Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) subpixels


subpixels
tag

Én mostanában szeretem volna kipróbálni a The Rift, sajnos nem kaptam beta invite kulcsot. Elsőre jónak tűnik a játék, legalábbis a különböző videókból itélve. Remélem lesz hozzá open beta, vagy trial, mert nem szeretném előrendelni vagy megvenni a játékot, hogy ki sem próbálhatam azt.
Szerintem pedig World of Warcraft nem kell félteni, a fejlesztők tudják mit csinálnak, elvileg nem lett rossz a Catalysm. De meg látjuk mit hoz a jövő.

(#2) edward2


edward2
addikt

Mi az a Cata? ja hogy te a WoWról beszélsz akkor miért nem azt írod a címbe?? :U

(#3) Xirtam


Xirtam
veterán

Ránézésre is gagyi a játék! :S

(#4) caizzz válasza subpixels (#1) üzenetére


caizzz
aktív tag

[link]

[ Szerkesztve ]

marakujás kőbányai

(#5) subpixels válasza caizzz (#4) üzenetére


subpixels
tag

Köszönöm

(#6) dave666


dave666
aktív tag

WoW :R
Régebben én nyomtam a haverokkal, rá voltunk kattanva,mára már kinőttem belőle :)
Aki játszani akar egy jó online játékkal annak ajánlom :R

Dave666

(#7) scream válasza edward2 (#2) üzenetére


scream
veterán

Cata mint Cataclysm, a WoW legujabb kiegeszitoje, ahol mar lehetsz lvl85os es 2 uj faj is csatlakozott a mar meglevokhoz.

(#8) Marci79 válasza dave666 (#6) üzenetére


Marci79
aktív tag

Én megpróbálkoztam vele (WoW). 34-es szintnél szétuntam az agyamat. :(

(#9) Meglivorn


Meglivorn
aktív tag

Próbáltam a Rift betat, egy estét játszottam vele, végigmentem a definats kezdőtörténeten, utána megcsináltam pár questet, meg egy rift eseményt is.
Nekem pontosan ellenkező a véleményem. A rift szép, ezt nem tagadom, ugyanakkor valami hiányzik a grafikából, valahogy mesterséges az egész. Ugyanezt éreztem folyamatosan LotROban is ugyanakkor WOWban és Aionban sosem. A küldetések és a háttér nem volt olyan erős, olyan magávalragadóan előadva mint akár a cata küldetései (és ne felejtsük el, a kieggel a régi területeket is átalakították, új questek, történetek vannak), az animáció sem nyűgözött le valahogy.

Jó lenne a wownak végre egy erős vetélytárs, de valahogy úgy érzem, nem a Rift lesz az, hiába is próbálják azzal reklámozni. A GW2 esélyesebbnek tűnik.
(Személyes kedvencem és idén általam egyik leginkább várt játék meg a SWTOR de az már végképp offtopic itt.)

(#10) Neil Watts válasza subpixels (#1) üzenetére


Neil Watts
veterán

(#11) dave666 válasza Marci79 (#8) üzenetére


dave666
aktív tag

Ha barátokkal nyomod akkor nem lehet unni, akármilyen szinten vagy :K

Dave666

(#12) edward2 válasza scream (#7) üzenetére


edward2
addikt

Jó ezt én értem ám, csak szerintem címválasztásnál akkor azt kéne írnod, hogy Wow nem Cata mert olyan nincs.

(#13) Lars


Lars
őstag

" olyan, mint Zuzuval beszélgetni, de ezt szerintem az olvasók, az átlagéletkor miatt nem nagyon értenék. " De értik :D
A témában viszont nem vagyok járatos, ezért off :U

(#14) Marci79 válasza dave666 (#11) üzenetére


Marci79
aktív tag

Ebben lehet valami. Én csak a csajommal toltam. De a chat is dögunalom volt. Mikor kérdeztem valamit (udvarias köszönés után természetesen) a kutya sem válaszolt rá.

(#15) Neil Watts


Neil Watts
veterán

kaptam kodot, leszedtem az installert, felment a jatek, inditom, loginnal meg nem enged be 2002-es hibara hivatkozva.

Nem tudok belepni, sehogysem.

(#16) sz_abika válasza caizzz (#4) üzenetére


sz_abika
addikt

:))

PSN: xszabikax

(#17) oxox


oxox
addikt

"Zuzuval beszélgetni"....sajtreszelo :D

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#18) Valzor


Valzor
aktív tag

Én is WoWoztam régebben, ma már nincs rá idő, maradtak az online kattingatós játékok. Az Erepublikot csak ajánlani tudom, ref link az aláírásomban.

[ Szerkesztve ]

Lenovo ThinkPad E14 G5 | Samsung Galaxy Tab S7 FE 5G | Samsung Galaxy S10 | Garmin Vivoactive 4

(#19) L4mie


L4mie
veterán

WoW ot toltam 5 évig, nagyon szerettem, sajnos személyes okokból abbahagytam, nagy kompromisszumok mellett mennék csak vissza amik úgy se fognak teljesülni.

Riftre még novemberben jelentkeztem, a mostani eventre kaptam meghívót (jan 25-28)
röviden:
Természetesen szintén vörös oldal (fenét se érdekli a csillámpóni frakció), a karaktergenerálás szintén bejött, nagyon csinos kis (nightelf/naviszerű) csajszit csináltam.
Logolás ===> GO!

Tiszta WoW (ez nekem előny), aki WoWozott annak nem lesz nehéz megtanulni az irányítást, a talent rendszert a gombok helyét. Van egy csomó furcsa dolog, kis apróságok, amik inkább hasznosak. pl térkép átlátszóbb lesz ha mozogsz, ha megállsz akkor stabil, Qhelper pöpec etc.(nem ragoznám)

Grafika: tényleg szép, be is ette a gépem amikor egy kb 20 fős Riftraidet csináltunk lvl10 körül. Viszont a mozgások még nem az igaziak, mondják, hogy a WoWban gagyik az animációk, mozgások etc, nekem az teljesen megfelelt, de ebben az elején nagyon furcsán futott, ugrott, ütött a kis rugóm.
Aztán kb 3 óra game után már nem tűnt fel, az biztos, hogy ezen még van mit alakítani.

A kaszt és a talentfák amik igazán érdekesek lesznek, ezek ballanszolása szerintem majd komoly kihívás lesz a fejlesztőknek, de mindenképpen érdekes, gyakorlatilag van 4 fő kaszt, azon belül kb. 8-10 alkaszt. Nekem pl. Cleric em volt magasabb szintű, ami valamiféle CementShaman-Druid-Holypala kombó volt....érdekes volt, de egyben izgalmas is lehet, ha nem kerül milliókba a retalent, esetleg van dualtalent.

Edit.:Jah keveslem azt a játszható 6 fajt....amiből 4 majdnem ugyanolyan.

Sajnos nem volt időm túl sokat játszani vele (röpke 4-5 óra) de a véleményem az, hogy biztos, hogy nem lesz trónkövetelő, de mindenképpen jó alternatíva a WoWot megunt, vagy valamiért elutasító gamereknek, kockulni egy másik MMO-ban.

[ Szerkesztve ]

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#20) Tyrel


Tyrel
őstag

Akit érdekel a Rift és kell neki béta kulcs, társaság, további információ, látogasson el a Renegade weboldalára :)

Turenkarn

(#21) L4mie válasza Tyrel (#20) üzenetére


L4mie
veterán

Ez tök jó, de hogy kapunk kulcsot? :D következőre...
Bár lehet, hogy ha egyikre már meghívtak akkor mehetek a többire is?
Ez még nem tiszta.

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#22) L4mie válasza L4mie (#21) üzenetére


L4mie
veterán

oké meglett ^^ köszi az infót.

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#23) Feruendios


Feruendios
aktív tag

A WoW az WoW, most ha valaki lemásolja annak mi értelme, ha abba hagyom a WoW-ot akkor nem akarok annak a jobb/rosszabb másolatával játszani.
Aki jó alternatívát keres annak a LoL-t League of Legends-t ajánlom.

Adok egy Ref linket ezzel rengeteg időt meg lehet sporolni, alapból 10. szint:

http://signup.leagueoflegends.com/?ref=4c82020dbd919580065893

Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

(#24) L4mie válasza Feruendios (#23) üzenetére


L4mie
veterán

jah ez jófajta :) már aki bírja a DOTa-t ^^

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#25) Feruendios válasza L4mie (#24) üzenetére


Feruendios
aktív tag

Én speciel utálom a Dota-t főleg azért mert tönkre tette a WC3-at mint RTS-t. De a LoL egy nagyon jó játék lett.

Vetettem egy pillantást a Cataclysm-re este, igaza van a cikk írónak nagyon rossz irányba ment el a játék. Kivettek mindent ami RPG, amit a Paladin-al műveltek az meg valami förtelem.

Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

(#26) sviba válasza Feruendios (#25) üzenetére


sviba
tag

Én speciel utálom a Dota-t főleg azért mert tönkre tette a WC3-at mint RTS-t

Nofene, azt hittem egyedül vagyok ezzel....

A nyuszika megy az erdőbe, és egyszer csak leesik...

(#27) Tyrel válasza L4mie (#21) üzenetére


Tyrel
őstag

A klánunkban többen (5-en) is kaptak VIP kulcsot, ezek 25-ször használható bétakulcsok, melyek elvileg minden további bétára garantált meghívást jelentenek. A Beta5-ön működött a dolog, mindenki bekerült velük.

Akit érdekel, az írjon a chatboxunkra, fórumunkra, ahova tud, cserébe fontolja meg hogy legalább egy béta alatt velünk játszik együtt, hogy eldönthesse szeretne-e csatlakozni hozzánk élesben.

Renegade

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#28) Meglivorn válasza Feruendios (#25) üzenetére


Meglivorn
aktív tag

"Kivettek mindent ami RPG, "
Ezt úgy mégis honnan? Csak érdekelne milyen RP volt benne ami most már nincs :)

(#29) L4mie válasza Tyrel (#27) üzenetére


L4mie
veterán

okéé köszi ^^
Amúgy igen az alatt az idő alatt amit Rifttel töltöttem egy magyarral nem találkoztam, ami picit pozitív is volt, de picit sajnáltam is. :D
hun chanelt azért csináltam, hátha.

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#30) CsiguszMaxim válasza Feruendios (#25) üzenetére


CsiguszMaxim
senior tag

Én speciel utálom a Dota-t főleg azért mert tönkre tette a WC3-at mint RTS-t.

:F

Best teaparty evaaaaaaaaa!

(#31) DrGonzo22


DrGonzo22
őstag

Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy a cikkíró mikor kezdett el wowozni, erősen gyanítom, hogy wotlk alatt, mert különben nem róná fel a cataclysmnek azt, hogy visszatér (ha visszatér egyáltalán) arra a nehézségi szintre, ami vanilla, BC, (ulduar hm wotlk alatt) alatt alapértelmezett volt...

Egyébként arra is kíváncsi lennék, hogy nem raidező emberek (az esetleges arénázáson kívül) mit tudnak a wowban csinálni? (A farm raidezést nem igazán tekintem raidezésnek, mivel semmiféle játékélményt nem nyújt, szintúgy nem pvp a bg.) Számomra ez egyszerűen rejtély, és még soha senki nem tudott rá válaszolni. Szintén meglepve olvasom az olyan véleményeket, hogy a wowból kiveszett az rpg elem. Vanilla óta játszom (azaz egy éve befejeztem, bár ez lényegtelen, mert ismerősök révén pontos rálátásom van az azóta történtekre is), de szerintem a wowban sosem volt kidolgozott rpg, ez egy ügyességi csapatjáték, ami egy nagyon eredeti és sikeres fantasy (w3-tft) világban játszódik, tulajdonképpen a warcraft rts-ek lore-ján élősködik.

Kíváncsian várom a válaszokat.

(#32) DrGonzo22 válasza CsiguszMaxim (#30) üzenetére


DrGonzo22
őstag

No igen, ez nekem is szemet szúrt:)

(#33) Kuncsaft


Kuncsaft
csendes tag

WOW-ot most nyomom, de meg se közeliti az Everquestet.
Nem rossz a maga nemébe.
Sok MMO-t nyomtam már, 1999 ota, de elsö a EQ, utána WOW, Runes of Magic, L2....
De kinek mi, mivel nem vagyunk egyformák, valakinek ez, valakinek az jön be.

Könyörögni, hitegetni senkinek nem fogok, szabad piac van. Aki nem tud válaszolni a privátra, tiltón jól mutat majd. Lehet, legközelebb ö keres. Igéretekkel meg a padlás tele!!!

(#34) DrGonzo22 válasza Kuncsaft (#33) üzenetére


DrGonzo22
őstag

L2-höz, illetve RoM-hez volt szerencsém, ezek objektíve meg sem közelítik a wowot, semmilyen téren. A RoM egy igazi katasztrófa volt, a teljesen tartalom nélküli játék mintapéldája lehetne. Az L2-t csak privát szerveren próbáltam, de olyan szinten volt ellenszenves az egész, hogy 10 percig bírtam. Később több forrásból is kiderült, hogy az a játék is híján van bármiféle tartalomnak. A RoM-ra sajnos elég sok időt elvesztegettem, mert felszinteztem egy karaktert - illúzióim nem voltak, inkább az hajtott, hogy ezt most tényleg komolyan gondolják, vagy lesz változás max szinten, komolyan gondolták... EQ biztos érdekes lehetett a maga idejében, wow után számomra nevetségesnek hatott. Lotro pedig az a szint, hogy ingyen sem kell. Szerintem wowon kívül nincs is játszható mmorpg (wow se azért sikeres, mert mmorpg, de ez már egy másik téma), mert nincs bennük tartalom, wownak is csak egy szűk része élvezhető (progress raid, aréna), ebben részt vesz az előfizetők 0,5-1%-a. Hogy a maradék 99% miért "játssza" a wowot jó kérdés, régebben nyilván a w1-3 rajongóit vonzotta be, hogy ma mi az oka kérdéses, divat/megszokás/pangó játékpiac, ezek mind közrejátszhatnak, de számomra akkor sem magyarázza meg, mi a jó nekik ebben. Ilyen alapon egy Tamagochi is megtenné, mert ne legyenek illúziók a 99% bg-t farmol (na ezt nem tudom, hogy bírják elviselni), százezredszerre lezavarja a napi x 5 fős szart, elavult contentet raidezik, olyan szimbólumokat farmol, amiről azt hiszi elfedi mérhetetlen szánalmasságát, pénzt gyűjt, alkalmanként fórumokon hőbörög, hogy ezt, vagy azt nerfeljék... Elég komoly szegénységi bizonyítványt állít ki magáról az az ember, aki ebben részt vesz, de ez legyen az ő bajuk.

(#35) Djuree


Djuree
félisten

"Véleményem szerint nehéz helyzetbe és lépéskényszerbe kerül az idén a Blizzard. Nem csak azért, mert saját maguknak is konkurenciát fognak állítani az ördög 3. eljövetelével, hanem, mert szinte minden hónapban fog jönni egy "színesebb", "szagosabb" MMO, a témák széles skáláját felölelve a Csillagok Háborújától, a Warhammer-en keresztül, a Hello Kitty-ig. "

1. a D3 nem lesz konkurencia, mivel nem mmo lesz, és nem a multi lesz a fő vonala...igaz már erős lesz a multi része is...de még mindig főként single játék lesz...
2. az old republic meg a 40k mind sci-fi mmo-k lesznek, a wow meg fantasy, tehát megintcsak nem konkurencia...
3. ez a szargagyi wow utánzat rift meg megint csak bukó...ami megszorongatta kicsit a wow tökeit az az aion, de az is csak kicsit, pedig sztem jobb is lett mint a wow, mondom ezt úgy hogy wow-oztam is 1 évig, meg aionoztam is 1 évig...

asszem erről ennyit, zárható :U

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#36) Kuncsaft válasza DrGonzo22 (#34) üzenetére


Kuncsaft
csendes tag

EQ-t 2 és fél évig toltam. És nem az EQ2-röl irok.
WOW-ba nincs olyan, ami az EQ élményét emeli, és az EQ sokkal összetettebb, PL van súlyhatár, tehát ha tul vagy terhelve, nem tudsz megmozdulni.
EQ-ba PL egy quest folyamán, a Frost Giantok (Jég Óriások) kijönnek a városukból és megtámadják a jég törpék városát. A cél az a questbe, védeni kell a törpe királyt.
De ugyanezt láttam törpéktöl is, megtámadtak egy orc erödöt, és pár jég óriás segitete a orcokat. (Arról loptam ki képet is, azóta is megvannak).
Ilyen kis apróságok feldobják a játékot, mégha csak néző is vagy.
És még sorolhatnám a hasonló NPC által irányitott kis dolgokat.
Ez a WOW-bol kimaradt, és akkor nem beszéltünk a fajok illetve a kasztokról.
WOW közelébe sincs az EQ-éhez.
Paladin alap kedvencem, éshát a Pala, az warrior + papi varázslatokat tud.
WOW-ba meg se közeliti sajna az EQ palát.
És akkor ott vannak a mozgások, EQ-ba a monk nagyon el lett találva, (PL körives rugással)
A különbözö spell effektekröl ne is beszéljünk.
De mint mondtam, "kinek a pap, kinek a papné":)
Hogy miért nem annyira elterjedt az EQ? (Sokan azt hiszik a WOW az elsö MMO)
Talán azért, mert fizetös, és a Sony ahogy lát egy tört szervert, kegyetlenül lecsap.
Nekem kikapcsolódás az MMO, pedig feleségem van s 3 gyerköcöm:)

Könyörögni, hitegetni senkinek nem fogok, szabad piac van. Aki nem tud válaszolni a privátra, tiltón jól mutat majd. Lehet, legközelebb ö keres. Igéretekkel meg a padlás tele!!!

(#37) Djuree válasza Kuncsaft (#36) üzenetére


Djuree
félisten

az eq keleti, jóval komolyabb. a keleti mentalitás teljesen más, lazább...a wow könnyedebb..ki kéne próbálnom ezt az eq-t...hmmm...

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#38) DrGonzo22 válasza Kuncsaft (#36) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Nem ismerem, ezért nem nyilatkozom. Tőlem az ilyen forgórúgásos monk, illetve egyéb ázsiai dolgok amúgy nagyon távol állnak. Az, hogy a questek eventeket indítanak el, elég megszokott a wowban is, illetve szerintem nincs is sok jelentősége, úgyse fog az ember sokat vacakolni már a szintezéssel. Mondjuk én az elérhető questek 99%-át megcsináltam a wowban több karakterrel is, szerintem meglehetősen jópofák, hangulatilag nagyon jól illeszkednek az adott területekhez, stb. Grafika-zene-zónák-questek tehát maga a wow világa szerintem nagyon magával ragadó, ebbe biztosan belejátszik az is, hogy a warcraft 1-2 meghatározó késő gyerekkori élmények voltak, a w3/tft pedig letaglózott:) (amúgy nem vagyok egy nagy pc-játék rajongó). Ez a súlyhatár dolog csak megerősít abban, hogy a két játék valószínűleg nagyon különbözhet egymástól, valószínűleg az eq nem az endgame-re hegyezte ki a hangsúlyt, és emiatt nem is népszerű. Ha wownak nem találják ki a raidezést, mint endgame tartalmat, az is régen befulladt volna. Súlyhatár bevezetése a wowban nem érintene semmi lényegeset, meg elég bárgyú dolog is lenne, tekintve, hogy egy miner adott esetben tonnányi köveket cipel:)

Ha nem lettek volna a progress raidek, maximum 3-4 hónap játék után otthagytam volna én is, mert ezen kívül hosszútávon nem szórakoztató - én a wow pvp részét nem szerettem, akkor sokkal inkább w3, vagy dota. Az 5 fős tartalom jópofa, de nagyon gyorsan könnyűvé válik, elavul, és nem csak a gear miatt. Ott volt például heroic Eregos, ami nem scaleződött a gearrel, és volt rá a 3 void achievement, amiből főleg a ruby volt nehéz. Az ember kicsit megértette a fightot, írt rá két timer macrot, és kész, onnantól fogva rutinszerűen ölte. Ez kb. egy délután erejéig leköti az embert, de nem tovább, és talán a hc ruby void volt minden idők legnehezebb 5 fős fightja. (Aztán lenerfelték 2, vagy 3 alkalommal is, és egy agyatlan baromságot csináltak belőle, pedig szerintem jópofa volt az eredeti formájában, csak ugye nagyon sokan kifogásolták a fórumokon...) De minden 5 fősről el lehet mondani, hogy nincs komoly gear igényük, könnyen átláthatóak, és nagyon könnyen megtanulhatóak, szóval nem alkalmasak arra, hogy hosszú távon megtartsák azt a játékszínvonalat, amit első pár alkalommal nyújtanak. A wotlk alatt nagyon elszaladt a ló az 5 fősek overgearelésével, még gyorsabban avultak el, mint a vanilla/BC ötösök, ezen az achievementek sem segítettek, abból is alig volt, ami nehezített, sok volt az exploitolható, stb.
A raidek azért többnyire tartják magukat, bár meg kell hagyni, hogy a wotlk alatt azokat is rengetegen pugolták, azért BC alatt ilyenek csak nagyon a végjátékban voltak. Egy BT clearhez a 2008-as nyári nerfpatch előtt az emberek nagy része semmilyen formában nem fért hozzá, maximum 2-3-4%-nak volt meg, wotlk alatt pedig ToC 10 fős heroic pugok mentek le eredményesen 2009 novemberében. Szóval sokat esett a raidezés színvonala is, mert sajnos ezt a "bővítést" csak azon az áron lehetett kivitelezni, hogy lebutították a fightokat. Én akkor hagytam abba a wowot, amikor icc megnyílt, és úgy öltük meg saurfang 25-öt 1st try-ra, hogy beproccolt hozzá a mellékes ach is. Az már messze volt a minőségi játéktól, mondjuk egy 8 órás IC wipefesttől, oda még kellett játéktudás, és nem akármilyen élmény volt 8 óra után megölni őket, ott úgy érezhette az ember, hogy véghezvitt valamit, illetve azt, hogy aki ellen harcol, az egy "boss". De ez a bemegyek a raidbe, és elsőre, másodikra megölöm a bossokat, ez minden csak nem szórakoztató. Wotlk alatt Ulduar volt az egyedüli jó raid, eleve meg kellett volna tartani a hm rendszert a hc helyett, ToC egy nevetséges baromság volt azoknak a guildeknek, akik ulduar hmeket csináltak. De ezt az achievementek is tükrözték, csináld meg úgy hc-ban, hogy nincs wipe, stb. ilyet eleve csak egy végtelenül lebutított raidre lehet kitalálni, és nem kevés guildnek simán mentek ezek az achivementek, méghozzá jó gyorsan, többnek, ment ez, mint az uld hm-ok. Most meg a cataclysm kapcsán hallom, hogy nagyon igénytelenül csinálták meg a hc módokat, volt ez a feral druid exploit is, stb. A normál mód pedig már szinte nem is kihívás, elképesztően sok guild túl van már rajta. Hova vezet majd ez megint?

Nagyon át kéne gondolnia a Blizzardnek ezt az egészet. Sokkal több nehézségi szintre kéne belőni a játékot. El kéne törölni az ach rendszert, csak felesleges e-peen mutogatásra jó az egész. Bőven elég az, ha trackelhetőek a boss killek, nem kell ezt cifrázni marhaságokkal, BC alatt is megoldotta a community a válogatást. Úgy kéne megszerkeszteni a raideket, hogy mindenki megtalálja a neki való tartalmat, ennek ezerféle módja lehetséges. Szintén a minimálisra kéne szorítani a nem tényleges játékra fordított (azaz kötelezően fordítandó) időt - gondolok itt olyanokra, mint daily quest, és barátai, dögunalmas, rutinszerű dolgok, amire egyszerűen rá van az ember kényszerítve (igaz azért mára már nem kell belehalni). Sajnos eléggé oda jutott az egész, hogy 99%-ban csak valamilyen cél (ach/loot) érdekében játszanak, és nem magáért a játékélményért - azt szeretik megkerülni mostanában. Azért a jó guildekben mai napig a tevékenység a fontos, például az én exguildjeimben nagy ívben tett mindenki a lootra, úgyis tudta mindenki, hogy meglesz minden, ami kell, még előbb is, mint másoknak az adott realmen, olyan mindegy, hogy pontosan mikor is kapja meg valaki azt a staff-ot, vagy bracert, stb. Az achivementekből is csak azok érdekesek, amelyek változtatnak valamit a fighton, ezért volt jó a hm. De vannak guildek, nem is kevesen, akik inkább lejárnak a raididejük alatt az előző tiert raidezni a "bent maradt" pár darab lootért, mintsem, hogy elkezdenék az aktuális contentet. Ez már mindennek a legalja, képes a rutinszerű dolgot folytatni heteken át pár szinte felesleges itemért akár heteken keresztül is egy guild, ahelyett, hogy valódi játékélményt nyújtó dolgot csinálni - sosem tudtam megérteni azokat, akik ilyen guildekben játszottak.

(#39) Kuncsaft válasza DrGonzo22 (#38) üzenetére


Kuncsaft
csendes tag

Egy kis izelitö az EQ-bol. Ne a grafikát nézd, mert ez még 2001-es, (Azóta javitották már a sok kiegészitökkel) és azt láthatjuk, amikor a serverek között összemérik ki a legjobb Monk: KLIK amolyan arénába:)
Ugyan az Rogue-ba és warrior-ba.
PL a Warriorba van egy "hölgyike" egy lángoló kardal, az a GM.
A lángoló kard pedig a Paladin epic fegyvere, minden kasztnak megvan a maga epic fegyvere, warriorét is lehet látni, (Majdnem úgy nézz ki, mint a lézerkard piros és kék, akkor egykezes, de a 2 kardot egybe lehet rakni, és akkor 2 kezes)

Könyörögni, hitegetni senkinek nem fogok, szabad piac van. Aki nem tud válaszolni a privátra, tiltón jól mutat majd. Lehet, legközelebb ö keres. Igéretekkel meg a padlás tele!!!

(#40) DrGonzo22 válasza Kuncsaft (#39) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Látszik rajta, hogy nem mai darab, és ezt nem csak a grafikára értem, 1999-ben jelent meg, elég úttörő játék volt. Biztos úgy lehetsz vele, mint én az Operation Flashpointtal, hogy mai napig az nyújtotta a legnagyobb élményt az fpsek közül (talán még a line of sight, meg a vietcong volt hasonlóan jó), de már nagyon régóta, csak mint emlékre tekintek rá, és jobb is így.

(#41) Meglivorn válasza DrGonzo22 (#38) üzenetére


Meglivorn
aktív tag

Jellemő, nagyarcú HC raider hozzáállás :)
Anno 60on a játékosok pár százaléka látta Naxxot beülről, a végét meg annyian se. Én elhiszem, hogy aki végigverte, annak mekkora nagy teljesítmény volt, meg epeen (igen, ez sem más mint az achivement gyűjtés), de ha fejlesztői szemmel nézed, kihoztak egy hatalmas instát, bossmechanikákat, grafikát, beleöltek jópár hónap melót, aztán nem látta szinte senki (a játékosok 95-98%a). Márpedig ezzel az erővel akár ki is dobhatnák az ablakon és kész. Értelmetlen, pénzkidobás.
Manapság tudja mindenki, hogy az epeen versenyben a HC módok számítanak, nem a normálok, és villogni azokkal lehet. De nem mindenki akarja ráverni a fél életét egy játékra, illetve nem mindenkinek van olyan társasága ami képes is hozni az adott követelményeket. Lehetek én a legjobbabb jétékos az egész világon, de ha a 25-ös társaságban van 2 ember aki nem képes rá, akkor én is buktam a harcot, nem csak ők. És spec sokan inkább játszanak kevésbé elit haverokkal mint űber vadidegenekkel. Ez ugyanis még mindig egy játék, és nem életcél vagy önmegvalósítás. Ha arra vágyom, elmegyek maratont futni.
Sosem voltam HC raider. Lehettem volna, de frásznak se kellett a heti 5-6 raidnap, nekem már a 3 is sok volt. Halálosan nem érdekel ki lett a World First akármilyen bosson vagy területen. Az picit viszont mindig zavart, hogy sok mindent nem láttam, mert a csapatom nem volt elég jó hozzá (és én sem, mert pl. szeretek olyan builddel játszani ami nekem tetszik, és nem ami az éppeni legerősebb). A mostani normal/hard rendszerrel pont az a jó, hogy szinte mindenki láthatja (max meg kell várnia az overgeart és nerfet) aki viszont ereje teljében teljesítette hardban, az mutogathatja az epeent, a mountját meg az achivementjét hogy milyen faszagyerek.
Release napon megvettem a kieget, kb egy hét alatt, meló mellett felszinteztem 85-re. Azóta megcsináltam az összes új terület questjeit, felhúztam a szakmákat, most pedig elvagyok kényelmesen, napi kb egy óra játékkal, amíg megcsinálok pár napi questet repuért vagy petért, meg teludom a haverokkal az instát (ahol a hangsúly a haverokon, nem a napi instán van). Még mindig nem voltam mindegyikben, a random generátor furán fantáziátlanul válogat :D Szerintem teljesen jó a mostani heroic 5-fősök nehézsége, nem pugolok, szóval nem érdekel hogy a pugok mennyire véreznek el rajta, és megy a sírás. Haverokkal szórakoztató.
Hamarosan meg elkezdem csinálni a régi területek questjeit, mert azokat is átalakították, és érdekelnek. Igen., én az a különleges állat vagyok, aki elolvassa a quest szöveget mert szereti tudni azt is miért kell megülni azt a dolgot, nem csak hogy hol és mit.
Ulduar nekem nagy kedvenc raid volt, talán az egész wow alatt a kedvencem (6 éve játszom, szal láttam még pl. BWLt is a régi fényében). De egyátalán nem hiszem, hogy baj lenne, hogy normal módban egy családapa, gyerek mellett is teljesíteni tudta, ha odafigyelt 2 estén egy héten. Az eliteknek meg ott volt a hard. Arra való.
Azért azokat a számokat is érdemes lenne figyelembe venni, hogy ugyan normal módban több, mint 60K guild verte le a Lich Kinget, de Heroic módban ez már csak 1101-nek sikerült! Ami egy nagyon durva arány csökkenés. Viszont még mindig jobb, mint vanillában Kel'Thuzad amit kevesebb, mint 100 guild tudott lecsapni (akinek ez biztos nagy epeen, de ha fejlesztő lennék, erősen anyáznék a dologra, hogy ezért nem érte meg melózni vele). És azért az a harc, amit a teljes játékosállománybó, egy év alatt mindössze 1101 csapat tudott teljesíteni, nem hinném, hogy leszólható.

"Ilyen alapon egy Tamagochi is megtenné, mert ne legyenek illúziók a 99% bg-t farmol (na ezt nem tudom, hogy bírják elviselni), százezredszerre lezavarja a napi x 5 fős szart, elavult contentet raidezik, olyan szimbólumokat farmol, amiről azt hiszi elfedi mérhetetlen szánalmasságát, pénzt gyűjt, alkalmanként fórumokon hőbörög, hogy ezt, vagy azt nerfeljék... Elég komoly szegénységi bizonyítványt állít ki magáról az az ember, aki ebben részt vesz, de ez legyen az ő bajuk."
Nekem meg az a szánalmas, aki el sem tudja képzelni, hogy ami neki szórakozás, az másnak nem az, illetve, aki azt hiszi, az ő izlése a világegyetem mércéje. Persze, amikor valaki kívülálló megjegyzi, hogy 'azt hiszi, egy játékbeli szörny legyőzése elfedheti mérhetetlen szánalmasságát' akkor megsértődik :)

(#42) DrGonzo22 válasza Meglivorn (#41) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Pont ezért mondtam, hogy több szintre kéne belőni a játékot. Az pedig végképp felháborító, hogy wotlk kijött úgy, hogy volt benne egy naxx, amit addigra már mindenki ismert, mert a 95% lvl70-en végigvitte, függetlenül attól, hogy lvl60-on mit csinált, volt egy ToC, ami hetente hozott olyan új bosst, amit a guildek jó része fél óra alatt ölt meg, kihoztak egy icc-t, ami szintén hasonló szinten mozgott + még lassabban nyílt meg a hc mód. Gondolj bele, kb. 2-3 hónapot fizettünk azért, hogy megnyíljon a hc raid, ha összeadom toc+icc idle timeokat, és ezalatt semmiféle értelmes raid nem volt a játékban (ulduar kivételével, mert oda jártunk ys hm-okra), mi ez, ha nem pofátlanság. Ráadásul, mivel a mechanizmus hc-ban nem változik jelentősen (nem úgy, mint hm esetében) bizonyos értelemben hc-ban is ugyanazt kell csinálni. Egyszerűen elvették attól az 1%-tól azt az élményt, amiért ezt a játékot játszotta - mellesleg a blizz mindig is erre az 1%-ra állította be a játékot, hc esetében ez most sincs másképp.

Az idő faktor csak részben igaz, rengeteg tengő-lengő ember van sokkalta több playeddel, mint egy raider. A raidezés (legyen az minőségi szintű, vagy wipefest elavult contenten, édes mindegy) kötött időt igényel, és ezért nehezebb megszervezni, de összességében kevesebbet ül egy ilyen beállítottságú játékos a gépe előtt, mint, aki minden idióta achievementet, stb. ki akar farmolni. Ezért is jó dolog szerintem a 10 fős, mert könnyebb 12-15 embert összeszedni estére, mind 30-at, így rugalmasabb raid időpontok lehetnek, stb. Csak sajnos régen a 10-es nem volt nagy élmény, most egyre-másra nyílnak a jó tízes guildek, ahol fokozottan igaz, hogy a játék minőségért mennek raidezni (gyakran nehezebb, kevesebb a loot, stb.).

Egyébként sokféleképpen lehet hozzáállni a dolgokhoz, ha valaki a minél jobb teljesítményre megy az sem fog "elmagányosodni", hiszen előbb-utóbb jóban lesz egy "vadidegennel" is a saját guildjéből, két-három hónap után ott fog tartani, hogy olyan emberekkel játszik, akikkel jóban van, 2 év után már egy csomó mindent tud is róluk, de ez az egész nem megy a teljesítmény rovására. Ráadásul az, hogy valaki egy jobb guildben játszik nem zárja ki, hogy a le-lemaradozó irl haverjaival csináljon ezt-azt a játékon belül is.

Amúgy én a mai napig nem értem, hogy mit lehet élvezni a wowban az aktuális content raidezésén kívül (pvpt ne vegyük ide, azt csípőből utálom, de elismerem, hogy akinek tetszik, az kap egy színvonalat), írtad, hogy prof skillup, rep farmolás, stb. ezek szerintem rettenetes dolgok, gyűlöltem velük foglalkozni, de sajnos kellett, százszor inkább kártyázom, vagy akármi más, mint a wow többi része, egyszerűen nem szórakoztató, és nem értem mi fog meg benne tömegeket. Valahogy én mindig annak drukkoltam, hogy a prof, repair, pénz, ah, reputáció, daily quest, stb. dolgok kikerüljenek a játékból, mert csak feleslegesen elveszik az időt, maradjon a lvlup, mert az jópofa, jó sztorikat találtak ki, ez maga a világ, stb. meg az 5/10/25 fősek, és jó napot. Utóbbiak, mondjuk 4-5 nehézségi fokozaton, hogy mindenki megtalálja a számára éppen megfelelőt. Ennek az lenne az eredménye, hogy több játékos játszaná a játékot, és nagyon kevés lenne a látszatjáték. Ezáltal felmenne az átlagos skill is, mindenki jobban érezné magát, kevesebb online idővel több élményt kapna, mindenki csak jól járna. Több jó guild, több raidezési szokás, rugalmasabb életvitel, stb.

(#43) Kuncsaft válasza DrGonzo22 (#40) üzenetére


Kuncsaft
csendes tag

Azért a új grafikája az sok mai játékkal felveszi a versenyt:)
S nem a 99-es grafikára gondolok, hanem a mostanira:)
Amikor abba hagytam, ilyen volt a grafikája.
Itt probálják az akkor játékba a legeröseb mob-ot megölni, az az, amelyik a végén fexik.
Érdekesség még, hogy az a sárkány (Sleepers) az év egy napján felébred, és végigmegy minden zonán, akit lát annak reszeltek:)
Bár azota kijött több kieg is, vagy 10-15, lehet már nem ilyen a grafika s nem ez a legerösebb:)
Én kikapcsolodni járok fel PL most a WOW classicra, nem vonz a loot se az XP:)

Könyörögni, hitegetni senkinek nem fogok, szabad piac van. Aki nem tud válaszolni a privátra, tiltón jól mutat majd. Lehet, legközelebb ö keres. Igéretekkel meg a padlás tele!!!

(#44) DrGonzo22 válasza Kuncsaft (#43) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Ez a sárkány tetszik:)

Egyébként ezt próbáld ki, nekem nagyon bejött: szabályok

PC kliens

WoW bővítmény

Teljesen ingyen játszható neten, összetett, rendkívül szórakoztató játék. Nincs nagy időigénye sem, a leghosszabb meccsek is általában 40 perc alatt megvannak, de az általános a 10-15 perc. Gyakorlatilag akármilyen gépről megy, stb. A szabálykönyvet érdemes egyszer alaposan elolvasni, ami nem is hosszú, utána már a maradékot megtanulja az ember a játékok során. A kliens használata is könnyen (5 perc alatt) megtanulható.

(#45) DrGonzo22 válasza DrGonzo22 (#44) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Egy kis kedvcsinálónak egy adatbázis a gyönyörűen megrajzolt lapokról: [link]

Ja és most fog kijönni ICC raid doboz, 4 fős játék. Fix paklik lesznek, ezért kezdőknek különösen ajánlott.

[ Szerkesztve ]

(#46) Kuncsaft válasza DrGonzo22 (#45) üzenetére


Kuncsaft
csendes tag

Hm....lehet megqukolom.
Bár utolsó kártyásom, a Magic The Gatering volt PC-n:)

Könyörögni, hitegetni senkinek nem fogok, szabad piac van. Aki nem tud válaszolni a privátra, tiltón jól mutat majd. Lehet, legközelebb ö keres. Igéretekkel meg a padlás tele!!!

(#47) DrGonzo22 válasza Kuncsaft (#46) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Akkor nem fog gondot okozni, nekem ez az egész tcg kimaradt az életemből, és mégis egész gyorsan belejöttem a wow tcg-be. A legnagyobb különbség (ezt csak hallomásból tudom), hogy a magicnél állítólag manának csak felfele lehetett annak való lapot berakni, itt lefordítva bármi bemehet, felfele oldalával pedig a quest/location/stash lapok mehetnek.

(#48) Viktor77 válasza DrGonzo22 (#38) üzenetére


Viktor77
titán

"Én akkor hagytam abba a wowot, amikor icc megnyílt, és úgy öltük meg saurfang 25-öt 1st try-ra, hogy beproccolt hozzá a mellékes ach is."

Segítek. Máshogy nem is lehetett. Mindenkinek beproccolt, aki megölte, tekintve, hogy 6 kintlévő bloodakárminél akár már fel is adhattad a fightot (az öcsi ugye 5 kintlévőről szólt).
Kicsit el lett számolva, én 2-3-ra adtam volna az öcsit.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#49) DrGonzo22 válasza Viktor77 (#48) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Egy guild társam pont icc előtt váltott guildet, nekik például nem lett meg az ach, de meglett ugyanúgy a kill. De mondhatnám akár a hajósat is, azt először 10 fősben csináltuk meg, harmadik tryra össze is jött, de nem kaptuk meg egy bug miatt, írtunk gm ticketet, mondták, hogy már sokadik kifogás, majd írnak, végül is az az ach "csak" egy héttel később lett meg a többieknek, nekem pedig soha, mert közben eladtam az accountom. Szerintem icc nagyon nehézkesen indult egy hosszúra nyúlt uborkaszezon után, ráadásul vizsgaidőszakkal is egybeesett. Semmi biztatót nem jósolt, olyan ToC second editionnek tűnt első körben. Hirtelen döntés volt, de ma már nem bánom, hogy kiszálltam. Mondom ezt annak ellenére, hogy icc a későbbiekben egy színvonalas raiddé módosult, illetve most a cataclysm is jónak tűnik. Persze az érdeklődés megmaradt, már csak a wow tcg-ből kifolyólag is, ami azért nagyjából követi a wowot, itemek nevei, stb.

(#50) ArchElf


ArchElf
addikt

Az Zuzu-.t értem, de a játékhoz szagolni sem tudok... Úgy tűnik tényleg kilógok a korosztályból.

AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.