Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Karma

    félisten

    válasz bucsupeti #9602 üzenetére

    Frappáns összefoglalója az imperatív programozás nyelvi elemeinek, de a zárómondatoddal – "Minden ennyibol all es semmi tobbbol." – egyáltalán nem értek egyet. Bár Wirth kapcsán a megemlítetted, mintha mi se történt volna, mentél tovább az algoritmus vonalon, ignorálva a bonyolultabb problémát: az adatokat.

    Pedig az állapot modellezése nélkül senki se tud túllépni a "számold ki mennyi a felhasználó által megadott két szám összege" típusú példáknál. A tényleges elvégzendő művelet, vagy hogy hány darab érték van, vagy hogy fájlból kell-e olvasni, amit az ilyen prog1 kurzusok maximum bemutatnak, teljesen irreleváns.

    Mivel ennek semmilyen gyakorlati, kézzel fogható hasznossága nincs, ha nincs meg a kellő belső motiváció, itt is nagyon könnyű feladni. És nem hiszem, hogy e mögött az állna, hogy nincs meg a kellő kitartás a delikvensben, ezért alkalmatlan lenne a szakmára. Bár lehet azt is gondolni, hogy "ennyi elég", és belefutni fejjel valódi problémákba, valódi károkat okozni cégeknek és más fejlesztőknek.

    ---

    Jelen esetben teljesen más megközelítést javasolnék. Van egy konkrét ötlet, ez a repülős játék. Erre lehetne célirányosan fókuszálni.

    Szerintem hamarabb adna kézzel fogható eredményt (egyben pozitív visszacsatolást!), ha repvez a nyelvi alapok helyett felütne két tucat Unity tutorialt, kipróbálhatóan megtanulhatná belőle egy játék fő elemeit, azok életciklusát, és akkor ha már látott ilyet, rá tudná illeszteni a saját elképzeléseit a játékáról.

    Utána GeoTIFF-et importálni terrainnek meg már triviális.

Új hozzászólás Aktív témák