Új hozzászólás Aktív témák

  • Rickazoid

    addikt

    válasz TomiLi #180 üzenetére

    Megoldhatók a játékok Linux alatt variálás nélkül. Igazság szerint bármennyire is eltérő legyen két disztribúció egymástól, nagyon is hasonlítanak. Ugyanazt a programot ha nem direkt csak egy disztribúcióhoz írják, akkor szinte bármely disztribúció alatt le lehet futtatni és az eredmény ugyanaz lesz (persze akad kivétel, de játékok esetében úgysem kell max. 150 fős fejlesztő- és felhasználóbázissal rendelkező, illetve konkrét felhasználási célra fejlesztett rendszereket számításba venni). Nem is a futtathatóság és telepíthetőség, hanem a mappaszerkezet lehet a probléma. Persze erre is van standard, de néha eltérnek tőle. Bár az is lehet manapság ez már nem jellemző, illetve a játékokat nem is feltétlen érintené, hisz ha futtatható fájl vagy arra mutató link kerül a /usr/bin, illetve erre mutató .desktop fájl a /usr/share/applications vagy ~/.local/share/applications mappába (előbbi összes felhasználónak, utóbbi csak egynek), akkor nincs gond vele. Nekem például a Steam előbbiben, az általa telepített játékok pedig utóbbiban vannak. Mindez nem a támogatott Ubuntukon, hanem Arch Linuxon, nem a támogatott asztali környezetekkel, sőt, anélkül csak egy Openboxszal. A telepítő elérésével se nagyon kell vacakolni, elég a disztribúció fejlesztőinek tesztelni, hozzáadni egy-két foltot, ha szükséges, majd feltenni a repokba. És ha egy megoldható, a többi is az.

    A videokártya már valóban problémásabb. Persze nem a Linux hibája, hogy a windows-os driverek hatékonyabbak, viszont az a Linux hibája, hogy nincs elég motiváló ereje a kártyagyártók felé, hogy jobb drivereket írjanak. És itt lép be egy ördögi kör, nem lesz játékos platform a Linux alapú rendszerekből, amíg nincs szükség az ezt lehetővé tévő driverekre, viszont nem lesznek ilyen driverek nem játékos platformokra.

    A konzolhoz hasonló PC inkább egy újabb konzol a ma még alig pár főt számláló sorban és a kérdés, hogy mire és hogyan épül. Ezt fejtegettem az előző hsz-emben, hogy teljesen szabad és nyílt, csak a szükséges rész szabad és nyílt, közösséget bevonó, közösséget nem bevonó, stb. Új konzolok ma szerintem inkább Androidra vagy ahhoz hasonló felépítésű új Linux alapú rendszerekre épülnek, ha lesznek.

    A Google terve hogy mi az Androiddal talán még a Google sem tudja, szerintem valamely ponton biztosan össze akarják majd olvasztani a Chrome OS-szel és egy alapvetően minden adatot a saját szervereiken keresztüláramoltató, számítási felhőben futó rendszer létrehozása lehet a céljuk. Nem jövőre, de egy olyan 5-10 éven belül.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés