Hirdetés
- Mr.Csizmás: ncore free regisztráció
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Ami azt illeti Heron használta templomkapuk mozgatására, szóval nem csak teáskannaszerű játékszer volt.
A kisnyomású gőzgépekhez egyébként nem kell komoly anyagminőség, a bronz is bőven elég volt hozzá.
Ami miatt nem lett komolyabban használva, az a gépesítés szinte teljes hiánya az ipari forradalom előtt. Ergo nem a technológiai lehetőségek szabtak neki gátat, hanem az igény hiánya. Az emberek egyszerűen nem látták a fantáziát és a lehetőségeket a gőz erejének használatában, ezért nem is foglalkoztak vele. Amikor szükségessé vált a termelés növelése az iparban, akkor kezdtek el erőforrások után nézni és fejleszteni.
És persze azért is alakul ki a deformált kép az emberekben, mert még komolyabb iskolákban is azt tanítják, hogy James Watt találta fel. A túrót, még a modern gőzgépet is megalkották már előtte 83 évvel. Watt is egy ~70 évvel korábbi konstrukció tökéletesítésével alkotta meg a sajátját. Az első nem atmoszférikus gőzgép megalkotója volt. Ahogy a gőzmozdonyt sem Stephenson találta fel, mint ahogy azzal etetik a népeket. Laza 20 éves lemaradásban volt Ő is Trevithick mögött. A sokat emlegetett, elsőnek titulát Rocket is már négy évvel az első közforgalmi vasút elindítása után készült (ahol a George Stephenson által tervezett mozdonyt használtak), ráadásul az is sokkal inkább Stephenson fiának a tervei alapján készült és az ő gyára építette meg. Amit eleve gőzmozdonyok gyártására alpítottak 1823-ban, azaz hat évvel a Rocket legyártása előtt.
Az anyagok és technológia a nagynyomású gőzgépekhez kellett. Ez tette lehetővé a bazi nagy gőzmozdonyok és hajók építését. Technikailag a Rocket-en is nagynyomású gőzgép volt, de az akkori nyomásszinthez bőven elég volt a bronz továbbra is, és a henger-dugattyú páros sem igényelt komolyabb precizitást. Szóval akár 4-500 évvel korábban is le tudták volna gyártani. A technológiai és anyagminőségbeli fejlesztéseket pedig magának a gőzgépnek a teljesítményének a növelésére tett kísérletek váltották ki. Mert ha nem akartak hatalmas gépeket, azaz el akartak férni a vasúti űrszelvényben és nem akartak 100 m hosszú mozdonyokat, akkor bizony növelni kellett a nyomást.
De mindettől függetlenül az első gőzgép és az első gőzturbina is az aeolipile volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- A Retro Games feltámaszt egy legendát
- PlayStation 5
- Mr.Csizmás: ncore free regisztráció
- TP-LINK routerek
- Sorozatok
- Az SK Hynix elárulta, hogy meddig nem lesz elég memória
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Call of Duty: Black Ops 7
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- További aktív témák...
- Dell XPS 13 9380 FHD, 16GB RAM, 256-512GB SSD, szép állapot, számla, garancia . Utolsó db.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3195, 95% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE B650M R7 8700F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6800 16GB Zalman S2 TG GIGABYTE 750W
- Huawei P20 Pro / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 7490 - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

