Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
"amikor felvesszük mikrofonnal és digitális négyszögjelet csinálunk belőle, az már magában egy jelentős mértékű torzulás, ami akárki akármit mond, hallható"
1. Vagy digitális jel, vagy négyszögjel. Jelen esetben az előbbi.
2. Az, hogy hallható-e, nem annak a függvénye, hogy te mit jelentesz ki, hanem annak, hogy (tadam!) hallható-e. Természetesen voltak olyanok, akik vették a fáradtságot és csináltak tesztet és az lett az eredmény, hogy már egy jó minőségű CD-formátumú ADC-DAC páros sem hallható."A gyakorlott fület meg ne becsüljük le, az egy rendkívül kifinomult műszer!"
Az lehet, ha megfelelő körülmények között használják (vakteszt) - ellenkező esetben meg pontosan ismert, hogy nagyon-nagyon könnyen becsapódik.
"Az idő az ketyeg, a csomag meg ha kicsit később vagy előbb jön, az már egy hupli a jelalakban, azaz torzulás."
Ez a valóságban nem így működik. Tudom, hogy ez elég elterjedt hit olyanok között, akik nem nagyon láttak digitális technikát, de valójában egy rendes DAC saját órajelgenerátorról meg némi bufferrel működik.
"Régen azért fejlesztettek, hogy minél jobb legyen a végeredmény, ma helyette inkább azért, hogy minél gazdaságosabb"
Ez marhaság. Régen is voltak olyanok, akik a minőségre hajtottak, meg olyanok is, akik árháborúra, meg most is. Ha valami, akkor a teljesen voodoo-alapú "audiofília" az, ami viszonylag modern jelenség, de persze ennek is több évtizedes története van.
DRM is theft
-
Dare2Live
félisten
dabadab már válaszolt de erre nekem is kell:
"Régen azért fejlesztettek, hogy minél jobb legyen a végeredmény, ma helyette inkább azért, hogy minél gazdaságosabb, azaz minél olcsóbban legyen még épp olyan, hogy ne sokan dobják be vele a kirakatot."
Régen is fejlesztettek legolcsobb kategóriában és "ár/érték" "ne sokan dobják be vele a kirakatot" arányt figyelembe véve is, ahogy most is fejlesztenek azoknak is akiknek ez a hobbijuk és képessek és hajlandóak is mélyebben a zsebükbe nyúlni. 100-200Kért már elég jó DACok vannak és 200-500K közt elég jó hangfalat lehet venni. Persze lehet feljebb is menni...
Biztos van BPn több hifi cuccal foglalkozó bolt, érdemes elmenni hallgatgatni...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
A második bekezdésed, amiben a négyszög jel, négyszögességét elemzed, hibás megközelítés.
A négyszög jel, pontos alakja telesen lényegtelen. Nem az alak, hanem az idő és jelszint hordozza az információt. Ha egy hullámhossz, annyira zavart, hogy élőbeszédet nem lehet átvinni már rádió kapcsolattal, a Morse jelek még vidáman átmennek.
A mai adatátvitelek esetében már hibajavító megoldásokat is alkalmaznak.
Tudom, az USB DAC esetében a digitális jelet szokták újra digitalizálni, ahelyett, hogy a rendes USB kapcsolatot használnák fel. (Persze egy ilyen eszköz nagyon olcsóbb lenne a bitpontos adatátvitel mellett, ezért jobb a digitális jel, kényszer digitalizálása. A kényszer digitalizálási hibák életet visznek a zenébe. A feldolgozási hibák megismételhetetlenek. ezért nem lesz unalmas a zene hallgatása.)PS:
A Toslink kábel aranyozás nélkül, olyan mint a vadászrepülőgép tolatólámpa nélkül.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
"Az 1. pontra amit írtál azt nem igazán értem."
A négyszögjel az analóg jel.
A digitális jel az egy szám (ettől digitális).
A négyszögjel lehet egy digitális jel analóg reprezentációja, de attól az még analóg jel.A hallásnál meg összekevered a "mi jobb" és a "van-e hallható különbség", illetve a "mit hallasz jobbnak" és a "miről gondolod, hogy jobbnak hallod" témaköröket.
"a digitális technológia eleve a fül becsaphatósága miatt létezhet."
Nem. Bocs, de ha ilyet le tudsz írni, akkor tényleg semmi fogalmad sincs az egészről.
(#119) Hieronymus: "az USB DAC esetében a digitális jelet szokták újra digitalizálni, ahelyett, hogy a rendes USB kapcsolatot használnák fel."
"A kényszer digitalizálási hibák életet visznek a zenébe."Jézusom, ezeket honnan?... Kitől?...
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Nem, én arra gondoltam, hogy a digitalizált jel soha nem lesz olyan, mint az eredeti analóg."
Én meg arra gondolok, hogy egyrészt te nem ismered a Nyquist-Shannon tételt, pedig a fent linkelt videó nagyon szépen elmagyarázta, hogy hogyan működik, másrészt meg arra, hogy az analóg módon rögzített jel sem nem lesz olyan, mint az eredeti.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Hát komolyan, akkor szerinted bármilyen jelalakot 1:1-ben visszakapsz AD-DA átalakítások után?"
Nem bármilyet, sávhatároltat, illetve nyilván a DAC meg az ADC pontatlanságai belerondítanak a dologba.
"Valamint ki állította hogy az az analóg jel olyan mint az eredeti?"
Te állítottad, hogy a digitális rögzítés csak azért működik, mert nem halljuk meg, hogy nem pont ugyanazt játsszuk vissza, mint ami az eredeti - én meg megállapítottam, hogy ebben a tekintetben egyáltalán nem különbözik az analógtól, mert ott se egészen pontosan azt kapjuk vissza.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
A fent hivatkozott Nyquist-Shannon (és a linkelt videó, ami ezt magyarázza és szemlélteti) pont arról szól, hogy ha van egy sávhatárolt jeled, ami f-nél nagyobb frekvenciát nem tartalmaz és 2*f frekvenciával mintavételezel, akkor a minták egyértelműen meghatározzák a jelet, vagyis két mintavételi pont között nem lehet bármi, hanem csak és kizárólag az eredeti jelalak, semmi más.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Amúgy miért kéne 20kHz-en határolnom a frekvenciát? Ezzel az erővel akár mp3-at is hallgathatnék..."
Mert mondjuk az annál magasabb hangokat nem hallod. Sőt, lehet, hogy 15-16k táján már kifúj a hallásod.
"És azok a fránya felharmonikusok nem maradnak a 20kHz-ben. "
Ha nem maradnak ott, akkor nem hallod őket.
"Nyquist témában meg lehet nyugodtan olvasgatni,"
Légy szíves, ne próbáld meg előadni a szakértőt a témában, mert a korábbi hozzászólásaiddal együtt ez így nagyon kínos - főleg, hogy úgy tűnik, hogy igazán te se olvastad el ezt a linkelt írást, mert különben nem hoztad volna ide.
Az a baj, hogy tökéletesen demonstráltad az "audiofil" hozzáállást: magas lóról mindenféle kijelentést teszel, aztán kiderül, hogy az alapokkal sem vagy tisztában.
DRM is theft
-
PuMbA
titán
Ez a papír csak azt mondja, hogy 44.1KHz-re tervezni anti-aliasing szűrőt nehezebb, mint például 96KHz-re, ezért óvatosabban válasszunk mintavételezési frekvenciát, tehát hagyjunk egy kis helyet még a tetején. Ez a probléma 48KHz-nél már teljesen eltűnik, ezért szoktak 48KHz-en csinálni sok mindent A nagyobb mintavételezés még akkor is hasznos lehet, ha keverésnél sok műveletet végzünk a hanganyaggal
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hibátlan Lenovo Thinkpad X270 (I7-7500U, 16GB/256GB, 12,5 FHD) eladó!
- -50% Bontatlan Lenovo Yoga Slim 7i Pro Prémium Fémházas Ultrabook 14" i5-1240P 16/512 2,2K
- Samsung Galaxy Watch 6 Classic ezüst 47mm bluetooth okosóra
- AMD RX 7900 XTX 24GB EKWB EK-Quantum Vector 2 D-RGB Nickel + Plexi Vizesblokkal Garancia!
- Hibátlan állapotú Apple TV 4K 32GB 4K/HDR média lejátszó eladó!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest