Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem tesztelünk ezekkel a játékokkal. Nekünk az volt a lényeg, hogy a saját tesztcsomagunkban jó legyen. Ha nem lett volna jó, akkor nyilván elvertünk volna még két hetet és újramérünk mindent, de az NV azt mondta, hogy nem változott az implementáció, így megkíméltük magunkat attól, hogy kimérjük ugyanazokat az eredményeket még egyszer, amiket már október közepén kimértünk.
A Windows 10 októberi frissítése a WDDM szempontjából nem változott. Ezt külön kiemelte a Microsoft. Nekünk ez azért volt fontos, mert mi még az első frissítést telepítettük, de mondták, hogy nem baj, az új frissítés is ugyanaz, elég csak letölteni hozzá az update-et, ami felszámolja a bugokat és jó az úgy. Viszont az eredményeket nem dobtuk el, ugyanis az MS szerint az a része, amit mi teszteltünk nem változott semmit. Akár tesztelhetnénk tovább azzal a verzióval, de mindegy egy kumulatív update belefér.
Mert az eredményeket októberben mértük. Ezért kérdeztük meg, hogy akkor most kérjünk vissza minden GeForce-ot, amelyek közül nem egy már Romániában volt, stb, vagy jó az a driver is, amit használtunk, mert akkor nem fogunk hetekig újra hardverbeszerzéssel szívni. Mondták, hogy jó, ne is szopjunk vele, mert nem változott az implementáció azóta.
Nálunk CPU-teszt volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs semmi gond a 416.16-os driverrel. Ha az lenne, akkor az NV írta volna. Az újabb driverek csak újabb profilokat kaptak, de amely játékoknál változott a profil az nincs a tesztcsomagban. Amihez új driver kell az a SotTR, csak hát ezt túl későn jött, hogy berakjuk a tesztbe, míg a BF5 origines, aminek a géplimitje miatt úgyis tesztelhetetlen a játék. Nem tudunk 24 órát várni azért, mert az Originnek nem tetszik, hogy hardvereket cserélünk a tesztgépben.
És milyen felbontáson tesztelted? 1366x768? Itt jön elő a probléma, nem a GPU-limites beállításokkal.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Youtube-on terjed. Október óta vírusszerűen. Állítólag ez a videó indította el az egészet: [link] - össze is szedett 350k-s nézettséget.
Egyébként csak egy megjegyzés. Mit ad az úr, pont Hyper-Threadinges a tesztproci a videóban. Én hajlok arra, már csak a saját kálváriánkból kiindulva, hogy az NV-nek igaza van, és ezeknek a lassulásoknak semmi köze driverhez. Sokkal inkább a javításokhoz, amik pont október elején telepíthetővé váltak, és mondjuk pont belezavartak egy október első felében készített videónál. Szépen kivégezték a HT-s teljesítményt, és persze miért is gondolná a user, hogy ez a gond... ránézésre tök logikusnak tűnik, hogy a driver az. Ha most nem megyünk utána a saját gondunknak, akkor kajak leírjuk a cikkben, hogy szar az új GeForce driver, de így utánanézve már sokkal árnyaltabb a kép.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem javult meg. Nem a driver volt az oka. Mi ugyanebben benne voltunk, azt hittük, hogy a 415-ös GeForce driver sorozat problémás, mert iszonyatosan esik bekapcsolt Hyper-Threading mellett a teljesítmény. Írtunk is az NV-nek, hogy valami nem jó. Ők azt írták, hogy náluk minden jó. Aztán kérdeztük, hogy az újabb driverrel lehet-e változás, és mondták, hogy D3D-ben nem, mert csak a Vulkan implementáción változtattak, de ott is csak kiterjesztés került bele, a default rutinok változatlanok. Ezután megnéztük AMD-vel is, és ugyanúgy esik az aktivált Hyper-Threading. Nekik is megírtuk ezt, illetve azt, hogy az NV-nél is ez van, amire azt írták nemrég, hogy ez valószínűleg a 1809-es Windows 10-be épített security patch-ek hatása. Az NV is ezt valószínűsíti, mert tegnap írták, hogy az összes 415-ös drivernek konzisztensnek kell lennie, mert még egy bitnyi kódot nem írtak át a D3D implementációban. Egyedül új profilokat adtak hozzá az új játékokhoz, de minket ez pont nem érint, mert nem tesztelünk az érintett játékokkal.
Szóval hiába hittük azt mi is, hogy a driver a baj, valójában nem az a gond. A lassulást a Windows 10 új verziója hozza. Ami így utánagondolva logikus, mert az NV is írta, hogy ha a driver lenne a baj, akkor az AMD-nek az SMT-je is lassult volna, nem csak a Hyper-Threadingnek okozna gondokat. A driver oldali szálkezelés tekintetében ugyanis nem különböztetik meg az Intel és az AMD megoldását. Ezek annyira hasonlítanak egymásra, hogy nem kell rájuk külön optimalizálás.(#10) huskydog17: Akkor a 18.50-es jön. Az AMD-ét nem követtem annyira. De az sem fog igazán nagy változásokat hozni a D3D implementációban. Effektíve az AMD-nél is mindegy, hogy a 18.10-es vagy 18.11-et használunk, mert csak profilokat hozott, mi pedig nem igazán tesztelünk októberi-novemberi játékkal.
(#16) gbors: De ezt amúgy nem könnyű ám észrevenni. Annyira a driver van mindig kijelölve hibaforrásnak, hogy amikor megláttuk a lassú Hyper-Threading eredményeket, azonnal rávágtuk, hogy valami az NV driverrel nincs rendben. Jó persze utánamentünk, de attól még potenciális problémaforrásnak ez ugrott be, és kb. addig nem is gondoltunk arra, hogy az a sok Windows 10 security fix okozhatja, amíg az NV ezt nem vetette fel. Aztán persze hogyne, így belegondolva logikus, hogy köze lehet a security fixekhez, elvégre egy rakás side-channel foltozást csinált az Intel a nyáron, azok folyamatosan ették a teljesítményt, majd hirtelen ezek mind települtek a Windows 10 1809-cel, és aztán lesünk, hogy marha lassú lett HT-vel a tempó. És persze, nekünk ez extrém helyzet, mert 1366x768 a felbontás, de ebből a lassulásból Full HD-ben is maradhat valami, az még nem minden szituációban GPU-limites. Na most egy Youtube muki nem kommunikál a gyártókkal, nem tudja mondjuk kipróbálni Ryzennel, Radeonnal, az NV nem ad opcionális tippeket, hogy mi lehet a para, ha már nem a driverük az, szóval a Youtube mukiknak ezt feltárni nem könnyű ám.
Meg ugye a Windows 10 esetében Linus Torvalds sem szövegel, ha valami nem tetszik, ahogy a Linux egyik új security javítása, ami a Hyper-Threadinges prociknak adott -50%-ot, és ez Linus szerint már elfogadhatatlan. Windows 10-nél ki hívja fel erre a figyelmet? A Microsoft semmiképp...
Én amúgy megértem a Microsoftot is, a biztonság az első, nekik mindenképpen, de azért ezek a sebezhetőségek nem igazán az átlagjúzereket érintik. Azokon a gépeken lehet találni egyszerűbben kihasználható kapukat is, ergo pár javítást opcionálisan kikapcsolhatóvá kellene tenni. Azért valljuk be még ha Linuxról is van szó, de -50% tempó egy HT-s procival borzasztóan sok, egy nehezen kihasználható korrekcióért.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az implementáció azt jelenti, hogy ahogy a driver működik az adott API-n. Na most ez nem változott a 416-os sorozaton belül a Direct3D-re vonatkozóan, tehát maximum a profilok játszhatnak ebben szerepet, de maga a driver nem tud változni az alverziókon belül, hiszen gyakorlatilag dettó ugyanazok a DLL-ek vannak benne.
Azért nem úgy működik a driverek fejlesztése, hogy minden héten csinálnak új implementációt, mert annak a tesztelése azért igen komoly időigény. Itt nem csak WHQL-re kell leadni, hanem az API hitelesítési tesztjére is, ami nagyon sokáig tart. De ugye nem minden drivert adnak le erre, mert nyilván, ha nem változik az implementáció, akkor egy korábbi meghajtó hitelesítése automatikusan vihető tovább, hiszen minek újratesztelne a bitről-bitre megegyező DLL-eket.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a 416.96-nál nincs változás, akkor az ugyanazokat az implementációkat használó 416.16-nál sem lesz. Azóta nem változott a D3D driver. Nem vonja senki kétségbe, ha valaki esetleg lassulást tapasztalt, de úgy néz ki, hogy ennek sokkal több köze lehet az októberi frissítéshez, mint magához a driverhez.
Érdemes tudni a driver fejlesztéséről, hogy ezek nem mindig kapnak ám frissített implementációt. Sőt, igen jellemző, hogy ugyanaz az implementáció viszi át a teljes sorozatot. Tehát az NV-nél a következő implementációk majd valamikor a 420-as sorozattal jönnek. Az AMD-nél is így van, csak ott ez jóval nehezebben követhető, mivel a hónapokra van felfűzve a verzió, de van a drivernek is egy belső verziója, ami jelenleg a 18.30-as. Decemberben jön a 18.40-es, és abban jönnek az új API implementációk, aztán legközelebb majd a 19.10-esben (de ugye ez nem az év hónapot jelzi, hanem a belső verziót).
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Milyen routert?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- EAFC 25
- Ukrajnai háború
- Call of Duty: Black Ops 6
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Visszatér a Pebble
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest