Ha külön lenne RT kártya, akkor szerintem úgy járnának, mint a Physx kártyákkal: a kutya sem venné őket.
Minden technológiai újítás rákfenéje a támogatottság. A Physx is tök jó dolog volt a maga idejében, csak drága és pár játékban adott néhány új effektet. Ez a rossz párosítás.
Hajdan a 3Dfx Voodoo direkt különálló 3D gyorsítókártya volt a "rendes" 2D-s VGA kártya mellé. Mégis többé-kevésbé sikeres tudott lenni, mert 1-1,5 év után elkezdett jelentős támogatottságot élvezni. Akkoriban még előnynek is tartották, hogy különálló kártya, mert az egész gépedet lecserélhetted, a gyorsítókártya pedig mehetett tovább az új gépbe.
Ehhez viszont az kell, hogy látványos és általánosan kihasznált előnye legyen. Na ez az, ahol hibádzik a dolog, mert RT-ben egyszerűen a ma nyújtható teljesítmény real-time feldolgozás esetében nagyjából pár extra effektre korlátozódik. A komplett grafikát kellene RT csinálni, az lenne a nagy dobás. De ahhoz meg az egy kártyába zsúfolható teljesítmény kevés.
Mondjuk még az AMD fejesek is egyetértenek abban, hogy az RT a jövő.
Szerintem ha 15-20 évre visszanézünk, mindig ez volt a konszenzus, hogy hát a Ray-Tracing lesz a számítógépes játékokban a 3D grafika jövője. A probléma annyi, hogy nem kerültünk sokkal közelebb hozzá az elmúlt évtizedekben sem...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.