Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoeYi
őstag
múlt héten elvégeztem a felújítást, 180e Ft kiadás volt
-
JoeYi
őstag
na, megidéztem a cikkel a rossz szellemeket
A megírása óta már beköszöntött egy jobb hátsó kerékcsapágy csere 15e Ft értékben.
-
Pete55555
addikt
Elgondolkodtatott az rás, lehet én is elkezdem írni...
Most vettem egy 1-es Puntót nagyon olcsón, "ütnivágnis" autónak -
bambano
titán
a dízel árképzése olyan, hogy nem olcsóbb, mint a benzines, csak a benzines alacsonyabb beszerzési árát és alacsonyabb karbantartási költségét eltankolod, a dízelnél a tankoláson megspóroltakat meg betolod a szervizbe. kivéve, ha megveszed újonnan és amikor láthatóan kezd megkotlani, nagy kamuzással rámelegíted valakire.
-
JoeYi
őstag
többnyire egyetértek veled, cégesre én is dízelt vennék, vagy benzin hybridet, magánra pedig szívó benzinest. Viszont továbbra is tartom, hogy a dízeleknél mindigis magasabban fog állni a karbantartás cehh, mert bonyolultabb technika (nagynyomású elemek elhasználódnak, egyéb elemek kormolódnak, rövid távú használatot jobban megsínyli, van amelyikhez adalékanyagot kell venni - pl vw bluetec) és mert a nyomaték öl. Ez alól kivétel a céges használat, 90% autópályahasználat mellett nem nagyon hal a technika.
Node a lényeg, hogy én magánszemély vagyok, és mint olyan a szívó benzinest preferálom. Újak közül a Mazdának még van ilyenje, a 6-10 éves kategóriában pedig még bőven találni mástól is
-
Stanlee
őstag
Habár nem vagyok gépész és nagy autóbűvész, nem értek egyet azzal, hogy a modern benzinesek esetében nem kell költeni a turbóra és a kettőstömegűre, míg egy dízel esetében meg visszafizeti az ember ennek az árában a megspórolt üzemanyagot. Mivel manapság mind a benzines és dízel turbós motorokban is benne van majdnem ugyanaz a javítási költség, ill. az üzemanyag árakban sincs óriási különbség Magyarországon, így már szinte egyedi elbírálás alá esik, hogy valaki a benzinest vagy a dízel motorral szeret gépet veszi meg.
Habár én közel 240 ezer km-t vezettem szívó benzines autót és ugyanennyit turbós dízelt, és a dízel motor turbója megadta magát közel 300 ezer km-es korában, magamnak a privát autózásomra (kb. 25e km/év) egy régebbi szívó benzinest vennék (már alig van ilyen az utakon), de a céges autóhasználatra (régebben ez kb. 80e km/év volt) minden további nélkül megvennék egy modern turbós dízelt, mivel nekem személy szerint ha már az autóban kell töltenem az időm egy jelentős részét, legalább nyomaték legyen benne és élvezzem a megtett utat :-)
-
csipszikutya
senior tag
Minap gondolkodtam azon, hogy írok én is hasonlót csak szimplán üzemanyagból kiindulva.
Közel lakom ukrajnához (152 km oda-vissza) és rászoktam, hogy átjárok, kizárólag saját részre tankolni.
Az éven eléggé sok km ment az autóba. 1 év alatt 5x cseréltem olajat és mivel már 300ezer fölött járok 8 ezrenként cserélem, mert akkor kezdi el látványosan enni az olajat.
De a lényeg, hogy itthon is csak shell kuton tankoltam, kint is ott tankolok és amíg ~103 litert tankolok ~ 21 ezer ft-ért addig bőven jó vagyok.
Tavasszal 400 ezret költöttem a kocsira (ismét köszönöm a jókor jó helyen, szabálytanul közlekedő nyergesnek), de már vissza hozta az árát az, hogy kijárok tankolni. Itthon ~ 80 liter ment a kocsiba, az átlag 30ezer volt, kint a ~ 100 liter ~ 21 ezer. ~ 10-12 ezret nyerek a benyán, hozok cigit is, amennyit lehet és voálá.Sokan riogattak vele, hogy kint szarabb a benzin, többet fog enni a kocsi ésatöbbi... Hát, kb. semennyivel nem eszik többet mint a magyar benzinből, nem kopog... De jóval olcsóbb...
Lassan hetente kell kijárnom, annyit megy a szegény gépszörnyetegem.
Aki közel lakik, csak ajánlom. -
JoeYi
őstag
elhiszem, de könnyebben találsz kettős mentes benzinest, mint dízelt. Konkrétan dízelből az első generációs Kia Ceed az utolsó amiről tudok, hogy megbírták anélkül is csinálni.
Amúgy én a Citroen Saxon gondolkodtam anno, mert az autózást szinte kizárólag költségek és praktikum szempontjából nézem. Na abba se nagynyomású, se kettőstömegű, se turbó, cserébe lomha dög, és elszüttyög 4-5 literrel akárhol.
Ja meg ford focus 1.8DI (nem a tddi), az is ilyen mindenmentes és abból legalább kombit is lehet találni
-
Én sem voltam vele megelégedve, 2013-as volt, de itt az utolsó hónapokban az autót egyszerűen le akarta vezetni az útról. Mindig ellentartást kellett végeznem neki, ez hosszú távon mondanom sem kell hogy igen kellemetlen volt, mint amellett hogy nagyon hangos volt tőle a kocsi. Most a téliekkel meglepő módon igen is csendesebb lett. Pedig nem ezt várná az ember egy téli szettől. Így alig várom hogy a nyári szettemet majd megvegyem.
-
bambano
titán
válasz
Luck Dragon #22 üzenetére
egy korábbi autómon volt pirelli p6000-es nyári gumi, nem voltam elégedett vele. az árával meg pláne.
-
-
bambano
titán
jaja, vetünk.
aki keveset megy, vagy inkább átfogalmazom a feltételt: aki megteheti, hogyha nagy a hó, letegye arra a pár napra a szekeret, az michelin crossclimate-t vegyen.
ez egy olyan nyári gumi, ismétlem: NYÁRI, ami téli időre is hitelesítve van. helytelenül nevezik 4évszakosnak, mert nem az.
a négyévszakos gumi az a fajta, amire nem tudok okot mondani, hogy megvedd.
-
merkucyo
aktív tag
Nagyon jó írás, lehet a két ünnep között én is csinálok valami hasonlót, mivel saját magamnak könyvelem ezt a dolgot, de nyílván nem ilyen olvasmányos a történet.
Tudom, hogy a következő kijelentésemért sokan tűzbe vetnének, de szerintem, ha valaki csak 10.000km-t megy egy évben a legjobban akkor jár, ha 4 évszakos gumit vesz valami jó gyártótól, olcsóbb és milliószor kényelmesebb.
-
-
bambano
titán
"Vezérműszíj cseréje 300000 km-nél? ": nem mondta, hogy az lesz az első csere.
(#11) Sethdobaloah eddig volt egy ember, aki értett a centrírozáshoz itt, azt elküldték, nem tudni, miért.
azóta nem bírja senki normálisan kicentrírozni a kerekeimet. pár hete, mikor a téli gumit rakattam fel, háromszor mentem vissza, mert nem lett jó.(#13) JoeYi "cserébe ott a nyomaték" legendája. a dízelekről azért hiszi mindenki, hogy jó, mert modern dízelt szokás összehasonlítani ócska benzinessel. de ha valaki összehasonlítana egy modern dízelt egy hozzá mérhető méretű és feljettségű benzinessel, a dízel veszítene. szokás pl. összehasonlítani az 1.7-es turbós dízel astrát az 1.4-es szabad szívású benzinessel. ilyen hamis esetekben nyilván a dízel nyer.
"Ettől függetlenül a 160e km-es futásteljesítmény így is sok, azzal nyugtatgatom magam" csak azzal nyugtathatod magad, ha pl. hétfőn beviszed szerelőhöz és lecserélteted. mert te hiába gondolod, hogy lassan gyorsítasz (btw, annál nagyobb kitolás nincs is a motorral, mint a lassú gyorsítás alacsony fordulaton), de az önindítózás is elég nagy terhelést ad. anno nekem egyszer szakadt el vezérműszíj dízel autóban, az beindításkor volt. a márkaszervizes javításnál az anyagköltség számolását félbeszakítottuk, mikor elérte az autó vásárlási árának másfélszeresét. végül úgy lett összerakva, hogy vettem egy komplett bontott motort és összelegózták belőle.
én azóta nemhogy nem hordom túl a vezérműszíjat, hanem hamarabb cserélem. legutóbb az élettartama előtt két évvel, a futásteljesítményének háromnegyedélnél cseréltettem.
"Nem is a pumpa lehet a szívás, hanem ha egy feszítőgörgő megszorul. Vízpumpát legalább látod ha elfolyik": az is szívás, ha egy feszítőgörgő megszorul. de mivel sok autón a vízpumpát a vezérműszíj hajtja, így a vízpumpára is igaz, hogy "ha megszorul". meg az is, hogyha kikopik, pontatlan lesz a vezérlés. és ha kicsit kikopik a vízpumpa, meg a többi görgő, meg kicsit megnyúlik a vezérműszíj, akkor járhatsz úgy, hogy átugrik egy fogat, és akkor a jobbik eset, ha nem kuka azonnal a motor, csak nem tudják hónapokig megjavítani. témába vágó olvasnivaló: totalcar rulettkerék/2 fiat marea [link]
-
-
JoeYi
őstag
Na, ez a matek ki is maradt, lehet majd külön posztot faragok köré: mennyibe kerül egy kilóméter 2 év használat alapján?
(413173+489750)/22880km = 39,5 Ft/km
Ha beleveszek egy 120e Ft-os felújítási költséget, akkor pedig:
(413173+489750+120000)/22880 = 44.7 Ft/km
Tehát egy buszjegy árából 7 km-ert tudok megtenni. Egy BKV bérlet árából pedig 215-öt
2 év alatt 346750 Ft-ot oszkároztam össze, ezzel korrigálva:
(413173+489750+120000-346750)/22880 = 29.55 Ft/km
-
JoeYi
őstag
@Kalandor: hát igen, a kettőstömegű a dízelek rejtett költsége (meg a katalizátor, meg a...), sok vásárló ott szúrja el, hogy csak a fogyasztást nézi, közben minden megspórolt decilitert visszafizet a kettőstömegű meg a nagynyomású befecskendező elemek cseréjénél, ami jó eséllyel akkor jön ki, mikor használtan megveszik.
Persze tudom, cserébe ott a nyomaték meg egyéb jóságok, de én vásárlásnál tudatosan kerültem a dízelt, illetve ha mégis az lett volna, akkor valami régebbi technika, szívó, kettőst. nélkül. Persze a modern benzineseknél meg ott a turbó, mint rejtett költség...
@Freiherr: 130e km-nél már volt egyszer cserélve. Ez ismert, mert a cégemnél volt használva új korától a gép. Ettől függetlenül a 160e km-es futásteljesítmény így is sok, azzal nyugtatgatom magam, hogy amilyen lágy tempóban gyorsítgatok, meg nagypapa tempóval haladok, az sok terhelést nem ad a cuccnak...
Persze nem téma, meg kell csinálni, jövőre igyekszem egy körben lenyelni a fék és vezérműszíj felújítás pirulát (és tényleg így belegondolva, egy új autó értékvesztéséhez, vagy éves szervizéhez képest így is aprópénzek tekinthető tétel lesz)
@bambano: igen, mindenki ezt mondja. Nem is a pumpa lehet a szívás, hanem ha egy feszítőgörgő megszorul. Vízpumpát legalább látod ha elfolyik
@Sethdobaloah: lehet, hogy igazad van, de én nem osztom a véleményed. Annyit tudok ígérni, hogy ha szétverődik a futómű én befogom vallani a 2017-es írásban
-
egil2
csendes tag
'A Casco drágult és szerintem a biztosítás is...'
Miért a casco az micsoda? Alkatrész, vagy üzemanyag, vagy adó... vagy mi? -
Freiherr
őstag
Hogy tetszik mondani? Vezérműszíj cseréje 300000 km-nél?
Valamit nagyon tudnak ott a Ford-nál (nem),vezérműláncra van ekkora csereperiódus,ami jóval tartósabb.Addig cseréld,míg nem kell kukázni a motort,más kérdés,hogy használtautó vásárlásnál az első teendő lecserélni,függetlenül a valós,vagy behazudott futásteljesítménytől. -
A vízpumpát cseréltetni kell, mint gumicserénél a szelepeket, fogyóeszköz.
Jó éved volt, nekem kettőstömegű, futómű, stb.
-
bambano
titán
ha centíroztatni kell a kereket, az már régen rossz, sokkal jobban jársz olyankor, ha kidobod.
hint: a művelet neve, amiről beszélsz, centRRRíroztatás.
szerk: figyelembe véve, hogy jó gumiszerelőt is nehéz találni, nem biztos, hogy érdemes évente centríroztatni a felnire szerelt gumit. ha nem ráz, hagyd békén.(#3) vaki emblémát ebayről? nem most tanították meg neki, hogy hogy kell pótolni?
poszthoz: a vízpumpa jó eséllyel eléggé hasonló futásteljesítményt bír ki, mint a vezérműszíj. lehet, hogy most nem kell cserélni, de párezer kilométer múlva már igen, és akkor megint szerelőhöz mész, gyalogkakukk vagy, szétboríttatod az autót. szerintem nagyon nem takarékos megoldás külön cseréltetni, ha már lebontották a vezérlést, nálam mindig repül a vízpumpa is. pedig az enyémen nem is kellene, de akkor is.
a magam részéről úgy érzem, nem akarom megírni, mibe került idén az autóm, mert lehet, felvágnám az ereimet és vérrel írnám meg a posztot...
-
qkaleko
tag
Jó kis írás. Kedvet kaptam, januártól én is könyvelni fogok mindent egy excel táblába.
-
vaki
aktív tag
Emblémát fillérekért találsz az Ebay-en, nekem is onnan lett, amikor a Punto hátuljáról ugyanígy levarázsolta valami jótét lélek...
Illetve a felnihez vehetsz kerékőrt, nyilván az se tuti, de legalább nehezebben veszik le, ha akarják. -
alcsa
senior tag
Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataid, az utolsó bekezdésért meg jár a
.
-
#42431471
törölt tag
nem elimináltad a gumist. Ha nem viszed el évente 1x centíroztatni, akkor majd szétveri a kerék a futóműved. Ezt eddig megcsinálta a gumis a 6k-ért. Ezentúl majd fizetsz a 2 garnitúrára 2x3k-t.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Ismét eltelt egy év. Ahogy tavaly is számot vetettem, úgy idén is dobok ide egy kis összegzést mibe is fáj az autós...
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Építő/felújító topik
- PlayStation 5
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Spórolós topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Phone 14 128GB Független! Hibátlan állapot! 6 Hó Jótállás! Akku: 86%
- LG 77CS6 - 77" OLED - 4K 120Hz & 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - Szupervékony
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus X570 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB FRACTAL DESIGN Meshify 2 650W
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest