A bizalmi elv két közlekedő között létezik, de egy útra került tárggyal vagy éppen kátyúval kapcsolatban nincs hivatkozási alapja.
Ha valami nem hirtelen került a jármű elé, akkor az a vezető által időben észlelhető és elvárható, hogy a vezető fékezéssel (vagy kormányzással) elkerülje a veszélyhelyzetet.
Akár útra került tárgyról vagy elnézett kátyúról volt szó, baleset esetén a vizsgálat mindig mérlegeli a járművezető felelősségét és ha nem merül fel egyéb körülmény, akkor el is marasztalják.
Kb. 15 évvel ezelőtti eset, hogy a kollégám este beleszállt egy bekötő úton maradt konténerbe. A büntit nem úszta meg, függetlenül a konténer szállítójának felelősségétől. Én is csodálkoztam ezen, de egy szakember elmagyarázta, hogy a vezető "nem vettem észre és már nem tudtam megállni" kezdetű magyarázkodása tulajdonképpen annak beismerése, hogy az adott sebességgel tulajdonképpen vakon vezetett. Ez pedig ellentétes a KRESZ idézett alapvető paragrafusával.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.