetot, sajnos ezt nem lattam meg szemelyesen.
-
Hieronymus
veterán
Pedig ez az igazi látványosság.
Ezek nem sorozatban gyártják az autókat. A megrendelés sorrendjében.
A logisztika olyan precíz, hogy minden munkahelyen, minden alkatrész a következő járműhöz áll készenlétben. A megrendelt autó kiépítettségének és extráinak megfelelően.
Ha tévedés vagy hibás alkatrész kerülne a rendszerbe, a teljes üzem leállását jelentené.A robotok minden munkahelyen ott vannak. Van ahol a robot dolgozik. Ott az ember ellenőrzi a minőséget.
Van olyan munkafázis, amit még nem sikerült robotokra bízni. Ott automaták ellenőrzik a munka minőségét.Az üzem annak idején mezőgazdasági területre épült. Azóta benőtte a város, Nincs hely terjeszkedni.
A meglévő területen Simcity-t játszanak. Ha újítani kell, ledózerolnak egy régi épületet és rátolják az újat. Ami már az új technológia igényei szerint épül. Gyakorlatilag folyamatos az építkezés. -
válasz
Hieronymus #90 üzenetére
Ott nem voltam.
-
válasz
Hieronymus #88 üzenetére
Nekem ez nem okoz problemat, mert a kresz ismerete mellett rengetegszer bejartam keresztbe kasul europat es a forgalomban mikor uj helyeken jarsz nincs ido konyveket lapozgatni es morfondirozni. Kell ehhez is egy gyakorlat, ha az megvan akkor pillanatok alatt atlatod mi merre.
Amugy az csak most esett le, hogy itt jartam is, meg gyalog is, bmw museum+bmw welt+olimpiai park volt azon a hetvegen.
-
Hieronymus
veterán
Látod, egy adott helyzetben értelmezni lehet a közlekedési táblákat és felfestéseket. Egyszóval a helyzetet.
Kockafejűen gondolkodva viszont a balra kanyarodást előíró útfestésnél balra kell kanyarodni. Pont. Se előre. se jobbra. Egyenesen a szembe jövő forgalomnak.
Meg lehet még kombinálni azzal, hogy a jobbra kanyarodó sávnál van elhelyezve a kötelező haladási irányt jelző tábla. Nyilván arra a sávra vonatkozik. Szóval irány a szembe jövő forgalom.Bummm.. -
válasz
Hieronymus #86 üzenetére
Ma találtam egy érdekeséget az uraknak.
Az útkereszteződés előtt az útburkolati jel már balra kanyarodó sávot jelez. A tábla viszont egyenes és jobbra irányú haladást enged meg.
Itt,
Persze ez logikus és rendben van. Csak a magyar KRESZ értelmezés szerint lehetetlen helyzet.Teljesen egyertelmu helyzet. A kotelezo haladasi iranyt jelzo tabla erre a keresztezodesre vonatkozik, az elojelzo nyil pedig jelzi, hogy a kovetkezo keresztezodesben milyen iranyban haladhatsz tovabb abbol a savbol.
-
Hieronymus
veterán
És miért az útburkolati jelek szerepelnek irányadóként?
Ezen jeleknek a legkisebb a rendelkezésre állási ideje. Hó, szennyeződés és kopás, a láthatósága ellen dolgozik. Egy tábla sokkal hosszabb ideig marad értelmezhető és sokkal ritkábban takarja le a havazás.Ma találtam egy érdekeséget az uraknak.
Az útkereszteződés előtt az útburkolati jel már balra kanyarodó sávot jelez. A tábla viszont egyenes és jobbra irányú haladást enged meg.
Persze ez logikus és rendben van. Csak a magyar KRESZ értelmezés szerint lehetetlen helyzet.
-
mr_ricsi
veterán
10§
(4) Ahol a menetirány szerinti jobb oldalon útburkolati jellel jelölt két vagy több forgalmi sáv van, a forgalmi sáv felett elhelyezett jelzőtábla jelzése az alatta levő forgalmi sávban közlekedő járművekre vonatkozik.(5) A fényjelző készülékkel együtt (alatta vagy felette) elhelyezett kötelező haladási irányt jelző tábla jelzése azokra a járművekre vonatkozik, amelyekre a fényjelző készülék jelzése irányadó.
- Miért van szükség az (5) bekezdésre?
- A lámpák alatt gyakran alkalmazott kanyarodást tiltó táblák miért nincsenek így külön említve a jogszabályban?
- Milyen járművekre nem vonatkozik a fejük felett elhelyezett lámpa?
- A 10§ a táblák elhelyezésére vonatkozik. Miért lenne ez bizonyíték arra, hogy a lámpával együtt érvényes, nem pedig például a nem működő lámpa helyett? -
mr_ricsi
veterán
"A rendor-lampa-tabla-utb.jel sorrend az elsobbsegi viszonyokban iranyado."
Hol van ez leírva az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben (vagy bármelyik másik hatályos jogszabályban)?"A kotelezo haladasi iranyt jelzo tabla pedig nem elsobbseget szabalyozo tabla, hanem utasitast ado jelzotabla, ami mindig ervenyes, kiveve ha a rendor masra utasit"
[link]
Ott az idézet a jogszabályból: kör alakú zöldnél jobbra, balra és egyenesen is szabad az út, kivéve ha bármelyik irányt tábla tiltja.A kötelező haladási irány tábla viszont nem tilt semmit."Alapjaiban vagy tevedesben a kresz-el kapcsolatban."
Az látszik, hogy végigültél egy járművezetői tanfolyamot, beseggelted a tankönyvet, aztán sikeresen levizsgáztál, és azóta minden egyértelmű a számodra. Márpedig a magyar KRESZ csak a tankönyvekben egyértelmű. Viszont ha elkövetsz valamit, akkor a jogászok a jogszabály alapján fogják elbírálni. Az viszont tele van pongyolaságokkal, logikátlanságokkal. -
Hieronymus
veterán
A keletnémetek (DDR) hatalmas újítást találtak fel. A festett, irány zöld lámpát.
Mindenki másnak elsőbbsége van a festett zöldhöz képest, "Üres" kereszteződésben viszont a fényt adó lámpa tilos jelzését érvényteleníti. Magyarul tovább lehet haladni ha nincs forgalom. -
Hieronymus
veterán
"az egész országot telerakták telezöld lencse+kötelező táblák kombinációjával, amikor a nyilazott lencséket kellett volna alkalmazni. És az idők során hozzászoktunk a helytelen verzióhoz."
Nem, ez nem így működik.
Az irány zöld esetében feltétlen elsőbbsége van az irány irány zöldben haladónak mindenkivel szemben.
Az EU normák szerint, még gyalogosokat sem lehet ráengedni az irány zöldre.
Nem alkalmazzák, mert nagyban lassítja a kereszteződés forgalmát.Sokkal jobb megoldás, ha kiegészítő lámpaként használják az irány zöldet. (A kereszteződés közepéből, jól látható helyre telepítve.) A kereszteződésben ragadt járművek 1-3 másodpercnyi irány zöld jelzést kapnak, amikor már a tele zöld besárgult. Ekkor "tövig gázzal" kell elhagyni a kereszteződést, mert a keresztező irányban indulnak a járművek.
"De arra hogy a stop táblát a működő lámpa érvényteleníti, csak 3-4 homályos utalásból lehet következtetni."
A zöld lámpa csak az tovább haladási/elsőbbségi szabályokat módosítja. Semmilyen más közlekedési jelzésre sincs hatása
(#74) FF23:
Ez OK, de egy baj van vele. Nem jogszabályban/törvényben van leírva. Egy oktatóanyag, ami lehet szigorúbb a törvénynél. -
Tanfolyamon ezt így tanítják, de a jogszabályban nincs leírva. Az alábbi rész alapján valóban a rendőr az elsődleges:
A rendoros reszt megtalaltad, az elsobbseget szabalyzo tablak pedig itt vannak:
Kresz 9/9:
(9)34 Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók.
----------------------------------------
Kresz 10/5
(5) A fényjelző készülékkel együtt (alatta vagy felette) elhelyezett kötelező haladási irányt jelző tábla jelzése azokra a járművekre vonatkozik, amelyekre a fényjelző készülék jelzése irányadó.
Ebbe itt kotottel bele: [link]
Vegig fogalmad nem volt az egeszrol. Amivel nem is lenne gond, csak akkor kerdezz, ne pitbullkent nyomasd a cuccot.
-
mr_ricsi
veterán
"Elsőbbségadásnál a sorrend: rendőr, lámpa, tábla (Stop, macisajt). Egymást írják felül."
Tanfolyamon ezt így tanítják, de a jogszabályban nincs leírva. Az alábbi rész alapján valóban a rendőr az elsődleges:
(3) A rendeletben meghatározott egyéb közúti jelzések és a forgalmi szabályok csak annyiban irányadók, amennyiben a rendőr jelzésével nem ellentétesek.
De arra hogy a stop táblát a működő lámpa érvényteleníti, csak 3-4 homályos utalásból lehet következtetni. Például abból is, hogy a lámpa előbb van leírva, mint a táblák. (rendőr 6§, lámpa 9§, táblák 10§)"Hogy melyik kereszteződésben van szükség, vagy sem, valamelyik kanyarodást tiltó táblára, azt maga a kereszteződés összetettsége, forgalmi rendje, biztonsága határozhatja meg,"
Bla-bla. A nyilazott lencsés lámpákkal gyakorlatilag minden esetben szükségtelenek lennének a kötelező haladási irány- és kanyarodást tiltó táblák. És emiatt jóval olcsóbb is lenne így. -
Alapjaiban vagy tevedesben a kresz-el kapcsolatban. A rendor-lampa-tabla-utb.jel sorrend az elsobbsegi viszonyokban iranyado. A kotelezo haladasi iranyt jelzo tabla pedig nem elsobbseget szabalyozo tabla, hanem utasitast ado jelzotabla, ami mindig ervenyes, kiveve ha a rendor masra utasit (mivel a rendor barmilyen szabalyt felulirhat, ha o iranyitja a forgalmat).
Ezert irtam, hogy felesleges veled ezen vitazni. Mar az alapokkal is gondok vannak.
-
angyalpc2
aktív tag
Nagyon Off lesz
A kressz egy dolog...de a "kis főnök"
tökéletes minta példája, a magyar manageri kultúrának
Látom magam előtt a szituációt:A megfelelésikényszeres, idegbeteg, "nekem mindent, neked semmit" kis senki "főnököcske" leugatja a beosztottját a többi ember előtt (vagy félrevonulva), ezzel bizonyítva hogy ő az isten, az ő szava a parancsolat, mindenki úgy "fekszik" és úgy csinál ahogy ő kitalálta.
Senki nem mondhat neki ellent.
Lényeg hogy meg kell alázni, hogy elszégyelje magát az illető. Az fel sem merülhet, hogy nincs igaza.
Természetesen a jogköre, véleménye és utasítása cégen kívüli dolgokra is érvényes.
Ha szabálytalankodik az úton és büntetik, az a sofőr saját felelőssége, és a jog is így rendelkezik.
Ha összetöri a kocsit azt is neki kell kifizetnie, objektív felelősség elvén. Így fölösleges a "kis főnököcske" pattogása. Belső vállalati szabályzatról nem beszélve.
Az meg külön slusz poén hogy ő biztos nem vétett még szabályt soha...nyilván ő tökéletes.
Szóval mikor az ilyen szabályokról papol, akkor pont azt nem tartja be, hogy nem az ő jogköre eldönteni, hogy szabályosan közlekedett e.Ny_m_rék
Egy kérdésem lenne még: A kérdéses manager vagy kisfőnök 1965-1980 között született?
Mert különösen a 72-78 között született managerek és főnökökre különösen jellemző ez a fajta felfelé nyal, lefelé rúg, ordít és istennek képzeli magát "stílus".
Ők azok, akik a langyos kommunizmusban születtek és nőttek fel, Szüleiktől is ezt a mentalitást ezt a megfelelési kényszert látták, mert ők is nagyrészt a kommunizmusban nőttek fel.
Akik viszont 65 előtt születtek, azoknak legalább a szüleik nem a kommunizmusban születtek, volt más világképük és ezt a gyerekeik is hellyel közzel látták.
Akik 80-82 után születek azok már a 90-es években szocializálódtak. Sokkal empatikusuabbak lettek.És most ez a 38-48 éves korosztály elérte a manageri besorolásokat kinevezéseket...aztán csodálkozunk hogy menekül kifelé a 18-25 és a 25-35 éves beosztotti korosztály.
Szerencsére az ilyen vezetői réteg kint nem él meg. Sem a tudás, sem a vezetői képességek hiánya miatt.
Nem feltűnő, hogy a managerek nem mennek külföldre dolgozni? Egyrészt itthon jól elvannak mint a tejbepapi, másrészt nagyrészt alkalmatlanok, és kint nagyon jól tudják hogy a munkavállaló a legfontosabb.
Nélküle nincs profit. Frusztált túlhajszolt munkavállalókkal hanyatlik a cég, és otthagyják a céget. Arról meg a manager tehet. Kis diktátorok, erő- hatalomfitogtatóak nem kellenek oda. -
mr_ricsi
veterán
"Na ez a tabla pont ezt csinalja, utasit arra, hogy milyen iranyban kell tovabbhaladni.
A jogszabály azt írja, hogy telezöldnél bármelyik irányba szabad kanyarodni, kivéve ha valamelyik irány(ok)ba kanyarodást tábla tiltja. Márpedig a kötelező haladási irány tábla nem tilt semmit. Emiatt a lámpa zöld jelzésekor a jogszabály betűi szerint nem is jelent semmit.
Ami tilthatja bármelyik irányban a továbbhaladást: jobbra-balra kanyarodni tilos, megfordulni tilos, és a bármelyik irányban esetleg kihelyezett behajtani tilos táblák.A lámpákhoz kihelyezett kötelező haladási irány táblák akkor lépnek életbe, amikor a lámpa nem működik.
Más kérdés, hogy az egész országot telerakták telezöld lencse+kötelező táblák kombinációjával, amikor a nyilazott lencséket kellett volna alkalmazni. És az idők során hozzászoktunk a helytelen verzióhoz.
"Kar ilyenekkel vitazni, halott ugy."
Amennyiben a vita kimenetele kizárólag az lehet, hogy neked van igazad, akkor tényleg felesleges erre az idődet fecsérelni. -
De meg azt se tudja ertelmezni amit leir:
Korabban bemasoltam neki, hogy mit jelent a kotelezo haladasi iranyt jelzo tabla. Most meg azt irja:
És ami le van írva, hogy miként kell csinálni, azt úgy kell.
Na ez a tabla pont ezt csinalja, utasit arra, hogy milyen iranyban kell tovabbhaladni. Kar ilyenekkel vitazni, halott ugy.
-
FF23
senior tag
Valami nagyon rosszul rögzült benned a kresz értelmezésében. Láthatóan nem tudsz különbséget tenni az elsőbbségadás-, tiltás-, utasító-, stb. táblák, valamint az útburkolati jelek, jelzőlámpák szerepe közt.
Elsőbbségadásnál a sorrend: rendőr, lámpa, tábla (Stop, macisajt). Egymást írják felül. Elég egyszerű miért nem kell figyelembe venni működő lámpánál a stop-táblát.Hogy melyik kereszteződésben van szükség, vagy sem, valamelyik kanyarodást tiltó táblára, azt maga a kereszteződés összetettsége, forgalmi rendje, biztonsága határozhatja meg, külön-külön is. Pl. ha megfigyeled, egy többsávos kereszteződésben, ha az egyik bejövő egyirányú, akkor kint szokott lenni a bal-/ jobbra kanyarodni tilos.
-
Hieronymus
veterán
"És például miért van szükség balra kanyarodást tiltó táblára ott, ahol az útburkolati jel egyenesen és jobbra mutat?"
Azért van szükség mert a jogalkotók eredeti célja feledésbe merült. Átértékelték jelzés eredeti szerepét.
Az a útburkolatra felfestett jelzés és annak az előjelző táblája, csak információ a vezető számára.
Tudja, hogy merre kell sorolnia, a haladása folytatásához. Pont.A tiltást a tábla jelzi.
-
mr_ricsi
veterán
Nincs "nyilvánvaló" és "értelemszerű". Ami le van írva hogy tilos, azt tilos, ami nincs tiltva, azt szabad. És ami le van írva, hogy miként kell csinálni, azt úgy kell.
Sehol nincs írva, hogy az a) csak egysávos útra érvényes, ezért a többsávosra is érvényes.
Az sem igaz, hogy a táblák automatikusan érvényesek, mert például Stop táblák is szoktak lenni a lámpák alatt-felett, zöld jelzésnél mégsem kell a járműveknek megállni.
És például miért van szükség balra kanyarodást tiltó táblára ott, ahol az útburkolati jel egyenesen és jobbra mutat? -
Hieronymus
veterán
Haladunk előre a probléma átgondolásában.
"Az elsőbbségadási kötelezettség esetén is azon gondolkozol, hogy vajon hány sávnak kell a keresztező úton elsőbbséget adnod,.."
Annyi sávnak, amennyi keresztezi az utadat.
Legalább egy, a maximum csak egy adott helyzetben értelmezhető."ezért hoztam példának a körforgalmat, ahol szintén nincs tiltó szabály a kreszben, csak előíró"
Ez nem egészen korrekt kijelentés.
33. § Megfordulás, hátramenet
(2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. -
viktorhu
veterán
válasz
Hieronymus #65 üzenetére
Az elsőbbségadási kötelezettség esetén is azon gondolkozol, hogy vajon hány sávnak kell a keresztező úton elsőbbséget adnod, meg hogy melyik kereszteződésre vonatkozik? Értem amit írsz, mint véleményt, hogy szerinted hogyan kellene lennie, de a kresz elég sok dolgot nem tiltó, hanem kötelező táblákkal szabályoz (ezért hoztam példának a körforgalmat, ahol szintén nincs tiltó szabály a kreszben, csak előíró).
-
Hieronymus
veterán
(#64) viktorhu:
Milyen tábla, melyik kereszteződésben?(#63)FF23:
Nem teljesen vicc. Illetve a közlekedési törvény, a többsávos utak feltalálásával tett különbséget, ha tett, a kanyarodás és a megfordulás között. Az útkereszteződés az a közúti képződmény, ahol minden adott a megforduláshoz. (Ahol gond ott ki kell tenni a megfordulni tilos táblát.) -
viktorhu
veterán
válasz
Hieronymus #62 üzenetére
Abban a kereszteződésben, amelyben a tábla ki van téve. A következőben már megfordulhatsz, ha nincs megint ilyen tábla
-
FF23
senior tag
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
Jahogy elvicceled! Majd megállok és kivágom az aszfaltból az ilyeneket
-
Hieronymus
veterán
"a) kötelező haladási irány: az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni."
Milyen hosszan?
Mennyi sávon illetve kereszteződősen kell keresztül haladni, hogy érvényét veszítse a tábla hatálya?
A balra kanyarodó és balra megforduló nem azonos irányban hagyja el a sávot? -
Hieronymus
veterán
Mondom, hogy nincs.
[link]
Itt vannak felsorolva a lehetőségek. Ami itt nincs felsorolva, az szabálytalan. El kell takarítani a felfestést.Legyünk következetesek.
Ha a balra kanyarodás iránya nem egyezik meg a balra megfordulás irányával, akkor a következő állítás is igaz.
Mivel nincs balra kanyarodást és megfordulást együttesen megengedő mintakép, minta hiányában, nem alkalmazható a felfestés.
Nincs olyan, hogy össze-vissza festegetünk az útra, mindenféle jeleket! -
-
viktorhu
veterán
Pont olyan egyértelmű a szabályozása, mint a kötelező haladási iránynak. Még ugyanaz a paragrafus is:
13. §
a) kötelező haladási irány: az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni.
c) körforgalom: a tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék. -
Drenadar
veterán
ergo... ha jól értem... csak mert nincs kint tiltó tábla, akkor lehet? ha van egy kötelező irányt mutató tábla, hogy csak balra lehet menni, érted. balra, de nincs kint tábla hogy nem mehetek egyenesen, akkor végülis... ez az!!! akkor mehetek egyenesen is!!!!!!!! egész életemben eddig szarul csináltam
picsába...
ez ugye a sebességre is érvényes? ha nincs kint a tábla hogy nem mehetek 260-al akkor végül is mehetek!!!!???
azt ugye érted hogy Magyarországon tábla válság van, és ha kitesznek egy kötelező haladási irány táblát, nem fognak még oda tenni 26db tiltó táblát... ugye? ugye?
(#57) nemlehet :
mi az hogy egyértelmű a körforgalom?
nagyon sok idióta degeneráltat látni az olyan helyeken, azt se tudják hogy mi a teendő... indexelnek mikor bemennek, mikor ki akkor meg nem, ha meg ha a többsávos körforgalmat nézzük... ajjaj... én mindig fosok bemenni egy olyanba, mert tuti van ott akkor éppen pár idióta, aki nem tudja a többsávos körforgalmat használni... nem értem miért kell a sok amőba agyút ilyenekkel terhelni...kapcsolódó hír:
romániában nem csak a 18 év betöltése a feltétel, hanem a kötelező 11 osztály elvégzése is. nálunk nincs ilyen?
hisz látjátok, valakik nem értik azt az egyszerű dolgot sem, hogy mi az a kötelező haladási irány. mit tesznek az ilyenek az utakon, kicsit bonyolultabb helyzetekben? -
nemlehet
őstag
Ok, de meddig? Mert a visszafordulás is balra haladással kezdődik, a sávot már elhagyod amikor megfordulsz. Ergo balra haladva hagyod el a kereszteződést.
Nem olyan egyértelmű ez a tábla mint te azt hiszed. Nézd meg ezt. (bár nem azonos szitu, csak rávilágít a kötelező haladási irány körüli kérdésekre)(#55) viktorhu
Szerintem ne magyarázd a hülyeséget, mert felesleges. A körforgalom használata egyértelmű és egyértelműen elő van írva. Ez olyan mint az autópályán nem lehet tolatni. Nincs kitáblázva, de a szabály egyértelműen kimondja ezért nem is kell, hogy legyen tábla.
-
freeknight
őstag
A probléma az, hogy a tábla és a lámpa ellentmond egymásnak. Kötelező haladási iránynál értelemszerűen csak arra lehet haladni, amerre a tábla utasít, viszont telezöldnél nincsen kötelező haladási irány, azért telezöld.
Szerintem szabályszerűen meg lehet fordulni, lámpás kereszteződésnél a lámpa az irányadó, a táblákat akkor kell figyelni, ha a lámpa nem működik vagy sárgán villog.
Persze ha rendőr vagy kamera van ott, akkor ki tudja ők mit gondolnak, mire büntetnek...Magyarország egy kresz pokol, rengeteg olyan helyzet van, amit ki így, ki úgy értelmez. A hatóságok hibája, hogy ez előfordulhat, alapvető dolog, hogy egyértelműek legyenek a jelzések. Ez is érdekes helyzet.
-
plömplöm
őstag
van kint ilyen tábla?
nincs kint ilyen tábla.
márpedig nem véletlenül van ilyen tábla, azért van, hogy a visszafordulást egyértelműen meg lehessen tiltani.
van még kérdés? -
nemlehet
őstag
Tudom, hogy direkt játszod a hülyét, de a körforgalomban explicite meg van mondva, hogy mit lehet csinálni. Ergo ezt nem teheted meg hiszem egyértelmű szabály tiltja. Ha az lenne a szabály, hogy lámpás kereszteződésben nem lehet visszafordulni, nem lenne vita, de nem egyértelmű a szabályozás.
Azért nem ugyan az a kérdéskör, remélem érzed...
-
viktorhu
veterán
válasz
Hieronymus #44 üzenetére
Most megkönnyebbültem, eddig mindig szinte teljesen körbementem az itteni körforgalmon, hogy a nekem kellő kijárathoz jussak, de sokkal egyszerűbb lesz balra röviden levágni, hiszen nincs kitéve balra kanyarodni tilos tábla.
-
A "kötelező haladási irány" táblák nem tiltó táblák.
Valoban nem. Utasitast ado jelzotablak.
13. § (1)46 Az utasítást adó jelzőtáblák:
a)47 „Kötelező haladási irány” (17-19. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni.[/I] -
FF23
senior tag
válasz
Hieronymus #44 üzenetére
"Nincs megfordulást engedélyező útfestés."
Elég sok helyen van pl.: [link]
-
mr_ricsi
veterán
"Tehat telezoldnel is figyelembe kell venni a kotelezo haladasi iranyra vonatkozo tablakat."
Miért kellene? A jogszabály ezt írja:
9. §
(4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:
a) a kör alakú, valamint a kerékpárt ábrázoló zöld fény szabad utat jelez: ha jelzőtábla nem tiltja, az erre vonatkozó szabályok megtartásával egyenesen, valamint jobbra vagy balra bekanyarodva tovább szabad haladni;
A "kötelező haladási irány" táblák nem tiltó táblák.+1 szavazat arra, hogy a blogban leírt esetben nem tilos megfordulni. (Szerintem a #44-ben leírt indoklás helyes. Büntetni a jogszabályban leírtak alapján lehet, nem a google vagy egy autósiskola honlapja szerint.)
-
buherton
őstag
válasz
Hieronymus #44 üzenetére
Értelemszerűen nem a rendőr veszi el, hanem a cég veszi vissza.
-
Hieronymus
veterán
"de az úton van felfesés, és azon a felfesésen nincs engedélyezve a megfordulás"
Nincs megfordulást engedélyező útfestés. Egyetlen közlekedéssel foglalkozó oldalon sem találsz rá mintát.
Ha valaki erre vár, akkor sohasem fordulhat meg.
(Szerintem más országban sem alkalmaznak megfordulást jelző/engedélyező felfestést.)(#11) radi8tor:
Ez a tábla a megfordulás helyét szabályozza.
A kereszteződés tehermentesítésére szokás, a kereszteződés előtt, egy megfordulásra alkalmas útszakaszt kialakítani. A tábla azt jelzi, hogy az első (kanyarodási) lehetőség a megfordulóké. Aki valóban kanyarodni akar, az várja meg a második lehetőséget.
(#41) buherton: "Nyugaton kapásból elveszik a kocsit és nem csak enyje-benyjét kapsz."
??
Ezt honnan szeded?
Ha valamit elszednek, az a vezetői engedély. Bár a kisebb szabálytalanságokért Németországban kevesebbre büntetnek mint Magyarországon.
Van néhány szabálytalanság amire nagyon harapnak. Leginkább a közveszélyes akciókért. A két másodpercen túli pirosban áthaladás elég költséges játék.Amúgy mindenkinek.
33. § Megfordulás, hátramenet
(1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.
(2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.
(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.Nem több és nem kevesebb.
"13. § Utasítást adó jelzőtáblák
(1) Az utasítást adó jelzőtáblák:
a) „Kötelező haladási irány” (17., 18., 19/a., 19/b. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni. A tábla alatt elhelyezett autóbuszt (18/d. ábra) vagy kerékpárt és nyilat (nyilakat) (18/e. ábra) mutató kiegészítő tábla azt jelzi, hogy a menetrend szerint közlekedő autóbusz vagy a kerékpáros a jármű jelképét feltüntető kiegészítő táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban haladhat tovább."A megforduló jármű a balra kanyarodó járművel azonos irányban hagyja el az adott forgalmi sávot.
Mivel az irány megtartásának hosszára nem tartalmaz megkötést a KRESZ, elméletileg nincs akadálya a megfordulásnak. Legalább egy járműhossznyit a kötelező irányban halad a megforduló jármű.PS:
Az antik szocialista - kommunista éra még mindig él a törvények értelmezésében.
A "normális" törvényértelmezés szerint azt szabad, amit nem tilt a törvény. A jelen esetre értelmezve a megfordulást tiltó tábla a valódi tiltás.
A "szoci" értelmezés szerint azt szabad, amit a törvény megenged. Magyarul a nem létező megfordulást engedélyező útfestésre kell várni, mert az a biztos. Sőt, a kötelező megfordulást előíró forgalmi jelzés a tuti a megforduláshoz. -
shteer
titán
ugyanez a szituáció Árkádnál a Fehér úton, ahogy kifordulsz jobbra a P+R-ből - majd mindenki visszafordul balra
-
janeszgol
félisten
A kresz mindig megosztja az embereket. Szerintem szabályos. Nincs tiltva a fordulás. (Egyesek szerint ami nincs tiltva, azt szabad.) Balra kanyarodtál, majd jobbra kerülted meg az akadályt. Mindkettőnek eleget tettél.
-
sztanozs
veterán
válasz
#45553408 #21 üzenetére
Itt (1km-re beljebb a városba befelé) mondjuk mindenki megfordul: [link]
Pedig ugyanaz a szitu (sőt nincs is kikanyarodó száv, mint 1 km-rel kijjeb a topic által bemutatott kerszteződésben. Ugye a lentiek alapján itt sem volna engedélyezett, mert ugyen kötelező haladási irány tábla nincs, de az úton van felfesés, és azon a felfesésen nincs engedélyezve a megfordulás.Ja és úgy, hogy kint van a kereszteződéstől 50m-re a balra kanyarodva benzinkút tábla (ami ugye szabályosan el sem érhető): [link]
-
viktorhu
veterán
Igen, ez így kulturált lett volna. A számonkérésben magában igaza volt, mert a cég felelőssége is, ha történik valami. Van olyan nyugati cég is, ahol csak külön vezetésbiztonsági oktatás után engednek céges ügyben vezetni, fegyelmi jár a közlekedési szabálysértésekért, és a kresznél szigorúbb belső előírásokat alkalmaznak (pl. tilos vezetés közben a mobiltelefon használata headsettel vagy kihangosítóval is), hogy elkerüljék a munkahelyi baleseteket.
-
nemlehet
őstag
Létezik ilyen tábla, valahol Pesten az Óhegy környékén láttam, sőt ilyen lámpa is van valahol arra (Valami finommechanikai zrt megálló környékén). Amúgy még arra jutottunk, hogy valójában azért is nagyon megtévesztő az egész, mert az előző kereszteződésben ki van rakva a megfordulni tilos tábla, ergo azt gondolná az ember hogy itt akkor szabad.
Amúgy szerintem minden olyan KRESZ szabályozás rossz ami nem egyértelmű ez pedig valójában nem igazán az.
Teljesen szándékosan fordult ott meg a kolléga, lévén azt hitte, hogy szabad. Az egész szitu ugye a M0-ás híd miatt van, mert gyakran szentendréig áll a sor és jobban jár az ember, ha elmegy békásig, ott megfordul és úgy megy fel a hídra mintha 30-40 percet ücsörög a körforgalomnál. Amúgy én is többször fordultam már meg ott, mert teljesen biztonságos, lévén lámpával vagy védve minden irányból, de azért ezek után nem fogok már
-
updog
őstag
Én rettentően fel tudom magam húzni a "70 a forgalom ritmusa, akkor mennyé'annyival", "akkor szabálytalan, ha lebukok" stb. mentalitáson, de itt nem feltétlen a kresz szabályokon volt a hangsúly, hanem hogy a főnökúr egy nem feltétlenül szándékos, piszlicsáré dolog miatt nyilvánosan alázgatja a kollégát, az meg így cink.
Úriembert négyszemközt félrehív, megbeszél, end of story. Esetleg utána egy köremail, neadjisten míting, hogy kollégák, a kreszt márpedig be kell tartani, elő ne forduljon máskor (asztalcsapkodás, munkatársak között elfojtott röhögés, megy mindenki a dolgára).
-
FF23
senior tag
Ez nem teljesen így van, ha a jármű munkaeszköz és a cég tulajdona. Ha nem a szabályoknak megfelelően használja, akkor a céget kár érheti, baleset esetén kiesés, pótlás...
Nem hatóságként lép fel, de a jármű megfelelő használata, a kresz betartása munkáltatói követelmény is, amit akár ellenőrizhetnek is. -
leslieke
Jómunkásember
Heti szinten járok ebben a kereszteződésben. Balra szabad, visszafordulni nem.
-
Kisgépkezelő
senior tag
A kereszteződést elnézve a szabályon kívül semmi nem indokolja, hogy miért ne lehetne ott visszafordulni, tehát hülyén van kitáblázva a kereszteződés. Ettől függetlenül be kéne tartani a szabályokat, de hát alapvetően az embernek nincs sok kedve a bonyolult megoldást választania csak azért mert valami hatósági hülye megtiltotta az ésszerű utat.
-
marositech
senior tag
Engem is megreszeltek ilyen hasonló helyzetben a Thököly és a Hungária kereszteződés utáni vasúti átjáró résznél.
Ott csak az aszfaltra van felfestve, balra kanyarodhatsz.
"Hülyebiztos" akkor lehetséges, ha külön a balra mutató nyíl alá teszünk egy majdnem lefele mutató nyilat.
Vagy megfordulást tiltó táblát rakunk ki. (ez marha egyszerűbb lenne) -
Apollyon
Korrektor
Eléggé úgy néz ki hogy ez a helyzet túl van szabályozva. Az a kötelező haladási irány tábla leginkább azt jelzi, hogy véletlenül se menjél egyenesen elfordulás helyett.
Mivel a visszafordulás senki közlekedését nem zavarja, így elég etikátlan lenne itt büntetgetni. A térfigyelő kamera leginkább azokat bünteti, akik a tiltó tábla/lámpa ellenére mégis behajt.
Esetleg létezik olyan visszafordulós tábla és/vagy lámpa ami jobbra/balra fordulást és visszafordulást is egyszerre engedélyezi?
-
Kasya
nagyúr
válasz
#45553408 #21 üzenetére
Azert meglehet itelni innen is, hogy egy ilyen kanyar nem egyenlo a varoson belul 90-nel folyamatos elozgetes- fekezessel, vagy piroson athajtassal. Szerintem egy sulyossagi sorrendet feltud allitani mindenki. Amugy majd a rendor donti el, vagy a szabalysertest kirovo intezmeny embere. De az hogy az egesz irodat felveri a kisfonok, az folosleges hepaj.
20-szal kanyarodva az embernek van ideje (foleg pirosrol indulva) korbetekintenie hogy a belso savba erkezve (ha jol lattam, a masik iranybol a kulso savba erkezne az auto elsore) tud-e menni. Persze most feltetelezzuk, hogy nem direkt csinalta a dolgot, mert ha igen, okkal mondhato sulyosbito dolognak.
-
Dave™
nagyúr
Ott lakom, rendeszeresen megfordulnak ott, és igen, szabálytalan. Az úttesten is van jelzés meg ott van a tábla is. Ha befordulna balra, ott +20 méter megtétele után szabályosan vissza tudna fordulni, de szerintem sokan nem is tudják, hogy amit csinálnak az szabálytalan.
-
Borzasztó az a fajta kádárista házmester-logika, amelyik alapján az emberek (nem a hatóság) feljogosítva érzik magukat arra, hogy folyamatosan másokat cseszegessenek. Ha nincs balesetveszélyes helyzet, akkor nem érdekes a kérdés, ennyi.
-
BoB
veterán
Megfordulás
Járművel megfordulni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza.
Tilos megfordulni autópályán, autóúton, egyirányú forgalmi úton, körforgalomban, vasúti átjáróban.
A megfordulást tilthatja még az úton:
- Megfordulni tilos jelzőtábla
- Záróvonal útburkolati jel az útkereszteződésben
- Balra kanyarodni tilos jelzőtábla
- Kötelező haladási irány jelzőtábla, ha a megfordulást nem jelöli
- Előjelző nyíl, amely az úttestre van felfestve, ha a megfordulást nem jelöli -
nemlehet
őstag
Nem, amikor annak a sávnak zöld, akkor csak a zöld nyíllal jelölt utcából lehet jobbra kanyarodni kis ívben, de azoknak van külön sáv, tehát a visszafordulók senkit sem zavarnak.
Amúgy az egész dilemma azért áll fent, mert egy kereszteződéssel előrébb a Hadrianus utcánál (legelső lámpa szentendre felől) kifejezetten tiltva van a megfordulás.
Emlékeim szerint teli zöld van egyébként, bár erre most nem esküszöm meg és igazából ez az egész alapja. Nekem még azt mondta az oktatóm, hogy a lámpa "felsőbbrendű" mint a tábla, ergo ha ellentmondás van a kettő között akkor jobban járok ha a lámpát követem (persze lehetőleg mindig ésszel ez nem is kérdés).
Amúgy két dologra is jó lesz ez a dolog
Egyrészt kiderül, hogy a kereszteződésben lévő kamerák tulajdonképpen mit figyelnek, illetve ha jön a bünti megtudjuk, hogy a rendőrség szerint tilos-e ott megfordulni
(#14) CAB85
Jó hát, túlteszi magát az osztály a dolgon lelkileg, főleg annak fényében, hogy a kisfőnöknek vannak olyan mondásai, hogy az "Az autó benzinnel megy nem jogsival", meg "Mi az, hogy nem lehet autópályán tolatni? Talán ott letilt a rükverc?" Szóval sejthetitek....
-
CAB85
tag
Kis hazánk Kresz szemétdomb sajnos. A kihelyezett táblák, és sajnos néhány sofőr tekintetében is (bár ez a hiányos és felületes, elavult oktatásnak is köszönhető) Foglalkoztam oktatással (is)
Sajnos a fenti manőver, a körülményeket figyelembe véve szabálytalan. Ha teli zöld lenne, és nem lenne kötelező haladási irány tábla sem lenne, más lenne a szituáció. De, itt a kötelező haladási irány egyértelművé teszi a helyzetet. Onnan csak balra lehet kanyarodni, visszafordulni nem. Ha lehetne, lenne felfestés, és/vagy tábla (vagy nem... de a fenti helyzeten nem változtat)
A reakciót egyébként kifogásolnám. Sosem értettem miért kell felfújni egy ilyen dolgot. Tratson KRESZ oktatást, vezetői továbbképzést. Vegyen Ő is részt rajta, ne egyből azzal kezdje, hogy körbekiabálja, hogy XY aztán fizetni fog! Tegyen ellene, egyrészt mutasson példát, mert Ő biztos mindig minden körülmények között szabályosan közlekedik. (természetesen) Ha ő egy vezető, akkor támogasson. Ez persze nem mérvadó, csak a fenti irás alapján alkotott instant vélemény/reakció.
-
Csak balra kanyarodhatsz, mivel a kotelezo haladasi iranyt jelzo tabla erre kotelez.
radi8tor Ezt a tablat kerestem, csak meg reggel van.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Google első találat: [link]
A balra kötelező haladási irány tábla valóban arra utasít, hogy a sávból balra kanyarodj. Ilyesformán viszont tiltja a többi irányt,így a megfordulást is.
Egyébként létezik olyan kötelező haladási irány tábla, amely engedi a megfordulást is:
-
Jó a nickneved.
-
kentucky
őstag
Nem szabályos, de ez ahhoz képest amiket leművelnek a városban az emberek semmiség. De tényleg, említésre sem méltó.
-
viktorhu
veterán
Valószínűleg az onnan balról kijövőknek akkor van jobbra zöld, amikor az Általad jelölt sávban a balra zöld, a visszaforduló így ütközne az onnan jobbra kifordulókkal - ilyenkor nem szokták a visszafordulást engedni. Az nem szép, ha telizöld van ott, mert tényleg megzavarja az embert (gondolom, hogy szembe nem jönnek olyankor, így semmi nem indokolja a telizöldet - szabályos az ott egyáltalán?).
-
Drenadar
veterán
teli zöldet írsz miközben kötelező haladási irány van megadva, tábla által.
Miről is beszélünk akkor?
A kötelezőn mit lehet még mást értelmezni? Kötelező... hmm.... kötelező...?Tudtommal a kötelező haladási irány azért kötelező haladási irány, mert minden más irányt... megtilt.
Ha rossz a logikám, kérjek nyugodtan szóljatok -
gege997
csendes tag
A kötelező haladási irány tábla érvényes: csak balra kanyarodni lehet, visszafordulni nem. És gondolom nyíl is van felfestve hozzá, még ha lekopott is.
-
twollah1976
őstag
Ott ugy nem fordulhat meg.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Avagy a munkahelyi vita kitöréseNéhány napja békésen ücsörögtünk a gép előtt amikor berobbant az egyik kisfőnök, hogy ő...
- Politika
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Sorozatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Google Pixel topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Video konvertálás
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Csere-beszámítás! Számítógép PC Játékra! I3 14100F / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! AMD Ryzen 5 2600 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Sennheiser Momentum True Wireless 3 (2222132) (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest