Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz UnA #71 üzenetére

    Ami azt illeti Heron használta templomkapuk mozgatására, szóval nem csak teáskannaszerű játékszer volt.

    A kisnyomású gőzgépekhez egyébként nem kell komoly anyagminőség, a bronz is bőven elég volt hozzá.

    Ami miatt nem lett komolyabban használva, az a gépesítés szinte teljes hiánya az ipari forradalom előtt. Ergo nem a technológiai lehetőségek szabtak neki gátat, hanem az igény hiánya. Az emberek egyszerűen nem látták a fantáziát és a lehetőségeket a gőz erejének használatában, ezért nem is foglalkoztak vele. Amikor szükségessé vált a termelés növelése az iparban, akkor kezdtek el erőforrások után nézni és fejleszteni.

    És persze azért is alakul ki a deformált kép az emberekben, mert még komolyabb iskolákban is azt tanítják, hogy James Watt találta fel. A túrót, még a modern gőzgépet is megalkották már előtte 83 évvel. Watt is egy ~70 évvel korábbi konstrukció tökéletesítésével alkotta meg a sajátját. Az első nem atmoszférikus gőzgép megalkotója volt. Ahogy a gőzmozdonyt sem Stephenson találta fel, mint ahogy azzal etetik a népeket. Laza 20 éves lemaradásban volt Ő is Trevithick mögött. A sokat emlegetett, elsőnek titulát Rocket is már négy évvel az első közforgalmi vasút elindítása után készült (ahol a George Stephenson által tervezett mozdonyt használtak), ráadásul az is sokkal inkább Stephenson fiának a tervei alapján készült és az ő gyára építette meg. Amit eleve gőzmozdonyok gyártására alpítottak 1823-ban, azaz hat évvel a Rocket legyártása előtt.

    Az anyagok és technológia a nagynyomású gőzgépekhez kellett. Ez tette lehetővé a bazi nagy gőzmozdonyok és hajók építését. Technikailag a Rocket-en is nagynyomású gőzgép volt, de az akkori nyomásszinthez bőven elég volt a bronz továbbra is, és a henger-dugattyú páros sem igényelt komolyabb precizitást. Szóval akár 4-500 évvel korábban is le tudták volna gyártani. A technológiai és anyagminőségbeli fejlesztéseket pedig magának a gőzgépnek a teljesítményének a növelésére tett kísérletek váltották ki. Mert ha nem akartak hatalmas gépeket, azaz el akartak férni a vasúti űrszelvényben és nem akartak 100 m hosszú mozdonyokat, akkor bizony növelni kellett a nyomást.

    De mindettől függetlenül az első gőzgép és az első gőzturbina is az aeolipile volt.

Új hozzászólás Aktív témák