Hát ez jó volt! Régen mi is mennyit nyúztuk a 3D Mark-okat
Jó cikk lett
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Taybore
aktív tag
devast
addikt
Olyan, hogy "radeon 256" soha nem létezett. A hétezres szériát szerelték rv100-al, pl 7000 volt LE meg SE és 7500 is. Ha emlékeim nem csalnak, sima radeonnak hívták.
[ Szerkesztve ]
bacsis
Közösségépítő
ma szemmel igen csak fatengelyesnek tűnnek a drágáim
Először mikor láttam, hogy S3 is lesz, na mondom csúfos veresége lesz, mint mindíg, osz mikor részletesen leírod a tulajdonságait, akkor elgondolkodtam, hogy ez lehet nem is lesz olyan karcsú, oszt mikor írtad a T&L egység hibáit, akkor tudtam, hogy bizony mégis csak nagyon el fog maradni.. és el is maradt... azért sajnálom, hogy szegény ilyen sorsra jutott
Vajon az akkori fejlesztők most így visszanézve az egykori műveiket, vajon mit gondolhatnak az egykori termékeikről?!
jahh és természetesen minden elismerésem a cikkért, nagyon szépen köszönjük
[ Szerkesztve ]
Yutani
nagyúr
Hát pedig csalnak az emlékeid. Kezdetben a Radeon is viselte a 256 kitételt, jelezve a 256 bit széles GPU-t - ugyanúgy, mint a GeForce 256-nál. Aztán később valóban inkább a Radeon DDR és a Radeon SDR volt a megnevezésük.
Vagy lehet, hogy a Guru3D és a Firingsquad is tévedett anno?
Másfelől a Radeon 7000 (RV100) és 7200 (R100) megnevezés azután született, hogy az Ati kihozta a Radeon 8500 (R200) után a 7500 (RV200) sorozatot is, és a még futó kisebb modelleket is átnevezte. Az R100 Radeon kártyákból lett a Radeon 7200, míg az RV100-ra épülő Radeon VE lett a Radeon 7000.
Mondjuk annyira nem csodálkozom, ha az ember belezavarodik az átnevezésekbe, a közelmúlt Nvidia-féle műveletek is csak arra voltak jók, hogy a kevésbé tájékozott júzert úgy megkeverjék, hogy már a végén azt sem tudja, hogy reggel szoknyát vagy nadrágot húzzon... Ráadásul '99 környékén a Net sem volt annyira elterjedt, így nehéz volt alaposan tajékozódni a minket érdeklő témában. (PC Guru, Oldman rulez! )
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
(#5) Neovenator
Neovenator
senior tag
Érdekes cikk, jó lett.
Pár aprósággal kiegészíteném S3 ügyben a dolgot. A T&L egységük valójában az azóta már az Nvidiánál dolgozó (ha jól tudom) Nadeem Mohammad marketinglufija volt, ami ki is pukkant rendesen. Valójában nem T&L egységről volt szó, hanem egy "load balancing engine"-ről, ami vagy hibás volt, vagy nem, de lényegében soha nem tervezték T&L számítások egyedüli feldolgozójának.
A másik dolog, hogy ennyire azért nem szomorú a Viper II teljesítménye, vannak stabil driverek, amik nem okoznak képhibákat, kilépéseket és jóval gyorsabbak ennél. Tulajdonképpen a driver, amit használsz, az S3 részéről egy a vállról felelősséget leemelő lépés, mert mindenki nyavalygott a képhibák miatt.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
JoolsNOS
veterán
Most az nvidián a sor a fél év késéssel
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
devast
addikt
Csak azért írtam, mert még nem hallottam ezt a megnevezést, és wikipedia sem említi. Riva128 meg geforce256 tuti volt mert arra emlékszem, atitól ilyesmire nem emlékszem. Az lehet, hogy a belső felépítése annak is 256 bit-es, de a megnevezésében nem hinném, hogy használták volna.
Mellesleg amit linkeltél azok ilyen megjelenés előtti infómorzsák / preview-ok voltak, szerintem a végső terméknél már elhagyták a 256-ot.
[ Szerkesztve ]
BiP
nagyúr
Tetszett a teszt.
Amúgy ha az nVidia kilépne a gamer piacról, ami miatt az Ati kártyák ára felkúszna, előbb- utóbb csalogató lenne egy új jelentkezőnek a kínálatban keletkező űr. Szóval attól nem kell félni, hogy hosszútávú monopolhelyzet alakulna ki a gamer VGA piacon.
Yutani
nagyúr
Köszönöm mindenkinek a pozitív véleményeket!
Köszönöm a kiegészítést az S3TL-lel kapcsolatban! Ezek számomra új információk, bár mintha valami rémlene, hogy találkoztam ezzel a terheléskiegyenlítő motor megnevezéssel, persze angolul. Ez a Savage 2000 még 10 év múltán is rejteget titkokat!
Ami a drivereket illeti: nem két percet töltöttem a legmegfelelőbb meghajtó keresésével, de egyszerűen alig van fenn valami a neten. A S3 Inc. által kibocsátott meghajtókat el lehet érni, fent vannak még a Diamond driverei is, de még az Inno3D Savage 2000 64MB kártyájához is az általam használt meghajtó a legújabb. Ha esetleg Neked van jobb driver a kártyához, akkor küldd át légy oly kedves, szívesen letesztelem!
Devast: Ahogy írtam, az észrevételed jogos, később nem igazán használták a Radeon 256 nevet, de én a teszt elején azért írtam így, mert a bejelentéskor és megjelenéskor még így hívták.
#tarcsad
X-Master
tag
Hú, de elkalapálták azt az nvidiát! Ezt nem gondoltam volna, bár azér pár tesztbe, főleg játékba jobb lett.
X-Master
tag
Nekem most egy geforce 2-esem van a régi gépben, de még az 1920x1200-at is bírja játékokban is.És még a san andreast (a kedvencemet) is vitte bár szaggatott eléggé.A maga korában nagyon jó lehetett.Eddig valami radeon 264vt-t használtam, csak szemcsés volt a kép, aztán egy s3-at, az meg vibrált, úgyhogy a régi gépem is végül maradt a szokásos trió
asus alaplap
intel proci
geforce vga
caleb
aktív tag
Köszi a cikket,jó volt olvasni. Bár hiányoltam a kis kedvenceimet / 3dfx /
[ Szerkesztve ]
Az élet jó a világ nem!!!
Yutani
nagyúr
Ami késik, nem múlik!
#tarcsad
yolan
őstag
2 pixel feldolgozó csővezetékkel rendelkezett
futószalaggal
“A writer needs a pen, an artist needs a brush, but a filmmaker needs an army.” - Orson Welles
Yutani
nagyúr
Na ez nem jutott eszembe írás közben! Köszi!
#tarcsad
Robi BALBOA
őstag
Köszi a tesztet érdekes és jó kis iromány!
S3 a 3D lassító
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
yolan
őstag
engem anno ilyenért biztos megbasztak volna vizsgán pipeline helyett
nincs mit.
szerk.: a cikk persze jóféle
[ Szerkesztve ]
“A writer needs a pen, an artist needs a brush, but a filmmaker needs an army.” - Orson Welles
Mi olyan érdekes benne? Egy X1950-es is elver egy 6800GT-t.
Ahogy Yutani írta is, ennek a radeonnak, már GeF2 GTS-el kellett megküzdenie igazán, csak mint látom, itt Ő az első dx7-es kártyákat nézte, a GeF2 pedig már a második volt.
És ha azt vesszük hosszabb távon valóban nincs jelentősége, hogy ki adja ki előszőr az adott generációs kártyát, ha már az nv most ezt mondja, mert, mint látjuk most senkinek nem tünik fel az a 9 évvel ezelőtti fél éves csúszás. Kicsit később jött, ennyi. Most viszont szépen belehúztak.
Pedig akkor még valahogy nagyobb jelentősége volt, valahogy nagyobb szám volt egy GeF2 GTS, mint most egy 5800-as.
Mindenesetre mindíg jó az ilyen nosztalgia teszteket olvasni, valahogy teljesen más a "feeling"-je a dolognak.
(#18) Robi BALBOA
Hi-hi, ezt mennyit hallotam régen.
[ Szerkesztve ]
Kösz, Yutani, a retro tesztet, jó volt olvasni. Anno hamar leszoktam az nV kártyákról, TNT2 és GF256 SDR volt - utána jött a Radeon 8500 és azóta sem kell más (mindennél meggyőzőbb volt, amikor GF 256 -> Radeon 8500-nál asszony megkérdezte: "letörölted a monitort?").
https://www.coreinfinity.tech
Taky
senior tag
"letörölted a monitort?"
Jajj ez nagyon jó!
"Tökéletes program nem létezik, csak olyan, amelynek még nem találták meg a hibáit." Pascal
FID
őstag
Nekem nagyon tetszett. Bár amikor ezek a vga-k voltak én még csak álmodoztam gépről. a 8. osztályban
Youtube: Casemod FID Facebook: Casemod FID
Oti86
tag
Nagyon jól összeállított írás. Igazán remek kártyák voltak ezek a maguk korában. Még a Savage 2000-is. Bár pontos adataim nincsenek, de szerintem annak ellenére, hogy alulmaradt, az S3 megoldása, a hiányosságokat az alacsony árral kompenzálni tudták, mint ahogy azt korábban is elkövették már oly sokszor.
Azért a három király melllé még odafér legalább egy, de lehet több király is (örültem hogy a végén ők is említést kaptak ) hiszen ne felejtsük, hogy a 3dfx ekkor akart nagyot villantani a VSA100-ra épülő Voodoo5-tel és 4-gyel , de a Matrox is a G450-et ebben az időben vetette be, bár ő kevésbé épített a játékosokra Mellettük az Intel az i752-es kártyáját vetette be, a SIS pedig 305-tel igyekezett a piacon maradni. de talán még a Kyro is beférkőzhetne közéjük, bár az már csak 2000 őszén debütált Még az ősidők óta jelenlévő Tridentet lehetne megemlíteni. A Blade XP-t már 2000 áprilisában bejelentették, a kiadását már nem siették el ennyire. több mint egy évet várakoztatták a rajongóikat
[ Szerkesztve ]
http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/
Quan-Chi
őstag
régi szép idők, annó egy Hercules KyroII 4000XT -vel kezdtem ... az is kb ezt tudta
kajaidőben kérem ne zavarjanak! 8:00-22:00
zoltanz
nagyúr
Igen a noname és márkás NV karik között is sok volt a képminőségbeli külömbség.
Mondjuk DDR memória is sokat számított ha megvolt akkoriban.
UI: Köszönettel, ügyes írásért.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
aram01
nagyúr
jó írás köszi
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
degumentes
tag
Nekem is volt Z200-am még driver lemezem meg is van Egyetlen hibája az opengl volt direc3d-be tökéletes ment. A Return to Castle Wolfenstein szinte full grafikával ment csak az opengl volt kikapcsolva
degumentes
tag
Matrox-om még most is van bővíthető memoria
frescho
addikt
Jo volt. Folytatasa is lesz?
Emlekszem egy ismeros folyamatosan cserelgette az S3 drivereket, a "MosttutijoleszesleveriaTNT2-det" felkialtassal. Aztan megsem
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
#65675776
törölt tag
A 4000XT még Kyro I volt. A Kyro II a 3D Prophet 4500 nevet viselte.
Yutani: "S3-lépfene" Ez nem inkább rákfene akar lenni?
[ Szerkesztve ]
Dr. Romano
veterán
Érdekesek ezek a meghajtó problémák a Savage 2000-res karin. Az elődjével (Savage 4) nekem anno csak minimális driver problémáim voltak. Az UT is futott DX, OpenGL, Metal-ban is. A legutolsó game amit játszottam rajta a Serious Sam és az AvP 2 volt. Ezekkel sem volt gond, azonban az AvP 2 sajnos még minimumon is 3-10 fps körül száguldozott csak
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
Oti86
tag
lépfene már az újabb megnevezés
http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/
Thome
addikt
Első VGA-m egy Riva TNT2-es volt! Emlékszem, hogy hasított rajta a C&C Renegade... Áhh... Szép idők voltak azok.
Néztem a Gamestar újság cikkét, amiben benne van, melyik VGA-val hogy fut a játék, (Jelezve voltak: zöld-rendesen fut, sárga-szaggatgat, piros-kb játszhatatlan, szürke- nem fut) én meg vertem a mellem, mert zöldben volt a kártyám!
[ Szerkesztve ]
yakuza.tora
addikt
Uh! Nekem az első gépemben egy S3 Savage 4 volt, 16MB rammal...
Alléz Olympique de Marseille!
- = Zk = -
félisten
örülök, hogy jó helyre került a sokat szolgált alaplapom
minőségi írás. gratula
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
ityam
senior tag
Részi szép idők...
Nekem még sima Radeon LE-m volt.De azzal is meg voltam nagyon elégedve. Ott tudtam meg hogy mi is az az aniso filtering.És azóta használtam mindenhol.Ráadásul Anisot bekapcsolva sokkal gyorsabbak voltak a radeonok mint az nvidiak ha jól emlexem.
Ha gondolod futtas egy pár Anisos tesztet is
Yutani
nagyúr
A fenébe! Kösz, javítottam.
Egyébként kib@szott dolog az a lépfene is, másnéven anthrax. A driver-gond úgy nyírta ki a Savage 2000-t, mint embert az anthrax.
#tarcsad
(#41) Robi BALBOA válasza antikomcsi (#20) üzenetére
Robi BALBOA
őstag
Amúgy van egy S3 karim ami S3 trio névre halgat és nagyon szeretem!
Egyszer (1,5 éve amikor még volt ára) egy HD2900xt kari biosz frissítése közben elszált az op rendszer és a kari meghalt és a kis édes S3 trio karival hoztam helyre, azóta is őrizgetem, modjuk már nem nagyon flashelgetek bioszt, de ha van egy gép és gyanus hogy a vga rosz akkor ez az első amit bele rakok, és máris kiderül, hogy a gép vagy a vga a rosz, és nagyon univerzális mert a sima pci-s
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
Nowhereman
őstag
Elég meglepő lett volna, ha a hardveres T&L bekapcsolása gyorsulást hozott volna, ugyanis azt tiltották le az utolsó gyári meghajtóprogikban, nem az S3TC-t... /más, hogy gyári meghajtók mindig is vackok voltak, a fénykorukban is csak egy pipe-ot használtak...
És bocsájtsd meg, de a képminőségről pedig egy félmondatot se mondtál, pedig engem anno az a "bencsmmárk" tartott távol a Geforce-októl...
Utánam a kondenzcsik!
fasirTTT
őstag
na ezek alá nyomjatok be 1 Crysis-t
2D képminőségben nem nagyon érdekes, hogy DDR-e a fedélzeti memória, vagy sem. Az csak a RAMDAC függvénye volt, a GF-ek ezügyben nem remekeltek, még a TNT2-esnek is szebb képe volt.
https://www.coreinfinity.tech
zeg
senior tag
Köszönöm a részletes tesztet
Azonban a savage2000-es ut alatti sávosodást nem értem. Volt Creative Annihilator kártyám, és valami ultragagyi képminőséget produkált UT alatt ugyanúgy, mint akkor és azóta az összes kártya d3d alatt. Savage 2000-el szebbek voltak a színek, élesebb volt a megjelenített kép, a falakon az írások jól 'olvashatóak' voltak, egyszerűen odab@szott az összes mosottképű directX-es kártyának. Egyedül a V3-as kártyám szorongatta glide-ban, de a savage2000-nek egyszerűen nem volt ellenfele ha MeTalról volt szó.
Megj.:Egyszer ha lesz idő előszedem a japcsik prof. célra szánt IO-Data PCI-os savage2000 kártyáját (lásd honlapom), jóval komolyabb a NYÁK-ja mint a viper2-nek és megnézem azóta mit buheráltak a meghajóval.
3dfx cuccokat keresek megvételre
Tom5
addikt
Kedvenc időszakom volt ez a korszak. Igaz akkor nemvolt pénzem jó gépre. Minden vágyam volt egy Geforce 2-es VGA. Ezért is raktam össze Retro álomgépem egy P3 1,4 Tualatin és Geforce 2 Titanium képében. (utóbbi még majd csak érkezik) Nagyon jó gép. A proci hihetetlenül erős a kategóriájában (meg is lepődtem) Rákötöttem a gépet a TV-re és teljesen levan némítva és eldugva. Divx lejátszónak tökéletes. HD-ra meg itt a fő gépem.
Yutani
nagyúr
Örülök, hogy tetszik Nektek is a munkám!
A sávosodást úgy értsd, hogy nem a 3D megjelenítéssel van gond, az teljesen jó, gyönyörűek az S3TC-t alkalmazó textúrák, hanem magán a GUI-n, azaz a játék grafikus user interfészén látszik maga a csíkosodás. Ez az a képernyő, ami az UT'99 elindítása után a demóból ESC-pel kilépve fogad. Fölül egy legördülő menü van, ahol megtalálod a beállításokat, a konzolt és az FPS statisztika aktiválását is.
Ha itt megnyitod a beállítások menüpontot, akkor egy ablak jelenik meg, aminek a felülete finom színátmenetes. Erre gondolok. Maga az ablakon látható színátmenet 16 bites sávos, 32 biten tökéletes. A Savage 2000 esetében mindkét beállítással sávos, így gyaníthatóan nem vált át 32 bitre. Persze ez csak az én véleményem és a saját tapasztalatom, de az FPS eredmények számomra ezt támasztják alá.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
nyunyu
félisten
Why ME?
98SE sokkal kiforrottabb, stabil oprendszer volt, mint a driverbugoktol sujtott, amugy sem bugmentes ME.
Radeon vs Gef256 16&32 bit:
nVidia alapvetoen 16 bites mukodesre tervezte a chipjeit, hiszen az osi rivalis 3Dfx csak 16bitet tudott. (bar a Voodoo3 ota kis d-vel irtak a nevuket.)
TNT ota tamogatnak ugyan 32 bitet, de az felezte a teljesitmenyt.
Radeon viszont mindig 32 biten szamol, csak utolso lepesben butitja vissza az eredmenyt 16 bitre.
Emiatt nincs 2x gyorsulas a feleannyi adatmennyiseget produkalo 16 bit modban.
Point sprites teszt
Eredetileg a Radeon lett volna az elso DX8-as kartya, csak az nV nyomasara az MS 2000 nyaran megvaltoztatta a DX8 kovetelmenyrendszeret, igy a mar gyartasban levo Radeonok vegul nem feleltek meg ennek, Ati meg kenytelen volt driverben letiltani a Charisma nagy reszet.
Igy lett vegul az elso DX8-as kartya a Gef3.
(Gef2 ugye egy rancfelvarrott Gef256 volt. 4 pipeline x 1 texturazo helyett 4x2 felepitessel. Radeon 2x3-at tudott.)
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
zeg
senior tag
Már azt hittem a játékkal van gond, nem igazán játszottam júzer interfésszel, max ha 1X elindítottam hogy beállítsam a MeTaL-t. Mire meg tudtam venni az S3 kártyát már duron 600-zal toltam a játékot, annak meg nem okozott gondott kipréselni magából elegendő fps-t a savage2000-rel karöltve.
3dfx cuccokat keresek megvételre
nyunyu
félisten
Uh! Nekem az első gépemben egy S3 Savage 4 volt, 16MB rammal... :p
Soroljam?
92: hercules
93 karajcsont: Trident 8900C (512KB)
95 okt: Spea Mercury P64V+ (S3 Vision968, 2MB VRAM)
97 nyar: Matrox Mystique (4MB)
98 aug: Matrox Millennium G200 (8MB)
99 jan: Asus V3400TNT (16MB)
00 eleje?: OEM Diamond Viper 770 (TNT2, 16MB)
Kozben volt nemi tatabanyai kamionrol leesett Elsa Gladiac-os (Gef2GTS) manover
01 jun: Radeon LE (32MB DDR)
03 jan: Radeon 9500 (128MB)
04 vege?: Radeon 9800 (128MB)
05 nov: Giga Geforce 6600GT (256MB)
06 okt: MSI Geforce 7900GTO (512MB)
(10 eleje: Radeon 5770)
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
Yutani
nagyúr
ME volt kéznél, valahol van 98SE is.
Amiről írsz a Radeonnal kapcsolatban, így konkrátan nem hallottam róla, de valóban van benne pixel shader, méghozzá egy PS 0.5 verzió. Ezzel az R100 nem teljesíti a DX8 követelményeit, de így egy DX7 kártyánal több a Radeon.
#tarcsad
nyunyu
félisten
Ja, igy mar jobban remlik, shader architektura lett letiltva benne.
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
nap
addikt
Nem igazán esett szó a tesztben a 2D megjelenítésről.
Ebben pedig az nVidia sereghajtó. Mondjuk az egyes gyártók kártyái között is jelentős különbségek voltak, árban is, képminőségben is. Az S3 kártyái türhetőek voltak, az Ati kártyái jók, a Matrox kártyák még jobbak.
browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
Neovenator
senior tag
Szíves örömest! Valahol a Viper II-m dobozában még ott figyel egy kiírt CD a normális driverekkel, majd előkotrom valahonnan. Annyira emlékszem, hogy alapvetően Diamond driverek voltak, némi metszegetéssel, keresztbeoltással, dugványozással és ritkítással...hál istennek már akkor is voltak tehetséges driver-kertészek.
Ja és egy kérdés, látva, hogy van Inno3D-s verziód is: A cég kivonulásakor a raktárakban ragadt készletből származó, kvázi noname verzióból is rendelkezel példánnyal?
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
Jon Mathias
senior tag
Klassz írás! emlékszem anno mennyire örültem az ATI8500 64mb nak. nagyon szerettem és jól tuningolható volt + is kapta A TNT2 Ultrát azért megtartottam ritka darab.
AMD&Hardstyle 4 ever! A dízel turbó nélkül halott! by bélabá.
Jon Mathias
senior tag
Mi a különbség az sd-sg ram között?
AMD&Hardstyle 4 ever! A dízel turbó nélkül halott! by bélabá.
Yutani
nagyúr
2D megjelenítésben nagyjából hasonlóak voltak, talán a Creative GF256 volt gyengébb a többinél. Még úgy is jók voltak, hogy egy digitális KBM kapcsolón keresztül működtek.
Viszont a GF256-nál volt egy jelenség, ami a többinél nem: a másik gépre átkapcsolva zizegett a kép, ezt főleg Excelben dolgozva láttam, de szöveges képernyőn is lehetett látni.
Tehát a GF256 valami miatt zavarta a KVM másik ágán lévő gép képmegjelenítését.
#56: Az SGRAM kifejezetten a grafikus kártyákhoz felkészített, az SDRAM-nál gyorsabb működésű memóriatípus, azonos órajelen gyorsabb volt a normál SDRAM-nál. Alkalmazása valahol a TNT2 idején indult a Single Data Rate SGRAM-mal, és a GF2 GTS után halt ki a DDR SGRAM-mal.
Manapság grafikus kártya-specifikus memóriatípusok a GDDR3, GDDR4 és GDDR5 fajták.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
zoltanz
nagyúr
Jó időszak is volt de az azt megelőző NV vs 3DFX is kellemes emlék. NEkem is be kéne szereznem egy 3DFX kártyát mert elvesztek, tönkrementek.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
zeg
senior tag
Még nem hallottam hogy az nvidia akkori kártyái éles képet adnak. Pont az volt a probléma hogy mosott sz@rok voltak, nyomába se értek egy matroxnak, de még egy ATI-t is alulról közelítettek. Ha nem lettek volna olyan jó drájverei és akkora hájp körülötte, a vörösök már akkor bedarálták volna a mikroszoft legnagyobb direktikszes s@ggnyalóját.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy láthattam az Annihilator(gef1), a Viper2(s2k) Viper 770(tnt2) képét. A Viper2 nyújtotta a legélesebb, legszebb színekkel a 2D-s képet
3dfx cuccokat keresek megvételre
zoltanz
nagyúr
Engem nem érdekelnek a mi lett volna haval kezdődő mondatok, az ajánlás szerint összerakott karikkal "márkásabb", nem volt képminőség gond az NV -vel sem.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
Yutani
nagyúr
Ahogy zoltanz mondja, a 2D képminőség nem a grafikus chipen, GPU-n múlt, hanem a köré épített kártyán, az alkatrészek minőségén! Mivel az Nvidia chipjeit a TNT2-GF2 időszakban boldog-boldogtalan használta, ezért nagyon sok rossz minőségű alkatrészből készült kártya volt piacon (Aristo, Butterfly, Ennyah, Inno3D, Manli, ST Lab és many more, akik nem jutnak most hirtelen eszembe), ezért általánosodott a nézet, hogy az "Nvidiának rossz a 2D képminősége".
A minőségi gyártók termékeire nem volt panasz, mint ahogy én is mindig valami jobb gyártótól vettem kártyát (Diamond V330-V550-V770, ELSA GF2 GTS, Abit Ti4200, aztán Ati és NV felváltva), és sosem volt gondom a megjelenítés minőségével. Néha becsúszott egy-egy gyengébb (Butterfly Savage4), de azok rögtön mentek is tovább. Tartósan csak jó minőségű kártyákat használtam, aztán igazából a GF3-tól felfelé a (low endet nem említve) jó volt a 2D minőség az Nvidia gyártóinál is. Az, hogy valaki olcsó sz@rokat használt és gyatra minőségű képet adtak, nem a grafikus chip gyártójának hibája.
Persze tény, hogy az ellenőrzött körülmények között készült BBA ATI és az eredeti Matrox (márpedig mind eredeti) kártyák képminősége a legmárkásabb Nvidia kártyák szintjén vagy fokokkal magasabban mozgott. De hát ennek is megvolt az oka.
#tarcsad
zeg
senior tag
''Persze tény, hogy az ellenőrzött körülmények között készült BBA ATI és az eredeti Matrox (márpedig mind eredeti) kártyák képminősége a legmárkásabb Nvidia kártyák szintjén vagy fokokkal magasabban mozgott. De hát ennek is megvolt az oka.''
Akkor mégis csak mosott volt az Ati és Matrox kártyákhoz képest?
3dfx cuccokat keresek megvételre
Yutani
nagyúr
Ki beszél mosottról? Inkább úgy jellemezném, hogy a márkás Nvidia kártyáknak megfelelő volt a 2D képminősége, önmagában megállta a helyét, nem volt semmilyen zavaró tulajdonsága. Viszont az Ati, és méginkább a Matrox képminősége ettől még jobb volt.
Olyan ez, mintha lenne egy Audi A4-esed, amivel meg vagy elégedve, jó a minősége, stb, viszont efelett még van egy A6 és egy A8, amik még jobbak.
#tarcsad
Cathulhu
addikt
Jo volt nezni
Az ítélet: Savage 2000 GPU alapú kártyát csak erős lelki kötődésű és mindenre elszánt mazochisták használjanak!
Ezen jot mosolyogtam, 4 evig nyuztam a Viper 2-est, eletemben ilyen szoros kotodes nem alalkult ki targy irant Halas kartya, de nagyon igenyli a torodest, a foglalkozast (lehet noi lelke van
Amugy a legjobb driver amivel dolgom volt, az a .12-es - .14-es s3 hibrid megspekelve a diamond kezelofelulettel (en magam csinaltam, igy nem csoda ha nem lehet vele talalkozni
egyebkent 3 kulcsszo: 3dmark.exe, unrealtournament.exe, porsche.exe. Ezeket a driver felismerte es mas mas optimalizaciokat kapcsolt be. Igy a rengeteg forumokon levo panaszt, melyek szerint ez vagy az a jatek nem indul, bugos, ronda, lassu ezek valamelyikevel lehetett javitani, csak az exe nevet kellett lecserelni. Ennek koszonhetoen vigan GTA3-aztam a viperaval, sot meg vice city is megvolt
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
Baboon
senior tag
NFS: Porsche....
Istenem mennyit toltam vele. Főleg autobahn pályán jó játék
''Bocsánat, hogy ilyen közel megyek Ön előtt''
#65675776
törölt tag
SGRAM már kicsit régebben is volt, az Asus V3400TNT-nek is volt SGRAM-os verziója. Már a PCB-je is más volt, mint az SDRAM-osnak, a memóriachipek máshogy voltak elrendezve rajta. SDRAM-os illetve SGRAM-os. Ez meg a 8MiB SGRAM-os.
Egyébként az Asus V3400 TNT képminősége 2D-ben egy rakás fos mondjuk egy totál noname (Sector) VirgeDX-szel összehasonlítva... Olyan szinten életlen, hogy arra már nem tudok jó szót. A VirgeDX szinte tűéles képet rajzolt.
Yutani
nagyúr
Most hogy mondod, már az S3 ViRGE kártyáknak is volt SGRAM verziójuk, sőt a Trident is készített ilyen rammal kártyát. Tényleg, vajon mi lehetett az első SGRAM-os kártya?
Szerk: Életem első 3D gyorsítója, a Diamond Viper V330 is SGRAM-os.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
#65675776
törölt tag
Az ATi Mach64-nek már 1994-ben volt SGRAM-os verziója...
danati
senior tag
Jó cikk lett nagyon, grat.
Kedvem támadt összerakni a régi P1-es gépemet.
Jó írás! Gratulálok
Ezek a kártyák nekem kimaradtak, pedig akkoriban vastagabb volt a pénztárcám.A kettő erősebb nosztalgia gépben pedig 6600GT és 9800SE helyettesíti őket, tehát sebességbeli gondok nincsenek, csak néha a kompatibilitással vannak problémák.A régi játékok nem mindig szeretik az újjabb kártyákat.
NewRemn73
csendes tag
sztem ha az Nvidia ki is szall az Intel elobb vagy utobb beszalna
nem sok ideig maradna konkurencia nelkul az ATI
sott, en bizakodo vagyok szoval sztem meg olyab idoket is megelunkamikor meg harom varsenyo is lessz a GPU-k piacan
jaja1981
addikt
PC Guru Oldman cikkeket én is szerettem.
Vele együtt húztam a 633-as cerkát 950-re egy Abit BH6-ban.
A hőskor.
Yutani
nagyúr
Hát igen, sokan azokon nőttünk fel. Oldman és az AMD-ellenessége...
#tarcsad
#65675776
törölt tag
Ott volt még pl Tinman, aki ha jól emlékszem eredetileg a PC Guru-ban, majd a Gamer-ben írt. Amikor az megszűnt és átkerült a Magyar PC Magazinhoz, akkor meg annak a hw rovatának rombolta le teljes egészében a hitelességét, annyira elvakult intel fan.
nyunyu
félisten
Alkalmazása valahol a TNT2 idején indult a Single Data Rate SGRAM-mal, és a GF2 GTS után halt ki a DDR SGRAM-mal.
Szerintem korabban indult, asszem a 97-es Matrox Mystique-emen is mar az volt, de a 98-as G200-on biztosan SG volt.
TNT2 csak 99 tavasszal jott ki.
[szerk:]96-ban dobtak piacra a Mystique-t, es SG van rajta.
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
nyunyu
félisten
PC Guru Oldman cikkeket én is szerettem.
O is szeretett netrol osszeollozott cikkeket elkovetni, aztan felvenni erte a gazsit, mintha sajat agyszulemenye lenne.
Valamelyik tuningos cikkehez dekoracioul hasznalt kepben pl. bennefelejtette a Tomshardware kalapacsat.
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
nyunyu
félisten
Kepminoseg:
98-as Guru tabor, Sakman boszen probalta eletrekelteni az Unreal demojat PowerVR kartyan.
PowerVR csak 3D-t szamolt, de Voodoo 1/2-vel ellentetben nincs rajta monitorkimenet, kell melle egy 2D kartya, ami a tenyleges megjelenitest vegzi.
Amig egy S3Trio3D tipusu 3Dlassito volt e celbol a gepben, addig total homaly volt a kep, random pottyokkel, mintha 32 bites kepet probalnal megjeleniteni 16bites szinmelysegen.
En eppen a G200 drivereivel szivtam, mint torkosborz, ugyhogy kis idore kolcsonadtam a kartyamat, azzal persze pengeeles kep volt Unreal alatt.
(Unreal akkori demoja csak szoftver rendert, PowerVR kartyakat, talan Glideot tamogatott, altalanos 3D gyorsito nyelveket (Direct3D, OpenGL) csak kesobb raktak bele.)
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
#65675776
törölt tag
Nowhereman
őstag
Pedig van benne valami. Egy orosz honlapról eltöltöttem egy olyan biosfressentős drájvert, amely felszabadította a letiltott dolgokat a 7500-ason, és lefutatott - méghozzá pöpec tempóban - olyan teszteket, amelyeket korábban skippelt a 3d mark2001-ben. Sajnos nem tudom likelni a lapot, mert megszünt. Onnan anno egy olyan biosfressentős Savage drájvert is sikerült letöltenem, amely teljesen eltüntetett minden képi hibát, instabilitást, és csak hab volt a tortán a 80%-os teljesítménybónusz... ez körülbelül mindent elmond az S3 gyári drájvereiről...
A képminőséggel nincs teljesen igazad - csak részben függ a nyák minőségétől - a S3 savage4-et is barkácsolták minden dzsunkán, mégse volt köztük olyan okádék képminőségű, mint az elittebb Gef256-osok voltak. Amikor főleg a 2-es szériánál a kettő találkozott, helyből rittyentettek olyan grafikus megjelenítőnek nem nevezhető holmikat. amellyel még 640x480-ban sem lehetett az ikonok alatti szöveget kisilabizálni. Sőt, valszeg még az alaplap is bele tud kavarni, mert nekem volt egy olyan ECS SIS745-öm, amely még azzal a Built by ATI 7500-sal is homályos képet produkált...
Utánam a kondenzcsik!
Yutani
nagyúr
Jó lenne azt az S3 "bioszfressentős" drivert megszerezni. Nincs meg még véletlenül, vagy esetleg az elérhetőségét meg tudod adni?
#tarcsad
Nowhereman
őstag
Most visszaolvasva látom ott a fressentős alatt lemaradt a savage után a 4! Ajaj! Elnézésért esedezem!
Egyébként az Phirax Eldoret címszó alatt futott. Kb. olyan kapcsolómiegymások voltak hozzá, mint egy CCC-n. Nincs ezen a néven 2000-es, viszont XP változatot találtam! Hurrá!
Viszont azt az oldalt sehogy sem talákom, pedig emlékszem volt ott valami spékelt találom pedig remélnék tőlük egy normális AGP-s Raedon drájvert, mert hát az az igazi mazó!/no arról olvasnék egy normális mindentudó cikket, hogy hogy lehet azt normálisan belőni, mert már sok minden üdvőzítő tuti tippet kipróbáltam, túl vagyok a 10. rendszerinstalon, de még mindig x@r, és a 3dmark 2001-t is csak egyszer sikerült végigfuttatni. Sajnos nem tudom merre vannak, mert utoljára a TEAC CD írómhoz töltöttem tőlük egy x@runk a másolásvédelemre BIOS-t. Azóta bizony sok anyázás lement már a prohardveren.
Azt tudom hogy volt náluk valami hasonló 2 pipe-os drájverük a 2000-eshez, amiről mindenki olyan Heinekken-gardrobosan nyilatkozott/kitalálhatod: az S4 fórumukon sem volt rosszabb a hangulat/. Nem tudom a direkt nevét, hogy rákeressek. Szerintem Andrew-hoz hasonló fanatikusokat kellene végigkérdezgetni, mert az azért nem valószínű, hogy egytől-egyig mazóból nyüstölték volna olyan sokan még a Gf3-as korszakban is azokat a zsugákat. És az roppant valószínű, hogy a végleg lehülyített gyárinál(az S3TC-vel való összeveszés miatt teljesen letiltották a hardveres T&L-t) vastagon jobbakat tudnának ajánlani...
Egyébként a geforce-okhoz is volt tuningdrájverük. Az erősebb verzió úgy kezdődött, hogy cseréld le ezt a kondit egy ilyenre...
ui. A butterfly S4 milyen volt? Mert én emlékszem jó néhány fixbios és egyéb kóklerséggel gyártott förmedvényre, de azoknak sem volt olyan vészes a képminősége...
[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
Yutani
nagyúr
A Butterfly S4 kérlek szépen 1 hónapig volt nálam, és annyira sok volt vele a gond, hogy egy Diamond Viper V770 16MB lett belőle, ami akkor nekem asszem 21k-ba került (a S4 16k volt újonnan, ha jól emlékszem).
#tarcsad
fekeandras
őstag
Jó volt ezekről az öreg kártyákról olvasni. Köszi.
[ Szerkesztve ]
Elemzés Háromkirályok - retro 3D teszt