Hirdetés

2022. szeptember 30., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Rick4


Rick4
nagyúr

Naszóval a bal eleje, légzsákok, szélvédő, stb lett szétcsapva még 2013-ban 23062 mérföldnél, aukción adták el. Ennyit látok ingyen.

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#52) Adam289 válasza Rick4 (#50) üzenetére


Adam289
csendes tag

Pár éve egy 2011 es Saab 9-3X 2.0T behozatala ötletén már körbejártam ezt a témát. Az itt nálunk EU-ban is kapható volt ugye, de minimális számban, azokat is többség megtartja azóta is, gyakorlatilag nincs eladó. De már akkor annyi teher lett volna rajta, hogy számomra nem volt ésszerű, mégha maga az ötlet is egy régi vágy beváltása. Szóval ismerem biznyos szinten a helyzetet, nem véletlen írtam egy nyilvános fórumra, ahol azt hittem nem csak a felsz**ás a megengedett. Sajnálom ez van.

Mindazonáltal remélem, hogy nincs igazam és hosszú távra megfelel majd minden tekintetben Bacsisnak és családjának :R

(#53) Szabi® válasza Rick4 (#50) üzenetére


Szabi®
addikt

Semmilyen szabályt nem sértettem, és nem is személyeskedtem, mivel nagyátlagban írtam, mint "tevékenység".
Elhiszem hogy savanyú a szőlő, és nem tetszett, de ez meg az én véleményem volt.
Egyébként a szerző még mindig elégedett az autójával, nekem a kommentjeiből ez jött le, már ha a tartalmi részekről van szó ...

[ Szerkesztve ]

(#54) Rick4 válasza Adam289 (#52) üzenetére


Rick4
nagyúr

Én sem vágyom arra, hogy álljon meg alattuk, teljesen egyértelmű egy kisiskolás számára is, hogy csak átbeszéltük, mi lehet a helyzet, szó se volt ferdítésről, beleképzelt dolgokról, és ahogy lehet jót mondani, bizonyos esetekben szoktam is, miért is mondanék mást, mint az igazság?
Én az összes ügyfelemet kellőképpen tájékoztatom, sose hitegetem egyiket se, se sérülttel, se vízkárossal, ami viszont ezekkel sejthető, az általában meg is történik. Volt olyan ügyfél, aki 8-9 mustangot kéretett le, mindnek volt gyíkja rendesen, végül egy hátul épp csak megpöccintett camaro lett belőle, mert egész egyszerűen minden mustang sérült volt, amit itthon kapni lehetett, a camaro viszont bevált.

Jó példa arra, hogy jelenleg is mekkora üzlet van ebben a sérült autós sztoriban, hogy a bizonyos mr mustang ebből lett milliárdos, licitálós oldalakon 1600$-ért vett autót ezeket többnyire litvánok, vagy akár itthon bontott cuccokból tákolják össze, és adják el 8-9 milliókért, van, mikor napi 3 autó is elmegy, szóval van, mikor napi 5-6 milla a tiszta profit, és még él az ember, pedig olyanrl is tudok, ahol a pénzért mentek vissza, és rábeszélés eredményeképp vissza is kapták.
Volt olyan is, hogy vett valami szerencsétlen nála egy mustangot, nem tudták feltenni a gyári első toronymerevítőt, mert másfél centi híja volt, másik mustangos meg lekapta az első lököst, hááát, véletlen nem volt alatta az energiaelnyelő műanyag, azért fityegett a lökös, telefonos kérdésre mr mustang azt mondta, azért nem lehetett, mert az amúgy nem tartozéka az autónak. :D

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#55) Postas99 válasza futo001 (#38) üzenetére


Postas99
senior tag

Egy ideig Japánból akartam Toyota Yaris Verso-t (Funcargo) behozatni, majd balkományosítani, de alkatrésznek is jó áron vannak. Letettem róla

(#56) Wiz Khalifa válasza futo001 (#38) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Igazából értem én hogy ez a hivatalos szabály hogy TÜV-el kell sok mindenről de érdekes hogy eddig évekig nem kellett USA importra akkor most már miért kell.

Oké az alapvető dolgok legyenek módosítva (ugye sok kocsin a helyzetjelző lámpa az index is egyben stb...) de eddig is meg volt oldva TÜV nélkül.

Egy 2015-ös Ford Mustang-ra kb 350-400k az összes TÜV papír beszerzése. :(

Elnézést a létrehozótól hogy offot írtam csak válaszolni akartam. :R

Smoke some weed nigga!

(#57) kenwood


kenwood
veterán

" letérve a sztrádákról, szűkebb utcákba, vagy kisebb parkolókba behajtani sokszor kínszenvedés a Sonata-val"
Azt hittem,ez csak szamomra oriasi problema. Sose kene ekkora auto, Budapesten rengeteg necces szitut okoz a merete.

Szakmai kerdesekre privatban nem valaszolok. A forumon sem, mert semmihez nem ertek.

(#58) bacsis


bacsis
Közösségépítő
LOGOUT blog

Köszi az infót :R
Úgy látszik, ez a baleset kellett ahhoz hogy ilyen fasza autónk legyen :)
Gondolom akkor komplett műszerfalat cseréhettek, meg ajtót ablakot... Legalább azok akkor még újabbak is mint maga az autó. Elmondhatom, hogy bizonyos részei még 10 évesek sincsenek :))

(#59) BiP válasza bacsis (#58) üzenetére


BiP
nagyúr

:R
Meg kell látni a dolgokban a jót :)

(#60) Zolik


Zolik
senior tag

Sose fogom megérteni, hogy bizonyos modelleket miért nem lehet az EU-ban kapni (pl KIA K5) tudom tudom a marketing meg a piac duma stb. Én csak az elérhetőség részét nem értem, pláne ha ázsiai gyártóról van szó és nem pl Ford vagy Dodge. Jó legyen hosszabb szállítás meg biztos drágább de miért nem lehet importőrön keresztül rendelni más modelleket egy gyártótól az rejtély számomra.

'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''

(#61) Rick4 válasza Wiz Khalifa (#56) üzenetére


Rick4
nagyúr

Az jó, hogy a 15-ös Mustangra 400K a TÜV papír, mert ugye az egy 10+M-s kocsi, csak ne felejtsd el, hogy ez a vizsgálat díja, emellett ott vannak még az első- hátsó lámpák, nincs a biztonsági övekben, oldalüvegekben sem e jelzés, szóval van ott még mire költeni, de mindez 2-2.5 millióból megáll, ami nem egy súlyos tétel egy 10M fölötti autónál. Nade pont ezért nem hozunk 2-3-4-5M-s autókat, kizárólag ha ennyi SÉRÜLTEN. És ugye előbbi kitétel fontos és el nem választható része, hogy minimum euro6-os autó lehet, euro5-öst már nem tudsz forgalomba helyezni itthon.

bacsis:
az üvegekből sok minden kiderül, mérd meg a bal első sárvédőn a rétegvastagságot, nézd meg, cserélt-e az első lökös, de hogy csak befoltozták-e a műszerfalat, és most nincsenek benne légzsákok, mint egy dupla ekkora értékű autónál szokás, vagy becsülettel beleraktak mindent egy piaci áron 4M-s kocsiba, hogy bukhassanak jó nagyot, azt azért derítsd ki.

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#62) Lalikiraly


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog (1)

Ritka precedens. Nagyon pariban van a Toyota Camry V6 os Amcsi verzsönnel, ami hibrid ugye.

Szerinem kiváló választás volt!

Gratulálok hozzá és nagyon sok egészséget!!!

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö nem. Húsos fagyi vagyok.

(#63) Lenry válasza Rick4 (#61) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

minimum euro6-os autó lehet, euro5-öst már nem tudsz forgalomba helyezni itthon.

ha már így szóba került: tök laikus kérdés, de mi volna, ha mondjuk vennék valami klasszik 60-as, 70-es évekbeli amerikai tepsit? azt nem tudnám forgalomba helyeztetni vagy az X évnél öregebbekre más szabályok vonatkoznak? (tegyük fel, hogy nem akarnám OT-ztatni)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#64) Elf


Elf
tag

A gyerekek melyikkel akarnak inkább utazni? Swift mindörökké? :)

(#65) szabonagyur válasza Zolik (#60) üzenetére


szabonagyur
félisten

Az autot tamogatni is kell itthon, nem csak annyibol all, hogy lehet rendelni 1-1 db-t. Pluszban annyi valtozas van egy EU-nem EU modell kozott, hogy megfelelo minimum db szam kell ahhoz, hogy megerje a gyartast elinditani.

Sajnos leteznek butitott verziok, mert van piac ahova minek 1-1 biztonsagi berendezes pl.

[ Szerkesztve ]

(#66) Rick4 válasza Lenry (#63) üzenetére


Rick4
nagyúr

Csak euro6, vagy 30 évnél öregebb OT.
De az euro 6 alattival is annyi a helyzet, hogy nem csak hogy nem lehet, hanem nincs is értelme, azok a kategóriájú autók itthon, vagy az eu-n belül se nagy pénzért vannak fent, ergo nem érdemes a bolygó másik feléről látatlanban megvenni, átutaztatni őket, mindezért pedig az itthoni árukat ismét kifizetni, eu-n belül kell keresni egy ugyanolyat, olcsóbban megússza az ember.
De az Ot-t is kevesen szeretik, mindenre kiterjedően megy a vizsgáztatás, tényleg az utolsó csavarig eredetinek kell lennie, ami mostanság nem olcsó móka, még egy régi merci- porsche esetében sem, és nem csak km megkötés van, de tulajdonosváltásnál ismét kell egy vizsga. Több ügyfelem van, aki ezt így látja, van, aki a 70-es C3-as Corvette-t is sima magyar papírokkal használ, és esze ágában sincs OT-re menni. De természetesen kintről származó autó esetén pl regadó megspórolható Ot esetén, szóval egy része a költségeknek mehet az állapot feljavítására. Ahogy lenni szokott, minden eset egyedi.

[ Szerkesztve ]

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#67) Donki Hóte


Donki Hóte
veterán

Sokáig kacérkodtam egy Hyundai Elantra vásárlásával, de csak egyféle benzines és egyféle dízel motorral lehetett kapni, amik pont nem jöttek be nekem.

Fura, hogy pl. az i30 sokféle motorral megvehető volt, addig az Elantrához nem volt választási lehetőség, így végül nem vettem Elantrát, pedig tetszett volna :(

Ha édesapám még élne, akkor most biztosan azt mondaná: A francba!

(#68) BiP válasza Donki Hóte (#67) üzenetére


BiP
nagyúr

Pont ma reggel láttam egy Elantrát a Lidl parkolóban, egyből eszembe jutott a topic :)

(#69) Zolik válasza szabonagyur (#65) üzenetére


Zolik
senior tag

Ezt aláírom. De ez legyen a vevő gondja. Itt arra gondoltam, hogy pl a Hyundai legyárt x darabot abból a modellből amit amcsi piacra visznek. Mi tartja vissza őket, hogy felvegyenek rendelést x+50 db-ra ami olyan vevőkhöz megy EU-ba akik kifizetik az import felárat? Ha meg baja van a kocsinak akkor a vevő vállalja a hosszadalmasabb és drágább szervizt.
Ha külföldön veszel kocsit és valahogy haza hozatod akkor van valami honosítási procedúra amit jó pénzért megcsinálnak neked az adott márkakereskedésben.
Mint írtam nekem a Kia K5 nagy fájdalom, hogy nem lehet itt kapni mert brutál jól néz ki és kint még valami díjat is kapott.

'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''

(#70) Rick4 válasza Zolik (#69) üzenetére


Rick4
nagyúr

Az tartja vissza őket, hogy az amerikai autók egész más rendszer szerint épülnek fel, pláne érvényes ez a passzív biztonsági eszközökre, biztonsági övre, lámpákra, elektronikára, mondok egy rém egyszerű dolgot, még a távirányító frekvenciája sem ugyanaz, de pláne mások az elvárások egy belső teret illetően, az a Hyundai, ami itthon puha műszerfallal kapható, odakint kemény kopogóssal, mert azt akár 5$-ral olcsóbban lehet gyártani darabonként, odakint jó a gyenge fék, tehát több verzió esetén oda jó a sima egydugattyús nyereg, kisméretű tárcsa, Európában azokkal nem eladható egy autó, szóval azon is reszelni kell, stb stb stb. Amennyiben egy autógyártó szeretné az amerikába gyártott modelljét európába hozni, meg kell szereznie az európai típusbizonyítványt, fel kell szerelnie eu kompatibilis világításrendszerrel, majd be kell vezetnie a piacra reklámmal, biztosítania kell 10 évig a stabil alkatrészellátást, ki kell képeznie a márkaszervizben a szerelőket erre a típusra, illetve biztosítania kell a szerviznek a megfelelő eszközöket, ami érted gondolom, hogy nem két fillér. Na ezért nem kerül ide minden, pláne nem 50db-os nagységrendben nem.
Még egy 5000db-os készletet se lehet nullásra kihozni, szóval egyszerűen nincs benne üzlet. És ha nincs benne üzlet, kevés gyár van, aki a részvényesek ellen akar dolgozni, és ellocsolni ilyen mókára a pénzt. De te magadnak akkor és onnan hozol autót, amilyet akarsz, néhány kitételnek kell megfelelni, és mehet a forgalomba.

Egy egyszerű példa, 2008-as Lexus LS600h, egy ügyfélnek kellett volna mind a 8 db első lengőkar, mert hogy jó is meg szép is, de azért ez egy Lexus, attól lesz csak jó kocsi, hogy pár évesen már rengeteget költesz rá, nem sok alkatrész, de azok borzalmas áron mennek. A kocsi kb 6M-t ért, a 8 db lengőkar új gyáriban 3.5M lett volna. Tudtam volna az usa változatot hozni 1.5M-ból, viszont annak ellenére, hogy ezeket csak Japánban gyártják, az usa változat kizárólag RWD, azaz hátsókerekes, az eu-s és ázsiai változat csak AWD, azaz összkerekes. Nincs átjárás, a felső lengőkarok nem egyformák, és ez nem egyedi, egy eu-s Mustang, Camaro első lököse, külső tükrei sem egyeznek meg az amerikai változattal, az emissziós normák miatt az ugyanolyan motorok más teljesítményértékeket tudnak a szalonból kijövet is.

De pont ez van egyszerű dolgokkal, mint egy mobiltelefon, egy gyártó ugyanazon modellje az euban más frekiket tud, mint az amerikai változat, meg még lehetne 100 meg 1000 példát találni.

[ Szerkesztve ]

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#71) BiP válasza Zolik (#69) üzenetére


BiP
nagyúr

Tényleg gyönyörű.
Most olvasom, hogy azért nem lesz Európában forgalmazva, mert itt a SUVok mennek, és a KIA úgy ítélte, hogy egy sedannak nincs akkora piaca, nem éri meg.
Kár érte. Esetleg lehet próbálkozni még a korábbi Optima modellekkel.
Vagy még az EV6, ami pár vonalában hasonlít, de hát az mégiscsak más autó, más kategória.

#70 Rick4 : na igen. Jópár éve, amikor akartam magamnak telefont venni. Az igényeimnek 1 db telefon felelt meg maradéktalanul. Amit csak japánban forgalmaznak. Puff neki. Úgyhogy kompromisszumot kellett hozni, és választani egy olyat, amit európában is forgalmaznak.

[ Szerkesztve ]

(#72) szabonagyur válasza Zolik (#69) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ez max elméletben működik jól, hogy majd a vevő fizeti stb.

A vevő az első mindenhol, nem érné meg nekik egy esetleges per stb.

(#73) Zolik válasza Rick4 (#70) üzenetére


Zolik
senior tag

Igen, ezeket értem és tisztában vagyok vele. De pl egyre több Dodge RAM-ot látok, amit nyilván úgy hajóztattak át és állítottak forgalomba. Ha ennyire eltérő akkor ezeket hogy lehet behozatni/levizsgáztatni? Vagy ha ezt a vevő hozza be az okés, le lehet vizsgáztatni, de ha a gyártó közvetlen akkor már 5000 féle EU szabványnak kell megfelelnie? Ez nem tiszta nekem.

Amit írsz egy 2008as autó. Azóta eltelt 14 év. Azt gondolnám hogy 2022-re eljutottunk odáig hogy szabványosítás és egy EU-s Hyundai KONA vagy TUCSON az Amcsi változathoz képest max az extrákban tér el, de az alapfelszereltség 90%-ban ugyan az.
Kint (USA) ültem Toyota Yarisba és dettó ugyan úgy nézett ki mint amikből itthon van ezer szám.

'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''

(#74) Rick4 válasza Zolik (#73) üzenetére


Rick4
nagyúr

Két dologról beszélünk, az egyik, hogy a gyártó egy usa modellt áthoz a hajón, és forgalomba helyezi őket mindenféle megfelelőségi tanúsítvány és átalakítás után, a másik, hogy valaki áthajóztatja magának, és megcsinál ő mindent. Mivel az amerikai autók az utakon a mai napig is elenyésző számban vannak jelen, ezért egy gyártónak ez nem piac.

A 2008-as autó az lehet 14 éves, de a mai napig így működik, miért is működne másképp? Amíg egy Hyundai- Kia az usában, usa beszállítóktól, usa szabványoknak megfelelő alkatrészekből pakolja össze az autót, és ott az helyi autóként védővámoktól mentesen kerül forgalomba, addig ide jelentős adók megfizetése mellett tudja elhozni az autóit, ez a dolog ugyanúgy igaz a magánimportra, ezért szoktunk mindig legalább 6 hónapos, és 6000kmt futott autót hozni, mert az már "használt", tehát a rárakódó adók, és a forgalombahelyezési feltételek is mások.
Nade hogy legfőképp miért nem éri meg nekik áthozni?
Az autónkénti adóból akár már 8-10 modellnél pár év távlatában ki tud fizetni/termelni/trükközni egy zöldmezős beruházás keretében megvalósuló, mindennel együtt felépülő gyárat, kiépít beszállítói kört, kedvezményt kap az alkalmazott munkások számának és a beruházás mértékének függvényében, és a megfelelő %-os mennyiségű helyi alkatrészek alapján az már nem egy védővámmal terhelt harmadik országból származó jármű lesz eltérő szabványokkal, hanem egy helyi gyártású és megfelelőségű jármű, amit vámok és plusz adók se terhelnek, tehát vagy versenyképesebb, vagy nagyobb haszonnal értékesíthető modell lesz.

a Tesla se véletlenül épített gyárat Berlin mellett, holott importálhattak volna Fremontból, Texasból, Sanghajból, a Chrysler se véletlenül pakolta a modelljeibe az olasz VM motori dízelmotorokat kézi váltóval, egyrészt itt erre volt igény, de nem véletlenül raktak össze rengeteg Dodge jeep és Chrysler autót Graz mellett a Steyr üzemben, onnantól ezek európai autónak számítanak. És mint tudjuk, az utógyártók 5$-ért eladják a lelküket is.

Viszont egy érdekesség, hogy a BMW X modelljei X5-X6 X7 az első pillanattól kezdve mind az usában készültek, a spartanburgi BMW üzemből kerül el az egész világra az összes ilyen kocsi, még az első, 99-es x5-ös is ott készült. Viszont abban az ársávban mindez kitermelhető, vagyis belefér, egy újonnan 15 millás kategórinál már nem.

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#75) szabonagyur válasza Zolik (#73) üzenetére


szabonagyur
félisten

RAM-nak van hivatalos EU disztribútora nem is, talán itthon még nincs, de EU-ban van onnan behozni már nem nagy dolog.

(#76) Zolik válasza Rick4 (#74) üzenetére


Zolik
senior tag

Világos. Én csak arra céloztam, hogy az EU szabványok miatt nem hozhatnak be USA piacra gyártott kocsikat ide hivatalosan, akkor miért lehet őket levizsgáztatni, forgalomba helyezni ha privátba veszed őket?

No mind1, remélem lassan eljutunk valami egységes rendszer felé és ha akarod - márkától függetlenül - kereskedőnél megrendelheted azt a kocsit amit szeretnél magadnak.

'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''

(#77) Lenry válasza Zolik (#76) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

privát emberként is csak úgy lehet levizsgáztatni és forgalomba helyezni, ha az EU-s előírásoknak megfelelően átalakítod őket, tehát E jeles fényszórókat kapnak, az irányjelző borostyánsárga lesz, stb.
tehát a konténerből kiborítva a nulladik percben semmiképp nem lesz megfelelő az autó.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#78) Urby66


Urby66
aktív tag

Gratulálok az autóhoz. szerintem a kommentekkel ne törődj, és azzal se ha sérült volt az autó. Ha nem kettőből rakták össze akkor lehetett szakszerű a javítás és nem veszélyes használni.
Szerintem 10+ éves autó amúgy nem létezik sérülés nélkül, és bármelyik használt elromolhat már másnap hogy megvetted.
Volt balesetem és az autómat gazdasági totálkárra vették. A srác aki megvette mondta pont ilyenekből él, mutatta miket csinál. A képen és a kárjelentésben is tök rosszul mutat az autó, de ahogy megnéztük "csak" az eleje sérült a motor már nem mozdult el, légzsák nem nyílt. A szélvédő betört mert felcsapódott rá valami, de az A oszlop, futómű egyben van, nem deformálódott. Szóval ha valaki megnézi a kárjelentést nem fogja megvenni,mert jaj totálkáros volt, pedig a javítás után egy jó és biztonságos autó lesz.

Egyébként az automata váltóban én cserélnék olajat, van aki azt mondja nem kell, de kb. a használt olaj és a szennyeződés ami kinyírja az automatákat.

(#79) Lenry válasza Urby66 (#78) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

totálkáros volt, pedig a javítás után egy jó és biztonságos autó lesz.

vagy nem lesz az.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#80) Urby66 válasza Lenry (#79) üzenetére


Urby66
aktív tag

Igen, pont ezt írom: Van aki csak annyit lát, hogy totálkár és akkor már biztosan szar.
Igazából nekem mindegy, ugyanis csak az biztos, hogy bármilyen szutyok, vagy akár veszélyesen javított autóról legyen szó mindig el lehet adni és mindig lesz olyan aki megveszi.

(#81) Rick4 válasza Zolik (#76) üzenetére


Rick4
nagyúr

Lehet, pont ez volt a lényeg, a kettő között a különbség, hogy magánszemélyként lényegesen olcsóbb a papírozása és az összes fizetendője a minimum 6 hónapos, minimum 6000 km-t futottnak, amennyiben te magad, vagy egy vállalkozás átalakította az európai megfelelőségekhez, pl ilyen hülyeségek vannak, hogy külön kapcsolható hátsó ködlámpa is kell, és nem lehet megkerülni, abba is be kell szerelni, amiben gyárilag sosem volt. Másrészt magánemberként mehet a "használt" 4-5-6 éves is, a lényeg az euro 6 környezetvédelmi érték a vizsgálaton.

Mint írtam, mindezen dolgoknak megfelelni gyártási szinten nem egyszerű, egy amerikai gyár nem fog neked európai szabványos dolgokat gyártani, leglaábbis a luxuskategória alatt nem fog könnyen menni, és a harmadik országban gyártott (tehát nem eu+ svájc+ izland + svédország) új autókat vámmal sújtják.

Lehet mindent, amennyiben a megadott keretek között mozog az ember.

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#82) Lenry válasza Urby66 (#80) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

Van aki csak annyit lát

mindenki csak ennyit lát.
százból száztíz autóhoz nem fog járni videó meg telefonszám, hogy "ez a faszi javította, így".
soha nem fogod megtudni, hogy ki hogyan kókányolta össze azokat az acéldarabokat, amiknek a merevségén esetleg az életed múlik.
sok esetben azt sem tudod meg soha, hogy törött volt. pont amiatt, mert senki sem vállalja a felelősséget a javítás minőségéért.
persze, meg lehet gyári minőségben javítani. de az annyiba kerül, hogy nem éri meg.

a fentiek fényében pedig igenis az teszi jól, aki az ilyen autót otthagyja

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#83) Urby66 válasza Lenry (#82) üzenetére


Urby66
aktív tag

Igazad van. Csak annyit szerettem volna mondani, hogy még akkor sem jelent közvetlen életveszélyt, ha azt látjuk totálkáros volt az autó. Az én esetemben tulajdonképp minden sérül a két hűtőig, a géptető a szélvédő, a lámpák, az összes hülye tartály ami a lökhárító alatt van. De a futómű sértetlen a bölcső a motor szintén. Szóval én meg merném venni ezt az autót ha helyre van állítva.
Persze ha lenne kettő, kb egy árban és az egyik nem volt totálkáros a másik igen nyilván én is azt választanám ahol nem volt baj. :B
De ettől még a sérült sem biztos, hogy rögtön kiesik alólam, vagy megöl. Ha az ár versenyképes, az én volt autómat nem feltétlenül lesz jó döntés otthagyni.

[ Szerkesztve ]

(#84) Rick4 válasza Urby66 (#83) üzenetére


Rick4
nagyúr

Az, hogy mechanikailag helyreállítják a gépet, nem probléma, egy zárhíd, vagy egy lökös merevítő hűtősorral nem jelent gondot. Viszont vannak övek pirotechnikai övfeszítővel, légzsákok, légzsák indítók, szenzorok, maguk az ülések, kormányoszlopok csuklóstól, és a lemezek alatt található olyan ponthegesztett részek, amiket nem is láthatsz, mert lemez fedi, és nem tudhatod, hogy elnyíródtak-e egy ütközéskor, pedig ez első sérülés esetén simán megtörténhet az autó hátsó szekciójában is.
Mindez valós veszélyt hordoz magában még egy gyári minőségű helyreállítás során is, mert senki se figja tudni megmondani, mi fog történni egy baleset során, az igazi veszély azonban mindig a bizonytalan minőségű, és bizonytalan forrásból származó alkatrészek beépítése, elektronikai összehangolása, és persze a mechanikai javítás milyensége. Sosem a csavarozott alkatrészekkel van a baj, nade hogy döntöd el, hogy egy szép fény alatt mi történt, mennyire károsodott az alap keret, padlólemez, belső küszöbök, a-b oszlopok?

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#85) kenwood válasza Urby66 (#83) üzenetére


kenwood
veterán

"Ha az ár versenyképes, az én volt autómat nem feltétlenül lesz jó döntés otthagyni."
De igen, 10-20% diszkont eseten inkabb veszek dragabb azonos tipust,vagy picit alacsonyabb kategoriat,evjaratot.
Ha pedig 10-20%-nal tobb a diszkont,es jo is az auto, azt a hirdetes napjan elviszi egy nepper,es megy vissza normal aron a piacra.

Ingyen ebed nincsen, tobb ezer ember el abbol, hogy olcsobban veszi a kocsit,mint amennyiert eladja. Nehany specialis esettol eltekintve (peldaul csaladon belul,vagy a munkaltatodtol veszed meg) nem tudsz okos lenni.

Szakmai kerdesekre privatban nem valaszolok. A forumon sem, mert semmihez nem ertek.

(#86) Urby66 válasza kenwood (#85) üzenetére


Urby66
aktív tag

Igen, mindenki aki kereskedik abból él, hogy drágábban ad el. Ez nem csak az autókra, bármire igaz. Ezzel semmi baj sincs. És még azon sem, hogy az én vagy bárki autójának helyreállításán keres az aki csinálja.
Ez amúgy is messzire visz, én nem akarok nagyon offolni itt. Csupán arra reagáltam, hogy azért mert Bacsis autója esetleg törött volt még nem feltétlenül életveszélyes szar. És nem minden törött autó rossz, hisz van olyan sérülés amit még meg lehet jól javítani úgy, hogy gazdaságos legyen. És ilyen módon még egy totálkáros autó sem feltétlenül az ördögtől való dolog, bár vakon én sem szívesen vennék ilyet.
Ez kb. olyan mint a sok kilométer. Inkább megveszi a 20 év körüli autót 135 ezer kilométerre tekerve és örül milyen jó vételt csinált, minthogy megvegye ugyanazt az autót olcsóbban az eredeti 250 ezer kilométerrel. Több ilyet is láttam már, és nem értem az embereket miért működnek így.

[ Szerkesztve ]

(#87) Rick4 válasza kenwood (#85) üzenetére


Rick4
nagyúr

Van olyan, aki Gyuláról felmegy havi 2X Pestre egy segítővel, megvesz havi 4 autót, eladja havi 7-8 kilóval többért helyben. Semmit se csinál velük, lemossa max 2x.

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#88) Rick4 válasza Urby66 (#86) üzenetére


Rick4
nagyúr

Erre írtam, hogy az én infóim alapján a fizikai sérülések mellett durrantak a légzsákok is, azaz a paszív biztonsági részek mellett az aktív biztonsági elemek is kérdésesek, mivel tudható, hogy az igazán nagy lóvé egy ilyen értékű autónál az, ha vissza se kerülnek nem hogy új, de még bontott légzsákok sem, csak el van minden tüntetve, ezekre célszerű némi figyelmet fordítani.

A 135 ezer km-es autót azért veszik meg, mert annyit mutat az óra, az már senkit se érdekel, hogy végig hidegüzemben, ovijáratban volt használva, és a nagyobb mértékű kopás esetleg nemsokára gondot fog okozni, amíg a 250 ezer km-es autót esetleg végig pályán használták, és több drága dolgot cseréltek 220-nál.. De ez pont ugyanolyan, mint hogy utánajárni, mi volt a kocsival vétel előtt, kb 10 perces feladat, az ára se mérhető egy autóvételnél semmihez, mégis az emberek nagy része vétel után fog neki átnézni, mennyire lett átbaxva, vagy mennyire nem. A világ errefelé így működik.

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#89) BiP válasza Rick4 (#87) üzenetére


BiP
nagyúr

Az nem rossz biznisz.
De hát ha megnézed, ő is egyfajta szolgáltatást végez, és azért ezzel kockázatot vállal.
Mert neki kell válogatni, mit vesz meg, amit majd el fog tudni adni, áll benne a pénze, meg helybe viszi, stb.

(#90) kenwood válasza BiP (#89) üzenetére


kenwood
veterán

Plusz elmegy megnezni rengeteg roncsot is,aztan ha 10-20-30 bol megvan a 4 jo, akkor fotozas,hirdetes, valaszolgatas az almodozoknak, torolgeti, a "800 kp es indulok teso" smseket. El kell juttatni a 4 autot Gyulara (benzin,matrica, vagy trailer).
Ezzel azert tobb tiz ora melo,es szazezres nagysagrendu kiadas van havi szinten,es siman beragadhat egy kocsi honapokra, ami miatt mar csak harmat tud venni.
A vetel es az eladas kozotti idoszakban probakorok is lesznek, amit baromi nehez megoldani. Maganszemelykent P rendszamot szerzel ? Vagy forgalomban marad kocsi,vagy hogy?
Akarmilyen jo a segito, 10 bol minimum 1 kocsinak lesz valami nagyon draga hiabaja,amit nem sikerult kiszurni egy tesco parkolos atvizsgalas alatt.

Nem lehetetlen,de kell hozza egy igazan jo segito, jo aron kell jol eladhato kocsikat talalni, megfelelo kapcoslati toke az eladashoz. Sorolhatnam.

[ Szerkesztve ]

Szakmai kerdesekre privatban nem valaszolok. A forumon sem, mert semmihez nem ertek.

(#91) BiP válasza kenwood (#90) üzenetére


BiP
nagyúr

Ezt írtam én is, csak részletesebben kifejtetted :)
Szóval nem egyszerű műfaj ez.

Pár házzal lejjebb lett egy új szomszédunk, és elmondásuk szerint korábban ingatlanoztak, most szerintem valami hasonló autós bizniszt csinálnak, mert mindig áll náluk pár külföldi rendszámú/magyar autó, és cserélődnek. De ahogy sejtem, nem törötteket újítanak fel, csak megveszi, itthon meg eladja.
Majd egyszer, ha úgy adódik, megkérdezem, de sosem akartam pofátlanul rákérdezni.
Pedig volt nála most pár jó kocsi, ami nekem is tetszett. (T-s rendszámos Renault Zoé, egy pár éves Volvo S60, meg egy német rendszámos Jaguar).
Nála biztos megvan a kapcsolati tőke.

Közvetlen szomszéd meg mindig csak németországból veszi a (saját használatra) a kocsijait. Abban megbízik, itthon meg sok a kétes eredetű, amit amúgyis kintről hoznak be.
Jó érzéke van hozzá, 3éve vett egyet magának, pöpec kis Yarist, most meg asszonynak vett egy alig futott, kihasználatlan Golf Plust. +előnye, hogy így euróért vesz, és még anno 350ért vette az eurót :), amit a kocsira félretett, szóval annyival megint olcsóbb volt neki.

[ Szerkesztve ]

(#92) Rick4 válasza kenwood (#90) üzenetére


Rick4
nagyúr

Nem néz meg roncsokat, mert nem azt a kategóriát veszi, ennyire egyszerű. Magyar papíros, rendes műszakis, max 150 ezer km-es pár éves kocsikat visz, amikkel nincs mit csinálni, beülsz, mész. Az elsőért még vonattal mennek, felfelé 3 óra az út, a két vétellel van össz 3 óra dolog, lefelé megint 3 óra az út, a segítő kap egy 20-ast aznapra, de havi 4x 10 óra 8 kilóért nem olyan rossz. Mivel kereskedése van, tudja, mit keresnek, mindenki ismeri, megbízható pacák, szinte mindet megrendelésre viszi. Kicsi város, messze mindentől, az emberek szó nélkül kifizetnek 250-nel többet, és fél óra múlva már mehetnek dolgukra.

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#93) Donki Hóte válasza Rick4 (#92) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Egy magyar embernek hihetetlen, hogy vannak normális, korrekt autókereskedők :R

Ha édesapám még élne, akkor most biztosan azt mondaná: A francba!

(#94) kenwood válasza Donki Hóte (#93) üzenetére


kenwood
veterán

Inkabb az,hogy vannak vevoi. Ha mondjuk egy kocsi 3 millional indul a hahun, akkor a felsorolt paramterekkel 4-5 millio alatt nem kapod meg. Az arsav aljahoz kepest akar 50% felarral havi 4 autot egy kisvarosban eladni nem lehetetlen,de komoly kapcsolati toket,reputaciot,es piacismeretet igenyel.

Szakmai kerdesekre privatban nem valaszolok. A forumon sem, mert semmihez nem ertek.

(#95) Rick4 válasza Donki Hóte (#93) üzenetére


Rick4
nagyúr

Mondom, ez itt egy kisváros, és jó 2 éves múltra visszatekintő autókereskedői múlt, ha valami rosszat tenne, másnapra az egész város tudná. Pesti, vagy nagyvárosi szemmel az ilyesmit nem egyszerű megérteni.

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#96) iday


iday
aktív tag

Bocsi, ez nekem csak egy Hánydály.
USA autó Európában nem szerencsés, az alkatrész hozzá problémás lehet, és drága.

3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu

(#97) Rick4 válasza iday (#96) üzenetére


Rick4
nagyúr

Aki nálam ma rendelte az amerikai autójához az alkatrészt, az kedden vagy szerdán a kezébe fogja kapni. Nem is problémás, nem is drága. Itthon egy japánhoz néha 2-3 hét alatt tudnak adni komolyabb dolgokat.

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#98) Wiz Khalifa válasza iday (#96) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Sok helyről be lehet szerezni USA kocsihoz cuccokat. De amúgy Dubai is teli van USA kocsikkal ezáltal gondolom alkatrészekkel is.

Smoke some weed nigga!

(#99) BiP válasza iday (#96) üzenetére


BiP
nagyúr

Bakker, el kellett olvasnom párszor, mire leesett, hogy mi akar lenni az a Hánydály.
Innentől komolytalan bármiféle beszélgetés.

(#100) 8th válasza iday (#96) üzenetére


8th
őstag

Cseréltess kettőstömegűt + kuplungot egy Hondán és rögtön átértékeled, hogy mi drága és mi nem. :P

Hüje malyom ...

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.