Itt a kód részlet(természetesen valami képet be kell rakni a kód mappájába,alap.gif helyett):
#-*- coding:Utf-8 -*-
from Tkinter import *
from random import randrange
import random
class Draw(Frame):
def __init__(self):
Frame.__init__(self)
#Vászon létrehozása, kép betöltése, megjelenitése
self.c = Canvas(self, width =1292, height =916, bg ='grey', bd =2, relief =SOLID)
self.photo = PhotoImage (file ='alap.gif')
self.item = self.c.create_image(640, 450, image=self.photo,activeimage= None)
self.c.grid(row =1, column =1, rowspan=6, padx= 0, pady= 5)
#A szines körök kezdőpoziciója, létrehozása
x1, y1,x2,y2 = 100, 100,150,50
x3, y3,x4, y4 = x1 ,y1,x2, y2+100
self.c.create_oval(x1, y1,x2,y2, fill ='red')
self.c.create_oval(x3, y3,x4, y4, fill ='blue')
#Az egér 'érzékelése'
self.c.bind("<Button-1>", self.mouseDown)
self.c.bind("<Button1-Motion>", self.mouseMove)
self.c.bind("<Button1-ButtonRelease>", self.mouseUp)
self.grid()
# Az egér események definiállása
def mouseDown(self, event):
self.currObject =None
self.x1, self.y1 = event.x, event.y
self.selObject = self.c.find_closest(self.x1, self.y1)
self.c.itemconfig(self.selObject,width =3)
self.c.lift(self.selObject)
def mouseMove(self,event):
x2,y2 =event.x, event.y
dx, dy =x2 -self.x1, y2 -self.y1
if self.selObject:
self.c.move(self.selObject, dx, dy)
self.x1, self.y1 =x2, y2
def mouseUp(self, event):
if self.selObject:
self.c.itemconfig(self.selObject,width =1)
self.selObject =None
if __name__ =='__main__':
Draw().mainloop()