na ezen felbuzdulva elő vettem a könyvelésemet, mely 40000km-ig minden költséget számba vesz, és itt jön ki az, hogy ki mennyire gazdaságosan üzemeltethető motort tart....
na szóval, ha valakit érdekel, csak a cikk árnyalása képpen:
átlagos üzemanyagár: 292.10 Ft
legdrágább üzemanyagár: 344.00 Ft
legolcsóbb üzemanyagár: 241.00 Ft
összes tankolt üzemanyag: 1818.39 l
átlagos tankolt üzemanyag: 10.78 l
legnagyobb mennyiség: 14.14 l
legkisebb mennyiség: 3.83 l
összes megtett km:
Átlagfogyasztás: 4.59 l
legmagasabb fogyasztás: 6.33 l
legalacsonyabb fogyasztás: 3.75 l
Összköltség: 535,800 Ft
Átlagköltség 100 km-re: 1,350.44 Ft
Tankolások száma: 170
Karbantartás
2007-06-04 1000-es szerviz: 19,500 Ft
2007-07-26 6000-es szerviz: 16,500 Ft
2007.09.31 12000-es szerviz: 15,000 Ft
2008-03-28 18000-es szerviz: láncfeszítés 13,500 Ft
2008-05-06 21500km: hátsó gumi csere 38,000 Ft
2008-05-29 24000-es szerviz: láncfeszítés 15,500 Ft
2008-06-10 26000km: első gumi csere 30,000 Ft
2008-08-11 30000-es szerviz: láncszett csere 50,000 Ft
08/12/2008 36000-es szerviz: szelephézag 32,000 Ft
összes ktg 230,000 Ft
Biztosítás: 20000+16000+12000
Telj adó: 16000+16000+16000
A motor ára ruházattal együtt 2160000Ft volt.
így összességében 40000km alatt a motor több, mint 3MFt-ban van ugyan, de ha a motor árát nem számítom, akkor bizony 8000km-re vetíte messze van a 484000Ft-tól, és évi 100000Ft-ot költeni rá erre-arra felesleges szvsz. Mondjuk én megvettem mindent, ami kellett azonnal, aztán kész. (dobozok, navi, bukógomba, kipuff, stb.)
[ Szerkesztve ]