2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Cata vs. Rift

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A Cata-ról: Viszonylag régóta játszom a Blizzard legendásnak tekinthető MMO-jával. Hobbijátékos vagyok,...

[ ÚJ TESZT ]

A Cata-ról:

Viszonylag régóta játszom a Blizzard legendásnak tekinthető MMO-jával. Hobbijátékos vagyok, nem vagyok és nem is leszek a legjobb az általam választott szerveren. Nem is cél. A célom a jó szórakozás. Ennek a célnak a megvalósítását tette nagyon nehézzé a Blizzard az új kiegészítője kiadásával. Sok tesztet olvastam, kapott jót, rosszat, ebbe most nem is nagyon akarok belemenni, de én az elégedetlenek táborát erősítem. Alapvetően két dolgot hiányolok, az egyensúlyt és a komplexitást, pont azt a 2 dolgot, amiről a Blizzard eddig olyan nagyon híres volt és amiért én is rajongok a munkáikért. Az egyik része túl könnyű (nem értem miért jó az, ha valaki megkér, hogy a mellette levő bokorról szakítsak le neki 4 almát), másik része túl nehéz (megnézném azt a 83-as szintű csapatot, amelyik mondjuk Ozruk-kal hadakozik, pedig elvileg erre a szintre lett kitalálva). A szakmák unalmasak, konkrétan a régészet egy rémálom, a főzéshez, meg elég már csak egy alapanyag, hogy csak 2 példát említsek. A szörnyek újjászületési rendszere egy katasztrófa és nem emel a játék élvezeti szintjén az sem, hogy divatba jött az instant halál (talán utalva arra nyilvános wc feliratra, hogy "akármilyen erős vagy, itt úgy is beszarsz"). Mondhatnám, hogy most Rogue-nak lenni, olyan, mint Zuzuval beszélgetni, de ezt szerintem az olvasók, az átlagéletkor miatt nem nagyon értenék.

A Blizzard-ról (A jóslat):

Véleményem szerint nehéz helyzetbe és lépéskényszerbe kerül az idén a Blizzard. Nem csak azért, mert saját maguknak is konkurenciát fognak állítani az ördög 3. eljövetelével, hanem, mert szinte minden hónapban fog jönni egy "színesebb", "szagosabb" MMO, a témák széles skáláját felölelve a Csillagok Háborújától, a Warhammer-en keresztül, a Hello Kitty-ig. Ha meg akarja tartani a tíz millió feletti aktív játékosállományt, akkor mindenképpen szüksége lesz egy igen komoly grafikai ráncfelvarrásra és sűrű patch áradattal a játék kiegyensúlyozására (nem nerf-re, a kettő nem ugyan az, de ez megérne egy külön írást is). Ennek egyenlőre azonban nyoma sincs, ahogy a 6-os patch is várat magára, talán nem is véletlenül. Közben pedig régi és nagyon jó játékosok fulladnak unalomba és/vagy keresnek maguknak alternatív, de nagyon hasonló szórakozási lehetőséget, mint amilyen a Rift.

A Rift:

A játék jelenleg béta fázisban van, megjelenése előreláthatólag március és elnézve a béta állapotát, ez tartható is. Már maga a béta is érdekesen működik. 3 napos eventek vannak, amikre valamikor a regisztráció után hívnak meg bennünket. Ha meghívnak, akkor egy röpke 7,5 Gb letöltése és telepítés után már játszhatunk is, tehát mindenki jó előre gondolja meg, hogy le akar-e tölteni ekkora mennyiségű adatot 3 napnyi játékért. Mint az remélhetőleg ki fog derülni, szerintem mindenképpen megéri, pláne akkor, ha komolyan gondolkodik a wow leváltásán.
A Rift alkotóinak nem titkolt szándéka, hogy egy wow-hoz nagyon hasonló játékot alkossanak, kiküszöbölve annak hibáit. Ez sikerül-e vagy sem, az a béta teszt alkalmával nem derül ki. Nem is derülhet, erre a kérdésre majd a végleges változat után jó sok idővel lehet válaszolni.
Nem meglepő módon az első indításkor látható intro nem éri el a Blizzard-tól megszokott szintet, de ez egyrészről nem is elvárható, másrészről pedig, ha nem is teljesen, de kicsit mindenképpen felesleges, mert, legalább is én, viszonylag ritkán nézem meg az intrót, talán egy alkalommal, az előbb említett első indításkor.
Itt is két oldal között lehet választani lényegileg az ezüst és a bordó oldal között. Nyilván ennél árnyaltabb különbségek is vannak, de hogy azok kiderüljenek ahhoz el kell olvasni a világnak, népeinek és hőseinek történetét. For The Horde alapon én természetesen a bordó oldalra álltam. A karakter kiválasztása után szinte minden paramétert meg lehet adni, a szem- és bőrszíntől a lábméretig, így nem valószínű, hogy sok hozzánk hasonló karakter fog a rohangálni, kérdés, hogy ez mennyit számít tetőtől talpig páncélban, bőrben, vagy textilben. Készen volt tehát a Rogue, hogy összehasonlítható legyen és elindult a jól megérdemelt hírnév felé. Itt ért az első nagy meglepetés. A grafika gyönyörű. Nem szoktam vele foglalkozni, milyen engine, vagy dirctx verzió, megnézem és vagy tetszik, vagy nem. Márpedig itt nagyon tetszett. A színek, a fények, az épületek és a domborzat, szép, egységes egészet alkot, a víz és maga az úszás élménye pedig olyan, amilyennek egy gyarló játékos, mint én, elképzeli. Az óriás, óriásnak hat és érzésre az egész világ mozog, lüketet és él körülötted, nincsenek holt területek. Itt jött egy újabb meglepetés. A kezelőfelület, mint az a fenti képen is látható, egy az egyben a wow-ból lett átvéve. Hiába na, ismét egy jó pont, hogy nem akartak valami forradalmi újdonságot, egyszerűen átvették, ami működik. Ezt olyan szinten sikerült megvalósítani, hogy egy zsigerből nyomot, reflex billentyűkombináció, amit még odaátról hoztam, is a kívánt hatást váltotta ki. Küldetések jöttek-mentek, könnyebbek, nehezebbek, szakmaválasztás is megtörtént és egyre inkább megerősödött bennem, hogy ez valóban egy World Of Warcraft másolat, más történettel, más köntösben, olyan 2011-es szinten. A béta visszahozott még egy érzést, amit már régen nem éreztem. Az "Úr isten, már fél egy, de még meg kell néznem, hogy mi az a fény, a mögött a domb mögött..." érzést.

Mindenkinek csak tiszta szívvel tudom ajánlani. Azt a pár nap várakozást és a 7,5 Gb letöltését mindenképpen megéri. A váltásról lehet utána gondolkodni, ha már napvilágot látott néhány teszt a végleges változatról.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.