Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#38) DrGonzo22 válasza Kuncsaft (#36) üzenetére


DrGonzo22
őstag

Nem ismerem, ezért nem nyilatkozom. Tőlem az ilyen forgórúgásos monk, illetve egyéb ázsiai dolgok amúgy nagyon távol állnak. Az, hogy a questek eventeket indítanak el, elég megszokott a wowban is, illetve szerintem nincs is sok jelentősége, úgyse fog az ember sokat vacakolni már a szintezéssel. Mondjuk én az elérhető questek 99%-át megcsináltam a wowban több karakterrel is, szerintem meglehetősen jópofák, hangulatilag nagyon jól illeszkednek az adott területekhez, stb. Grafika-zene-zónák-questek tehát maga a wow világa szerintem nagyon magával ragadó, ebbe biztosan belejátszik az is, hogy a warcraft 1-2 meghatározó késő gyerekkori élmények voltak, a w3/tft pedig letaglózott:) (amúgy nem vagyok egy nagy pc-játék rajongó). Ez a súlyhatár dolog csak megerősít abban, hogy a két játék valószínűleg nagyon különbözhet egymástól, valószínűleg az eq nem az endgame-re hegyezte ki a hangsúlyt, és emiatt nem is népszerű. Ha wownak nem találják ki a raidezést, mint endgame tartalmat, az is régen befulladt volna. Súlyhatár bevezetése a wowban nem érintene semmi lényegeset, meg elég bárgyú dolog is lenne, tekintve, hogy egy miner adott esetben tonnányi köveket cipel:)

Ha nem lettek volna a progress raidek, maximum 3-4 hónap játék után otthagytam volna én is, mert ezen kívül hosszútávon nem szórakoztató - én a wow pvp részét nem szerettem, akkor sokkal inkább w3, vagy dota. Az 5 fős tartalom jópofa, de nagyon gyorsan könnyűvé válik, elavul, és nem csak a gear miatt. Ott volt például heroic Eregos, ami nem scaleződött a gearrel, és volt rá a 3 void achievement, amiből főleg a ruby volt nehéz. Az ember kicsit megértette a fightot, írt rá két timer macrot, és kész, onnantól fogva rutinszerűen ölte. Ez kb. egy délután erejéig leköti az embert, de nem tovább, és talán a hc ruby void volt minden idők legnehezebb 5 fős fightja. (Aztán lenerfelték 2, vagy 3 alkalommal is, és egy agyatlan baromságot csináltak belőle, pedig szerintem jópofa volt az eredeti formájában, csak ugye nagyon sokan kifogásolták a fórumokon...) De minden 5 fősről el lehet mondani, hogy nincs komoly gear igényük, könnyen átláthatóak, és nagyon könnyen megtanulhatóak, szóval nem alkalmasak arra, hogy hosszú távon megtartsák azt a játékszínvonalat, amit első pár alkalommal nyújtanak. A wotlk alatt nagyon elszaladt a ló az 5 fősek overgearelésével, még gyorsabban avultak el, mint a vanilla/BC ötösök, ezen az achievementek sem segítettek, abból is alig volt, ami nehezített, sok volt az exploitolható, stb.
A raidek azért többnyire tartják magukat, bár meg kell hagyni, hogy a wotlk alatt azokat is rengetegen pugolták, azért BC alatt ilyenek csak nagyon a végjátékban voltak. Egy BT clearhez a 2008-as nyári nerfpatch előtt az emberek nagy része semmilyen formában nem fért hozzá, maximum 2-3-4%-nak volt meg, wotlk alatt pedig ToC 10 fős heroic pugok mentek le eredményesen 2009 novemberében. Szóval sokat esett a raidezés színvonala is, mert sajnos ezt a "bővítést" csak azon az áron lehetett kivitelezni, hogy lebutították a fightokat. Én akkor hagytam abba a wowot, amikor icc megnyílt, és úgy öltük meg saurfang 25-öt 1st try-ra, hogy beproccolt hozzá a mellékes ach is. Az már messze volt a minőségi játéktól, mondjuk egy 8 órás IC wipefesttől, oda még kellett játéktudás, és nem akármilyen élmény volt 8 óra után megölni őket, ott úgy érezhette az ember, hogy véghezvitt valamit, illetve azt, hogy aki ellen harcol, az egy "boss". De ez a bemegyek a raidbe, és elsőre, másodikra megölöm a bossokat, ez minden csak nem szórakoztató. Wotlk alatt Ulduar volt az egyedüli jó raid, eleve meg kellett volna tartani a hm rendszert a hc helyett, ToC egy nevetséges baromság volt azoknak a guildeknek, akik ulduar hmeket csináltak. De ezt az achievementek is tükrözték, csináld meg úgy hc-ban, hogy nincs wipe, stb. ilyet eleve csak egy végtelenül lebutított raidre lehet kitalálni, és nem kevés guildnek simán mentek ezek az achivementek, méghozzá jó gyorsan, többnek, ment ez, mint az uld hm-ok. Most meg a cataclysm kapcsán hallom, hogy nagyon igénytelenül csinálták meg a hc módokat, volt ez a feral druid exploit is, stb. A normál mód pedig már szinte nem is kihívás, elképesztően sok guild túl van már rajta. Hova vezet majd ez megint?

Nagyon át kéne gondolnia a Blizzardnek ezt az egészet. Sokkal több nehézségi szintre kéne belőni a játékot. El kéne törölni az ach rendszert, csak felesleges e-peen mutogatásra jó az egész. Bőven elég az, ha trackelhetőek a boss killek, nem kell ezt cifrázni marhaságokkal, BC alatt is megoldotta a community a válogatást. Úgy kéne megszerkeszteni a raideket, hogy mindenki megtalálja a neki való tartalmat, ennek ezerféle módja lehetséges. Szintén a minimálisra kéne szorítani a nem tényleges játékra fordított (azaz kötelezően fordítandó) időt - gondolok itt olyanokra, mint daily quest, és barátai, dögunalmas, rutinszerű dolgok, amire egyszerűen rá van az ember kényszerítve (igaz azért mára már nem kell belehalni). Sajnos eléggé oda jutott az egész, hogy 99%-ban csak valamilyen cél (ach/loot) érdekében játszanak, és nem magáért a játékélményért - azt szeretik megkerülni mostanában. Azért a jó guildekben mai napig a tevékenység a fontos, például az én exguildjeimben nagy ívben tett mindenki a lootra, úgyis tudta mindenki, hogy meglesz minden, ami kell, még előbb is, mint másoknak az adott realmen, olyan mindegy, hogy pontosan mikor is kapja meg valaki azt a staff-ot, vagy bracert, stb. Az achivementekből is csak azok érdekesek, amelyek változtatnak valamit a fighton, ezért volt jó a hm. De vannak guildek, nem is kevesen, akik inkább lejárnak a raididejük alatt az előző tiert raidezni a "bent maradt" pár darab lootért, mintsem, hogy elkezdenék az aktuális contentet. Ez már mindennek a legalja, képes a rutinszerű dolgot folytatni heteken át pár szinte felesleges itemért akár heteken keresztül is egy guild, ahelyett, hogy valódi játékélményt nyújtó dolgot csinálni - sosem tudtam megérteni azokat, akik ilyen guildekben játszottak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.