Hirdetés

2024. június 22., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)

Hozzászólások

(#2301) Tüzi válasza [lAyCsI] (#2289) üzenetére

Miért nem? Mert nem hígúl szarrá melegben, hanem megtartja a viszkozítását? Ásványi olajjal pont az a baj, ha felmelegszik, vízzé válik. A szintetikus meg nem (annyira).
50-es olaj pedig már kötelező, főleg egy pörgős sportmotorba, vagy egy léghűtésesbe. Pont azért, hogy ne járjatok úgy mint én (is). Nyáron elment az olajnyomás, annyira felhígult a 40es...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2302) Tüzi válasza ferkoboy (#2300) üzenetére

Ha van a telód tetején csavar, akkor csavard befele, amíg elég kemény lesz az eleje.
(amúgy olajcsere 4500km-enként. jótanács)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2303) Levi123 válasza DroneZ^ (#2296) üzenetére


Levi123
senior tag

Persze én sem annyira komolyan gondoltam hogy vedd le :)
Próbáld meg motorbontókban a kipufogót beszerezni szerintem ott olcsóbban meguszod.
Aztán már csak egy műhelyt kell keriteni ahol lekrómozzák.

Levi

(#2304) Stalker-2572


Stalker-2572
addikt

''Arabian Hells Angels'' [link] :Y :DDD

All Black...

(#2305) DroneZ^


DroneZ^
őstag

A kartergáz közvetlenül visszavan vezetve a légszűrő belsejébe. Ez ront valamit? Ha kikötöm jobb lesz vagy rosszabb? Miért vezetik be, mit változtat? :R

(#2306) ferkoboy válasza Tüzi (#2302) üzenetére


ferkoboy
aktív tag

Köszi!
Magam részéröl én is hasonlóan vélekedem, kb. 4000km-enként le lesz cserélve.
az olajak útvesztöiben nehezen igazodom ki. (Valvoline, Castrol, Repsol ... )
Te mit is vettél a vasadba anno? (olvastam, de el is felejtettem gyorsba)

szerk:

közben leesett valami: Tüzi mint Tűzoltó? ugye? cbr-club forum... :)

[Szerkesztve]

Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!

(#2307) Topiccsendőr válasza ferkoboy (#2300) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Akkor 2,5 deci/1000 km pályahasználatnál elméletileg. A zajok ne érdekeljenek, sztm láncos vezérlése van, nem szíjas. A váltónak nem lehet hangja bármilyen lehet.
Az első telókban kevesebb olaj? Ez érdekes. Gyárilag kevesebbet töltenek?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#2308) Topiccsendőr válasza Tüzi (#2302) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A futóműnek ezekre az utakra pont hogy puhábbnak, lágyabbnak kell lennie. Ha kirántja a kormányt a kezéből huplikon kanyarodás közben, az a középen kopott első gumi rosszindulatú viselkedése. Mivel pályán valószínűleg pont hegyesre van kopva, ez a lehetősén nem áll fent, úgyhogy valahol máshol kell keresni a hibát. Lehet hogy már így is túl kemény az eleje.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#2309) Topiccsendőr válasza ferkoboy (#2306) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mindenképp a gyárilag előírt minőségűt rakd bele, mert ha beleraksz valami más hiperszuper vékony olajat akkor zabálni fogja.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#2310) DroneZ^ válasza DroneZ^ (#2305) üzenetére


DroneZ^
őstag

hmm? ha lekötöm növel valamit a teljesítményen?

(#2311) ferkoboy válasza Topiccsendőr (#2309) üzenetére


ferkoboy
aktív tag

Igen, erröl már én is hallottam.
Gyárilag elöirt: félszint.
Most vett Valvoline is félszintetikus.
Idöjárásfüggö használtai utmutató szerint az egyéb paraméter.
20W50 is szerepel benne, megnéztem, mielött megvettem (az olajat).

Gátlókban nem vagyok biztos, keresek valakit aki ezzel foglalkozik, és odaadom neki a gátlókat.

Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!

(#2312) ferkoboy válasza Topiccsendőr (#2308) üzenetére


ferkoboy
aktív tag

Jó uton tökéletesen maradt az iven, gödrös aszfaltcsik esetén volt kétséges a viselkedése.

Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!

(#2313) Levi123 válasza DroneZ^ (#2305) üzenetére


Levi123
senior tag

Nem ront semmit, nagy jelentősége nincs. Esztétikailag viszont szebb, hogy nem ''gőzölög'' a kartergáz valami alsó kivezetésen. Ezért vezetik be én úgy tudom, de majd utánanézek.

Levi

(#2314) Levi123 válasza Topiccsendőr (#2307) üzenetére


Levi123
senior tag

A 2,5 dl/1000 km az megengedett?
Mondjuk ha belegondol az ember: nagy fordulat, nagy igénybevétel stb.
Nekem is kell önteni olajat a motoromba kb 1 dl/1000 km-en..
Jó de az nem is ''mai gyerek'' :)

Levi

(#2315) DroneZ^


DroneZ^
őstag

benzin levegö keverék arányt hogyan lehet minél jobban beállítani?
segítsetek 1 kezdőnek! :B

(#2316) Levi123 válasza DroneZ^ (#2315) üzenetére


Levi123
senior tag

A gyertyaszín alapján tudod állítgatni, bár ez 2 üteműre van ha jól tudom.

A megfelelő mennyiségű üzemanyag (megfelelő méretű fúvóka) megállapítására a legjobb módszer a gyertya vizsgálata.
Nagy gáz, motor leforgatva, mikor leforgott gáz vissza, gyújtás le, kigurulás az útszélére, gyertya ki, gyertyaszín ellenőrzés. Ha őzbarna akkor nem szabad hozzányúlni. Ha fekete, akkor sokat kap tehát kevesebb üzemanyagra van szüksége a motornak, ha fehér-szürke, akkor keveset kap, tehát több üzemanyagot kell adni neki.
Bővebben: [link]

mod: de lehet így kell a 4 üteműnél is :F

[Szerkesztve]

Levi

(#2317) DroneZ^ válasza Levi123 (#2316) üzenetére


DroneZ^
őstag

kösz!

(#2318) DroneZ^


DroneZ^
őstag

a sz*r telefonom ilyet tud ;] de a szín talán látszik, olyan szürke ...
[link]

[Szerkesztve]

(#2319) Levi123 válasza DroneZ^ (#2318) üzenetére


Levi123
senior tag

Ez nem őzbarna.. annyit látok én is.
Én megpróbálnék adni neki egy kis anyagot.
Ha jól emlékszem az nsr-nél egy rovátkával feljebb vettem a subel (jól írom?) tűt. Így több benzint kap. Utána nekem szép barna szine lett a gyertyának.

[Szerkesztve]

Levi

(#2320) DroneZ^ válasza Levi123 (#2319) üzenetére


DroneZ^
őstag

szóval ez túl sőtét.. szóval világosítani kell, ami annyit jelent hogy több benzin kell? Ugy tudom eleve felvan tolva az alaphelyéhez képest (nagybáttyám felrakta mert mondtam h nem megy rendesen, fuldoklik).

ismerösöm szerint az a vezeték amit láttam, az nembiztos hogy karter gáz, hiába jön belőle gáz... van valami másik lehetöség hogy ezt lekell dugózni, csak megkellene győződni arrol hogy az valoban mi is...

[Szerkesztve]

(#2321) DroneZ^ válasza Levi123 (#2319) üzenetére


DroneZ^
őstag

nemtudom eldönteni hogy ez fehér szürke vagy fekete...

(#2322) DroneZ^


DroneZ^
őstag

most visszaraktam középre... azaz 1el fel. Hát kicsit erélyesebben megrántom a gázt és leful :O épp ezért raktuk 1-el lejjebb anno... 1 lap azt irja ha középen van a tű, akkor kb alacsony és magas fordulaton is kb elég üzemanyagot kap ;] ... felfele emelkedik a benzinszint, most azért fuldoklik mert tul sokat kap hirtelen rángatáskor... vagy én nemtom, de kegyetlen gyenge közép állásban, alapjárat semmi, majd feltekerem de attol még nem oldodott meg a probléma, mindenesetre örülnék 1 szakértó hozzászolásának vagy tanácsának! :R

[Szerkesztve]

(#2323) Tüzi válasza ferkoboy (#2306) üzenetére

Valvoline-t soha többet. De Castrol R4-et se... Valvoninnal ment el az olajnyomás, Castrolból meg megevett 7 decit 2ezer alatt. :Y Azóta a Q8-at nem eszi... érdekes.

Btw, én csak Igol-t, Selenia-t, Q8-at, meg Motult vennék... Bár az igaz, hogy kb 4liter Q8at vettem 1liter Motul áráért, és nem hinném, hogy 4szer jobb lenne a Motul :) Szal, inkább a Q8at cserélem 4ezrenként, mint a Motult 8ezrenként... és még akkor is kétszer jobban jártam :DDD

Amúgy bingó, cbr-club :R

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2324) Tüzi válasza Levi123 (#2314) üzenetére

Nekem a 15ezret pörgő kis 400asom, ami 14 éves lesz lassan, 4000 alatt fél deci olajat sem eszik.
Rakjál bele valami normálisabb (fenntebb felsorolt) olajat, 15w50-eset mondjuk. Lehet, hogy eltűnik az olajfogyasztásod.

Amúgy pl: Audinál 1liter/1000 km a megengedett olajfogyasztás... LOL
Új A4... Szóval kb 20 évvel vannak lemaradva, de ha jól hallottam, anno a Mitsu Zero repcsik sem az olajat ették, hanem a fenyőfákból kigyártott ''benzint''... :DDD :Y

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2325) Tüzi válasza DroneZ^ (#2320) üzenetére

Kevesebb benya -> világos gyertya
Sok benya -> sötét gyertya
Szerintem vegyél bele néha normális gyertyát is. Holnap idetolok egy linket, ha el nem felejtem...

(Amúgy lehet karburálási probléma is...)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2326) DroneZ^ válasza Tüzi (#2325) üzenetére


DroneZ^
őstag

karburálási hibába is menj bele, minden érdekelne, ha nem nagy gond... amugy gyári a motor szóval elpiszkálva tuti nem volt, csak azért érdekelne mik a lehetöségek! kösz! :R

(#2327) DroneZ^ válasza Tüzi (#2325) üzenetére


DroneZ^
őstag

olyan gyertyát vettem ami a szervizkönyvében van. 2 x 2 tipust ajanl, 1 akármiet meg 1 nagyobb höértéküt ''nagyobb sebességü motorozáshoz'' :D ez a magyar forditas, apám szerint ha az utobbit veszem nem fog kiégni rendesen sz4rt sem ér... szóval azt alap előirt gyertyát vettem, nemtom az mennyire jó-e, egy NGK, nemtom milyen tipusu... :)

(#2328) Topiccsendőr válasza DroneZ^ (#2322) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Szerintem hagyd úgy, ahogy működik. Ami jó, ahhoz nem kell hozzányúlni. Nem értem, miért kezdesz el fűrészelni egy 125-ös négyütemű egyhengeres málhamotort. Ez nem arra van kitalálva, az ilyen légszűrő, meg kipufogócserékkel csak agyonb@aszod az egészet, ráadásul nem nyersz vele semmit. Ha nagyon be vagy sózva, inkább add el, és vegyél egy kétütemű 125-öst.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#2329) ferkoboy válasza Tüzi (#2325) üzenetére


ferkoboy
aktív tag

Ha tudsz még gyertyákat, akkor lehet rendelek töled 2 db-ot a gt250-be.
Utánanézek mi való bele.

Olajjal kapcsolatban köszi!
4000km mulva visszatérek rá, addig szerzek vmit a fennt emlitettek közül.
Addig meg kibirja a Valvoline... Max. Tavaszig.

Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!

(#2330) Tüzi válasza ferkoboy (#2329) üzenetére

Hát, ha már a csereintervallum felén átesett az olaj, érdemes lecserélni téli lerakás előtt... így nem ülepszik le a sár, amit az olaj eddig megkötött. Azt a pár ezer forintot megérdemli a motor szerintem.

Mondd meg milyen gyertya kell, ha van adok. Igazából már nem foglalkozok vele, de két jóbarátomnak kell még, akkor hozunk neked is :)
update: [link]
Hát ilyenem már nincs :( Na majd lesz.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2331) Tüzi válasza DroneZ^ (#2327) üzenetére

Ha van már 5 éves a moci, akkor ráférhet egy karbiszinkron. Igazából, ha egy karbi tönkremegy, akkor végleg tönkremegy, azaz csere.
Évente érdemes kipucolni is. Ez annyiból áll, hogy, tank le, légszűrő le, és a kabi hátán lévő edénykét lecsavarozod. Ebből érdemes kipucolni a vizet, sarat, rozsdát (narancs bigreciol foreva), fúvóka kiszed, kipucol. Ha többhengeres a motor, esetleg Vblokk, akkor figyelni kell a fúvókákra, melyiket veszed ki. Érdemes egyesével, hogy ne keveredjen össze. (V-blokknál a hátsó fúvókák kisebbek, mert kevésbé hűti a menetszél, de némely soros blokkon is a belsőbbek kisebbek.
Ha nem szeded le a karbit, akkor nem kell karbiszinkron, de 4-5 évente érdemes, hogy akkor dolgozzon, amikor kell neki.

Néha csodákra képes, nem kicsit éreztem meg amikor az enyémen megcsináltuk. (szervíz). Most ősszel megint lesz majd, ha már kormánycsapágy csere :D Jó magyar utak :W
Néha, ha bemelegszik a motor, meghülyül az alapjárat. Ez normálisan hangolt motornál nincs. Ebből (is) észre lehet venni.

(NGK a legjobb gyertya)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2332) DroneZ^ válasza Topiccsendőr (#2328) üzenetére


DroneZ^
őstag

még hasonlót sem szándékoztam vele tenni! :DDD Csak rendbetenni próbáltam, aztán rakok rá egy kipufogót, az nemhinném hogy nagyon rontana rajta...

(#2333) Levi123 válasza Tüzi (#2324) üzenetére


Levi123
senior tag

Ami most van benne: repsol moto sintetico 10w40-es olaj.

Erről viszont hallottam már, hogy az egyik olajat eszi, egyiket nem..

Levi

(#2334) ferkoboy válasza Tüzi (#2330) üzenetére


ferkoboy
aktív tag

Én is ezt a tipust találtam gyárinak.
Ugytudom gyári gyertyája is ez az ngk.
Érdemes platina, vagy iridiumos gyertyát választani?
Itt lenne az ideje a motorban a gyertyacserének is.

Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!

(#2335) Tüzi válasza ferkoboy (#2334) üzenetére

ngk iridium 40-60ezer km-t bír. Sima 8-12ezret. Iridium 50%al drágább mint a sima. Szóval megéri. Indítás miatt is, jobb keverékégetés miatt, és stabilabb alapjárat miatt is :) Nekem is IX van a 400asban, és érezhetően más, mint a sima.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2336) ferkoboy válasza Tüzi (#2335) üzenetére


ferkoboy
aktív tag

Szia!

Köszi a felvilágositást.
Ha tudsz, akkor mikorra tudnál nekem ebböl 2db-ot?
Nem mellesleg az ára is érdekel. :)
Köszi

Üdv: Ferkó

Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!

(#2337) Tüzi válasza ferkoboy (#2336) üzenetére

Szerintem nem érné meg várnod, mert ha lesz akkor is 2-4 hét, mire jön (ha jön)
Itthon is lehet kapni, kérdezd meg valami nagyobb autókereskedésben. (unix, stop, vagy valami ilyesmi) 3ezer/db cirka.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2338) Tüzi

ja, ''NGK Iridium IX'' CR8EIX-et keressél :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2339) stargazer


stargazer
senior tag

elkezdtem a városit! ujra előjönnek a kis szivatós egyirányú utcák, egyenrangú útkereszteződések, az állandó indexelések ami kicsit nyűgös de annyi baj legyen! pénteken vizsgázok! szorítsatok!

ui.: mentünk a városban és jött szembe egy GSR és intett a pilóta nekem én vissza tök király volt!

Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

(#2340) ALI_G válasza Stalker-2572 (#2304) üzenetére


ALI_G
veterán

WTF!!! :Y :Y :Y
köszi, megmosolyogtatott!!!

(#2341) ALI_G válasza stargazer (#2339) üzenetére


ALI_G
veterán

Igen, ez a jobbik része :)
Én mikor A-t csináltam, véletlen egy rendőr motorosnak villantottam majd intettem. Visszaintett. :U

(#2342) Tüzi válasza ALI_G (#2341) üzenetére

Ez csak a véletlen műve lehetett... Nekem sose intenek vissza a rendőrök :O :DDD

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2343) jasszer válasza Tüzi (#2342) üzenetére


jasszer
senior tag

Én meg jogsi nélkül egyelőre nem próbálok integetni nekik... ;]

Apokalipszis? Ezeknek?!

(#2344) ALI_G válasza Tüzi (#2342) üzenetére


ALI_G
veterán

igen, mert téged leintenek :P

jasszer: ők pedig megpróbálnának neked :)

de én nem szándékosan egy rendőrnek integettem, csak azt láttam motoros, majd azt is hogy rendőr :DDD csak akkor már késő volt.

[Szerkesztve]

(#2345) ALI_G


ALI_G
veterán

kerékpáros-motoros rögzítőkar PDA-khoz: [link]
gondoltam megosztom mit találtam :D

(#2346) ferkoboy válasza Tüzi (#2338) üzenetére


ferkoboy
aktív tag

Rendben, körbenézek!
Köszi mindenesetre a helpet!

Olajat te végül Q8-at vettél? Milyet? (10w50?) S ha még ezt megkérdezhetem hol és mennyiért? Bár a 2. olajcsere megmarad már tavaszra, jövö 7végén meg belekerül a Valvoline.

Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!

(#2347) Tüzi válasza ferkoboy (#2346) üzenetére

Q8 SBK racing, fullsynth, 15w50.
1500ért vettem literjét egy Érd-i klubbtagtól. Volt neki régen 300 liter, nyár végére maradt neki negyvenpár, azt gyrosan megvettem tőle :D
Neten találhatsz még hírdetést, érdeklődj, mert jó olaj ez, és inkább ezt cseréld 4ezrenként, mint a motult 7ezrenként...

Valvoline-vel óóóóvatosan :(

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2348) Tüzi válasza jasszer (#2343) üzenetére

Sose felejtem el, annó megvettem 125öst, nem volt rá jogsim. Mentem vele 12.500km-t egy nyár alatt, utána megcsináltam jogsit 125-re, de eladtam, megvettem 400ast, azzal két évig nyomtam jogsi nélkül (15-16ezer km mindenfele az országban), hogy mehessek különbozetire. :))

De nem bíztatlak, mert ez miatt megsz.ptam, nem kicsit. :W :W Nem a rendőrök fogtak meg, hanem egy ütöttkopott 20 éves volvó, és nem mertem pattogni (holott ő ütött el) mert nem volt jogsim... szal... :W mod: és japán belpiacoshoz jó rohadt drága az alkatrész :W

Ali: Engem már ismernek annyira, hogy nem jönnek utánam :DDD még egy, vagy kettő ilyen festésű 400as van az országban, szóval tudják, hogy én jövök, és esélytelenek :R

[Szerkesztve]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#2349) F1DO


F1DO
senior tag

Üdv!

Honda VFR 400 R -el kapcsolatban van itt valakinek tapasztalata?

(#2350) ferkoboy válasza F1DO (#2349) üzenetére


ferkoboy
aktív tag

vfr400r - majdnem ilyet vettem. Szerintem csak nehéz kifogni egy ápolt darabot, amugy faxa kis gépezet. Mentem 2vel is, szimpatikus gépezet. Kezelhető gépsas, jó nyomatékos blokk.
Megbizhatóságra is nagyon dicsérik.

Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Motoros topic - Achívum IV (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.