Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#87) MaCS_70


MaCS_70
félisten

Átment már a kezemen pár száz baleseti jegyzőkönyv és szakértői vélemény, úgyhogy nem csak tippre nyilatkozom. Az önvezető autók szenzorairól persze fogalmam sincs.

Abban a magam részéről nagyon biztos vagyok, hogy a kamera képe alapján ez a kérdés nem dönthető el, egészen biztos, hogy valós körülmények közben többször is rekonstruálni fogják a helyzetet.

A fényviszonyok alapján nagyon valószínűnek tartom, hogy átlagos képességű vezető, pláne, ha már legalább tíz perce vezet, tehát már nem fokozott készenlétben, csak takarékon koncentrál, ezt a balesetet el nem kerüli, vélhetően reakcióidőn belül üti el szerencsétlen áldozatot.

Egy önvezető szenzoros rendszernek viszont a videó alapján észlelnie kellett volna a veszélyt -- nem látni olyan tényezőt, ami a jelen ismereteink alapján összezavarhatta volna az érzékelőket. Vizsgálják az ember ruházatát, és ott van a bicikli, ami azért amellett, hogy remek radarreflektor, peches esetben akár furcsa visszaverődéseket is tud produkálni.

MaCS

UI: Érdekességnek: nem ismerem az amerikai szabályozást. A magyar szerint viszont mindig a látási és útviszonyoknak megfelelően kell vezetni, a sebességkorlátozáson belül is, azaz olyan sebességgel, hogy belássuk a teljes féktávolságot, ami szinte lehetetlen. Több olyan ítélettel is találkoztam (sajnos érintettként is), aminél éjszaka országúton a 70-es tempónál is megállapították a relatív gyorshajtást, és elítélték a sofőrt a sötét úton fekete ruhában tántorgó, sőt, fekvő személy elgázolásáért.
Úgyhogy csak óvatosan!

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.