Hirdetés

2024. június 23., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)

Hozzászólások

(#36201) yodamastah


yodamastah
őstag

Egy sportmotor abbol a szempontbol jobb, hogy nem lehet rajta egyszeruen csak ulni. Folyamatosan mashogy kell tartanod magad mert amugy beledoglesz. Kanyarokban ide oda rakosgatja magat az ember, tartja magat commbal, hattal stb... Azt anamikor ezt megszoktad rajosz hogy tok termeszetes az egesz, es vigan lemotorozol vele 1 nap 1000km-t.

Volt fazerem is, azzal nem volt faraszto menni, de a seggem az szejjel ultem rajta a hosszu turakon :)

[ Szerkesztve ]

(#36202) Ferdzsoo


Ferdzsoo
addikt

Basszus ti itt ilyen 0,8-1k KM-ekről beszéltek napokon keresztül.
Én SLO-ba megyek augusztusban és a 430-tól félek hogy fossáülöm a seggem. :DDD
Múltkor balcsi volt oda-vissza kb 250km, - de iszonyat sajgott a derekam meg a seggem mire visszaértünk... Nemvágom hogy tudtok ti 800km-ekről beszélni.. Főlegnem 3 napon át... :DDD

ui.: tudom én vagyok a gyenge, velem van a baj... :B

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#36203) Integra válasza Ferdzsoo (#36202) üzenetére


Integra
titán

ez így van:DDD

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#36204) F1DO válasza yodamastah (#36201) üzenetére


F1DO
senior tag

No meg ehhez még az is jön, hogy egy sportmotorral 'nem lehet' lassan közlekedni.. :))
"És csak úgy vígan szaladnak a Km-erek..."

[ Szerkesztve ]

(#36205) emvy válasza Ferdzsoo (#36202) üzenetére


emvy
nagyúr

Ebben azert benne van, hogy

1) 200 km-enkent mindenkepp megallsz
2) Alpokban napi 10 orat bringazni sokkal nagyobb szopas, hidd el :)

while (!sleep) sheep++;

(#36206) F1DO válasza emvy (#36174) üzenetére


F1DO
senior tag

Utánfutó bérlése meg napi 1500-3500 Ft körül van...

(#36207) emvy válasza F1DO (#36206) üzenetére


emvy
nagyúr

Nekem ez sajnos _most_ kell. Azaz legkesobb holnap reggel 8-kor.

Ez egy ilyen helyzet.

while (!sleep) sheep++;

(#36208) Integra válasza emvy (#36205) üzenetére


Integra
titán

térképpel mentél vagy működött valamennyire a gps?

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#36209) emvy válasza Integra (#36208) üzenetére


emvy
nagyúr

Mukodott a GPS, de nekem a terkep meg mindig termeszetesebb :)

while (!sleep) sheep++;

(#36210) yodamastah válasza F1DO (#36204) üzenetére


yodamastah
őstag

Termeszetesen lehet lassan kozlekedni. En nem szaguldozok kozuton. Nem sok elvezetet latok mar benne, lapon kanyarogni meg eletveszely.

Persze ez nem jelenti azt hogy soha nem megyek gyorsan, vagyhogy 90-el megyek lakott teruleten kivul. De az eszeveszett szaguldozast mar jo ideje meghagyom a versenypalyakra. Technikailag az eleve egy igen komplex es hosszu tavu kihivas, sokkal tobb elvezetet ad, mint orosz rulettezni az autok kozt kopp gazon.

[ Szerkesztve ]

(#36211) V.Stryker válasza yodamastah (#36210) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Üdv

Valaki tudna robogó szereléssel kapcsolatban segíteni? tényleg alap dologról lenne szó...alapjárat.

Az lenne a gond, hogy szétjött a gázhúzó, szétszedtem, sikerült megcsinálnom, de figyelmetlen voltam és a gázhúzó házát nem tettem úgy vissza ahogy volt, ezért lazább lett a bovden és nem volt alapjárat. A gázhúzó háza alatt van ez az üreges csavar, amit ha szétfele tekerünk, akkor annál jobban feszíti a bovdent, na annak segítségével beállítottam (meleg motornál) az alapjáratot, de ahogy mentem vele egy kört kicsit meghajtva, lámpánál megállva, megint eltűnt az alapjárat. Mi lehet a gond?

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#36212) DigitXT válasza V.Stryker (#36211) üzenetére


DigitXT
félisten

Lehet, hogy itt hamarabb tudnak segíteni...

(#36213) V.Stryker válasza DigitXT (#36212) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Köszönöm, meg is próbálom. :R

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#36214) Daywalker


Daywalker
addikt

Valaki holnap késő délutáni/esti gurulás BP-n és környékén? Feltéve, hogy jó idő lesz (most nagyon jó a hőfok:) ). TayRol? Többiek? :DD

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#36215) Djuree


Djuree
félisten

na voltam forgalmi vezetésen, a gpz-n szarrá ültem a seggem :DDD kb. 4-5 óra mocizás volt....majdnem elcsapott egy busz :DDD

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#36216) ALI_G válasza Integra (#36145) üzenetére


ALI_G
veterán

jaja, adják ide mindet egy-egy évre és mondok én fasza véleményt :D

Egyik felem kívánja, hogy hülyebiztos gépen nyélgázt adjak lapon lévő motorra :) másik meg tényleg azt mondja, hogy ökörség, elbutít.

Túl erős, mindenki erről áradozik, slick módban 4-ben jön kerékre :) az milyen már?

(#36217) ALI_G válasza Integra (#36150) üzenetére


ALI_G
veterán

Mert hova mész?

TayRol: e ring jól hangzik, még nem néztem idén árakat, gondolom csak esti motorozás figyel majd be, főleg ebben a melegben.
Másik: te voltál a suzukis tréningen? Luk az agyam :) szóval kérnék linket (kértem többször is, bocs ha már írtátok). Idén mindenképpen el akarom végezni, lehetőleg azt se 40 fokban.

[ Szerkesztve ]

(#36218) Integra válasza ALI_G (#36217) üzenetére


Integra
titán

egész napos kanyartréningre:)

én nem akarok ilyen motort, mert soha nem fogok megtanulni motorozni rendesen, biztonságosan.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#36219) ALI_G válasza TayRol (#36163) üzenetére


ALI_G
veterán

(#36220) TayRol válasza Daywalker (#36214) üzenetére


TayRol
veterán

6-ig dolgozom, fel 7-tol raerek, de csak 8-ig, ha az jo neked.:) szamom az adatlapomon.

[ Szerkesztve ]

(#36221) TayRol válasza ALI_G (#36217) üzenetére


TayRol
veterán

nekem az esti is jo, esetleg kiveszek egy nap szabit, mert gondolom hetkoznap senki nincs, hetvegen mindig telt haz. amugy a trening linkje, amin voltam. Tempo kepzes.

(#36222) TayRol válasza ALI_G (#36219) üzenetére


TayRol
veterán

(#36223) Daywalker válasza TayRol (#36220) üzenetére


Daywalker
addikt

Teljesen...akkor majd csörrentek napközben.

Még valaki holnap?:)

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#36224) TayRol válasza Daywalker (#36223) üzenetére


TayRol
veterán

az utvonalat radbizom.:) masfel oraba egy laza kor belefer valamerre.

(#36225) Daywalker válasza TayRol (#36224) üzenetére


Daywalker
addikt

Fogalmam sincs, én is arra gondoltam, hogy neked biztos lesz ötleted :DDD Akkor majd kitaláljuk.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#36226) TayRol válasza Daywalker (#36225) üzenetére


TayRol
veterán

meglatjuk. esoben nem akarok menni, ma is ugy el aztam, hogy meg mindig vizes a kesztyum.:)

(#36227) Daywalker válasza TayRol (#36226) üzenetére


Daywalker
addikt

Nekem is elég volt egyszer...azóta kerülöm a vizet:) Szerencsére a kesztyűm és csizmám nehezen ázik át (utóbbi egyáltalán nem), a többi viszont annál könnyebben. Ha esik, skippeljük.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#36228) Gaboman


Gaboman
nagyúr

A Horváth út ugrott,nem lesz kész az útlevelem addigra a személyiről meg nem is beszélve. :(
Így kicsinyke országunk hegyvidékes tájainak fogok nekivágni.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#36229) TayRol válasza Gaboman (#36228) üzenetére


TayRol
veterán

csak szemelyi kell, nem? az meg par nap alatt keszen van.

(#36230) TayRol válasza Daywalker (#36227) üzenetére


TayRol
veterán

okes.

(#36231) F1DO válasza ALI_G (#36216) üzenetére


F1DO
senior tag

Kis túlzással, de egyébként 2007-ben (ha jól tudom) a motoGP-ben majdhogynem egy ilyen géppel lett 'Rossi verő' anno Casey Stoner.. "hülyebiztos gépen nyélgázt adott lapon lévő motorra" - és nem nagyon kellett törődnie pl elforgó hátsókerékre, mint a többieknek...
(plusz motorerő is ott volt) - meg is nyerte a VB-t.. :U

Nem hátrány szerintem - illetve komoly előny, ha a sok 'kezelendő információ' lecsökken és koncentrálhatsz másra - mondjuk ív kiválasztásra, előzésre, a többi versenyzőre egy ilyen motoron..

Filozófiai mélységekbe menve ez olyan, mint mikor a mérnökiskolában a kézi rajzolást is oktatják, avagy úgy kérnek feladatot, holott a való életben szinte sosem fogsz már oda kerülni hogy ezt kelljen csinálni..
Persze jók az alapok - mondják erre sokan - de minek, ha már feljebb lépett a technika, az 'élet' és feljebbről is lehet kezdeni? Minek újrafeltalálni a kereket?

[ Szerkesztve ]

(#36232) zsoltee10 válasza F1DO (#36231) üzenetére


zsoltee10
addikt

azért, mert manapság az iskolában se tanítják meg a gyereket fejben számlni, mert van számológép. szerintem nem normális dolog.
ha egy hülyebiztos motorról átülsz egy régi vasra, amin mindenre figyelni kell, akkor mivan? nem ülsz fel? arról nem beszélve, hogy a motorsportban meg aztán főleg tiltanám. pont attól volna verseny, hogy a pilóták közül melyik tud jobban koncentrálni....egyszerre sok dologra. manapság inkább a gép nyeri a versenyt, nem úgy mint régebben...szvsz.

utcára viszont az abs-t kötelezővé tenném minden motorra...

(#36233) F1DO válasza zsoltee10 (#36232) üzenetére


F1DO
senior tag

Ha belegondolsz ez a motorversenyzés technikai fejlődését visszavetné - hiszen régi technikájú gépekkel versenyeztetnék a motorosokat, akkor hol lenne fejlődés - és ez ugye technikai sport, lehet vitázni hogy melyik fontosabb - az emberi teljesítőképesség, avagy a műszaki fejlődés.. ami ugyanakkor összefügg, hiszen fejlettebb - fejlődő technikával tolja ki az ember a képességei határát.. Ezt érdemes szem előtt tartani!

Persze igazán egy 'idealizált világban' működne tisztán ez a vázolt helyzet, elvégre igenis, ha mindig lenne az embernél számológép ami mindig tutira működne akkor minek megtanulni papíron számolni? :)

Egy technokrata világban, ahol sok területen az ember rábízhatná magát a technikára ez a fajta szemlélet igenis működik, ahogy pl a motogp-ben példa is volt rá..
Maradva a témánál:
Rossit is felültették arra a motorra tudomásom szerint amelyikkel Stoner ment, és nem tudott olyan időt menni vele, mert Rossi a 'régi iskola' beidegződéseit nem tudta levetkőzni és reflexből ügyelt arra amire ezúttal nem kellett volna.. (erről cikket olvastam anno) Stoner meg csak 'húzta mint a barom' nem törődött semmivel, rábízta magát a technikára ami mondhatni működött is és ennek a szerencsés párosításnak meg is lett az eredménye.

Egyébként a korábban linkelt cikkben a BMW S1000RR motorját illető kritika is erről szól. Miszerint abban olyan technika van, ami 'sok terhet levesz a vezető válláról'..
Ugyanakkor átváltva egy üzemmódját, a technika korábbi szintű kontroll vezérlése megszűnik/megváltozik és ez veszélyes lehet, mert agyban nem feltétlen tud mindenki 'váltani' ahhoz, hogy egy megváltozott motorviselkedést lekezeljen.

No mindezzel nem azt akarom mondani, hogy az alapokra nincs szükség, de néha érdemes elgondolkozni, hogy mely 'lépcsőfokokat' érdemes meglépni, avagy átugorni inkább a fejlődés tekintetében..

[ Szerkesztve ]

(#36234) Gaboman válasza TayRol (#36229) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Elég csak a személyi is,de az új személyi több mint egy hét alatt van kész,nekem az meg már késő.
És sajnos az útlevél sem készül el.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#36235) ALI_G


ALI_G
veterán

Mennyit költesz egy évben a motorodra?

Az átlag 484.000 Ft-ot évente :( ez qva sok.

(#36236) Ferdzsoo válasza ALI_G (#36235) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Ez nem sok. A 100k-s fizetésből ezt kigazdálkodni. Nah az Qrvasok. :(
Itt semmi sem drága. Mindenhol máshol ennyibe kerül kb minden! Vagy többe!
Csak a Fizetésünk k*rva kevés!!! :W

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#36237) SzalaiG válasza Ferdzsoo (#36236) üzenetére


SzalaiG
addikt

:K

(#36238) TayRol válasza Gaboman (#36234) üzenetére


TayRol
veterán

mondjuk paromnak 2 nap volt, de itt Pesten. illetve ez okmanyiroda fuggo is.

(#36239) TayRol válasza ALI_G (#36235) üzenetére


TayRol
veterán

nem akarom kiszamolni.:)

(#36240) Ferdzsoo


Ferdzsoo
addikt

Vaslovasokon olvastam:
"A mért pulzus és vérnyomás értékek kimutatták, hogy a normál súlyú és jó fizikai állapotú vezetők sokkal kevesebb baleseti kockázattal közlekednek túlsúlyos, vagy kevésbé fitt társaiknál, és természetesen a gyakorlat és tapasztalat megléte is csökkentette a kockázatot."

Ez érdekes. :U

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#36241) Djuree válasza Ferdzsoo (#36240) üzenetére


Djuree
félisten

mi érdekes ezen szerinted?

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#36242) Djuree válasza ALI_G (#36235) üzenetére


Djuree
félisten

:Y ki költ annyit rá? marhaság...fele annyiból is bőven ki lehet jönni...

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#36243) Kasza08 válasza Djuree (#36242) üzenetére


Kasza08
őstag

neked volt már nagymotorod?

(#36244) Ferdzsoo válasza Djuree (#36241) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Az hogy egy súlyosabb ember miért vezet nagyobb kockázattal...
"A kövérek húzzák?" - vagy mi? :DDD

A számolás pedig szerintem nemhogy sok, de inkább alulbecsült. A kötelező, benzin, szervizek. Teljesen reális...

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#36245) zsoltee10 válasza ALI_G (#36235) üzenetére


zsoltee10
addikt

na ezen felbuzdulva elő vettem a könyvelésemet, mely 40000km-ig minden költséget számba vesz, és itt jön ki az, hogy ki mennyire gazdaságosan üzemeltethető motort tart....

na szóval, ha valakit érdekel, csak a cikk árnyalása képpen:

átlagos üzemanyagár: 292.10 Ft
legdrágább üzemanyagár: 344.00 Ft
legolcsóbb üzemanyagár: 241.00 Ft
összes tankolt üzemanyag: 1818.39 l
átlagos tankolt üzemanyag: 10.78 l
legnagyobb mennyiség: 14.14 l
legkisebb mennyiség: 3.83 l
összes megtett km:
Átlagfogyasztás: 4.59 l
legmagasabb fogyasztás: 6.33 l
legalacsonyabb fogyasztás: 3.75 l
Összköltség: 535,800 Ft
Átlagköltség 100 km-re: 1,350.44 Ft
Tankolások száma: 170

Karbantartás
2007-06-04 1000-es szerviz: 19,500 Ft
2007-07-26 6000-es szerviz: 16,500 Ft
2007.09.31 12000-es szerviz: 15,000 Ft
2008-03-28 18000-es szerviz: láncfeszítés 13,500 Ft
2008-05-06 21500km: hátsó gumi csere 38,000 Ft
2008-05-29 24000-es szerviz: láncfeszítés 15,500 Ft
2008-06-10 26000km: első gumi csere 30,000 Ft
2008-08-11 30000-es szerviz: láncszett csere 50,000 Ft
08/12/2008 36000-es szerviz: szelephézag 32,000 Ft

összes ktg 230,000 Ft

Biztosítás: 20000+16000+12000
Telj adó: 16000+16000+16000

A motor ára ruházattal együtt 2160000Ft volt.

így összességében 40000km alatt a motor több, mint 3MFt-ban van ugyan, de ha a motor árát nem számítom, akkor bizony 8000km-re vetíte messze van a 484000Ft-tól, és évi 100000Ft-ot költeni rá erre-arra felesleges szvsz. Mondjuk én megvettem mindent, ami kellett azonnal, aztán kész. (dobozok, navi, bukógomba, kipuff, stb.)

[ Szerkesztve ]

(#36246) Djuree válasza Ferdzsoo (#36244) üzenetére


Djuree
félisten

nem, de egy túlsúlyos ember, aki valószínűleg nem is sportol, lassabb reakciókkal rendelkezik pl., mivel az anyagcseréje is lassabb, lassabban jut az agyba a vér, aztán pl. a szeme is rosszabb, volt egy ilyen felmérés hogy aki egészségesen él és sportol sokkal jobb a látása. ...és ez csak 2 dolog.
benzint ne számoljuk már bele, az teljesen más dolog :U benzinnel együtt 1 millát is ráköltök, amennyit én motorozni fogok :C

Kasza08: nekem még nem, de faternak már sokadik, szóval van rálátásom a dolgokra ;)

zsoltee10: hogy tudtad ilyen pontosan kiszámítani a fogyasztásokat?

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#36247) Djuree válasza Djuree (#36246) üzenetére


Djuree
félisten

vagy ugye a vércukor szint, vérnyomás stb. egy sportosabb embernél ezek is jóval alacsonyabb kockázattal fordulnak elő. mocizás közben hirtelen leesik a vércukrod az szép balesetekhez vezethet :U

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#36248) DigitXT válasza Djuree (#36246) üzenetére


DigitXT
félisten

benzint ne számoljuk már bele, az teljesen más dolog
Miért, az nem alapvető üzemeltetési költsége a motorkerékpárnak?:DDD

(#36249) Djuree válasza DigitXT (#36248) üzenetére


Djuree
félisten

az is az, de ha nagyon szigorú szempontokat állítok akkor meg nem az :U pl. van akinek elég 1 tank benzin, és nem költ rá többet, viszont van aki lemegy 30 tanknyi benzint 1 szezon alatt, és annak ez már rengeteg pénzt jelent :U viszont ha pl az olajat nézzük, akkor az mindkét esetben ugyanannyi kell, persze ha nem eszi a gép az olajat...

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#36250) DigitXT válasza Djuree (#36249) üzenetére


DigitXT
félisten

Ezt gondold át még egyszer...:U Persze hogy függ a
használattól, hiszen épp erről van szó, hogy mennyit
költesz a motorodra... Ha mondjuk nincs motorod, és
nem is motorozol, nyilván nem tankolsz bele, LOL.:DDD

(Gondolod, hogy aki egyszer tankol egy szezonban,
az pl. ugyanakkor ér a 10000 km-es szervízhez, mint
aki 30x?) Üzemeltetési költségnél a benzin alaptétel:
ha használni akarod a gépet, tankolni kell... Az más
kérdés, hogy vannak olyan költségek is, amik kvázi
függetlenek a használattól (pl. biztosítás), de attól ez
még nem szigorú szempont, hanem sima józan ész.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.